PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana mechanizmu wycieraczek przód z silniczkiem



Lucky1777
10-01-2019, 11:31
Cześć,
Niestety w trakcie jazdy autem poszła smuga dymu spod maski, zapach spalenizny i wycieraczki przestały działać. W domu pomimo tego, że wymieniłem bezpiecznik i sprawdziłem czy mechanizm się obraca wycieraczki nadal nie działały. Po odgięciu tkaninowego wygłuszenia silnika zauważyłem, że ramię, do którego jest przykręcony wirnik silniczka zwisa swobodnie. Prawdopodobnie na łączeniu tego ramienia z kolejnym, które porusza wycieraczkami pękła plastikowa zatyczka, która je łączy. Wskazuje na to kawałek plastiku, który wypadł podczas ruszania ramieniem. Chyba też spalił się silnik, bo kompletnie nie reaguje na sterowanie go z manetki kierownicy.

Chciałbym wymienić cały mechanizm.

Czy mógłby ktoś opisać jak wymienić ten mechanizm? W szczególności mam kłopot z dostępem do tego miejsca, bo po odgięciu tkaniny wygłuszającej silnik nadal jest bardzo mało miejsca by wsadzić rękę. Z kolei nie wiem jak ściągnąć stalowe podszybie, które mogło by dać znacznie więcej przestrzeni.

KOBRA
10-01-2019, 14:21
To wygłuszenie musisz odkręcić . Jak odkręcisz wszystkie śruby to lekko do góry uniesiesz i odsuniesz od strony mechanizmu i wtedy masz dostęp .

Lucky1777
10-01-2019, 14:25
To wygłuszenie musisz odkręcić . Jak odkręcisz wszystkie śruby to lekko do góry uniesiesz i odsuniesz od strony mechanizmu i wtedy masz dostęp .

Dobra. Spróbuję ale z tego co pamiętam, to przez to wygłuszenie przechodzą kable.

KOBRA
10-01-2019, 15:01
W takiej gumie ta guma z kablami zostaje wysuwasz do góry lekko to poszycie .

Lucky1777
14-01-2019, 10:14
Udało się. Ile jest typów mechanizmów wycieraczek?

Ja wyjąłem mechanizm z silniczkiem na 3-przewody i 5 pinów zasilanie. Facet mi proponuje trójbiegowy. Czy te mechanizmy są uniwersalne i będą pasować, czy może istnieją różne wersje?

malutki1989
14-01-2019, 14:28
Seicento ma 3 biegi:
1. Przerywany
2. Wolny
3. Szybki
Bierz to co Ci proponuje :)

Lucky1777
15-01-2019, 18:52
Dzisiaj dostałem nowy mechanizm i silniczek z drugiej ręki. Silniczek po podłączeniu, bez wkładania go w mechanizm wycieraczek (na sucho) działał. Jak wymieniłem mechanizm wycieraczek i podpiąłem silniczek do ramienia wywaliło bezpiecznik. Silniczek wypiąlem z ramienia i teraz cały czas wywala bezpiecznik, nawet na sucho.

Lucky1777
16-01-2019, 07:19
Podaję rozwiązanie:
Podczas wybijania bezpiecznika przeskakiwała iskra w kopułce silniczka. Mając stary silniczek zamieniłem kopułki. Układ cały działa wycieraczki jadą aż miło.

malutki1989
16-01-2019, 10:29
Podaję rozwiązanie:
Podczas wybijania bezpiecznika przeskakiwała iskra w kopułce silniczka. Mając stary silniczek zamieniłem kopułki. Układ cały działa wycieraczki jadą aż miło.

I takie posty się tutaj ceni :)