Zobacz pełną wersję : Jaki akumulator polecacie ?
michalgdansk
05-11-2018, 21:24
Witam,
Jaki akumulator polecacie do fiata 500L?
Benzyna 1.4 / gaz / 2013r
Dziękuje z góry:D
rajtkezjusz
06-11-2018, 08:23
Przy klasycznym S/S - jeśli masz to ustrojstwo ,to nie jest potrzebny typu AGM ,wystarczy tańszy EFB . Firmy nie podaję ,ponieważ każdy ma swoje doświadczenia .
krowka1978
06-11-2018, 12:58
Przy klasycznym S/S - jeśli masz to ustrojstwo ,to nie jest potrzebny typu AGM ,wystarczy tańszy EFB . Firmy nie podaję ,ponieważ każdy ma swoje doświadczenia .
Przy S&S trzeba wybrać taki jaki jest wbity do Body auta, albo pozmieniać. W 500X nie masz ani AGM, ani EFB, jest Heavy Duty.
Ogólnie parametry mają być takie jak fabrycznego.
rajtkezjusz
07-11-2018, 22:21
Heavy Duty
"trwały,wytrzymały do ciężkich warunków" ,czyli odporny na zmienny zakres napięcia wykraczający poza standard klasycznych układów ładowania (tych starszych bez SS) .
"Uruchamianie silnika na każdym czerwonym świetle bardzo obciąża jednak akumulator. Jeżeli samochód dodatkowo zamienia energię z hamowania w prąd i magazynuje ją w akumulatorze, by wystarczyło jej do ponownego ruszenia (tzw. rekuperacja), dla akumulatora to istna męka.
Dlatego wielu konstruktorów samochodów wyposaża auta wykorzystujące technologię start-stop w specjalne akumulatory AGM (Absorbent Glass Mat). Przetrwają one wiele tysięcy cykli ładowania bez utraty jakości. Zniosą też ponowne wykorzystywanie energii i w ogóle nie wymagają konserwacji. Mają tylko jedną wadę: są drogie.
Za nieco mniej można kupić akumulator EFB (Enhanced Flooded Battery). Również ten rodzaj akumulatorów powinien wytrzymać obciążenia towarzyszące technologii start-stop. "
krowka1978
08-11-2018, 06:57
"trwały,wytrzymały do ciężkich warunków" ,czyli odporny na zmienny zakres napięcia wykraczający poza standard klasycznych układów ładowania (tych starszych bez SS) .
"Uruchamianie silnika na każdym czerwonym świetle bardzo obciąża jednak akumulator. Jeżeli samochód dodatkowo zamienia energię z hamowania w prąd i magazynuje ją w akumulatorze, by wystarczyło jej do ponownego ruszenia (tzw. rekuperacja), dla akumulatora to istna męka.
Dlatego wielu konstruktorów samochodów wyposaża auta wykorzystujące technologię start-stop w specjalne akumulatory AGM (Absorbent Glass Mat). Przetrwają one wiele tysięcy cykli ładowania bez utraty jakości. Zniosą też ponowne wykorzystywanie energii i w ogóle nie wymagają konserwacji. Mają tylko jedną wadę: są drogie.
Za nieco mniej można kupić akumulator EFB (Enhanced Flooded Battery). Również ten rodzaj akumulatorów powinien wytrzymać obciążenia towarzyszące technologii start-stop. "
AGM ma inną charakterystykę ładowania :)
EFB nie jest tak wytrzymały jak HD. Oczywiście można je zamieniać, bo to zwykle płynne kwasówki.
Jest jeszcze jedna sprawa. AGM nie lubi wysokich temperatur.
Mi o akumulatorach wykladu nie musisz dawac. Mam 5 akumulatorów AGM (VRLA) i z praktyki wiem jak z nimi jest. Napięcie przy cyklicznym ladowaniu jest od 14.4 do 15V. Podtrzymanie 13,5 do 13,8. Regulator ustawiony jest na 14, czyli za mało, w inteligentnym altku we FIAT-ach z aku HD. Samo napięcie regulowania może wynosic do 16V.
Hipolit-mobilny
08-11-2018, 12:55
Benzyna 1.4 / gaz / 2013r
Ja założyłem 61Ah 600A. Fabryczny był mniejszy.
rajtkezjusz
08-11-2018, 13:12
Mi o akumulatorach wykladu nie musisz dawac. Mam 5 akumulatorów AGM (VRLA) i z praktyki wiem jak z nimi jest.
Przybliżyłem temat ,każdy robi co uważa . W poprzednim aucie miałem AGM i był tam zamontowany na wyrost-ot fabryka w każdym aucie z SS montowała takie -pewnie taniej im było zamówić i montować 1 rodzaj . Aku AGM padł po niecałych 3 latach -nagle jakieś zwarcie. Oczywiście ASO upierało się ,że trzeba jaki był itd i już zamawiali za ponad 1000 zł ,ale poszukałem opinii ,przejrzałem info o wymaganiach i zakupiłem zdaje się Boscha lub Vartę (nie pamiętam ,bo oba wchodziły w grę) EFB ,o wiele mniejszy niż był poprzednio ,prąd podobny ,wymiary 3/4 AGMa -dedykowany przez Boscha (Vartę) do mojego auta .Auto z tego co wiem do teraz jeździ na tym aku bez problemów i stosowany jest SS (ja to zawsze miałem odruch wyłączać przy odpalaniu ,ponieważ auto nie miało funkcji wyłączenia na stałe ),a minęło już ponad 3 lata -czyli dłużej niż miał AGM .
rafal_rx
08-11-2018, 20:57
Nawet jeśli masz S&S wyłączony, to nie masz wielkiego wyboru, tylko EFB.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Samo napięcie regulowania może wynosic do 16V.
Kiedyś, kiedy fiacik był całkiem nowy, to jeździłem i obserwowałem napięcie na Torque. Nie przypominam sobie, aby przekraczało 15V.
krowka1978
09-11-2018, 12:29
Kiedyś, kiedy fiacik był całkiem nowy, to jeździłem i obserwowałem napięcie na Torque. Nie przypominam sobie, aby przekraczało 15V.
Podałem napięcie regulacji z dokumentacji. Znamionowe to 13.8V w 500X MA Turbo. Waha się od 12.8 do 14,4V.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.