Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelniacza wału korbowego od strony rozrządu
Witam,
Właśnie jestem w trakcie samodzielnej wymiany rozrządu w moim nowym nabytku - Croma 2.4 i niestety okazało się że jest wyciek spod koła rozrządu na wale korbowym. Czy ktoś robił to samemu? Czy do zdjęcia tego koła potrzebny jest jakiś specjalny ściągacz i jak zablokować wał żeby odkręcić śrubę mocującą to koło? Czy ktoś może podać moment dokręcenia tego koła po ponownym montażu?
Kolego jak już zauważyłeś wyciek to sprawdzić dokładnie luz osiowy na wale a jak masz możliwość to miska olejowa w dół i sprawdź pół panewki które właśnie niwelują ten luz. Ja zrobiłem wymianę uszczelki wraz z rozrzadem w serwisie a po pół roku okazało się że moja kroma umierała od środka i skończyło sie na wymianie całego dołu silnika co bardzo zabolało finansowo. Nie strasze i nie prorokuje ale jak masz możliwość to zajrzyj tam dla świętego spokoju.
Sprawdzę jutro dzięki za info.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Kolego west26 posprawdzałeś? jestem zainteresowany, też na dniach będę zmieniał rozrząd. Pozdro!
Stanęło na tym że oddaję auto na wymianę rozrządu i uszczelniacza do warsztatu.
Przy okazji będzie robiony kolektor - klapy wirowe i egr zaślepienie i wyłączenie.
Sam się nie podjąłem bo boję się że przy ściąganiu koła rozrządu z wału mogę coś uszkodzić.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Swoją drogą to zakupiłem rozrząd Dayco + pompa Magneti Marelli.
Jak powiedziałem o tym mechanikowi to stwierdził, że w 2.4 to tylko oryginalna pompa daje radę a reszta się rozsypuje i on może to założyć ale żadnej gwarancji na to nie daje.
Słyszał ktoś takie opinie o pompach wody w 2.4?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
nowszy_00
05-03-2019, 21:05
Stanęło na tym że oddaję auto na wymianę rozrządu i uszczelniacza do warsztatu.
Przy okazji będzie robiony kolektor - klapy wirowe i egr zaślepienie i wyłączenie.
Sam się nie podjąłem bo boję się że przy ściąganiu koła rozrządu z wału mogę coś uszkodzić.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Czemu chcesz zaslepiac EGR? Ja nauczony doświadczeniem na dzień dzisiejszy bym tego już nie robił.
Dlaczego?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
nowszy_00
06-03-2019, 07:32
Auto zdecydowanie dłużej się nagrzewa, przez co więcej pali, część osób stosuje częściowa zaslepke z czterema otworami.
Zostaw na razie egr, ewentualnie zaślep go całkowicie, na desce będziesz miał świecący chceck i pojezdzij tak trochę, sam zobaczysz że z egr em autko szybciej dostaje wigoru.
Ogólnie to pompy to najsłabsze ogniwo układanki ... wymieniałem w 1,9 pompy przy każdej wymianie rozrządu ( czy to Croma czy Stilo ) i mimo, ze robię wymiany tak jak w Cromie ostatnio co 60 tys km to i tak pompa już ciekła... oryginalna pompa w Cromie mimo, ze auto miało 2,5 roku i 55 tys km również już się przycierała ....:mad: Nie wiem jaka pompa jest najlepsza, obecnie mam zestaw INA ....
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dlaczego?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
+ turbina jest mniej obciążana termicznie ( szybciej się wychładza po jeździe autostradowej ) co ma znaczenie dla jej długiego żywota
+ Silnik szybciej się nagrzewa bo gazy spalinowe wpadają już podgrzane do silnika a wpadają dodatkowo przez chłodnice płynu tak więc układ ma większą sprawność bo zamiast wyrzucać ciepło z rury wydechowej nagrzewasz nim silnik. Jest to tym bardziej odczuwalne im niższe masz temperatury i im mniejszą masz V-średnią
+ ekologia... coraz częstsze badania i wyższe wymogi mogą wyeliminować ciebie na wyrywkowej kontroli lub badaniu technicznym
+ silnik mniej spala ( gazy obojętne wpuszczane do silnika /cylindrów sztucznie obniżają efektywną pojemność silnika, mniej powietrza zassanego = mniej paliwa wtryskanego bo nie spaliło by się a przy niskich prędkościach obrotowych ( nie obciążonym silniku ) doładowanie jest prawie zerowe....
