PDA

Zobacz pełną wersję : Korekty



Entrix
26-11-2018, 01:04
Witam wszystkich może ktoś by mi wytłumaczył jak odzczytwac korekty w GP 1.4 8v a chciał bym ustawić LPG na korektę tylko ona strasznie lata i nie wiem jak odczytać kiedy jest wartość blisko 0 pozdrawiam

misci
26-11-2018, 17:27
Słyszałem, że korekty w fiatach są "definiowane" po czesku. Korekta 0 znajduje się pomiędzy -100, a + 100. Sam jednak tego nie sprawdzałem. Napisz jeszcze jak (czym) odczytujesz te korekty.

Entrix
26-11-2018, 18:08
W sterowniku blue energy LPG po obd są zakładki do korekt i właśnie się zastanawiam bo nie wiem jak te w
Skazania odczytać ogólnie to jest problem z latająca mapa Pb i LPG wszystko zależy od wcisnietego pedału gazu wcześniej miałem Opla na stagu i mapa Pb stała w miejscu i szło ustawić dwie mapy 6 identycznie po mnozniku to niestety zbytnio nie idzie chyba że operuje gazem tak by się pokrył to trochę się kupy nie Trzyma by pasowała tyko Przy jednym obciążeniu

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Gazownik twierdzi że to magneti mareli i tak ma być LOL jakoś niechce mi się wierzyć w to

misci
27-11-2018, 17:49
Dochodzi tu kwestia interpretacji wartości korekt przez program sterownika LPG. Może rzeczywiście tak ma być.

Entrix
28-11-2018, 20:14
Ciężko powiedzieć bo ciągle lata w różnych wartościach i tak naprawdę cięzko ustalić kiedy jest korekta blisko zeru jak wiadomo gazownicy nie przykładają się do tego zbyt dobrze robią pobieżnie niby blue energy to jeden z lepszych sterowników tylko czy to wina magneti że mapa LPG lata raz bogato raz ubogo nawet algorytmem nie idzie dobrze tego ustawić bo to zależy od obciążenia na szybkiej jeździe rysuje co innego czy wolnej to trochę dziwne ostatnio ustawiłem u taty w t jet i benzynowa stoi w miejscu na sterowniku Bosch zgrywam LPG i trzyma a GP jest ten problem

luckyboy
30-11-2018, 02:40
Ja ustawiam LPG w następujący sposób. Robię autokalibracje i ruszam na benzynie, jadąc 80km/h na 5 biegu, aby zebrać mapę benzynową. Następnie tak samo zbieram mapę gazową. Zwykle mapy pokryją się po autokalibracji. Jeżeli są małe odchyłki to dopasowuje mnożnik. Na korekty patrzysz po ustawieniu czy są takie same. Wbrew pozorom i temu co piszą znawcy, na mapy można perfekcyjnie ustawić gaz.

Entrix
30-11-2018, 15:27
Właśnie cały myk polega na tym że korekty w fiacie latają - 100 +100.lub inne wskazania ciężko jest utrzymać by korekta stała w miejscu wiem jak mapy zebrać tylko i je spsowac tylko na przykład przy mocniejszej jeździe zgram to przy spokojnej nie pasuje lub na odwrót

luckyboy
30-11-2018, 15:34
To taka uroda sterownika Magnetii Marelli w różnych samochodach, widziałem to u kolegi w VW Polo, ja na szczęście mam Boscha.

Mapy zbierasz w takich samych warunkach, czyli robisz dwa takie same identyczne przejazdy, tak samo szybko jedziesz i tak samo głęboko wciskasz gaz. Najlepiej na szosie gdzie są spadki i wzniesienia to wtedy szybko i łatwo zbierzesz mapy.

Jeżeli zrobisz jak podałem to uzyskasz efekt. Na koniec po strojeniu po kilku dniach sprawdzasz korektę długoterminową i jeżeli nie pasuje do tego co było na benzynie to cały mnożnik lekko podwyższasz albo obnizasz.

Swoje auto lepiej wystroilem w ten sposób niż zakład polecany z LPG-forum w którym zakładali mi gaz [emoji6]

Entrix
30-11-2018, 17:38
No właśnie reg przez gaziarzy jest do bani umiem reg tylko poraz pierwszy spotkałem się z magneti i takimi problemami

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Bo jeszcze zostaje reg na czas wtrysku ale to już więcej zabawy i nie dla samego za kółkiem będę musiał się zmierzyć z tym choć wstępnie jest ustawione tylko zastanawia mnie dlaczego mapa LPG fruwa nawet korekty na mapie zaawansowanej zbytnio nie utrzymuje jej po mapie Pb

misci
30-11-2018, 20:33
Mam w Puncie Agisa P13. Korekty odczytuję przez program obsługujący Agisa po podłączeniu się do CAN (programowo). Korekty odczytane w tym programie oscylują względem zera. Widać, że Agis sobie radzi z ECU Fiata. Moim zdaniem korekty należy przeliczyć wg wzoru (100 - korekta) dla korekt dodatnich i (-100 - korekta) dla korekt ujemnych.