PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 2016 2.3 110kw obcina moc + check engine



kempa662
24-10-2018, 11:29
Witam wszystkich,

Niestety mam problem z ducato z 2016 roku. Opiszę co się dzieje i co było zrobione.
Samochód ma 136 tys przebiegu i nie jest to pierwszy problem z tym autem. Przy 94 tys był wymieniany jeden wtrysk (rzekomo lane złe paliwo :lol: nie chciało już mi się z serwisem polemizować), przy 96 tys robiona była kampania serwisowa z pękającymi rurami od egr-u + uszczelniony delikatny wyciek przy niskociśnieniowym egr.

Przy okazji awarii wtrysku samochód tracił moc, zapalał check i mocno kopcił na czarno, co jest raczej zrozumiałe, lecz po wyjeździe z serwisu zdołał przejechać 2000 km i znowu zaczęły się problemy. Po odpaleniu auta na zimno wszystko było ok, lecz po przejechaniu max 8-10km jak tylko się zagrzał to obciął moc maksymalnie i nie chciał przekroczyć 30km/h. Niestety wtedy nie miałem mes-a także nie wiem jakie były błędy, ale po ponownym odpaleniu samochód jechał idealnie (mimo zapalonej kontrolki). Tak trafił do serwisu, gdzie była zrobiona kampania i uszczelnili wyciek oleju gdzieś przy egr. Od tamtej pory samochód jeździł idealnie do przebiegu około 134 tys. Tutaj problemy powrócił i znowu samochód po dopaleniu przejeżdża 8-10km zagrzewa się do temperatury roboczej i wywala check. Błędy, które się pojawiaj to p0401+p0402 (czyli wysokociśnieniowy egr zablokowany i sterowanie ilością powietrza) i czasami pojawia się też p0238 czyli ciśnienie turbo. Po skasowaniu błędów moc wraca i błąd pojawia się losowo i niezależnie od przejechanego dystansu po 100m lub 500km, do momentu ostygnięcia auta, gdzie po odpaleniu przejedzie około 8-10km i wywala błąd ponownie, tutaj można zauważyć prawidłowość ;)

Do tej pory wymienione było:
-przepływka
-czujnik ciśnienia doładowania
-podciśnieniowy zawór sterujący zmienną geometrią turbo
-wysokociśnieniowy egr
-do kompletu czyszczenie całego dolotu z oleju i sadzy razem z ic
-przegląd wiązki na silniku

Jak można się domyślić nic to nie dało :smile:
Dodam jeszcze, że po odpięciu kostki z wysokociśnieniowego egr lub przepływki samochód chodzi idealnie, nie wywala błędu (oczywiście oprócz przerwanego odwodu od egru lub przepływki), tylko jest jeden mankament... świeci się check i nie wypala dpf-a.
Ponadto przy wpiętych wszystkich wtyczkach i wykasowaniu błędów rozjeżdża się ciśnienie doładowania (nawet o 0.45bar) względem oczekiwanego i zasysane powietrze względem oczekiwanego, a po odpięciu którejś z kostek doładowanie jest idealnie względem oczekiwanego.

Na poniedziałek jestem umówiony ponownie na serwis, tylko znudziło mi już się te ich strzelanie i wymienianie jak leci, bo robią się z tego duże pieniądze bo oczywiście gwarancja się skończyła, a auto dalej nie jeździ.

Może ktoś miał taki przypadek, albo ma jakiś pomysł co jeszcze można zrobić.

malutki1989
25-10-2018, 09:33
Masz możliwość podpięcia innej przypływki?
To, że została wymieniona, nie zawsze oznacza, że jest sprawna.

W jakim zakresie obrotów pojawiają się błędy?

kempa662
29-10-2018, 09:34
Przepływke podmienilem też od samochodu, który chodzi idealnie i niestety brak efektu.
Błędy pojawiają się raczej do 2000 obrotów ale zaobserwowałem, że najczęściej w momencie popuszczenia gazu po przyspieszeniu.
W sobotę odstawiłam auto na inny serwis i dzisiaj mam mieć info czy coś wymyślą. Także jeszcze dzisiaj i jutro dam im szansę :D

malutki1989
29-10-2018, 11:27
A jak z wydajnością pompy CR?

kempa662
31-10-2018, 09:35
Z paliwem wszystko idealnie. Generalnie samochód czepia się powietrza.
Dzisiaj odbieram auto z Aso, podobno jeździ... wymienili na swoją odpowiedzialność drugi egr i jeżeli będzie jeździł prawidłowo to zapłacę za niego. Zobaczymy jak to będzie ;)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jeżeli nie będzie jeździł, to zrobię logi z mes-a, może ktoś coś na nich wypatrzy...

