Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    35
    Postów
    7
    Auto
    500L
    Rocznik
    2014

    Jaki akumulator polecacie ?

    Witam,

    Jaki akumulator polecacie do fiata 500L?
    Benzyna 1.4 / gaz / 2013r

    Dziękuje z góry



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Przy klasycznym S/S - jeśli masz to ustrojstwo ,to nie jest potrzebny typu AGM ,wystarczy tańszy EFB . Firmy nie podaję ,ponieważ każdy ma swoje doświadczenia .

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Przy klasycznym S/S - jeśli masz to ustrojstwo ,to nie jest potrzebny typu AGM ,wystarczy tańszy EFB . Firmy nie podaję ,ponieważ każdy ma swoje doświadczenia .
    Przy S&S trzeba wybrać taki jaki jest wbity do Body auta, albo pozmieniać. W 500X nie masz ani AGM, ani EFB, jest Heavy Duty.
    Ogólnie parametry mają być takie jak fabrycznego.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-11-2018 o 12:01

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Heavy Duty
    "trwały,wytrzymały do ciężkich warunków" ,czyli odporny na zmienny zakres napięcia wykraczający poza standard klasycznych układów ładowania (tych starszych bez SS) .


    "Uruchamianie silnika na każdym czerwonym świetle bardzo obciąża jednak akumulator. Jeżeli samochód dodatkowo zamienia energię z hamowania w prąd i magazynuje ją w akumulatorze, by wystarczyło jej do ponownego ruszenia (tzw. rekuperacja), dla akumulatora to istna męka.

    Dlatego wielu konstruktorów samochodów wyposaża auta wykorzystujące technologię start-stop w specjalne akumulatory AGM (Absorbent Glass Mat). Przetrwają one wiele tysięcy cykli ładowania bez utraty jakości. Zniosą też ponowne wykorzystywanie energii i w ogóle nie wymagają konserwacji. Mają tylko jedną wadę: są drogie.

    Za nieco mniej można kupić akumulator EFB (Enhanced Flooded Battery). Również ten rodzaj akumulatorów powinien wytrzymać obciążenia towarzyszące technologii start-stop. "

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    "trwały,wytrzymały do ciężkich warunków" ,czyli odporny na zmienny zakres napięcia wykraczający poza standard klasycznych układów ładowania (tych starszych bez SS) .


    "Uruchamianie silnika na każdym czerwonym świetle bardzo obciąża jednak akumulator. Jeżeli samochód dodatkowo zamienia energię z hamowania w prąd i magazynuje ją w akumulatorze, by wystarczyło jej do ponownego ruszenia (tzw. rekuperacja), dla akumulatora to istna męka.

    Dlatego wielu konstruktorów samochodów wyposaża auta wykorzystujące technologię start-stop w specjalne akumulatory AGM (Absorbent Glass Mat). Przetrwają one wiele tysięcy cykli ładowania bez utraty jakości. Zniosą też ponowne wykorzystywanie energii i w ogóle nie wymagają konserwacji. Mają tylko jedną wadę: są drogie.

    Za nieco mniej można kupić akumulator EFB (Enhanced Flooded Battery). Również ten rodzaj akumulatorów powinien wytrzymać obciążenia towarzyszące technologii start-stop. "
    AGM ma inną charakterystykę ładowania
    EFB nie jest tak wytrzymały jak HD. Oczywiście można je zamieniać, bo to zwykle płynne kwasówki.
    Jest jeszcze jedna sprawa. AGM nie lubi wysokich temperatur.

    Mi o akumulatorach wykladu nie musisz dawac. Mam 5 akumulatorów AGM (VRLA) i z praktyki wiem jak z nimi jest. Napięcie przy cyklicznym ladowaniu jest od 14.4 do 15V. Podtrzymanie 13,5 do 13,8. Regulator ustawiony jest na 14, czyli za mało, w inteligentnym altku we FIAT-ach z aku HD. Samo napięcie regulowania może wynosic do 16V.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-11-2018 o 06:07

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2018
    Skąd
    P
    Postów
    54
    Auto
    500L
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał michalgdansk Zobacz post
    Benzyna 1.4 / gaz / 2013r
    Ja założyłem 61Ah 600A. Fabryczny był mniejszy.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Mi o akumulatorach wykladu nie musisz dawac. Mam 5 akumulatorów AGM (VRLA) i z praktyki wiem jak z nimi jest.
    Przybliżyłem temat ,każdy robi co uważa . W poprzednim aucie miałem AGM i był tam zamontowany na wyrost-ot fabryka w każdym aucie z SS montowała takie -pewnie taniej im było zamówić i montować 1 rodzaj . Aku AGM padł po niecałych 3 latach -nagle jakieś zwarcie. Oczywiście ASO upierało się ,że trzeba jaki był itd i już zamawiali za ponad 1000 zł ,ale poszukałem opinii ,przejrzałem info o wymaganiach i zakupiłem zdaje się Boscha lub Vartę (nie pamiętam ,bo oba wchodziły w grę) EFB ,o wiele mniejszy niż był poprzednio ,prąd podobny ,wymiary 3/4 AGMa -dedykowany przez Boscha (Vartę) do mojego auta .Auto z tego co wiem do teraz jeździ na tym aku bez problemów i stosowany jest SS (ja to zawsze miałem odruch wyłączać przy odpalaniu ,ponieważ auto nie miało funkcji wyłączenia na stałe ),a minęło już ponad 3 lata -czyli dłużej niż miał AGM .

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Nawet jeśli masz S&S wyłączony, to nie masz wielkiego wyboru, tylko EFB.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Samo napięcie regulowania może wynosic do 16V.
    Kiedyś, kiedy fiacik był całkiem nowy, to jeździłem i obserwowałem napięcie na Torque. Nie przypominam sobie, aby przekraczało 15V.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    Kiedyś, kiedy fiacik był całkiem nowy, to jeździłem i obserwowałem napięcie na Torque. Nie przypominam sobie, aby przekraczało 15V.
    Podałem napięcie regulacji z dokumentacji. Znamionowe to 13.8V w 500X MA Turbo. Waha się od 12.8 do 14,4V.


 

Podobne tematy

  1. Jakiej firmy akumulator polecacie do Cromy?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 150
    Ostatni post: 07-01-2024, 09:36
  2. Jaki polecacie gaz?
    Napisany przez Stefanek na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-09-2020, 20:19
  3. Manometr - jaki polecacie?
    Napisany przez krisbe na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-06-2013, 13:10
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-04-2013, 18:40
  5. Jaki polecacie wosk
    Napisany przez cukier49 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 03-06-2011, 07:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500l-532jaki-akumulator-polecacie-42822

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl