Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo - problem z klimatronikiem
Witam,
Niestety w moim Bravo pojawił się problem z klimatronikiem i z kratek na desce dla kierowcy leci ciągle zimne powietrze (dla pasażera nie ma problemu i wszystko jest jak należy). Metodą prób i błędów okazało się, że przy zwiększeniu dmuchawy na maxa udaje się "odetkać" zablokowane ciepłe powietrze, natomiast grzeje ono wtedy jak w piekarniku i po kilkunastu min trzeba albo otwierać okno albo zamknąć kratki nawiewu, gdyż nie idzie wytrzymać w aucie. Po podłączeniu auta do komputera udało się odczytać błędy jak na załączonym zdjęciu. Proszę o pomoc w ustaleniu, które silniczki są konieczne do wymiany, żeby wszystko wróciło do normy. Czy dobrze rozumiem, że konieczne będzie wymienienie tylko siłownika mieszania lewego? Czy może oprócz niego także siłownika recyrkulacji i defrostera?35052
czapelka21
05-03-2019, 22:28
Mam ten sam problem, jak na razie po necie wyszukałem ze koszt siłowników niewielki wiec warto wymienic wszystkie od razu. Podobno trzeba zdejmować kokpit i tutaj jest spory koszt i czas. Za zdjęcie kokpitu to niby 600zł trzeba liczyć najmniej, recurkulacja jakieś 160zł i pozostałe taniej. Chętnie poobserwuje temat zanim sam gdzieś to zlecę.
Z tego co się zorientowałem akurat siłownik mieszacza odpowiedzialnego za prawą stronę kabiny jest umiejscowiony w dosyć przystępnym miejscu, więc z racji, że z nim nie ma póki co problemów można by zostawić, bo nie powinno być problemu z jego wymianą w przyszłości. Natomiast mam właśnie dylemat co zrobić z tymi pozostałymi silniczkami skoro deska będzie ściągana. Czy wiecie gdzie najtaniej można dostać te siłowniki? Allegro czy gdzieś indziej szukać?
Kupuj w ASO, przynajmniej jakość pewna.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
szakal64
07-03-2019, 14:31
W styczniu wymieniałem aktywatory, i polecam przy jednej robocie wymienić wszystkie. Masa roboty z tym, ale ogarnięty majster robi to w 4 h. Cena aktywatorów po zniżce ok. 1000zł (5szt +kpl. dźwigni) robota 500zł , wiec tanio nie jest.
Czy może oprócz niego także siłownika recyrkulacji i defrostera?
Tak. Błędy B1901 oraz B1902 to błędy odpowiedzialne za defroster. Wymontuj silniczek i sprawdź stan łącznika. Na 90% jest ukręcony. Co do aktywatora/silniczka, jeśli posiada logo Bosch będziesz mógł go łatwo naprawić kupując na aliexpress nowy potencjometr
https://pl.aliexpress.com/item/5-pcs-samochodowych-klimatyzacji-odporno-czujnik-FP01-WDK02-przetwornik-elementy/32914896322.html
W przypadku aktywatorów Denso jest już gorzej, bo potencjometry w nich montowane to "custom electronics" także ciężko o zamienniki w sieci.
Witam
Może posiada ktoś z Was jakąś dokumentację lub wiedzę jak się dostać do silniczka sterowania klapami klimy po lewej stronie? Z tego co się doczytałem to konieczne jest zdemontowanie całego kokpitu, może jest jakiś inny prostszy patent żeby wymienić silniczek?
krzysieg
19-03-2019, 14:25
Witam Wszystkich.
Mam ten sam problem.
Czy poleci ktoś jakiś warsztat w okolicy Dąbrowy Górniczej ?
Witam
Może posiada ktoś z Was jakąś dokumentację lub wiedzę jak się dostać do silniczka sterowania klapami klimy po lewej stronie? Z tego co się doczytałem to konieczne jest zdemontowanie całego kokpitu, może jest jakiś inny prostszy patent żeby wymienić silniczek?
https://www.docdroid.net/cV3akAL/wymiana-aktywatorow-klimatyzacji-stilo.pdf
Odczytaj błędy w sterowniku klimatyzacji i dopiero wtedy bierz się za darcie deski. Jej demontaż konieczny jest wyłącznie przy uszkodzonym aktywatorze odpowiedzialnym za obieg zew/wew.
szakal64
21-03-2019, 21:04
Życzę sukcesów w walce z pozostałymi !!!
krzysieg
22-03-2019, 12:19
https://www.docdroid.net/cV3akAL/wymiana-aktywatorow-klimatyzacji-stilo.pdf
Odczytaj błędy w sterowniku klimatyzacji i dopiero wtedy bierz się za darcie deski. Jej demontaż konieczny jest wyłącznie przy uszkodzonym aktywatorze odpowiedzialnym za obieg zew/wew.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Życzę sukcesów w walce z pozostałymi !!!