Emilo85
15-07-2019, 23:37
Kolego i naprawiles? Mam ducato 2.3 z 2017 ten sam problem - od 3 miesiecy u mechanikow... Wymieniles drugi egr ? z wymiennikiem ciepla czy sam?

Nowak19931
24-09-2019, 18:31
Witam. Znalazł ktoś przyczynę błędów? Wymieniłem już czujnik ciśnienia doładowania, elektrozawory sterowania turbo, przepływka, elektrozawor egr, 4 wtryskiwacze a problem taki sam jak opisał kolega wyżej.

Stary piernik
08-04-2020, 12:18
Witam.
Mam dokładnie taki sam problem jak opisuje kolega kempa662.
Auto od 3 miesięcy w warsztacie.
Wymieniłem IC (zapchany sadzą) i zasysał rury.
Wymieniony zawór egr (tez z przodu auta).
Auto dalej ucina moc i pali kontrolkę check engine błędy to p0401 p0402.
Czy wymieniał ktoś zawór egr wysokociśnieniowy (tez z przepustnicą połączony z turbo)?
Ma ktoś jakieś pomysły albo rozwiązanie problemu?

PawDaw
09-04-2020, 12:24
Cześć wszystkim

nie wiem czy pomoże... Podobny temat przerabiałem ale z innym autem mianowicie z Mercedesem Sprinterem. Wymieniałem EGR, przepływomierz zostały sprawdzone wtryski i nic... przyczyną okazała się delikatnie pęknięta gumowa rura od intercoolera, po wymianie rury wszystko wróciło do normy.

Natomiast innym razem podobne objawy pojawiły się po tym jak mechanik wymieniając filtr powietrza uszkodził obudowe filtra i zasysało lewe powietrze

Pozdrawiam

rafals008
27-05-2020, 08:11
Witam. Znalazłeś może rozwiązanie tego problemu?



Witam wszystkich,

Niestety mam problem z ducato z 2016 roku. Opiszę co się dzieje i co było zrobione.
Samochód ma 136 tys przebiegu i nie jest to pierwszy problem z tym autem. Przy 94 tys był wymieniany jeden wtrysk (rzekomo lane złe paliwo :lol: nie chciało już mi się z serwisem polemizować), przy 96 tys robiona była kampania serwisowa z pękającymi rurami od egr-u + uszczelniony delikatny wyciek przy niskociśnieniowym egr.

Przy okazji awarii wtrysku samochód tracił moc, zapalał check i mocno kopcił na czarno, co jest raczej zrozumiałe, lecz po wyjeździe z serwisu zdołał przejechać 2000 km i znowu zaczęły się problemy. Po odpaleniu auta na zimno wszystko było ok, lecz po przejechaniu max 8-10km jak tylko się zagrzał to obciął moc maksymalnie i nie chciał przekroczyć 30km/h. Niestety wtedy nie miałem mes-a także nie wiem jakie były błędy, ale po ponownym odpaleniu samochód jechał idealnie (mimo zapalonej kontrolki). Tak trafił do serwisu, gdzie była zrobiona kampania i uszczelnili wyciek oleju gdzieś przy egr. Od tamtej pory samochód jeździł idealnie do przebiegu około 134 tys. Tutaj problemy powrócił i znowu samochód po dopaleniu przejeżdża 8-10km zagrzewa się do temperatury roboczej i wywala check. Błędy, które się pojawiaj to p0401+p0402 (czyli wysokociśnieniowy egr zablokowany i sterowanie ilością powietrza) i czasami pojawia się też p0238 czyli ciśnienie turbo. Po skasowaniu błędów moc wraca i błąd pojawia się losowo i niezależnie od przejechanego dystansu po 100m lub 500km, do momentu ostygnięcia auta, gdzie po odpaleniu przejedzie około 8-10km i wywala błąd ponownie, tutaj można zauważyć prawidłowość ;)

Do tej pory wymienione było:
-przepływka
-czujnik ciśnienia doładowania
-podciśnieniowy zawór sterujący zmienną geometrią turbo
-wysokociśnieniowy egr
-do kompletu czyszczenie całego dolotu z oleju i sadzy razem z ic
-przegląd wiązki na silniku

