PDA

Zobacz pełną wersję : Głosna praca dmuchawy, świst powyżej 120 km, drgania na biegu jałowym



laraa
15-10-2018, 19:53
Witam. Mam kilka problemów z moim Fiatem Bravo, benzyna 1.4 T J-et, przebieg około 84 tys.

1) Podczas jazdy na autostradzie/trasie gdziekolwiek powyżej 120 km/h słychać denerwujący świst jakby powietrza, dochodzący właśnie z przodu samochodu.
2) Jak włączę dmuchawę czy to na zimne czy ciepłe to słychać rzężenie silniczka/wiatraka im większa moc dmuchawy tym jest to głosniejsze. Co to może być, jaki koszt orientacyjny czy jest łatwy dostęp? Brzmi jak silniczek.
3) Podczas postoju szczególnie w korkach na biegu jałowym czuć drgania samochodu i nierówną pracę silnika, obroty na liczniku nie falują, czuć drgania np pod pedałem hamulca, nie będzie to na pewno dwumasa.
4) Jak samochód jest odpalony, słychać ciągły, delikatny piszczenie dochodzące jakby z podwozia bardziej z tyłu/środka samochodu. Ale trzeba wyjść z pojazdu żeby to usłyszeć.

Będe wdzieczna za porady/sugestie.

e_nornert
15-10-2018, 20:22
Witam. Mam kilka problemów z moim Fiatem Bravo, benzyna 1.4 T J-et, przebieg około 84 tys.

1) Podczas jazdy na autostradzie/trasie gdziekolwiek powyżej 120 km/h słychać denerwujący świst jakby powietrza, dochodzący właśnie z przodu samochodu.
2) Jak włączę dmuchawę czy to na zimne czy ciepłe to słychać rzężenie silniczka/wiatraka im większa moc dmuchawy tym jest to głosniejsze. Co to może być, jaki koszt orientacyjny czy jest łatwy dostęp? Brzmi jak silniczek.
3) Podczas postoju szczególnie w korkach na biegu jałowym czuć drgania samochodu i nierówną pracę silnika, obroty na liczniku nie falują, czuć drgania np pod pedałem hamulca, nie będzie to na pewno dwumasa.
4) Jak samochód jest odpalony, słychać ciągły, delikatny piszczenie dochodzące jakby z podwozia bardziej z tyłu/środka samochodu. Ale trzeba wyjść z pojazdu żeby to usłyszeć.

Będe wdzieczna za porady/sugestie.
Ad 1. Jak wysprzęglisz albo jedziesz na luzie i obroty silnika spadną (ale prędkość nie)- tez? Jesli tak to słychac prawd. powietrze które wpada przez przerwe między klapą a zderzakiem. Do naprawy we własnym zakresie.. .zluzować tzn odkręcić śruby od zatrzasku klapy i przesunąć troche zatrzask w dół. U mnie pomogło i nie tylko u mnie
As 2. Pewnie coś się dostało do niego.. albo pada łozysko..
Ad 3. falują oborty??? LPG masz?

laraa
16-10-2018, 05:36
1. Tak tez słychać.
2. A łatwy jest tam dostęp do tego łożyska? Raczej wątpię żeby cos tam się dostało.
3. Nie mam lpg. Na liczniku obroty nie falują jeśli o to pytasz.

malutki1989
16-10-2018, 10:28
2. A łatwy jest tam dostęp do tego łożyska? Raczej wątpię żeby cos tam się dostało.

Ja bym nie wątpił.

Wystarczy drobny listek lub jego kawałek zablokowany w piórach wentylatora i ocierający się o obudowę...
Czyściłaś kiedyś sama filtr kabinowy? Jeśli tak, to zapewne wiesz ile tam się czasami syfu nazbiera. I skąd? Przez dmuchawę wszystko przechodzi.
Do wentylatora nie jest trudno się dostać. Kilka śrubek i wychodzi cały. Nie wiem jak w Bravo, ale w Kropku trzeba wyciągnąć schowek, żeby dostać się do wentylatora, a przynajmniej po to, żeby dostęp był łatwiejszy.


nie będzie to na pewno dwumasa.
Skąd pewność, że nie będzie?

