Zobacz pełną wersję : Check Engine (P0420) na dłuższej trasie
Witam.
Chciałem zapytać czy ktoś miał podobny problem ze swoim sedici:
Po przejechaniu 50-80km włącza się lampka check engine na trasie i świeci ciągle:!:,
-mechanik skasował błąd, problem powrócił po ok. 50km
-przy codziennym użytkowaniu po mieście się nie zaświeca
-mechanik zdiagnozował kod błędu i zauważył że druga sonda "stoi",
zatem wymieniono drugą sondę za katalizatorem, po czym po 50 km problem powrócił..
-próbowałem "przegonić" auto na 98, po 60km kontrolka powróciła
-wykasowanie błędu nie pomaga, wymiana sondy też nie, czytałem że to może być problem
starych świec albo katalizatora. Tylko jak to dobrze zdiagnozować by znów nie wymieniać na darmo części..
Czy może ktoś miałby jakąś podpowiedź:?:
Pozdrawiam
Wita, Mam podobny problem, Kontrolka załącza się losowo, może trochę częściej przy spokojnej jeździe, W załączniku błąd z programu multiecuscan i wykresy sond lambda w excelu. Może ktoś podpowie czy to katalizator czy sonda lub coś innego :)
Punto 1.2 2003r 8v
Link do excela z wykresami sond lambda.
https://we.tl/t-35pK6u4JdH
Wita, Mam podobny problem, Kontrolka załącza się losowo, może trochę częściej przy spokojnej jeździe, W załączniku błąd z programu multiecuscan i wykresy sond lambda w excelu. Może ktoś podpowie czy to katalizator czy sonda lub coś innego :)
Punto 1.2 2003r 8v
Link do excela z wykresami sond lambda.
https://we.tl/t-35pK6u4JdH
Wykres obu sond wygląda w miarę normalnie.
P0240 oznacza (zawsze) "wydajność katalizatora poniżej minimum". Jest to kod OBD2, u każdego producenta znaczy to samo a procedury pomiaru wydajności katalizatora są podobne.
Ogólnie: komputer sterujący silnikiem mierzy różnicę pomiędzy pomiarami sondy przed katalizatorem i za katalizatorem. Pomiar ten może być wykonywany w sposób ciągły, ale często jest robiony tylko przy stałych obrotach silnika (wyższych niż bieg jałowy) pracującego w temperaturze optymalnej. Dlatego P0420 pojawia się najczęściej w trasie, ale może też wystąpić w cyklu mieszanym albo miejskim.
Co zrobić żeby pozbyć się P0420, albo przynajmniej zdiagnozować przyczynę?
Tu nie ma żadnej magii, najpierw przyrządem diagnostycznym sprawdzamy korekty wtrysku, potem wypadanie zapłonów, a potem trzeba zacząć myśleć.
Niektórzy producenci samochodów dają w swoich testerach (urządzeniach serwisowych) opcję niedostępną z poziomu OBD2, to znaczy odczyt z komputera wartości "sprawność katalizatora". Czyli dokładnie tej która powoduje zapalenie kontrolki i zapisanie błędu P0420. Nie wiem jak duża jest "fiatyzacja" Suzuki SX4, silnik 1.6 robią japońcy więc oprogramowanie ECU może być ich (w dołożonym fiatowskim interfejsem). W każdym razie jeśli chodzi o Suzuki można się do takiej opcji dogrzebać (programem producenta), jak jest we Fiacie nie wiem bo nie miałem okazji sprawdzić.
Niezależnie od "da się" czy "niedasię" można zdiagnozować wydajność katalizatora, choćby np. badając skład spalin (opcja dostępna na każdej stacji diagnostycznej wykonującej okresowe badania techniczne pojazdów - tzw "przeglądy"). Proste i tanie, a mając wcześniej sprawdzone dawki paliwa i wypadanie zapłonów (którego ma nie być) można jednoznacznie stwierdzić czy katalizator działa i jak działa. Może nie z dokładnością do 1%, ale wynik działa / nie działa w tym przypadku nam wystarczy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.