PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat croma- zgasł podczas jazdy



wlodimus
14-12-2018, 12:26
Witam.

Podczas jazdy ( silnik był już rozgrzany) podczas dojeżdżania do skrzyżowania samochód nagle zgasł i nie chciał odpalić. Kontrolki działają, silnik kręci lecz mimo tego nie chce się uruchomić. Jedyne co wyskakuje mi na desce to błąd wspomagania ( have power sterring) który nawet jeśli teoretycznie występuje nie powinien mieć wpływu na uruchomienie silnika. Pacjentem jest fiat croma 2005 r 1.9 jtd 150 km.

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Szuszu
14-12-2018, 12:49
Napisz jak skrzynia, ale bez podpięcia pod komputer się nie obejdzie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

lukq
14-12-2018, 14:28
Poczekaj, a silnik wystygnie. Winny może okazać się czujnik położenia wału

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

wlodimus
14-12-2018, 14:38
Skrzynia manualna. Przy czym skrzynia raczej nie będzie miała nic do tego jeśli silnik nie pracuje. Dojście do komputera niestety będę miał dopiero w godzinach wieczornych :/ Czujnik położenia wału też odpada( auto próbowałem odpalić chwilę temu na zimnym silniku-takie same objawy :/)

karluum
14-12-2018, 14:49
Kiedy był rozrząd wymieniany?

desmo999
14-12-2018, 15:39
A pompka elektryczna paliwa zyje??

wlodimus
14-12-2018, 16:27
Do wymiany rozrządu zostało około 15 tyś więc powinien być ok. Ewentualnie czy podczas hamowania mogło mi wypaść zasilanie od pompy ? Pokazuje mi teraz błąd wspomagania ,, have power sterring ". O ile brak wspomagania nie powinien mieć wpływ na uruchomienie tak może być problem z zasilaniem pompy przez co nie jest doprowadzane paliwo ?

desmo999
14-12-2018, 17:03
Rózne rzeczy mogły się stać. Mpze napisz co zrobiles??w ogole cokolwiek sprawdziles??bezpieczniki??paliwo w filtrze jest??

wlodimus
14-12-2018, 21:03
Sprawdziłem plakiem- nic nie daje
Odpiąłem na 15 min aku ( myślałem, że chwilowy błąd)- nie dało efektu.
Próbowałem odpalić na zimnym silniku- odpada czujnik położenia wału.
Obstawiam, że podczas hamowania mogło się coś wypiąć- niestety nie wiem co :/
Ewentualnie byłbym wdzięczny za radę jaki bezpiecznik poza pompą paliwa można sprawdzić.

desmo999
14-12-2018, 21:32
A paliwo w ogóle podaje??poluzuj rurki na wtryskaxh i zobacz czy psika z nich ..ale na plaka w ogole nie zaskakuje??kreci normalnie?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A po lewej w progu jest ten pstryczek co dziala przy uderzeniu moze on cos zeswirowal??

wlodimus
14-12-2018, 22:35
Kręcić kręci ale nie zaskakuje ( może symbolicznie był słyszalny jeden obrót po plaku ale to za mało :/) Pstryczek ( ten co jest koło fotela kierowcy po lewej) naciskałem go w nadziei, że to przez to ale niestety nie :/

desmo999
15-12-2018, 00:19
No nic zacznij od podstaw.
1. Czy pompa elektryczna wstepna pompuje??.Zdemontuj wezyk z krócca wylotpwego na filrze i patrz czy leci ropa
2. Czy buduje sie cisnienie na rail??przydalby sie komp lub manometr -latwiej o kompa ale wiadomo ze czujnik tez moze nas w hu... robic
3. Jesli buduje sie cisnienie czy idzie sterowanie na wtryski. Ostatnio testowałem sterowanie diodą led z rezystorem . Na wtryski idzie ok 100V rezystancji nie podam bo to była partyzantka w polu . Bez problemu jak masz dostep do oscyloskopu mozna to sprawdzic tylko sonde dac na dzielnik 1÷100 . Zawsze mozesz wyjac wtrysk i patrzec czy psika

