PDA

Zobacz pe³n± wersjê : Ubywaj±cy p³yn ch³odniczy



pix
10-01-2019, 20:53
Cze¶æ,

dzisiaj zauwa¿y³em u siebie p³yn ch³odniczy poni¿ej minimum. Jeszcze z miesi±c temu wszystko by³o ok (zerkam jak dolewam do spryskiwaczy), a tu nagle spory ubytek.
Od jakiego¶ czasu by³ taki objaw, ¿e na jedynce i zimnym - dawa³ trochê bia³ego dymu, ale my¶la³em, ¿e to skropliny. Na wy¿szych biegach (nawet przy ma³ej prêdko¶ci) - zero dymu. Teraz na zimê - by³o podobnie tyle, ¿e na wy¿szych biegach póki silnik by³ zimny - pojawia³a siê ta para, no ale my¶la³em, ¿e to mo¿e przez temperaturê po prostu (choæ zesz³ej zimy tego nie zauwa¿y³em). No i w koñcu - wydaje mi siê, ¿e ostatnio nawet jak silnik siê rozgrzeje to jest ta para.
Rozrz±d z pomp± wody (i ca³ym p³ynem) by³ robiony jakie¶ 3 lata temu. ¦wiece te¿ by³y w zesz³ym roku wymienione (w ogóle to zaraz po wymianie ¶wiec - nawet na jedynce nie by³o bia³ego).
No i teraz co to mo¿e byæ? Dodam jeszcze (nie wiem czy to ma znaczenie) - rdza mi prze¿ar³a t³umik i mam wra¿enie, ¿e trochê ¶mierdz± spaliny rop±, no ale to mo¿e byæ subiektywne. Natomiast ubytek p³ynu jest faktyczny. Macie jakie¶ rady? P³yn doleje i tak dopiero za jakie¶ 100 km, bo w baga¿niku mam jedynie niebieski, a podobno jak zmieszam to muszê wszystko spu¶ciæ i nowy laæ.

Diesel 105 KM, przebieg ok. 130 tys., wszystkie naprawy i wymiany w miarê na bie¿±co i do tej pory nic siê nie dzia³o :/

Jordan7
10-01-2019, 22:02
Mam to samo i ubytek nastêpuje tylko podczas jazdy. Dolewam co 300/400 km - w warsztacie nie zaobserwowali nieszczelno¶ci. Mo¿e to pompa wody przepuszcza a mo¿e przewody gumowe maj± jakie¶ nieszczelno¶ci (w warsztacie sugerowali ¿e to sprawka kun, które mog± delikatnie nadgryzaæ przewody), w ka¿dym razie kazali obserwowaæ i tak minê³o ju¿ kilka lat. Ostatnio zauwa¿y³em ¿e coraz bardziej ubywa. Ewidentnie potrzeba do tego nagrzania siê silnika.

Braval
10-01-2019, 23:19
Obejrzyjcie dokladnie chlodnice,najlepiej po zakonczonej jezdzie.Prawy gorny róg i okolice krocca przewodu gornego ,co biegnie od termostatu.

PuntoEvo_PL
12-01-2019, 17:11
Jeszcze sprawdz laczenie kolektora dolotowego z glowica tam tez sie zdaza nieszczelnosc.


Wys³ane z iPhone za pomoc± Tapatalk

Jordan7
12-01-2019, 18:26
Dziêki za porady - faktycznie prawy górny róg, a jak samochód by³ na podno¶niku to jeszcze p³yn widoczny by³ po prawej stronie ch³odnicy na dole. Czyli do wymiany dwie ch³odnice bo okaza³o siê ¿e ta od klimatyzacji te¿ jest uszkodzona bo kilka pasków lameli odklei³o siê ju¿ - a warto to wymieniæ razem bo przy tym trzeba zdejmowaæ zderzak.

paolo83
13-01-2019, 02:06
Mia³em to samo, u mnie lekkie pêkniecie by³o i siê s±czy³o a¿ wylecia³o prawie wszystko :D

Papciak
13-01-2019, 16:27
Mam to samo i zauwa¿y³em ¿e to zaczê³o siê po wymianie rozrz±du przez poprzedniego w³a¶ciciela. Mam rozpiskê ¿e przy okazji rozrz±du by³a wymieniana pompa ale mog³a ona faktycznie nie zostaæ wymieniona b±d¼ te¿ zostaæ ¼le wymieniona np dali star± uszczelkê.
Czy w tym aucie mo¿na sprawdziæ b±d¼ wymieniæ pompê bez ingerencji w rozrz±d?

Jordan7
13-01-2019, 17:30
Czy w tym aucie mo¿na sprawdziæ b±d¼ wymieniæ pompê bez ingerencji w rozrz±d?
Raczej nie, bo przy wymianie rozrz±du wymienia siê pompê. Nie warto oszczêdzaæ nie wymieniaj±c pompy - po ona du¿o nie kosztuje, przynajmniej ta ze ¶redniej pó³ki cenowej jak np. Doltz.
Kiedy¶ chcia³em co¶ lepszego np. Hepu - ale wydaje mi siê ¿e nie ma sensu przep³acaæ. Mam jeszcze do Was pytanie odno¶nie ch³odnic - bo tu s± straszne rozbie¿no¶ci cenowe. Jakich firm macie u siebie? CZy warto kupowaæ z górnej pó³ki - np Hella? Wtedy za ch³odnice + skraplacz wychodzi co¶ ok. 1500 PLN. Czy mo¿e zamiast tego warto kupiæ Nissena albo Valeo, Delphi a mo¿e NRF - wychodzi o ponad po³owê taniej a ¿ebra te¿ lutowane w tym ostatnim przypadku.