PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelniacza wału korbowego od strony rozrządu



west26
19-02-2019, 21:28
Witam,
Właśnie jestem w trakcie samodzielnej wymiany rozrządu w moim nowym nabytku - Croma 2.4 i niestety okazało się że jest wyciek spod koła rozrządu na wale korbowym. Czy ktoś robił to samemu? Czy do zdjęcia tego koła potrzebny jest jakiś specjalny ściągacz i jak zablokować wał żeby odkręcić śrubę mocującą to koło? Czy ktoś może podać moment dokręcenia tego koła po ponownym montażu?

technol
19-02-2019, 21:55
Kolego jak już zauważyłeś wyciek to sprawdzić dokładnie luz osiowy na wale a jak masz możliwość to miska olejowa w dół i sprawdź pół panewki które właśnie niwelują ten luz. Ja zrobiłem wymianę uszczelki wraz z rozrzadem w serwisie a po pół roku okazało się że moja kroma umierała od środka i skończyło sie na wymianie całego dołu silnika co bardzo zabolało finansowo. Nie strasze i nie prorokuje ale jak masz możliwość to zajrzyj tam dla świętego spokoju.

west26
19-02-2019, 23:06
Sprawdzę jutro dzięki za info.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

pu3
05-03-2019, 16:04
Kolego west26 posprawdzałeś? jestem zainteresowany, też na dniach będę zmieniał rozrząd. Pozdro!

west26
05-03-2019, 20:16
Stanęło na tym że oddaję auto na wymianę rozrządu i uszczelniacza do warsztatu.
Przy okazji będzie robiony kolektor - klapy wirowe i egr zaślepienie i wyłączenie.
Sam się nie podjąłem bo boję się że przy ściąganiu koła rozrządu z wału mogę coś uszkodzić.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

west26
05-03-2019, 20:45
Swoją drogą to zakupiłem rozrząd Dayco + pompa Magneti Marelli.
Jak powiedziałem o tym mechanikowi to stwierdził, że w 2.4 to tylko oryginalna pompa daje radę a reszta się rozsypuje i on może to założyć ale żadnej gwarancji na to nie daje.
Słyszał ktoś takie opinie o pompach wody w 2.4?


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

nowszy_00
05-03-2019, 21:05
Stanęło na tym że oddaję auto na wymianę rozrządu i uszczelniacza do warsztatu.
Przy okazji będzie robiony kolektor - klapy wirowe i egr zaślepienie i wyłączenie.
Sam się nie podjąłem bo boję się że przy ściąganiu koła rozrządu z wału mogę coś uszkodzić.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Czemu chcesz zaslepiac EGR? Ja nauczony doświadczeniem na dzień dzisiejszy bym tego już nie robił.

west26
05-03-2019, 22:01
Dlaczego?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

nowszy_00
06-03-2019, 07:32
Auto zdecydowanie dłużej się nagrzewa, przez co więcej pali, część osób stosuje częściowa zaslepke z czterema otworami.
Zostaw na razie egr, ewentualnie zaślep go całkowicie, na desce będziesz miał świecący chceck i pojezdzij tak trochę, sam zobaczysz że z egr em autko szybciej dostaje wigoru.

lisekg
06-03-2019, 09:26
Ogólnie to pompy to najsłabsze ogniwo układanki ... wymieniałem w 1,9 pompy przy każdej wymianie rozrządu ( czy to Croma czy Stilo ) i mimo, ze robię wymiany tak jak w Cromie ostatnio co 60 tys km to i tak pompa już ciekła... oryginalna pompa w Cromie mimo, ze auto miało 2,5 roku i 55 tys km również już się przycierała ....:mad: Nie wiem jaka pompa jest najlepsza, obecnie mam zestaw INA ....

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Dlaczego?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


+ turbina jest mniej obciążana termicznie ( szybciej się wychładza po jeździe autostradowej ) co ma znaczenie dla jej długiego żywota
+ Silnik szybciej się nagrzewa bo gazy spalinowe wpadają już podgrzane do silnika a wpadają dodatkowo przez chłodnice płynu tak więc układ ma większą sprawność bo zamiast wyrzucać ciepło z rury wydechowej nagrzewasz nim silnik. Jest to tym bardziej odczuwalne im niższe masz temperatury i im mniejszą masz V-średnią
+ ekologia... coraz częstsze badania i wyższe wymogi mogą wyeliminować ciebie na wyrywkowej kontroli lub badaniu technicznym
+ silnik mniej spala ( gazy obojętne wpuszczane do silnika /cylindrów sztucznie obniżają efektywną pojemność silnika, mniej powietrza zassanego = mniej paliwa wtryskanego bo nie spaliło by się a przy niskich prędkościach obrotowych ( nie obciążonym silniku ) doładowanie jest prawie zerowe....
+ Silnik pracuje bardziej łagodnie.. mniej "detonacyjnie-stukowo" spala mieszankę w cylindrach co jest odczuwalne szczególnie na biegu jałowym i do tych 2000 obr.min

