Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju 1.4 T-JET 120KM + LPG
grzesinfo
04-12-2018, 18:39
Witam
Zrobiłem pierwszy przegląd w ASO (1 rok po zakupie i 10tyś przebiegu). Wymieniono olej na (tak mam na fakturze) 5W30 ACEA A5/B5 API SL/CF (podobno jest to olej firmy TOTAL)
W instrukcji obsługi czytamy, że dla tego silnika olej powinien być SAE 5W-40 ACEA C3 / API SN czyli trochę inny od tego wyżej.
Jaki olej ASO lał w Waszych wozidłach?
Pozdrawiam
U mnie niedawno lali Selenia Multipower 5w40 taki jak w instrukcji.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
rafal.benitez
04-12-2018, 21:56
Selena Multipower Gas
Sent from my iPhone using Tapatalk
Selenia multipowergas taki jak w papierach...
maro1500
05-12-2018, 12:12
Albo masz blad na fakturze albo nie wiadomo co w silniku. Jesli iest tak jak napisales pogratulowac aso... Zapytales czego wlali inny olej niz zalecany?
wojtek_prezes
12-04-2021, 19:33
Mam pytanie. Kupiłem tipo tjet 120km. Założyłem gaz. Zaraz wymiana oleju. Czy doradzacie wymianę oleju na selenie multipower gas czy zostawić to co jest wg instrukcji i było lane w aso pure energy? Wiem, że do fabrycznego gazu był multipower gas i tak jest wg instrukcji do silnika lpg.
auto z 10.2018
norma emisji spalin e6d
Mam pytanie. Kupiłem tipo tjet 120km. Założyłem gaz. Zaraz wymiana oleju. Czy doradzacie wymianę oleju na selenie multipower gas czy zostawić to co jest wg instrukcji i było lane w aso pure energy? Wiem, że do fabrycznego gazu był multipower gas i tak jest wg instrukcji do silnika lpg.
auto z 10.2018
norma emisji spalin e6d
Widzę, że sąsiad ma podobne rozterki :)
Też mam Tipo T-Jet 120KM i założone LPG, tyle, że rocznik 2020.
Co prawda ja do przeglądu jeszcze trochę mam(pewnie do lipca), ale zamierzam zmienić olej na dedykowany dla LPG.
Olej do LPG powinien dłużej i lepiej działać w wyższych temperaturach osiąganych przez ten rodzaj zasilania. Cenowo bez różnicy. Tyle teoria, a jak praktyka to się okaże dopiero po kilku-kilkunastu latach użytkowania :)
Osobiście uważam że z olejami do lpg jest jak z świecami do lpg:tongue Każdy leje co sam uważa za istotne.
A ja polecam (a raczej kopiuję tutaj zalecenie) jakiś najtańszy olej spełniający normę np. Castrola+archoil 9100. Tak mi polecił gośc który analizami olejów zajmuje się na co dzień
Witam!
Moje Tipo przekroczyło 163kkm. Po 1,5kkm wymieniłem olej (chociaż podobno według serwisu "nie trzeba" - bzdura!). Od początku jeżdżę na Valvoline 5w/30, który wymieniam co 15kkm i co 50kkm, czyli przy co 3 wymianie dodaję Xeramic. Do tej pory od wymiany do wymiany nie uzupełniałem ani kropli. I teraz zaskoczenie po ok. 12,5kkm musiałem dolać prawie 400ml. Mój mechanik twierdzi, że to objaw zużycia turbiny i nic nie można z tym zrobić.
Macie takie doświadczenia? Ktoś z Was ma takie obserwacje?
arrhenius
24-04-2021, 00:18
Witam!
Moje Tipo przekroczyło 163kkm. Po 1,5kkm wymieniłem olej (chociaż podobno według serwisu "nie trzeba" - bzdura!). Od początku jeżdżę na Valvoline 5w/30, który wymieniam co 15kkm i co 50kkm, czyli przy co 3 wymianie dodaję Xeramic. Do tej pory od wymiany do wymiany nie uzupełniałem ani kropli. I teraz zaskoczenie po ok. 12,5kkm musiałem dolać prawie 400ml. Mój mechanik twierdzi, że to objaw zużycia turbiny i nic nie można z tym zrobić.
Macie takie doświadczenia? Ktoś z Was ma takie obserwacje?