co do pkt 4, to świst może być związany z instalacją LPG. Sądzę, że jest, skoro taka informacja zawarta jest w profilu :P
ewentualnie nieszczelnością układu wydechowego.
Da sprawdzenia na kanale...

laraa
18-10-2018, 07:16
Witam. Dziękuje za odpowiedz mam teraz niestety inny problem. Auto świeżo po wymianie rozrządu, świec, filtrów i oleju. Na zimnym silnik pracuje normalnie po rozgrzaniu zaczyna telepać silnikiem, pokrywa pd silnika jest bardzo gorąca i mam wrażenie jakby jakiś dziwny dźwięk dochodził spod maski. Co to może być? Będę dzwonić do mechanika od wymiany rozrządu ale chciałabym tez wcześniej widzieć. Nie mam LPG jak ktoś wcześniej zasugerował.

Ozz
18-10-2018, 19:54
Pkt 4. Pompa paliwa wydaje wysoki pisk. Wcześniej jeździłem dizlem, po przesiadce do bravo też na to zwracałem uwagę. Przywykniesz, jak ja.

bnbn1
18-10-2018, 23:55
2. A łatwy jest tam dostęp do tego łożyska? Raczej wątpię żeby cos tam się dostało.


musisz wymontowac cała dmuchawę, powinna być jak inne fiaty mają czyli za schowkiem pasazera, jezeli w Bravo jest tak samo jak w innych fiatach (no 90% bo to te same dmuchawy) to łozysko jest zespolone z obudową, wyjołem obejrzałem niestety całośc do wymiany, u mnie w doblo swiszczy/terkocze , zyje z tym czekam aż całkiem padnie albo będzie juz tak głosne że dostane nerwa. na razie podkręcam radio jako rozwiazanie tymczasowe :-)

laraa
19-10-2018, 02:08
Tak mechanik powiedział ze ten pisk to pompa paliwa i ze działa prawidłowo. Odnośnie dmuchawy to po prostu ja nasmarować i jest trochę lepiej bo twierdził ze żeby to wymienić to najtańszy zamiennik ok 350 zł. Z tym rozrządem to chyba cos mi się wydawało nie wiem bo podjechałam dzisiaj i twierdzi ze wsystsko ok. Ale nadal nie pozbyłam się wibracji samochodu na biegu jałowym i nierównej pracy silnika. Chyba podjade do aso...

e_nornert
19-10-2018, 13:14
Jesli wczesniej tak sie nie zachowywał (wibrował, nierówno pracowal) a po wizycie u mechanika zaczął.. to na 90 procent cos mechanik jednak sp...l...
Co to znaczy wg Ciebie nierowna praca? Pisałaś że obroty nie falują.. Czyli po prostu chodzi Ci o dzwięk silnika? Moze jakis filmik na youtube z otwarta maską i silnikiem włączonym?. Drgania... w moim na hamulcu nie czuc ale jak juz dotkne dżwigni od hamulca recznego to troche czuc gdy auto stoi. U mnie to ewdentnie od wydechu idzie
To auto masz od nowosci czy niedawno kupione? Tzn czy te zjawiska sie ostatnio nasiliły czy tez bylo tak od zawsze odkąd go masz?

Co do pisków pompy paliwa... ciekawe pierwsze słysze o czymś takich w Tjetach. W moim nie slysze tego.

A jesli chodzi o dmuchawe.. są uzywki w cenie nawet 40 pln. Oczywiscie nie ma gwarancji ze tez nie piszczą.. ale zazwyczaj mozna się dogadac ze sprzedającym, że w razie W zwracasz. Więc jesli jest to upierdliwe to moesz spróbowac:

https://allegro.pl/listing?string=WENTYLATOR%20NAWIEWU%20DMUCHAWA%20F IAT%20BRAVO%20II&order=m&bmatch=baseline-cl-pn-aut-1-0-1017