Jak można się domyślić nic to nie dało :smile:
Dodam jeszcze, że po odpięciu kostki z wysokociśnieniowego egr lub przepływki samochód chodzi idealnie, nie wywala błędu (oczywiście oprócz przerwanego odwodu od egru lub przepływki), tylko jest jeden mankament... świeci się check i nie wypala dpf-a.
Ponadto przy wpiętych wszystkich wtyczkach i wykasowaniu błędów rozjeżdża się ciśnienie doładowania (nawet o 0.45bar) względem oczekiwanego i zasysane powietrze względem oczekiwanego, a po odpięciu którejś z kostek doładowanie jest idealnie względem oczekiwanego.

Na poniedziałek jestem umówiony ponownie na serwis, tylko znudziło mi już się te ich strzelanie i wymienianie jak leci, bo robią się z tego duże pieniądze bo oczywiście gwarancja się skończyła, a auto dalej nie jeździ.

Może ktoś miał taki przypadek, albo ma jakiś pomysł co jeszcze można zrobić.

drzerzy
03-01-2022, 18:00
Witam . Znalazł ktoś rozwiązanie ? Mam ten sam problem .

Braval
03-01-2022, 19:43
Wgranie nowej mapy ktos próbował zrobić?

s27
17-03-2023, 13:54
Stawiam na zatkaną chłodnicę EGR 5802131785; z jednej strony jest sitko.

Cuba
25-04-2023, 12:59
Hej

Miałem ten sam problem w 2.3 130 PS.
Tak to wyglądało w moim przypadku, objawy miałem identyczne.
Jadąc autostradą zapalił się check engine ale auto jechało normalnie, po jakiejś godzinie zaczęło zwalniać jakby skończyło się paliwo. Wyłączyłem i włączyłem zapłon podczas jazdy, auto zaczęło jechać normalnie ale check engine nadal się świecił. Problem z odcinaniem mocy zaczął się pojawiać coraz częściej, co kilka kilometrów. Po kilku dniach oddałem auto do warsztatu gdzie w sumie przestało miesiąc.
Oto czynności jakie wykonano:
Wymieniony egr - bez poprawy
wymieniony czujnik temperatury spalin - bez poprawy
wymieniona chłodniczka egr (totalnie zawalona) + wypalony do czysta dpf który zapełniał się dosłownie przez chwilę do ponad 90%- eureka, błąd się nie pojawia, auto mocy nie traci
Jeśli nie sprawdzałeś chłodniczki egr to polecam to zrobić, to może być powód no i oczywiście sprawdź stan dpf.

Mam nadzieję że mój przypadek pomoże rozwiązać Twój problem

Pozdr

NITRO1V1
18-03-2024, 21:18
Witam wszystkich,

Niestety mam problem z ducato z 2016 roku. Opiszę co się dzieje i co było zrobione.
Samochód ma 136 tys przebiegu i nie jest to pierwszy problem z tym autem. Przy 94 tys był wymieniany jeden wtrysk (rzekomo lane złe paliwo :lol: nie chciało już mi się z serwisem polemizować), przy 96 tys robiona była kampania serwisowa z pękającymi rurami od egr-u + uszczelniony delikatny wyciek przy niskociśnieniowym egr.

Przy okazji awarii wtrysku samochód tracił moc, zapalał check i mocno kopcił na czarno, co jest raczej zrozumiałe, lecz po wyjeździe z serwisu zdołał przejechać 2000 km i znowu zaczęły się problemy. Po odpaleniu auta na zimno wszystko było ok, lecz po przejechaniu max 8-10km jak tylko się zagrzał to obciął moc maksymalnie i nie chciał przekroczyć 30km/h. Niestety wtedy nie miałem mes-a także nie wiem jakie były błędy, ale po ponownym odpaleniu samochód jechał idealnie (mimo zapalonej kontrolki). Tak trafił do serwisu, gdzie była zrobiona kampania i uszczelnili wyciek oleju gdzieś przy egr. Od tamtej pory samochód jeździł idealnie do przebiegu około 134 tys. Tutaj problemy powrócił i znowu samochód po dopaleniu przejeżdża 8-10km zagrzewa się do temperatury roboczej i wywala check. Błędy, które się pojawiaj to p0401+p0402 (czyli wysokociśnieniowy egr zablokowany i sterowanie ilością powietrza) i czasami pojawia się też p0238 czyli ciśnienie turbo. Po skasowaniu błędów moc wraca i błąd pojawia się losowo i niezależnie od przejechanego dystansu po 100m lub 500km, do momentu ostygnięcia auta, gdzie po odpaleniu przejedzie około 8-10km i wywala błąd ponownie, tutaj można zauważyć prawidłowość ;)