Mój egzemplarz od zakupu borykał się z podwyższonym zużyciem oleju (zakup w Niemczech z przebiegiem 8500 km). Wymieniłem olej na motul xc8100. Mniej więcej na 10 kkm dolewałem 1 litr oleju. Przebieg roczny to około 9 kkm i większość po mieście. Powiem szczerze, że mechanik w fiacie sugerował mi zrobienie głowicy z uszczelniaczami, ale odpuściłem. Kilka miesięcy temu, miałem problem z falowaniem obrotów. Stwierdziłem, że wyczyszczę odmę. Była mocno zaklejona majonezem z oleju. Po tym zabiegu przestał obywać mi olej. Poziom na bagnecie się nie zmienił a sprawdzałem jego wskazania suwmiarką podczas zalewania świeżego oleju. Obecnie jego stan się nie zmienił. Może odma jest przyczyną zwiększonego poboru oleju. Wyczyszczenie odmy nie kosztuje dużo a może pomóc.
Cześć,
przymierzam się do pierwszej samodzielnej wymiany oleju. Silnik jak w temacie t-jet. Niestety nie mam kanału, i będę to robił u znajomego. Możecie mi podpowiedzieć co będzie potrzebne oprócz oleju i filtra? Nie chciałbym, żeby coś mnie zaskoczyło.
-W jaki klucz do filtra najlepiej się zaopatrzyć. Wiem, że odkręcenia filtra jest problematyczne. Łatwiej się odkręci od góry czy od spodu auta?
-Jakim kluczem odkręcę korek spustowy. I czy przy tym korku jest jakaś uszczelka, którą się wymienia.
-I ewentualnie czy jakieś inne niespodzianki mogą na mnie czekać.
Pozdrawiam
Paweł
Filtr od dołu wjechać prawymi kołami jak najbliżej kanału, u mnie klucz łańcuchowy nie dał rady przy fabrycznym dokręceniu. Musiałem niestety przebić filtr śrubokrętem. Może opaskowy byłby lepszy. Klucz chyba 15 albo17 ale głowy nie dam bo mylą mi się te fiaty ;-). Uszczelka nawet jesli jest (też nie kojarzę) to u mnie trzyma trzecią wymianę.Trzeba ściągać osłonę pod silnikiem klucze 10 13 śrubokręt krzyżak. Jakiś pełny zestaw narzedzi trzeba mieć
Ja wymieniałem z pozycji kanału , i też był problem z odkręceniem filtra fabrycznego . Zrobiłem to od dołu po raz pierwszy w T-JET (w porównaniu do 1,4 95 KM) to jest męczarnia, ale plus taki że w T-Jet wymienili wkład na filtr oleju . A od spodu masz korek na klucz płaski , no i oczywiście musisz osłonę silnika zdjąć . Ja osobiście bym bez kanału nie podchodził i wymiany oleju nie zrobił .
grzesinfo
15-05-2021, 01:28
Witam!
Moje Tipo przekroczyło 163kkm. Po 1,5kkm wymieniłem olej (chociaż podobno według serwisu "nie trzeba" - bzdura!). Od początku jeżdżę na Valvoline 5w/30,
Do silnika 1.4 Tjet 120KM powinno się lać olej 5W40 ACEA C3 - może to ma jakieś znaczenie...
A do tego samego silnika w alfie przez lata zalecano i aso lało inny ;-).
harry.wesoly
20-08-2021, 14:10
Po założeniu gazu chcę przejść z selenii k p.e. 5w40 na castrol magnatec 5w40. Spełnia normę fiata ACEA C3 9.55535-S2. Co prawda zasilanie lpg powinno mieć normę 9.55535-T2 ale to chyba już bez znaczenia. Co sądzicie? Cenowo za 4L to koszt około 105 zł czyli taniej i łatwiej dostępny.
https://allegro.pl/oferta/castrol-magnatec-5w40-4l-gratis-8829488135
Po założeniu gazu chcę przejść z selenii k p.e. 5w40 na castrol magnatec 5w40. Spełnia normę fiata ACEA C3 9.55535-S2. Co prawda zasilanie lpg powinno mieć normę 9.55535-T2 ale to chyba już bez znaczenia. Co sądzicie? Cenowo za 4L to koszt około 105 zł czyli taniej i łatwiej dostępny.
https://allegro.pl/oferta/castrol-magnatec-5w40-4l-gratis-8829488135
Ja na tym jezdze ale nic nie sądzę ;-). Po prostu działa. Za radą pewnego mądrego człowieka który siedzi w branży olejowej, zna się na bazach dodatkach robi analizy itp., w kwestii lpg dodaję do tego archoil.
