Zobacz pełną wersję : Problem z gaśnięciem samochodu
Cześć, mam taki problem, że podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas dojeżdżania do skrzyzowania, stania w korku lub nagłego ruszania pojawia się komunikat loose connection ASR failure itp chciałem się was zapytać czy to może być uszkodzony czujnik położenia wału korbowego? Wymienilem klemy już jak coś więc klemy i akumulator są okay. Błąd nie pojawia się jeżeli ciągle jadę np autostrada albo z punktu A do punktu B poza miastem. Pomocy 😫
Nie napisałeś, więc niech zgadnę - to Stilo z silnikiem 1.6 16V? Prawdopodobnie masz ugotowany sterownik silnika. Czeka Cię jego naprawa. Oczywiście mogą być jeszcze inne przyczyny takiego zachowania auta, ale w tych silnikach ECU jest podejrzanym nr 1.
Nie dopisałem to chodzi o stilo 1.6. Komputer po regeneracji przeniesiony na obudowe akumulatora. Na zimnym silniku się to nigdy nie dzieję. może to być czujnik położenia wału albo sonda lambda? wstawię zaraz odczyt tych sond, bo nie wiem czy pokazują poprawnie. Czy ładowanie mam poprawne?
3485034851
Ładowanie sprawdź multimetrem na zaciskach akumulatora, bo to co pokazuje program diagnostyczny często różni się od rzeczywistości. Prawidłowe ładowanie to 13,9÷14,5V. Gaśnięcie silnika po nagrzaniu to typowe objawy dla:
1. Wadliwego czujnika położenia wału
2. Uszkodzonego sterownika silnika
To że miałeś naprawiany sterownik nie oznacza, że dzisiaj jest w porządku. Błąd sondy lambda się pojawia?
pojawia się błąd P0172 system rich
Jak zmierzyć to napięcie?
Z pomocą przychodzi Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=6t1tp3AxxJc
Ewentualnie podjedź do byle jakiego elektryka to Ci zmierzy za darmoszkę. To minuta roboty.
Błąd który masz wskazuje na sondę. W jakich okolicznościach gaśnie auto? Po wciśnięciu sprzęgła?
Samochód gaśnie po staniu w korkach lub w korkach. Głównie problem pojawia się gdy silnik jest już ciepły wtedy czasami przejadę całą trasę bez problemu tak jak np dzisiaj ( 30 km ) a czasami gaśnie przy asyście loose connection po przejechaniu 200 metrow. Oczywiście sytuacja dotyczy ciepłego silnika, bo na zimnym nie miałem problemów
Odpala od razu czy po ostygnięciu?
Odpala praktycznie od razu
Dzisiaj w korkach błąd wyskoczył i po dojechaniu do celu po 2 h znowu chciałem pojechać i przy odpalaniu blad. Przy drugim odpaleniu mogłem jechać normalnie
Ja bym obstawiał sterownik. Zmierz napięcie na czujnikach czy sterownik trzyma równiutko 5V. Zregenerowanie tego sterownika jest ciężkie bo wysypać ponownie może się w bardzo krótkim czasie.
a czy objawy mogłyby wskazywać na czujnik położenia wału korbowego albo na niskie napięcie/ niedoładowany akumulator?
czujnik wału jakby był to by zgasł i po ostygnięciu by zapalił. Raczej odbywało by się to bez błędów. Po prostu silnik by zgasł bo nie widziałby obrotów.
Aha czyli nie pokazywałoby błędów ? To ja już nie wiem sam
Z tego co się orientuje to jak pada sterownik to błędy loose connection, engine fault, high coolant temp pojawiają się na wyświetlaczu. Czasem brak reakcji na pedał gazu. Po podpięciu przez interfejs może być cała masa błędów np U1600 do 1602 immobilizer, błędy P0200 wtryski P0300 cewki, czujnika klimy, temperatury silnika, pedału gazu. Wszystko co wymaga powrotu sygnału o określonej wielkości do sterownika. Czujnik wału może dawać tylko przebieg w postaci prostokątu. Sterownik ma określony próg czułości na ten sygnał więc albo go widzi albo wcale. Są dwa przypadki uszkodzenia sterownika. Jeden tyczy się pedału gazu i przepustnicy, drugi wyżej wymienionych elementów.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.