Nie odpowiedziales na pytanie czy cokolwiek sprawdziles?.jak nie masz pojecia oddaj auto do goscia co ma pojecie i po temacie.

wlodimus
28-12-2018, 22:13
Walki ciąg dalszy. Pompa działa ( paliwo podaje). Niestety komputer nie widzi ECU. Wymontowałem sterownik od silnika, styki przeczyściłem jednak dalej nie działa. Czytałem na innych forach, że często problemem jest masa. I pytanie do was czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do cromy lub udzielić info gdzie idzie masa ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

desmo999
28-12-2018, 22:30
Sciagnij elerna jest chyba w dziale download. Tam masz wszystko.

W ogole żadnych odczytów czujników silnika nie mozesz zrobić??

wlodimus
29-12-2018, 00:31
Żadnego. Z innymi komponentami łączy się bez problemu ( abs itp.) Wnioskuję, że problem może być z wiązką ( jest nad prawym nadkolem więc tam nie trudno o uszkodzenie jej).

chrom
29-12-2018, 02:15
sprawdz bezpieczniki pod maska: f16 do f18, f21,f22, pod deska - f31, sprawdz polaczenia elektryczne pod katem korozji, niestety usterka z gatunku upierdliwych

adrian1900
01-01-2019, 16:27
W innym moim aucie, mechanicy jakimś cudem pracowali w nocy i zobaczyli przechodzące iskry przy kopułce. W dzień nie do zauważenia. Może zatem coś z elektryką...

Capsel
01-01-2019, 19:00
W innym moim aucie, mechanicy jakimś cudem pracowali w nocy i zobaczyli przechodzące iskry przy kopułce. W dzień nie do zauważenia. Może zatem coś z elektryką...

Takie cuda tylko w benzynie...

wlodimus
20-01-2019, 23:24
W jtd również :P Na razie mam sprawdzaną wiązkę ( plus 2 bezpieczniki były spalone). Oraz 2 przewody z wiązki były luźne i mogło to powodować problem. Poczekam na odpowiedź mechanika i zobaczymy ;)

wlodimus
21-01-2019, 23:49
Pytanie. Czy stacyjka może być przyczyną nie odpalenia auta ? Chodzi o to, że wiązka od ECU jest sprawna ale dalej croma nie chce zapalić. Tzn słychać jak kręci ale nie chce odpalić. Wyświetla się kłódka na stacyjce co prawda ale pompa paliwa normalne pracuje więc raczej to nie kwestia immo.

lisekg
22-01-2019, 08:24
Nie zapali bo układ nie rozpoznaje kluczyka lub nie odblokował kierownicy... jest nieaktywny. Może to być oczywiście wina styków w stacyjce... Wymiana stacyjki na inna nic nie da bo jest tam zakodowany kluczyk. co najyżej przeczyszczenie lub wymiana mikro przełączników.
Zobacz z innym kluczykiem.. Kłódka musi zniknąć z wyświetlacza

wlodimus
26-01-2019, 15:34
Problem w końcu rozwiązany. Okazało się, że winne były przewody z wiązki które łączą ECU z silnikiem ( jeden był odpowiedzialny za paliwo dlatego był problem z pompą), a drugi nie pamiętam :P Dodatkowo były jednak do wymiany 2 bezpieczniki ponieważ tamte niepodłączone przewody dodatkowo powodowały zwarcie. Przy okazji został też naprawiony problem z wypadającym wspomaganiem ( sprawdzenie i przylutowanie luźnych kabli do kostki). Została mi jeszcze do zregenerowania stacyjka ( ostatni styk nie łączy dlatego nie mam immo podczas jazdy, choć kluczyk rozpoznaje).