Po założeniu gazu chcę przejść z selenii k p.e. 5w40 na castrol magnatec 5w40. Spełnia normę fiata ACEA C3 9.55535-S2. Co prawda zasilanie lpg powinno mieć normę 9.55535-T2 ale to chyba już bez znaczenia. Co sądzicie? Cenowo za 4L to koszt około 105 zł czyli taniej i łatwiej dostępny.
https://allegro.pl/oferta/castrol-magnatec-5w40-4l-gratis-8829488135
Potrzebne Ci te normy? Od 70kkm tankuje Amsoil-a 5W-40 z C3 bez norm Fiata i silnik się kręci. Jakbym zmieniał olej co 10kkm to lałbym coś tańszego, a tak zmieniam co 15kkm to zalewam prawdziwego syntetyka a nie hydrokraka.
ochkarol
25-08-2021, 11:00
...Cenowo za 4L to koszt około 105 zł czyli taniej i łatwiej dostępny.
A co to za argument?:eek:
Auto za kilkadziesiąt tysięcy złotych i wybór oleju pod kątem taniości.
Po drugie - kupowanie na Allegro olejów jest dość ryzykowne. Dużo podróbek.
Znajdź sobie pewne źródło oleju i kup nawet taki, jak zaleca producent. Przy normalnej eksploatacji (LPG nie jest niczym nienormalnym) wymiana max co 15 tys (niektórzy zalecają co 10 tys) załatwia sprawę. Mój poprzedni Stilon przelatał prawie 100 tys km na oleju GM 10W40 (a powinien na 5W30) i nic mu nie było.
Poszedł (rozbity) do handlarzy w idealnie technicznym stanie (1.4 95KM + LPG) z nalotem 210 tys kilometrów.
Całe to spuszczanie się nad olejami to przerost formy nad treścią. 95% jeździ na "masowych" olejach i nic silnikom się nie dzieje.
Wyjątkiem są silniki "wysokiego ryzyka", jak np THP od PSA i BMW.
mechanizator9
25-08-2021, 14:50
kupowanie na Allegro olejów jest dość ryzykowne. Dużo podróbek.
Być może, ale sprzedają tam też oficjalni dystrybutorzy, tu np. castrola. https://allegro.pl/oferta/olej-castrol-magnatec-5w-40-c3-4l-zawieszka-8999798865
Ja te oszczędności widzę tak, jeśli olej za 105zł daje takie same efekty (ochronę silnika) jak ten za 180 to po co przepłacać i stąd te dyskusje.
Mi ASO na przeglądach lało kiedyś i teraz również castrola magnateca bo taki mają u siebie w beczkach.
Co robicie z olejem po samodzielnej wymianie. Wymiana prosta, ale przyjąć stary olej nie chcą.
mechanizator9
26-08-2021, 01:08
W pszok-u w twojej gminie nie przyjmują?
Ja trzymam w garażu ;-)już z kilka litrów się uzbierało. Bo nie wiem na jakim etapie są prace nad kaucją za olej-kolejny pojebany pomysl tego rządu (bo promil ludzi tym pali w piecu więc trzeba dojebać problemów wszystkim). Bo ma to działac tak że jak kupujesz olej to tyle samo musisz oddać albo zapłacić hajs za różnicę. No a nigdy nie wylejemy z auta tyle ile wlaliśmy zwłaszcza w wolnossaku. ;-). A w gruncie rzeczy służy mi to do różnych prac garażowych np. gwintowanie. Ale generalnie PSZOKi przyjmują ponad rozsądny nadmiar oddawałem
Oddałem do pszoku, bez problemu.
Co robicie z olejem po samodzielnej wymianie. Wymiana prosta, ale przyjąć stary olej nie chcą.
Oddaje znajomemu mechanikowi, przeważnie raz w roku w sumie ze 150l się uzbiera.
harry.wesoly
27-08-2021, 08:12
Wymieniłem jednak na castrola magnatec 5w40. Bańka 4L to koszt 105 zł. Sklep pewny na Allegro. Zmiany i tak robię co 10kkm więc olałem droższą selenie która w sklepach stacjonarnych od ręki nie do osiągnięcia a w necie też niektóre tylko sklepy. Żydem na kasę nie jestem, wpakowałem w to auto już kupę hajsu ale przepłacać nie chcę. 4L selenii w pewnym sklepie na allegro to koszt 190 zł za tą samą ilość. Dziękuję za konstruktywną krytykę i cenne rady i przemyślenia.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.