Chociaz najpierw trzeba by ustalić czy masz auto z kilma automatyczną czy ręczną...albo numer dmuchawy w eper po VIN, bo sa rozne modele z tego co widze:
https://www.iparts.pl/auto-czesci/dmuchawa,fiat,bravo-ii-198_-od-2006-11,1-4-t-jet-198axf1b-150km,35-6242-23226-100349.html

laraa
19-10-2018, 14:55
Przeczytaj tematy jest wielokrotnie pisane przez innych użytkowników, którzy tez się pytali o ten pisk i pisali, niektórzy ze od nowości tak maja. Nie, wibracje tez miałam przed wymiana rozrządu. Obroty na liczniki nie falują, to wyglada tak, ze stoje sobie w korku i nagle czuje pod pedałem hamulca jak silnik drga i potem się uspokaja i znowu drga i uspokaja...czuje te wibracje na podlokietniku i pedale hamulca...
dmuchawa narazie jest ok w miarę wiec będę tak jeździć...

Tutaj jest link: https://youtu.be/JwvCCi_Dp1Q

e_nornert
19-10-2018, 15:33
Przeczytaj tematy jest wielokrotnie pisane przez innych użytkowników, którzy tez się pytali o ten pisk i pisali, niektórzy ze od nowości tak maja. Nie, wibracje tez miałam przed wymiana rozrządu. Obroty na liczniki nie falują, to wyglada tak, ze stoje sobie w korku i nagle czuje pod pedałem hamulca jak silnik drga i potem się uspokaja i znowu drga i uspokaja...czuje te wibracje na podlokietniku i pedale hamulca...
dmuchawa narazie jest ok w miarę wiec będę tak jeździć...

Tutaj jest link: https://youtu.be/JwvCCi_Dp1Q

Mozliwe... chociaż od ponad roku zaglądam tutaj i nikt nie skrażył się. Musze się wsłuchac w mój czy tak ma... Jesli to wysoki dziek to niektórzy słysza je lepiej inni gorzej

Co do drgania.. na nagraniu wydaje się ze silnik brzmi ok..
Takie drgania to cięzki temat do wychwycenie moze być winne wiele rzeczy np
-sprzegło, tarcza, docisk (choć w takim przypadku raczej sprzęgło drzy)
-poduszka silnika
-dwumasa
W Alfie był przypadek ze winny był "moduł ABS, który jest umocowany na gumowych podkładkach i wpadał w wibracje, które przenosiły się przez przewod na pedał hamulca. "

laraa
19-10-2018, 16:22
Mechanik mi powiedział ze sprzęgło i dwumasa jest ok wiec chyba stawiam na poduszki zwłaszcza ze się trochę o tym naczytałam na tym forum. No np mechanik jak do niego wczoraj podjechałam i się ze mną przejechał i nasłuchiwał na postoju to powiedział ze nic nie słyszy i ze dobrze chodzi silnik. Ale i tak podjade do aso zobaczymy co mi powiedzą bo trochę mnie to denerwuje. A jeszcze mam wrażenie ze jak na zimnym odpalam to przez chwile cos wyje a potem przestaje albo jest zagłuszone przez silnik lub powietrze, tylko nie wiem jeszcze czy to dochodzi spod maski...

Co do tego pisku słychać to typowo właśnie z tylu od pompy jest to wysoki, ciągły dźwięk.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

https://youtu.be/MmcU57hPpPI

Podaje link do filmu z dzisiaj. Słychać takie trzaskanie, czy to obudowa o cos obija od drżenia silnika? Co to może być? Nie dochodzi z rozrządu chyba

ceva
19-10-2018, 16:57
Na informację odnośnie źródła tego stukania już kiedyś trafiłem na forum, to bodajże pompa wody (jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi). Podobno niegroźne.
Miałem to samo w swoim Bravo, ale nie zdążyłem się tym zająć bo go sprzedałem.

e_nornert
19-10-2018, 17:05
Na informację odnośnie źródła tego stukania już kiedyś trafiłem na forum, to bodajże pompa wody (jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi). Podobno niegroźne.
Miałem to samo w swoim Bravo, ale nie zdążyłem się tym zająć bo go sprzedałem.

