Zobacz pełną wersję : Seicento 1.1 Sporting Bierze olej
Przemo12
08-02-2019, 20:41
Witam. Mam problem z Fiatem SC 1.1 Sporting.
Mianowicie bierze sporo oleju i kopci na niebiesko
Niedawno zrobiłem uszczelkę pod głowicą (oczywiście głowica frezowana) i wymieniłem uszczelniacze zaworowe.
Wydaje mi się ze zaraz po wymianie aż tak nie kopcił. dopiero tak kilka dni pozniej zaczął.
Ciśnienie na cylindrach po kolei to 12, 14.5, 14, 14.5.
Najbardziej zakopcone świece sa na 2 i 3 cylindrze a niby cisnienie jest na nich wysokie wiec pierscienie raczej nie.
Jezdzi na oleju Venol 15w40
Macie jakis pomysl co by jeszcze mozna zrobic?
malutki1989
13-02-2019, 15:51
Zalej sobie syntetyka jakiegoś 10w40 jak zaleca producent i problemy powinny minąć.
Ja lałem od początku mobila, nie wiem czemu wybór padł akurat na tą markę, ale oleju nie bierze wg.
Spróbuj na początek od tego.
Jeśli nie pomoże, to UPG i planowanie głowicy do reklamacji.
sprawdz czy ktorys uszczelniacz nie puszcza. Ale to może tak że uszczelnisz góre to wali przez pierscienie
CieniaczRider
14-02-2019, 20:12
Zmień ten olej, raz że oleje tej marki są delikatnie mówiąc słabe, dwa stosowanie oleju 15W nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia.
Jak kompresja ok i nowe uszczelniacze również, to pewnie zapieczone są pierścienie olejowe. Przy zapieczonych pierścieniach olejowych, a sprawnych kompresyjnych to ciśnienie sprężania będziesz miał lepsze niż fabryka. Miałem taki problem w Matizie, wymieniłem same pierścienie na tłokach i zużycie oleju spadło do ok 1l/15kkm oleju 10W-40. Przy słabej jakości stosowanego oleju, do tego minerał i jeszcze jak silnik pędzie na lpg to często dochodzi do problemu z zapieczonymi pierścieniami tłokowymi.
Przemo12
20-02-2019, 16:18
Wczesniej byl tez Venol 10w40 ale jak zaczal tak kopcic to zalalem 15w40. Bierze okolo 1litra oleju na 600km. Wydaje mi sie ze uszczelka byla felerna lub peknieta glowica.
Raczej nie jest to wina marki oleju.
Odma tez czysta. W weekend bede sie bral za to.
Sprawdzając kompresję zrób próbę olejową, wlej trochę oleju do cylindra i sprawdź czy ciśnienie zmieni się. To pozwoli wykluczyć problem z pierścieniami. Możliwe też, że leci górą, przez któryś uszczelniacz. Który rocznik tego silniczka i jaki przebieg ma? Mój z 2004 ma 100 tysi i nie bierze ani grama, choć mam egzemplarz z tej feralnej serii, która ma problem ze stukającymi tłokami (nie zaworami) na zimnym - pojawiały się w Sejach i Pandach z lat 2003-2006.
Jaki olej przewiduje producent ? takim powinieneś zalać
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.