Do tej pory wymienione było:
-przepływka
-czujnik ciśnienia doładowania
-podciśnieniowy zawór sterujący zmienną geometrią turbo
-wysokociśnieniowy egr
-do kompletu czyszczenie całego dolotu z oleju i sadzy razem z ic
-przegląd wiązki na silniku

Jak można się domyślić nic to nie dało :smile:
Dodam jeszcze, że po odpięciu kostki z wysokociśnieniowego egr lub przepływki samochód chodzi idealnie, nie wywala błędu (oczywiście oprócz przerwanego odwodu od egru lub przepływki), tylko jest jeden mankament... świeci się check i nie wypala dpf-a.
Ponadto przy wpiętych wszystkich wtyczkach i wykasowaniu błędów rozjeżdża się ciśnienie doładowania (nawet o 0.45bar) względem oczekiwanego i zasysane powietrze względem oczekiwanego, a po odpięciu którejś z kostek doładowanie jest idealnie względem oczekiwanego.

Na poniedziałek jestem umówiony ponownie na serwis, tylko znudziło mi już się te ich strzelanie i wymienianie jak leci, bo robią się z tego duże pieniądze bo oczywiście gwarancja się skończyła, a auto dalej nie jeździ.

Może ktoś miał taki przypadek, albo ma jakiś pomysł co jeszcze można zrobić.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Znam rozwiązanie udzielę informacji odpłatnie 100zl proszę pisać 537825677

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Znam rozwiązanie udzielę informacji odpłatnie 100zl proszę pisać 537825677

NITRO1V1
22-03-2024, 12:42
Witam wszystkich,

Niestety mam problem z ducato z 2016 roku. Opiszę co się dzieje i co było zrobione.
Samochód ma 136 tys przebiegu i nie jest to pierwszy problem z tym autem. Przy 94 tys był wymieniany jeden wtrysk (rzekomo lane złe paliwo :lol: nie chciało już mi się z serwisem polemizować), przy 96 tys robiona była kampania serwisowa z pękającymi rurami od egr-u + uszczelniony delikatny wyciek przy niskociśnieniowym egr.

Przy okazji awarii wtrysku samochód tracił moc, zapalał check i mocno kopcił na czarno, co jest raczej zrozumiałe, lecz po wyjeździe z serwisu zdołał przejechać 2000 km i znowu zaczęły się problemy. Po odpaleniu auta na zimno wszystko było ok, lecz po przejechaniu max 8-10km jak tylko się zagrzał to obciął moc maksymalnie i nie chciał przekroczyć 30km/h. Niestety wtedy nie miałem mes-a także nie wiem jakie były błędy, ale po ponownym odpaleniu samochód jechał idealnie (mimo zapalonej kontrolki). Tak trafił do serwisu, gdzie była zrobiona kampania i uszczelnili wyciek oleju gdzieś przy egr. Od tamtej pory samochód jeździł idealnie do przebiegu około 134 tys. Tutaj problemy powrócił i znowu samochód po dopaleniu przejeżdża 8-10km zagrzewa się do temperatury roboczej i wywala check. Błędy, które się pojawiaj to p0401+p0402 (czyli wysokociśnieniowy egr zablokowany i sterowanie ilością powietrza) i czasami pojawia się też p0238 czyli ciśnienie turbo. Po skasowaniu błędów moc wraca i błąd pojawia się losowo i niezależnie od przejechanego dystansu po 100m lub 500km, do momentu ostygnięcia auta, gdzie po odpaleniu przejedzie około 8-10km i wywala błąd ponownie, tutaj można zauważyć prawidłowość ;)

Do tej pory wymienione było:
-przepływka
-czujnik ciśnienia doładowania
-podciśnieniowy zawór sterujący zmienną geometrią turbo
-wysokociśnieniowy egr
-do kompletu czyszczenie całego dolotu z oleju i sadzy razem z ic
-przegląd wiązki na silniku

Jak można się domyślić nic to nie dało :smile:
Dodam jeszcze, że po odpięciu kostki z wysokociśnieniowego egr lub przepływki samochód chodzi idealnie, nie wywala błędu (oczywiście oprócz przerwanego odwodu od egru lub przepływki), tylko jest jeden mankament... świeci się check i nie wypala dpf-a.
Ponadto przy wpiętych wszystkich wtyczkach i wykasowaniu błędów rozjeżdża się ciśnienie doładowania (nawet o 0.45bar) względem oczekiwanego i zasysane powietrze względem oczekiwanego, a po odpięciu którejś z kostek doładowanie jest idealnie względem oczekiwanego.