+ Silnik pracuje bardziej łagodnie.. mniej "detonacyjnie-stukowo" spala mieszankę w cylindrach co jest odczuwalne szczególnie na biegu jałowym i do tych 2000 obr.min
milanmielec
06-03-2019, 13:37
Ogólnie to pompy to najsłabsze ogniwo układanki ... wymieniałem w 1,9 pompy przy każdej wymianie rozrządu ( czy to Croma czy Stilo ) i mimo, ze robię wymiany tak jak w Cromie ostatnio co 60 tys km to i tak pompa już ciekła... oryginalna pompa w Cromie mimo, ze auto miało 2,5 roku i 55 tys km również już się przycierała ....:mad: Nie wiem jaka pompa jest najlepsza, obecnie mam zestaw INA ....
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
+ turbina jest mniej obciążana termicznie ( szybciej się wychładza po jeździe autostradowej ) co ma znaczenie dla jej długiego żywota
+ Silnik szybciej się nagrzewa bo gazy spalinowe wpadają już podgrzane do silnika a wpadają dodatkowo przez chłodnice płynu tak więc układ ma większą sprawność bo zamiast wyrzucać ciepło z rury wydechowej nagrzewasz nim silnik. Jest to tym bardziej odczuwalne im niższe masz temperatury i im mniejszą masz V-średnią
+ ekologia... coraz częstsze badania i wyższe wymogi mogą wyeliminować ciebie na wyrywkowej kontroli lub badaniu technicznym
+ silnik mniej spala ( gazy obojętne wpuszczane do silnika /cylindrów sztucznie obniżają efektywną pojemność silnika, mniej powietrza zassanego = mniej paliwa wtryskanego bo nie spaliło by się a przy niskich prędkościach obrotowych ( nie obciążonym silniku ) doładowanie jest prawie zerowe....
+ Silnik pracuje bardziej łagodnie.. mniej "detonacyjnie-stukowo" spala mieszankę w cylindrach co jest odczuwalne szczególnie na biegu jałowym i do tych 2000 obr.min A częściowo zaślepic?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
ja kupiłem taki zestaw, w środku rolka i napinacz - made in poland
35057
35058
35059
35060
35061
35062
35063
35064
35065
A częściowo zaślepic?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Tak należy zrobić... to nawet Fiat/Opel zaleca ( to jest ich patent ). Zastosowali to bo okazało się, że zawór jest za wolny przy dynamicznych zmianach obciążenia...
Uwaga!!! koniecznie należy rozebrać cewkę zaworu EGR i przepolerować rdzeń i wewnętrzny otwór... to jest tak wykonane, ze nawet nowe się musi zatrzeć...
milanmielec
07-03-2019, 09:43
Tak należy zrobić... to nawet Fiat/Opel zaleca ( to jest ich patent ). Zastosowali to bo okazało się, że zawór jest za wolny przy dynamicznych zmianach obciążenia...
Uwaga!!! koniecznie należy rozebrać cewkę zaworu EGR i przepolerować rdzeń i wewnętrzny otwór... to jest tak wykonane, ze nawet nowe się musi zatrzeć...Takie cudo :)? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190307/c44572340282a868b7f4fbb9f073e8ba.jpg
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Z lewej do 8v 120KM
Z prawej do 16v 150KM
😀
Mam 16v i mam obydwie kryzy.
milanmielec
07-03-2019, 22:12
Mam 16v i mam obydwie kryzy.Maxi bez błędu na desce?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
morcmarc
07-03-2019, 22:19
Założyłem dwie blaszki. jedna z trzema otworami na wejściu egr - ze strony chłodniczki. Druga kwadratowa z 4 otworami i mi wywalało błąd w MES. Nie od razu ale po kilkunastu sekundach pracy silnika.
Check nie wywaliło na desce bo to wywali dopiero po 2-gim albo 3-cim uruchomieniu silnika.
Ostatecznie wywaliłem tą blaszkę z trzema otworami i zostawiłem tylko kwadratową i jest OK.
placuszek
12-03-2019, 14:52
Ja mam jedną i druga... błędów nie wyrzuciło :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.