PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z samochodem



Braco
14-11-2018, 17:45
Witam od niedawnego czasu mam problem z samochodem Fiat Stili 1.6 16V, a więc podczas ostatniej jazdy po zmniejszeniu prędkości na skrzyżowaniu auto zaczęło szwankować, dokładniej za skrzyżowaniem auto zaczęło jechać stale 15km/h i przestało reagować na pedał gazu czy też zmianę biegów. Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu silnika auto jechało normalnie lecz czasami zdarzało i nadal zdarza mi się to samo. Nie wiem co może być nie tak czy to problem ze sterownikiem komputera czy też problem tkwi w czym innym. Może ktoś miał podobny problem lub ma pomysł co mogło się stać i chciałby się ze mną podzielić.

malutki1989
15-11-2018, 08:52
Czy są jakieś inne objawy? Błędy na liczniku?
Przy gwałtownych zmianach prędkości rozrząd mógł przeskoczyć nawet jeden ząbek i mogą być takie problemy. Generalnie silnik wchodzi w tryb awaryjny i dlatego sterownik nie pozwala jechać szybciej.

Masz możliwość podpięcia się do komputera i zczytanie błędów?

Braco
15-11-2018, 15:34
Tak mam opcje błędów na tablicy nie ma żadnych związanych z tym problemem, błędy z komputera będę dzisiaj sprawdzał i próbował sprawdzić czujnik przepustnicy i inne podobne odezwe się wieczorem jak będę miał spisane błędy

hak64
15-11-2018, 20:02
Przede wszystkim zmień tytuł postu, bo wszyscy tu piszą o problemach z samochodem. Trzeba to doprecyzować, np. " okresowo auto nie reaguje na gaz" Co masz na myśli, że nie reaguje na zmianę biegów? Czy to automat i nie zmienia biegów, czy też nie potrafisz wrzucić biegu? Oczekując poprawnej diagnozy należy precyzyjnie zadać pytania i rzeczowo opisać problem, bo o wróżki tu trudno. Wpadanie w tryb awaryjny może być spowodowane uszkodzeniem sondy lambda (steruje dawkowaniem paliwa), ale przyczyn może być wiele i korespondencyjnie tego nie naprawisz.

CieniaczRider
15-11-2018, 20:21
Jeśli zrozumiałem dobrze, to analogiczną opcję miałem w Iveco Daily 2.3 (co prawda diesel, ale chyba bez znaczenia)

Auto czasem jechało normalnie, a czasem "zawieszało się" na ok 35km/h, nie miał znaczenia bieg-na każdym tak było.

Czasem samo się poprawiało, czasem nie, aż do momentu powrotu z Łodzi do Wawy przez ponad 4h ;p

Przyczyną była woda lejąca się na komputer/sterownik, czyli reasumując-awaria kompa.

Braco
15-11-2018, 22:29
Witam ponownie, Co do odpowiedzi pana hak64 mając na myśli nie reagowanie na zmianę biegu miałem na myśli że auto na każdym biegu jedzie tak samo czyli ze stałą prędkością i nie reaguje na gaz. Wiem że chwilowo wróżenie z fusów nic nie da lecz wstawiłem ten post z nadzieją, że ktoś miał podobny lub nawet taki sam problem ze swoim samochodem i się wypowie ewentualnie podsunie pomysł od czego najlepiej zacząć tak jak on to zrobił, zależało mi na czasie(teraz to już nie ma znaczenia). Problem nie ustał a nawet pojawiły się dodatkowe kłopoty. Dzisiaj poczyściłem styki sterownika lecz nie pomogło mi to w żadnym stopniu a nawet po ponownym podpięciu komputera straciłem wspomaganie kierownicy. Podpiąłem się również do komputera przed czyszczeniem styków i po w załączniku wyślę błędy jakie się pojawiły. Jutro będę sprawdzał wiązkę przewodów która dochodzi do komputera czy aby na pewno jest w dobrym stanie, jeśli to nie pomoże oddam samochód do mechanika/elektryka samochodowego.

ata
15-11-2018, 23:36
U1702 - bład komunikacji (po szynie CAN) z modułem sterownika wspomagania.
Do sprawdzenia wiązka wspomagania i złączka, robótka raczej dla elektryka.

P1220 - czujnik położenia przepustnicy (niewłaściwy odczyt). Błąd pojawia się jeśli ECU w dłuższym czasie (kilkanaście minut?) otrzyma z czujnika wiele odczytów różniących się od wartości oczekiwanej "znacznie" (np 0° przy oczekiwanym 75°), i te błędne odczyty utrzymują się po kilka sekund. Powoduje przejście sterownika w tryb awaryjny, czyli m.in. ograniczenie mocy (prędkości).