Zobacz pełną wersję : Problem z tylną wycieraczką
Floxbiee
13-01-2019, 23:21
Witam!
Posiadam Fiata Bravo II 1.9 150KM. Po kupnie samochodu nie działała w nim tylnia wycieraczka, więc zdecydowałem się jej naprawę. Rozkręciłem te cały tylni moduł, przeczyściłem i nasmarowałem zębatki. Wycieraczka zaczęła działać ale z jednym mankamentem - po użyciu zamiast wrócić do pozycji początkowej zatrzymuje się w losowym miejscu na szybie. Jest to bardzo uciążliwe. Wie ktoś może co może być przyczyną takiego zachowania?
Pozdrawiam.
malutki1989
14-01-2019, 15:53
Ktoś pewnie grzebał w module zasilającym.
Jeśli wycieraczka zatrzymuje Ci się zaraz po odcięciu zasilania, to może znaczyć, że albo silniczek podłączony jest na krótko, albo masz uszkodzony moduł. Zrobiłem sobie takie obejście, kiedy spalił mi się moduł w Seiko, wycieraczka była potrzebna, a ścieżki na module spalone :) po naprawie modułu wszystko działa jak powinno.
Masz zdjęcia modułu, wtyczki, ewentulanie całego mechanizmu?
Floxbiee
14-01-2019, 16:25
Właśnie po przełączeniu przełącznika wycieraczka się nie zatrzymuje - rusza się jeszcze przez kilka serii a później zatrzymuje w losowym miejscu np. na środku szyby. Niestety nie zrobiłem zdjęcia :/
Możliwe że przerwał się przewód w gumowym przepuście doprowadzającym przewody od klapy.
Silniczek wycieraczki ma 3 przewody
1 -masa
2- sygnał zwrotny
3- zasilanie +12V
Jeżeli uszkodzony jest przewód sygnałowy, moduł sterujący pracą wycieraczki nie wie w jakiej pozycji ona się znajduje.
Floxbiee
14-01-2019, 23:18
Jutro to sprawdzę :)
Floxbiee
15-01-2019, 19:30
Wygląda na to, że z przewodami jest wszystko w porządku :/
malutki1989
16-01-2019, 09:43
To problemu szukaj przy silniczku. Szukałem jak wygląda cały mechanizm, ale zdjęcia nie są jednoznaczne.
Potrzebuję informacji, ile przewodów dochodzi do mechanizmu? czy wtyczka wpinana jest przez plastikowy moduł, czy bezpośrednio?
Floxbiee
16-01-2019, 18:28
Przez plastikowy moduł, są 3 przewody.
malutki1989
18-01-2019, 09:18
Jeśli jest tak jak w Seiko, to powinno dać się go zdemontować.
W środku jest cewka i łącznik, taki odpowiednik przekaźnika, tylko zamontowany na płytce.
Sprawdź, czy ten układ działa poprawnie. Poprawnie, tzn, czy słychać działanie przekaźnika kiedy przekręcasz przełącznik.
Zamiast silniczka możesz do testów podłączyć żarówkę od kierunkowskazu.
Jeśli z tym modułem jest wszystko ok, to musisz rozebrać mechanizm. Tam na jednym z kół zębatych są 2 lub 3 ścieżki miedziane. Po nich przesuwa się coś ala szczotka, również miedziana. Ten "mechanizm" odpowiada właśnie za to, że wycieraczka powinna pracować od miejsca 0 do miejsca 0. Kółko może być "ubrudzone" w smarze lub wazelinie technicznej, to normalne i nawet wskazane, dlatego nie wycieraj tego. Jedynie jakieś nadpalenia czy zabrudzenia przeczyść drobnym papierem ściernym. Wąsy od szczotki możesz podgiąć, żeby bardziej przylegały.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.