Jeśli koleżanka miala wymieniany rozrząd to jest prawdopodobieństwo (tak się powinno robić) że razem z nim wymieniono pompę wody. Więc jesli problem był przed i po wymianie to raczej nie ona

laraa
19-10-2018, 17:23
Takiego problemu nie było przed a miałam wraz z rozrządem wymieniana pompę wody... ale jest podobno nowa zamontowana to czemu miałoby być cos nie tak?

Zostawiłam u mechanika samochód. Ręce opadają po prostu na tych fachowców. Zauważyłam jeszcze jedna zależność odnośnie nierównej pracy silnika, ze podczas włączenia klimatyzacji nie czuć tej nierównej pracy i wibracji. Chyba gdzieś w jakimś temacie na tym forum ktoś mial tak samo.

Ozz
20-10-2018, 00:59
A czy przypadkiem pojawiające się i znikające drgania nie są wynikiem pracy wentylatora chłodnicy?

laraa
20-10-2018, 10:00
Nie, na to tez zwróciłam uwagę, fakt jak wentylator od chłodnicy się włącza to czuć po prostu ze cos się włącza i słychać. A z tymi wibracjami mam tak cały czas. Tyle ze przed rozrządem tez miałam. Teraz po rozrządzie doszło to terkotanie jakby pokrywy silnika (ktoś napisał ze to pompa wody i tak może być bo miałam wymieniana) średnio co drugi wyjazd nie za każdym razem.

e_nornert
20-10-2018, 12:17
Na tym nagraniu jak sie dobrze wsluchac to faktycznie jest jakby takie nieregularne terkotanie..Choc moze ta nieregularnosc wynikac z tego ze ruszasz telefonem -i mikrofon raz je wylapije raz nie dlatego ciezko stwierdzic -ale pewnie o tym mowisz? Jesli tak to rzeczywiscie dziwne

laraa
20-10-2018, 15:57
Tak słychać. To nie jest od ruszania telefonem. Ruszałam telefonem żeby spróbować wylaapac gdzie to najbadziej słychać. To terkotanie zrobiło się po wymianie rozrządu. Na żywo to bardziej słychać nie trzeba się było wsłuchiwać

bnbn1
20-10-2018, 21:24
ciezko to terkotanei usłyszeć, choć coś jednak da sie wyłapac na filmie, u mnie w toczydle co prawda innym nei tym z t-jet (tak jestem burzuj mam dwa) to zauwazyłem że np gdy jest załacozna klima to silnik jest głośniejszy (podejrzewam ze to sprezaka zaczyna hałasować :-( )

gdyby kolezanka była z wrocławia to bym tu polecił dwa warsztaty specjalizujące sie tylko we włoszczyźnie, ktore naprawde robią dobra robotę i nie wołają jak za zborze w ASO, ba nawet sami mi powiedzili co wymienic w moim toczydle, i to tak od serca poradzili za free.

laraa
23-10-2018, 12:07
Mechanik do mnie właśnie zadzwonił i mówi ze dwumasa. Dziwne jest to dla mnie bo przebieg jest mały. Jeździłam nim tylko tydzień od zakupu wiec niestety nie jestem w stanie stwierdzić czy mówi prawdę.

Ozz
23-10-2018, 12:23
Zweryfikuj u innego mechanika. Zwlasza, że mu nie ufasz.

ceva
23-10-2018, 14:26
Na 99,9% to stukanie nie ma nic wspólnego z kołem dwumasowym, chociażby z tego powodu, że jest słyszalne z przeciwnej strony niż sprzęgło. Jak wspominałem wcześniej u mnie w Bravo też tak pukało i kompletny (wraz z pompą) rozrząd był wymieniany, czy pukało przed wymianą nie wiem, koło dwumasowe też miałem wymieniane i opisywane stuki były słyszalne. Możliwe że jak to jest pompa wody, to ten hałas dotyczy wyrobów określonego producenta, niestety nie wiem co miałem zamontowane w samochodzie, ale mogę napisać że zestaw f-my INA zamontowany obecnie w moim samochodzie takich stuków nie generuje.

