Zobacz pełną wersję : Nierówna praca silnika na zimnym 2.3./131KM 2012r.
jack-720
06-12-2018, 11:55
Witam wszystkich.
Po odpaleniu auta 4-5 min jest ok. potem zaczyna nierówno pracować, zaczynaja pojawiać się gryzące spaliny, mam wrażenie, ze jakby było za mało powietrza do spalania, jak ruszę to za chwile pojawi się trochę spalin w odcieniu niebieskawym, tak jak byłby zły skład mieszanki paliwa/powietrze, jak złapie temp. nic nie trzepie silnikiem, tylko jadąc na luzie potrafią falować chwilowo obroty , spalanie na poziomie 6,8-7l. /100, nie bierze oleju, bardzo ładnie przyspiesza, nie kopci na czarno, zaślepiony egr za chłodniczka (myślałem ze od niego, jest tylko zaślepiony ale nie wypięty elektronicznie), po odpięcie przepławki nie ma nierównej pracy na zimnym, nie ma gryzących i niebieskawych spalin, (komputer pokazuje ze przepławka pracuje w miarę poprawnie, zadana wielkość powietrza 400-500 i otrzymana podobna, czasami spadnie poniżej 400 na wolnych obr.) , przepustnica po podpięcia komp. tez ok.Moze ktoś miał podobny przypadek i jakoś sobie poradził. Proszę o pomoc
Pozdrawiam
tomsonPoznań
06-12-2018, 17:26
Witaj , mi właśnie od zepsutej przepływki falował , obecnie po wymianie nie faluje ale czasem na wolnych również mm gryzące spaliny nie mogę znaleźć przyczyny.
jack-720
06-12-2018, 19:27
Hej,
no właśnie podejrzewam problem z przepływka, ale komputer pokazuje że jest ok, a jak było u Ciebie?
tomsonPoznań
07-12-2018, 11:39
u mnie check engine się nie pojawiał , 2-3 razy czyściłem i wracało do normy później nawalił do końca i dopiero wówczas po podłączeniu pod ecu wyskakiwał błąd air flow coś tam właśnie od przepływki
jack-720
07-12-2018, 16:45
Witaj, a czym czyściłeś przepływkę? i jak to zrobić żeby jej nie uszkodzić?
jack-720
09-12-2018, 21:40
Może trzeba pójść w kierunku zaworu egr , ale pod kątem jego sterowania, tzn może za wcześnie się otwiera, co jest odpowiedzialne za jego otwieranie i zamykanie , jaki czujnik nim steruje?
tomsonPoznań
10-12-2018, 14:05
Egr wariowałby bardziej w momencie jazdy i z chodzenia z obrotów niż na jałowym .
Czyszczenie przepływki - są środki w spray-u jedni mówią żeby nie sprayem drudzy że tylko bo możesz uszkodzić .
A co pokazuje komp jaki przepływ w live - sprawdzałeś ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
jeśli faluje to na 99% jest to przepływka i bezwzględnie nie czyść ścierką . pędzelkiem itp bo na 100 uszkodzisz .
jeśli go odłączyłeś to to że check engin się nie pali to nie oznacza że nie ma błędu .
Jak będziesz go czyścić to z rozwagą - daj mu odparować .
jack-720
10-12-2018, 21:19
Ok. przepływke wyczyszcze sprayem, komputer przy sprawdzeniu przepływki pokazuje prawie to samo na żywo co ma zadane chociaż co jakiś czas jest moment że parametr spadnie o jakieś kilkadziesiąt procent na chwilę. Wiesz co steruje egr em żeby się otwierał, on na biegu jałowym oraz jak silnik jest zimny powinien być zamknięty, a raczej po 3-4 min po odpaleniu uchyla się i wtedy silnik zaczyna kuleć.
Gryzacy dym to lejace Wtryski. Przerabialem temat
tomsonPoznań
11-12-2018, 08:39
Może też być map sensor który daje dawkę nie do przerobienia .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a odłącz egr na razie samą wtyczką - może wywali ci engine ale przynajmniej będziesz wiedzieć .