Co masz na myśli ?
Życzę sukcesów w walce z pozostałymi !!!
W Stilo tak jest, być może w Bravo II jest "trochę" gorzej.
szakal64
22-03-2019, 19:06
Człowieku, nie porównuj Stilo do Bravo, w Bravo samemu wymienisz jeden aktywator, prawy od regulacji nadmuchu ( lub jak masz ręce jak zapałki to dwa, lewy od nadmuchu) reszta + łączniki tylko po zdjęciu deski. Wiem bo w Styczniu to robiłem i widziałem jak są aktywatory zamontowane. Tak wygląda auto po zdjęciu deski.
https://images92.fotosik.pl/147/0fae1c4c8b7d025emed.jpg (https://images92.fotosik.pl/147/0fae1c4c8b7d025e.jpg)
Dobrze wiedzieć, że w Bravo jest z tym taki dramat. To nieco ostudzi zapędy z zakupem Bravo II z klimatronikiem.
A do autora tematu - ponoć jest jakiś spec z forum Fiata Bravo który zajmuje się wymianą aktywatorów w tym aucie. Lokalizacja - Skierniewice. Szczegóły na forum Bravo po zalogowaniu.
szakal64
23-03-2019, 17:51
No właśnie on mi robił klimę i to jest zdjęcie zrobione u niego.
Jak coś to służę nr telefonu do "majstra".
krzysieg
23-03-2019, 21:15
No właśnie on mi robił klimę i to jest zdjęcie zrobione u niego.
Jak coś to służę nr telefonu do "majstra".
Jaki jest koszt całkowity ?
Ja własnoręcznie wymieniłem aktywator recyrkulacji i nawiewu na szybę bez ściągania deski. Da się to zrobić ale jest ciężko.
Jaki jest koszt całkowity ?
Patrz post #5 tego tematu.
szakal64
24-03-2019, 10:57
Aktywatory + łączniki +-1000zl - robota 400zl (powyżej jest pomyłka zawyżyłem koszt roboty)
Witam Wszystkich.
Mam ten sam problem.
Czy poleci ktoś jakiś warsztat w okolicy Dąbrowy Górniczej ?
Ja robiłem w Bukownie Starym koło Olkusza ze zdejmowaniem całej deski.
Zadzwoń 602582447-powiedz jaki problem. Ja zrobiłem prawie 2 lata temu i jest
ok.
krzysieg
04-04-2019, 17:49
Ja robiłem w Bukownie Starym koło Olkusza ze zdejmowaniem całej deski.
Zadzwoń 602582447-powiedz jaki problem. Ja zrobiłem prawie 2 lata temu i jest
ok.
Super. Dzięki za informację.
Jaki był koszt naprawy ?
Jeśli taki banał jak uszkodzone aktywatory to jedyny problem z klimatronikiem, to co podpowiecie w temacie centralki sterującej klimatyzacją która "nie widzi" odczytów czujników nasłonecznienia i zanieczyszczenia powietrza. Brak danych z tych czujników w układzie sterowania klimą skutkuje zakłóceniami w jej pracy. Układ z automatu pracuje w obiegu zamkniętym (AQS), klimatyzator "nie czuje" rosnącej we wnętrzu temperatury z okazji nasłonecznienia, przez co nie dąży do oczekiwanego schłodzenia wnętrza (np. temperatura zadana 16st, we wnętrzu ~21st, z kratek leci powietrze o temp ~23st). Czujniki nowe, połączenie elektryczne czujnik centralka jest. Panel z centralką sterującą podmieniany na inny i to samo. Osiowanie przebiega prawidłowo. Dwa panele uszkodzone?
A powiedzcie czy da radę jakoś manualnie zablokować aby leciało tylko ciepłe powietrze strona kierowcy bravo2. Czasami leci ciepłe a czasami zimne. Strona pasażera jest ok.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.