Zobacz pełną wersję : Zakup fiata 500 Abarth 145/160 KM porady eksploatacja ect
Abarth_160
02-02-2019, 11:41
Cześć,
Moje plany zakupu fiata 500 Lounge 1.2 -- kierują się po mału w stronę Abartha Essentiale lub Pista 145 lub 160KM. Rocznik 2018.
Mam następujące pytanie:
jakie problemy występują z tymi silnikami jaki olej zalewać ect.
czy w fiacie zalecają wymianę oleju po przejechaniu pierwszego 1K km. (tak miałem w i30).
czy macie wiedzę czy światła xenonowe nadal mają jakąś wadę i parują czy już się można w nie zaopatrzyć?
czy możecie coś od siebie powiedzieć na temat kosztów np eksploatacji?
Spalania tych 2 wersji.
Liczę na jakieś fajne uwagi użytkowników.
grandekropka
02-02-2019, 19:40
Mój znajomy ma Abartha, fajnie to jeździ, fajnie wygląda, pali nie wiele, to tylko silnik 1.4 i mała masa auta. Ale, wszystkie części że znaczkiem skorpiona kosztują minimum 2 razy tyle niż do zwykłego 1.4 w Bravo.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
chris_air
16-03-2019, 19:09
W 2018 roku kupiliśmy żonie Abartha 595 Turismo 165KM z 2016 roku, wcześniej jeździła 500 1.2 69KM.
Osiągi to przepaść na rzecz Turismo.
Jakość jazdy rewelacja, silnik bardzo elastyczny, zawieszenie z 4 amortyzatorami FSD daje radę, jest dość sprężyste, nie twarde. Mamy światła ksenonowe i nic się z nimi nie dzieje. Spalanie na poziomie 7,5 - 8l/100km (jak nie blokuje ruchu ;)). Jeszcze 24 dni do przeglądu, na którym ma być wymiana oleju. Samochód wyświetla info o serwisie km/dni.
Jedyne minusy to dość duża średnica zawracania i dość wąskie siedziska foteli.
Żona była zadowolona ze starej 500, po jej sprzedaży tydzień się nie odzywała do mnie.
Teraz powiedziała że tej 595 nie sprzeda w życiu.
pista ma turbo ihi które niestety pęka korpus, turismo ma już gt1446 kultowe turbo mega wytrzymałe i z potencjałem na midyfikacje, a turbo w pista max 180KM da się wyciągnąć
Korczuch
01-08-2020, 00:09
Ja mam z 2017, 35tys. km zrobione (nie za dużo). 145 koni. Wymiana oleju+filtra w ASO to ~900 złotych (w Łodzi, a Warszawie proszą 1500 :)))) ) Sam olej jest dosyć drogi, 159 złotych za 2L (Do Porscshe GT3RS wychodzi taniej, nawet jak się robi w ASO). Spalanie nie porywa, jak jedziesz sensownie po mieście to masz 8-9 litrów spalanie, jak jedziesz ostrzej to 15-20 nawet. Części zamienne też długo idą, 2 miesiące stał na wymianę zderzaka i klapy. Akumulator padł przy 22,500 KM, wymieniony na gwarancji ale 3 dni testowali czy aby to akumulator padł, I 4 czekali na nowy z Włoch. Hamulce piszczą po 2,000 KM, trzeba przedmuchać powietrzem i jest okej. System multimedia miał błędy, mapy nie chciały się aktualizować i mikrofon przestawał działać, ale ASO naprawili na gwarancji.
Co do samej jazdy... Z jednej strony masz tragiczną średnicę zawracania która mega denerwuje. Zawieszenie jest twarde, będziesz czuł każdą dziurę. Skrzynia jest według mnie mega gąbczasta. Autem na autostradzie mocno rzuca, a w mieście też czasami nierówne drogi są mało przyjemne z racji krótkiego rozstawu osi. Siedzi się też bardzo wysoko, co niektórym odpowiada. Z drugiej strony na dobrej nawierzchni auto daje dużo fun'u z jazdy, a strzały z wydechu robią mega banana na gębie. Ja osobiście nigdy bym nie chciał mieć tego auta, ale moja Mama lubi bardzo i jest to jej ulubione auto. Ja bym pojechał na jazdę testową, sam zobaczysz jakie są odczucia z jazdy. Ja kupiłem nowe na wyprzedaży z poprzedniego roczkina więc cena był zachęcająca, ale nadal jednak wolę Golfa GTi lub Polo GTi na jazdę codzienną.
Edit: Mam Bi-Ksenony, są spoko, nie ma problemów, ale nie ma porównania do LEDów. A i w sumie zapomniałem o mocy... 145 wystarcza ale w tym aucie czujesz różnicę 15 koni, więc warto kupić mocniejszy model.
Aniversario
03-08-2020, 18:00
1500 zł za przegląd w Wawie krzyczą na Jubilerskiej. Ja jeżdże na Targówek i tam robią za 900 zł. Ale ja płacę jeszcze mniej bo przyjeżdżam ze swoim olejem. Mój też jest 2017 ale mam już ponad 40 tyś km. Do tej pory nie miałem dosłownie żadnej usterki. Nie wiem jak udało ci się uzyskać spalanie 15-20l/100. To chyba możliwe tylko na torze. Jeżdże dość ostro tym autkiem i nigdy nie przekroczyłem 10l. Norma u mnie to ok 9. Piszesz, że autem rzuca na autostradzie. Ja mam kompletnie odmienne zdanie, a zrobiliśmy nim z dziewczyną trasę do Włoch i z powrotem. Prędkości przelotowe 160-170km/h to dla tego auta żaden problem i jest przy tym bardzo stabilny i mało czuły na boczne podmuchy. Poczucie bezpieczeństwa jest bardzo duże. Zawieszenie jest zestrojone zajebiście. Jest takie mięsiste i poza krótkimi nierównoiściami bardzo ładnie wybiera nierówności. Do pozycji za kólkiem już się przyzwyczaiłem i jest OK, a fotele są bardzo wygodne ale dla szczupłych osób. Dla mnie również istotne w tym aucie jest to, że jest wyjątkowe i trochę oldschoolowe. Golf czy Polo jest OK ale to jednak zwykłe auta. Abarth to jednak co innego. To auto nie ma konkurencji w swojej klasie.
Ludzie wymiana oleju za 1500 ? weźcie odpalcie Yo--be i zobaczcie jak prosto to się robi jak w zwykłej Pandzie nie ma różnicy w zasadzie ta sama obudowa filtra oleju , ten sam filtr...
Olej wlewa się od góry w tym samym miejscu co do zwykłej pięcsetki to oco kaman ???
Oszczędzacie około 1200 zł
Aniversario
10-08-2020, 17:36
Kolego jak masz auto na gwarancji i do tego w leasingu to musisz robić w ASO i tyle. Ja zmieniam olej co 7-8 tyś km więc jedną wymianę robię poza ASO a druga przy okazji przeglądu na który i tak muszę jechać. Zwykły przegląd olejowy z moim olejem kosztuje mnie 400 zł.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.