Na poniedziałek jestem umówiony ponownie na serwis, tylko znudziło mi już się te ich strzelanie i wymienianie jak leci, bo robią się z tego duże pieniądze bo oczywiście gwarancja się skończyła, a auto dalej nie jeździ.

Może ktoś miał taki przypadek, albo ma jakiś pomysł co jeszcze można zrobić.

Witam wiem co jest przyczyną bo robie to na codzień jestem mechanikiem z Gdyni z firmy (dane usunięto) za moim zdaniem drobna opłata w wysokości 200zl mogę Panu udzielić tej informacji. Na 100% rozwiąże to pana problem nie jestem oszustem mój nr tel 537825677 mam na imię Kamil mój email brzózka1089@gmail.com

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Kolego i naprawiles? Mam ducato 2.3 z 2017 ten sam problem - od 3 miesiecy u mechanikow... Wymieniles drugi egr ? z wymiennikiem ciepla czy sam?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

537825677 brzozka1089@gmail.com koszt informacji 200zl

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Mam przyczynę koszt 200zl za odpowiedź 537825677 brzozka1089@gmail.com

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Mam przyczynę koszt 200zl za odpowiedź 537825677 brzozka1089@gmail.com

Seki
22-03-2024, 14:42
Poszedłbyś se pobiegać ćwoku

Braval
23-03-2024, 11:10
Nie ma się co napinac! Rzucil kolega oferte i tyle,chcesz to bierzesz lub nie .Idziesz do lekarza i placisz za wizyte i dalej chory,łachy nie robisz. Tamtemu w serwisie ,tez za friko nie podmienialją?! Placi jak za zboze.Tez jestem mechanikiem i pomagam ludziom( online) ,nie wolam zaplaty.Jak są honorowi i znają zycie,sami pieniądze do kieszeni wkładają...:lol:;-)

NITRO1V1
07-04-2024, 16:26
Poszedłbyś se pobiegać ćwoku
Po co się unosisz. Jestem mechanikiem internetowym mam rozwiązanie za które chce pieniądze i uważam że bardzo małe. Zapewne masz taką awarię w swoim aucie i nie możesz sobie poradzić wydałeś już albo dopiero wydasz w tysiącach złotych na mechaników i ich naprawy ii wymiany, diagnozy a potem zdesperowany i tak napiszesz do mnie. Głupie podłączenie kompa to 100zl w dzisiejszych czasach aso za diagnozę bierze od 300zl szkoda gadać a ja mam pewną diagnozę

Seki
07-04-2024, 19:43
Tak, masz pewną diagnoze, albo jestes zwyklym oszustem. Co gdy diagnoza nie zadziała? Dajesz gwarancje? Wystawiasz fakture? Przelać kasę w ciemno do anonima co dolaczyl miesiac temu, to dopiero oferta!

Ja bym zrozumiał, gdybyś miał konto od lat i pokazywał profesjonalizm w postach...

NITRO1V1
12-04-2024, 19:40
Tak, masz pewną diagnoze, albo jestes zwyklym oszustem. Co gdy diagnoza nie zadziała? Dajesz gwarancje? Wystawiasz fakture? Przelać kasę w ciemno do anonima co dolaczyl miesiac temu, to dopiero oferta!

Ja bym zrozumiał, gdybyś miał konto od lat i pokazywał profesjonalizm w postach...

Dla tego sprawdzam wypytują co było robione jak się objawia i jakie są błędy jak wszystko się zgadza zwłaszcza błąd p0401 to jestem pewny. Konto mam świeże bo uznałem że skoro znam rozwiązanie to mogę na tym też zarobić przy okazji. Bo jie oszukujmy się gdybym pomógł za free nikt nawet na piwo by nie podesłał więc skoro ludzie nie umieją się odwdzięczyć to trzeba za wiedzę inkasować. Jestem mechanikiem od turbo doładowania już 9l swoje zrobiłem jeśli ktoś mi nie ufa zapraszam do Gdyni do warsztatu w którym pracuję naprawie wasze problemy nie ma problemu