Egr ma za zadanie spalać jeszcze raz to samo ,głównie na obrotach bez obciążenia czyli jałowym i w momencie gdy np jedziesz ''zwalniasz na silniku'' .
jeśli przepływomierz świruje to masz odpowiedź co jest przyczyną, tym bardziej że pisałeś o poprawie jak go odłączysz.
jack-720
12-12-2018, 00:35
Jak odepne egr zanim odpalę auto to jest ok, nie trzepie silnikiem, nie ma gryzących spalin, jeśli zrobię wypięcie wtyczki już jak zacznie trzepać , to wtedy chyba już jest uchylony egr jeszcze na zimnym i dopiero przechodzi trzepanie jak się dogrzeje silnik i zamknie się egr. Tylko jaki czujnik steruje otwarciem egr , czy ten od temp.spalin -egt, czy czujnik temp. silnika???
A jeszcze jedno wydaje mi się ze szybko po odpaleniu silnika obnizaja się obroty, tak jak by auto było już zagrzane i wyłącza się " ssanie"
tomsonPoznań
12-12-2018, 23:27
zmierz wskazanie temperatury na wlocie powietrza jak i temp silnika (płynu)
Egr nie załacza się tylko od temperatury tylko wszystkich danych które trafiają do ecu tzn obroty obciążenie skład mieszanki itp .
Pozdr
jack-720
12-12-2018, 23:40
Witaj, Tomson powiedz mi bo ja już nic nie rozumiem , kiedy otwiera się egr, bo to co dziś usłyszałem od mechanika , to mi ręce opadły,
Pozdr
jack-720
16-12-2018, 01:10
Czy wpływ na nierówne obroty podczas rozgrzewania może mieć przepustnica?
A gdzie jest termostat w Ducato 2,3, może on za wcześnie się otwiera?
gutek511
27-12-2018, 11:32
Kolego przerabiałem ten temat .To wina przepustnicy niczego więcej.
bubson22
18-04-2019, 23:03
Witam czy udalo sie zdiagnozowac usterke. Mam to samo i juz nie wiem od czego zaczac???
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam czy udalo sie zdiagnozowac usterke. Mam to samo i juz nie wiem od czego zaczac???
Od wizyty w serwisie, który się na tym zna ;) ale zapewne wtryski leją jak wściekłe :D
bubson22
20-04-2019, 08:32
Rzad wtryskow nowy.
Podkladki i gumy nowe.
Auto na zimnym odpala od strzala pracuje rowno po okolo 3 min zaczyna majtac silnikiem i zaczyna przydymiac na szaro niebiesko.
Gdy zlapie temperature okolo 60c zmienia barwe dzwieku i jak gdyby nigdy nic pracuje jak zloto. Parametry pokazuje w normie.
Pytanie dlaczego zaraz po dpaleniu pracuje dobrze potem zle i znowu dobrze.
tomsonPoznań
10-05-2019, 22:57
A regulator ciśnienia paliwa sprawdzałeś ? Jakie ciśnienie żądane i zadane
bubson22
13-05-2019, 14:54
Tak regulator na pompie nowy lekko sie wacha ale trzyma zadane.
Listwa nowa z czujnikiem cisnienia.
Auto tak jak pisalem nic sie nie zmienilo w temacie
maciu9262
14-07-2019, 11:08
Hejka,
mam podobny problem. 2.3 mjet, 130 KM. Duże falowanie na zimnym silniku, przy tym kopcenie. Spaliny ewidentnie niedopałki. Ale ... jak już ktoś tutaj pisał, "na pewno to czy tamto, przerabiałem temat". Otóż po zaobserwowaniu objawów oczywiście serwisy - najpierw ASO, potem Bosh Diesel, kilka mniejszych. Ile serwisów, tyle diagnoz, ale na ogół "lejące wtryski". Wszystko byłoby ok, ale jak padnie jakiś wtrysk, to nie na chwile tylko na amen - objawy nie powinny ustępować. Ale serwis to niby specjaliści, zgodziłem się. Naprawa skończyła się kapitalką silnika bo zerwał się jeden z wtryskiwaczy ... Ale po naprawie, to samo. Oczywiście wtedy metodą na chybił trafił co chwila to nowy EGR, to nowa przepływka, to zaraz co innego.
Morał tej historii jest taki, wydane około 9 tysięcy złotych i brak poprawy. A falujących 2.3 mjetów jest jak psów. ASO w Olsztynie rozłożyło ręce, stwierdzili że ten typ tak chyba ma i tyle.
Jednak zupełnym przypadkiem, byłem u mechanika od elektroniki - naprawiał mi radio i pare innych drobiazgów. Wtedy też przy odbiorze auta się dowiedziałem że wilgoć pouszkadzała w jakiś sposób ileś tam elementów elektronicznych. Po dłuższej rozmowie doszliśmy do wniosku że może trzeba pójść w tym kierunku. Niedługo jedziemy na prócie elektroniki, zobaczymy.
U mnie też obroty falowały ,już z taką usterką kupiłem.Zresztą wszystkie używane które oglądałem u sprzedających, falowały obroty na zimnym.Nawet myslałem że te motory 2,3 tak chodzą ;)
Ale dopatrzyłem się ,że jest dziurawy krótki łącznik miedzy kolektorem wydechowym a EGR. (częsta usterka )
Jeżeli zaślepisz EGR bez wyłączenia w sterowniku będzie też falował (czyli może chłodnica EGR całkowicie zapchana sadzą)
Wtryski można zobaczyć czy wartości rzeczywiste na listwie wtryskowej nadążają za zadanymi wartościami(nowe wtryski wartości zadane=wartości rzeczywistą ciśnienia na listwie,,,sprawdzałem bo zakładałem nowe) różnica powyżej 200 bar wyłącza silnik więc możesz ocenić kondycję wstępnie wtrysków wstępnie. ;
VanDucato
27-06-2024, 23:29
Witam. Lata mijają i nikt nie podał rozwiązania problemu... Może tym razem ktoś podzieli się czy - a jeśli tak, to jak - udało mu się uporać z problemem.
Auto odpala i pracuje ładnie, po chwili zaczyna sie nierówna praca i gryzący dym, jak się zagrzeje to wszystko mija i auto śmiga ok. Nie kopci, ładnie przyspiesza, spalanie w normie. Wyczyszczony i uszczelniony cały układ dolotowy, przeczyszczony i sprawdzony egr, nowy przepływomierz, nowy zawór na listwie CR, sprawdzone wtryski, wyczyszczony i skalibrowany dpf, (była też ściągana i planowana głowica). Problem jak był tak jest.
Proszę pomóżcie!!! Ducato przerobiłem na kampervana, ale nie wyobrażam sobie jazdy autem, z którego wydobywają się takie zapachy...
VanDucato
01-07-2024, 19:27
Dzisiaj wyskoczył błąd dotyczący nieprawidłowego sterowania zaworem EGR (sam zawór był czyszczony i sprawdzany i niby jest ok).
Pytanie - co dokładnie steruje zaworem egr - jest jakiś czujnik, przekaźnik który można wymienić? Auto to Ducato, 2.3 131 KM euro 5.
Do 3.0 są dostępne zawory eger/turbiny które są montowane na podszybiu. Ale w 2.3 (euro5) czegoś takiego nie widzę...
Michal-Ducato
01-06-2025, 12:53
Cześć, rozwiązałeś problem, ja mam to samo auto też przerobione na kampervana. Na początku po odpaleniu falowanie aż do zduszenia, wymiłem przepustnice, już nie zdusza ale czasem jak kilka razy odpalę i zgaszę to widzę, że coś go bierze i zaczyna lekko falować.
Cześć,
Panowie mam ten sam problem. Ducato 2.3 130 Euro 5. Ma oryginalny przebieg 74000km bo to kamper. Dokładnie takie same objawy. Odpalam i jest ok, za chwilę schodzi z ssania do nominalnych obrotów i zaczyna telepać, przy okazji bardzo gryzące spaliny, ale nie ma kopcenia. Ostatnio jak ruszyłem to idzie dobrze, ale zaczął kopcić aczkolwiek stał z 6 tygodni i zastanawiam się czy to nie skroplony z wydechu były przyczyną dymienia. Ale jak się ciut nagrzeje to wszystko chodzi igła, obroty jak trzeba i normalne spaliny. Jedni mi mówią że to wtryski - ale możliwe że przy 74000km już wtryski? Znalazłem kiedyś info na angielskim forum, że wyprogramowanie EGR rozwiązało problem. Jestem właśnie przed wizytą w warsztacie za 2 tygodnie i zobaczymy. Ale widzę że ostro można się naciąć na koszty, a problemu nie rozwiążemy.
Może ktoś coś już ogarnął i się podzieli?
Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.