milanmielec
06-03-2019, 13:37
Ogólnie to pompy to najsłabsze ogniwo układanki ... wymieniałem w 1,9 pompy przy każdej wymianie rozrządu ( czy to Croma czy Stilo ) i mimo, ze robię wymiany tak jak w Cromie ostatnio co 60 tys km to i tak pompa już ciekła... oryginalna pompa w Cromie mimo, ze auto miało 2,5 roku i 55 tys km również już się przycierała ....:mad: Nie wiem jaka pompa jest najlepsza, obecnie mam zestaw INA ....

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.




+ turbina jest mniej obciążana termicznie ( szybciej się wychładza po jeździe autostradowej ) co ma znaczenie dla jej długiego żywota
+ Silnik szybciej się nagrzewa bo gazy spalinowe wpadają już podgrzane do silnika a wpadają dodatkowo przez chłodnice płynu tak więc układ ma większą sprawność bo zamiast wyrzucać ciepło z rury wydechowej nagrzewasz nim silnik. Jest to tym bardziej odczuwalne im niższe masz temperatury i im mniejszą masz V-średnią
+ ekologia... coraz częstsze badania i wyższe wymogi mogą wyeliminować ciebie na wyrywkowej kontroli lub badaniu technicznym
+ silnik mniej spala ( gazy obojętne wpuszczane do silnika /cylindrów sztucznie obniżają efektywną pojemność silnika, mniej powietrza zassanego = mniej paliwa wtryskanego bo nie spaliło by się a przy niskich prędkościach obrotowych ( nie obciążonym silniku ) doładowanie jest prawie zerowe....
+ Silnik pracuje bardziej łagodnie.. mniej "detonacyjnie-stukowo" spala mieszankę w cylindrach co jest odczuwalne szczególnie na biegu jałowym i do tych 2000 obr.min A częściowo zaślepic?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

pu3
06-03-2019, 15:20
ja kupiłem taki zestaw, w środku rolka i napinacz - made in poland

35057
35058
35059
35060
35061
35062
35063
35064
35065

lisekg
07-03-2019, 09:36
A częściowo zaślepic?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Tak należy zrobić... to nawet Fiat/Opel zaleca ( to jest ich patent ). Zastosowali to bo okazało się, że zawór jest za wolny przy dynamicznych zmianach obciążenia...
Uwaga!!! koniecznie należy rozebrać cewkę zaworu EGR i przepolerować rdzeń i wewnętrzny otwór... to jest tak wykonane, ze nawet nowe się musi zatrzeć...

milanmielec
07-03-2019, 09:43
Tak należy zrobić... to nawet Fiat/Opel zaleca ( to jest ich patent ). Zastosowali to bo okazało się, że zawór jest za wolny przy dynamicznych zmianach obciążenia...
Uwaga!!! koniecznie należy rozebrać cewkę zaworu EGR i przepolerować rdzeń i wewnętrzny otwór... to jest tak wykonane, ze nawet nowe się musi zatrzeć...Takie cudo :)? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190307/c44572340282a868b7f4fbb9f073e8ba.jpg

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

radomir
07-03-2019, 10:54
Z lewej do 8v 120KM
Z prawej do 16v 150KM
😀

Maxi
07-03-2019, 14:53
Mam 16v i mam obydwie kryzy.

radomir
07-03-2019, 15:41
Edit: delete 😀

milanmielec
07-03-2019, 22:12
Mam 16v i mam obydwie kryzy.Maxi bez błędu na desce?


Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

morcmarc
07-03-2019, 22:19
Założyłem dwie blaszki. jedna z trzema otworami na wejściu egr - ze strony chłodniczki. Druga kwadratowa z 4 otworami i mi wywalało błąd w MES. Nie od razu ale po kilkunastu sekundach pracy silnika.
Check nie wywaliło na desce bo to wywali dopiero po 2-gim albo 3-cim uruchomieniu silnika.
Ostatecznie wywaliłem tą blaszkę z trzema otworami i zostawiłem tylko kwadratową i jest OK.

placuszek
12-03-2019, 14:52
Ja mam jedną i druga... błędów nie wyrzuciło :)