PDA

Zobacz pełną wersję : Beavo 2 Auto szarpie po wymianie EGRa.



krzysiek173
07-03-2019, 09:30
Witam. Niedawno wymieniałem przepływkę w aucie i EGR, dodatkowo zaślepiony jest kryzą z otworami. Ale od tego czasu auto delikatnie szarpie prze obrotach od około 1600 do 2000. Błędów żadnych nie ma...
Ktoś coś poradzi?

lukq
07-03-2019, 11:50
Objaw który opisuje są to zacinający się EGR, wyczyść go i odslep ;) powinno pomóc.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

malutki1989
08-03-2019, 14:31
Jeśli wymieniałeś EGR na nowy, to po co ta zaślepka do niego jeszcze?

Przeczyść zawór u wyrzuć tą zaślepkę.

moris10
08-03-2019, 17:56
Egr masz nowy?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Godfrey
09-03-2019, 12:48
Jeśli wymieniałeś EGR na nowy, to po co ta zaślepka do niego jeszcze?

Przeczyść zawór u wyrzuć tą zaślepkę.

po to żeby zredukowac przepływ spalin i przedłużyc żywotność tego ścierwa ekologicznego ; jest to oficjalne fiatowskie rozwiazanie ;


natomiast autor tematu popełnił błąd , egr się nie wymienia tylko wycina to ścierwo z programu , teraz kolega ma nowy egr który sie zacina i dlatego trzeba dymac do sklepu z reklamacja (nowe niefabryczne egry są fatalnie wykonywane i po nagrzaniu lubią sie zacinać ) ;

a mogło byc po sprawie na zawsze - egr off , ale za błędy trzeba płacić

e_nornert
10-03-2019, 01:58
a mogło byc po sprawie na zawsze - egr off , ale za błędy trzeba płacić
Powiesz to też chorym na raka płuc? Że są błedem i trzeba ich wyciąć?

Godfrey
10-03-2019, 17:32
Powiesz to też chorym na raka płuc? Że są błedem i trzeba ich wyciąć?

pomyliłeś egr z dpf-em

e_nornert
11-03-2019, 00:03
pomyliłeś egr z dpf-em

Wiem jaka jest roznica....
1. Celem stosowania zaworu EGR jest obniżenie ilości tlenu dostarczanego do komory spalania i tym samym obniżenie temperatury i spowolnienie procesu spalania oraz obniżenie emisji tlenków azotu (NOx).
2. A tutaj mozna przeczytac coś o tlenkach azotu:
https://polki.pl/zdrowie/choroby,rak-pluc-8-substancji-ktore-wywoluja-nowotwor,10426894,artykul.html

Wszysko fajnie dopóki ktos w rodzinie nie zachoruje na raka płuc..Może się wtedy zmienić myslenie

Fiacikowo
11-03-2019, 11:57
Myślę, że można darować naukę o ekologii. Temat był inny. Nie zmienia to jednak faktu, że niesprawny EGR powoduje gorsze spalanie, niż jego brak...

e_nornert
11-03-2019, 15:22
Myślę, że można darować naukę o ekologii. Temat był inny. Nie zmienia to jednak faktu, że niesprawny EGR powoduje gorsze spalanie, niż jego brak...

Nie o ekologii tylko o zdrowiu - ..niepotrzebnym truciu m.in. ciebie i twojej rodziny tlenkami azotu - rakotworczymi. Jesli radą na kąciku ma być wycinanie dpf-ow czy zaslepianie egr to sami sobie strzelamy w kolano. Samochod bedzie moze jezdzil lepiej, za to moze np ty, przez stosowanie się ludzi do tego typu rad, bedziesz mial sie gorzej i kiedys pojedziesz do szpitala na odzial onkologiczny czego oczywiscie nie zycze. Nie jestem szalonym ekologiem, który uwaza ze najlepiej przesiąśc sie na komunikacje miejską.. ale chociaz na tyle ile sie da nie dokladajmy sie niepotrzebnie do syfu na swiecie.

Mozna zamknac temat

Fiacikowo
12-03-2019, 11:17
To na koniec powiedz czym dom ogrzewasz, skora tak EGRa bronisz... U mnie się z domu wieczorem wyjść nie da, bo pseudo ekolodzy palą 'gumakami'. Powodzenia stać na przystanku i się truć dymem z kominów...

Teraz można zamknąć temat.

Jurelli
12-03-2019, 12:51
To na koniec powiedz czym dom ogrzewasz, skora tak EGRa bronisz... .

Tu nawet nie o to chodzi. Sama zasada działania EGR jest taka, że nie niweluje tlenków azotu i innego dziadostwa. Jeżeli EGR zawraca 10% spalin to oznacza że 90% i tak leci w atmosferę. A jak do tego dodamy, że dział tylko w kreślonych warunkach to się okaże, że niweluje 3% szkodliwych substancji. Jak widać z ekologią to ma mało wspólnego

moris10
12-03-2019, 23:48
Trochę zgubiłeś wątek z tym egr.
Dodanie spalin do komory nie jest po to by ich ponownie dopalic, a zmienić skład mieszanki i obniżyć temperaturę spalania i powstawanie NOx. Egr nie działa zawsze w zakresie dużego obciążenia silnika, jednak pracuje w zakresie średnich obrotów czyli podczas zwykłej jazdy.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

krzysiek173
14-03-2019, 09:56
Szarpanie ustało po przeczyszczeniu i oślepieniu. Jednak jest trochę mułowaty, co wcześniej też było a zapomniałem o tym wspomnieć. Czy to też wina EGRa? Pojawiło się po wymianie na nowy a nie ustało po przeczyszczeniu i oślepieniu.

lukq
14-03-2019, 10:52
Czy Turbo działa prawidłowo? Nie ma nieszczelności?

Spróbuj odłączyć na testy przepływomierz.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

krzysiek173
14-03-2019, 14:34
Przepływa jest nowa, choć na próbę wymieniłem na tą starą i na obydwu auto idzie tak samo. Turbina chyba ok, jak ją sprawdzić dokładnie?

lukq
14-03-2019, 17:18
Gwiazda, słyszysz swist powietrza inny niż zawsze, poci sie?

Odepnij przepływomierz i sprawdzić mozesz czy coś się zmieni

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

kartonik
15-03-2019, 21:20
Jak ja zaślepiłem EGR to samochód zaczął lepiej ciągnąć z dołu. Z działającym EGR jest zdecydowanie większa turbodziura. Ekologia albo sprawność silnika :tongue

kristoph_89
25-03-2019, 16:19
Problemem okazał się zawalony na maksa dpf. Teraz tylko pytanie co bardziej polecacie usunięcie go całkiem czy czyszczenie? Auto ma 12 lat a pierwszy raz ma z tym problem.

ALFAMANKA159
27-03-2019, 11:22
Ja osobiście w mojej Alfie 159 usunąłem, nie ma sensu go zostawiać. Za jakiś czas problem może się odnowić.