bnbn1
23-10-2018, 19:14
zdecydowanie pojedź do innego mechanika na weryfikacje (tylko nic mu nie mów) , bo tzw "januszy" biznesu nie brakuje szczególnei jak kobeita przyjedzie to sory za okreslenie uważaja ja za idiotkę której wszystko mozna wcisnąc.... oczywiście dwumase moga rzeczywiście wymienić po drodze usąc właściwa usterkę...ale dwumasa to już gruba robota bo demontaż skrzyni biegów

laraa
24-10-2018, 00:49
Tyle ze oni wydają się uczciwi bo sam mi powiedział ze teraz nie kusze tego wymieniać tylko na wiosnę i ze na spokojnie ze moge z tum jeździć póki co bo to nie dzieje się za każdym razem tylko np co 4 wyjazd. I dają paragon z gwarancja zawsze. Wiem ze to o niczym nie świadczy.

Mogła to być dwumasa bo przypominam sobie ze miałam tak czasami ze 1 bieg nie chciał wejść, albo trochę szarpnęło przy ruszaniu i ta nierówna praca co opisywałam plus czasami mi stuknęło cos przy puszczaniu sprzęgła. Tylko nie zwracałam na to wsystsko uwagi bo zdarzało się czasami a nie zawsze
I dość ciche.

Mechanik mówił żeby wymienić tylko dwumase bez sprzęgła a ja słyszałam ze powinno się komplet.
Wolałabym u tego samego wymienić bo jak się okaże ze to nie to to mi nie zarzuci ze gdzieś tam byłam u kogoś innego i zepsuł.

malutki1989
24-10-2018, 14:32
Jeśli już wymiana dwumasy, to tylko ze sprzęgłem. To jest kompletny zestaw.
Oszczędności prze tym nie ma, tym bardziej, że i tak musi zrzucić skrzynię, żeby dostać się do koła dwumasowego. Za wymianę sprzęgła niektórzy mechanicy wołają od 400 zł w górę, w zależności od auta.
Logicznie też nie ma sensu wymieniać tylko 1 z 4 części. To tak jakby wymienił tarczę hamulcową, a klocki zostawił stare.

bnbn1
24-10-2018, 20:46
niewchodzenie 1 pierwszego biegu to nie ma nic wspólnego z dwumasą.... szarpanie i stukanie może mieć wspólne.

laraa
30-10-2018, 16:10
Czy ktoś wymieniał dwumase w bravo po 2011 roku? Mechanik mi powiedział ze te z luka za 700 zł może nie pasować bo była po 2011 jakaś zmiana i inne które pasuje do tego modelu kosztuje 2 tys. Nie wierze w normalnie...

e_nornert
30-10-2018, 17:25
Czy ktoś wymieniał dwumase w bravo po 2011 roku? Mechanik mi powiedział ze te z luka za 700 zł może nie pasować bo była po 2011 jakaś zmiana i inne które pasuje do tego modelu kosztuje 2 tys. Nie wierze w normalnie...

Podaj VIN to sie sprawdzi w EPER. Albo sama sprawrdz jak umiersz. I po numerze częsci mozna wtedy np w iparts sprawdzić albo w innym sklepie

laraa
30-10-2018, 17:39
Sprawdziłam i są inne numery. Świetnie. Ja kieruje sprawę do sądu jak mi sprzedawca pieniędzy za dwumase nie odda, mam dość

laraa
30-10-2018, 20:03
Zadzwoniłam do sprzedającego oczywiście wszystkiego się wyparł, ze sprawdzałam auto przed kupnem bla bla, stwierdził ze mu przed zakupem sprawdzał rzeczoznawca samochód i ze ma z tego raport który mi przesłał... czyli jest czysty tak? Dwumasa do mojego modelu fiata koszt od 2-4 tys

bnbn1
09-11-2018, 12:38
zaraz jezeli dobrze rozumiem to w samochodzi jest cos innego niż pokazuje eper po numerze VIN?
czy to wygląda na jakeigoś ulepa importowanego z germani (lub inengo radosnego kraju) jezleli tak będzi ze sprzedawca nie poinformował że jest coś inengo zamontowane niz to co wyjechało z fabryki to smialo mozna podac niezgodnośc towaru z umowa, ja bym mu to rzucił na stół i kazał oddawac kase....

tak to jest z typowo polskimi januszami biznesu (całe szczeście nei wszyscy sa tacy) ....