PDA

Zobacz pełną wersję : Zapach wilgoci z klimatyzacji



patpac
12-10-2018, 09:55
Przeczytałem nasze całe forum dotyczące cromy ale nie znalazłem odpowiedzi, mianowicie mam taki problem strzelił mi wąż od klimatyzacji ten przy chłodnicy, od dałem samochód do serwisu wycieli uszkodzony fragment aluminiowego przewodu wstawili nowy elastyczny uzupelnili czynnik olej wykonali ozonowanie no i powiedzmy cacy. Za jakiś czas może miesiąca może krócej (sezon zimowy więc nie zawsze działała klimatyzacja) w momencie załączenia wyczuwalny jest zapach wilgoci, taki specyficzny jakby coś zamokło i nie było wietrzone. Skontaktowałem się z serwisem stwierdzili że tak może być i trzeba wykonać ponowne ozonowanie tak też zrobiłem przez tydzień samochód śmierdział ozonem. Po tym czasie niestety zapach nie zniknął, choć wydaje mi się że był mniej wyczuwalny. Zapach zawsze pojawia się w momencie załączenia klimatyzacji po około minucie znika i pojawia się ponownie momencie załączania sprężarki. Ktoś może przerabiał ten temat? Wąż odpływowy drożny

desmo999
12-10-2018, 10:01
Parownik syfem pewnie zaszedł . Fitr kabiny masz nowy??

patpac
12-10-2018, 10:04
Tak oczywiście ze względu na przebiegi co 6 mc na węglowy

desmo999
12-10-2018, 10:16
No to pewnie parownik asyfem zaszedł

patpac
12-10-2018, 10:23
No tak ale do naprawy węża było okej, gdzie ten parownik się znajduję? Czyszczenie z zewnątrz czy wewnątrz? Czy wymiana na nowy?

Turek
12-10-2018, 10:38
Może odpływ zatkany. Zostawia kałuże na postoju?

michalpodroznik
12-10-2018, 12:16
Przerabialem temat.
Trzeba sprawdZić odpływ skroplin z parownika, czy jest drozny oraz wyczyścić (najlepiej ciśnieniowo) parownik z kurzu.
Jeśli to nie pomoże, trzeba rozebrać deskę rozdzielcza i wyczyścić kanały nawiewu.

Do czyszczenia wlotu powietrza do parownika należy zdemontować dmuchawe nawiewu, która jest pod schowkiem nad nogami pasażera przód.


Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

patpac
12-10-2018, 12:34
Odpływ drożny jest plama wody pod samochodem, jak wyczyścić ten parownik z kurzu?

michalpodroznik
12-10-2018, 12:42
Musisz zdemontować dmuchawe nawiewu. Po demontażu, z boku zobaczysz parownik. Jest on usytuowany bezpośrednio pod górną środkową kratką nawiewu.

WiecZorem wrzucę trochę zdjęć z mojej roboty, to zobaczysz, jak wygląda dostęp do parownika.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

michalpodroznik
12-10-2018, 18:59
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Ffiatklubpolska%2Epl%2Fs howthread%2Ephp%3Ft%3D41812&share_tid=41812&share_fid=26143&share_type=t

Post #30 - zdjęcia wlotu powietrza do komory parownika, po demontażu dmuchawy nawiewu.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Przemko1981
12-10-2018, 20:22
Dla przypomnienia....Zapach wilgoci wyczuwalny też jest gdy mamy mokry filtr kabinowy .A winny temu jest ten cienki wężyk z podszybia( w zasadzie jego brak lub niewłaściwe ułożenie).

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

patpac
12-10-2018, 23:25
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Ffiatklubpolska%2Epl%2Fs howthread%2Ephp%3Ft%3D41812&share_tid=41812&share_fid=26143&share_type=t

Post #30 - zdjęcia wlotu powietrza do komory parownika, po demontażu dmuchawy nawiewu.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

No dobra zdejmę schowek i dmuchawe i co potem czym to czyścić? Myć wodą czy przedmuchać kompresor?

michalpodroznik
13-10-2018, 05:17
Ja czyścilem ciśnieniowo preparatami grzybobojczymi.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

patpac
13-10-2018, 07:16
Ja czyścilem ciśnieniowo preparatami grzybobojczymi.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Tzn. Kupiłeś jakiegoś spray do tego? Czy myłeś ciśnieniowo karszerem?

michalpodroznik
13-10-2018, 07:59
Karcherem??? Bez przesady. Może wężem lub wodą z wiadra?

Sprężarka, pistolet do przedmuchiwania i oddzielnie pistolet z zasobnikiem na ciecze, do cisnieniowego czyszczenia klimy, taki firmy Wurth, że specjalną gietka dyszą.
Ps. Parownik w mojej cromie był czysty, a czyszczenie wykonałem profilaktycznie.

Ps.2. Sprawdź też podszybie, czy masz szczelne i czy wodą nie powoduje zamakania filtra kabinowego.


Tzn. Kupiłeś jakiegoś spray do tego? Czy myłeś ciśnieniowo karszerem?

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

patpac
13-10-2018, 10:08
Jak się do niego dostanę to dostaję się z obu stron jego czy tylko od strony radia ? jak duża jest ta dziura da się wsadzić dłoń ?

michalpodroznik
13-10-2018, 10:21
Z obu stron.
Od strony dmuchawy otwór jest większy. Polecam delikatnie czyścić od strony górnego nawiewu.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

lisekg
13-10-2018, 11:53
Jak się do niego dostanę to dostaję się z obu stron jego czy tylko od strony radia ? jak duża jest ta dziura da się wsadzić dłoń ?

Zanim rozbierzesz 1/2 auta polecam mój patent..
Weź domestos od WC i rozrób z wodą w proporcji jakieś 20/80 i taki preparat wpompuj od dołu auta przez odpływ z kilmy - nie pomyl czasami z odpływem z podszybia. Zrób to z dwa trzy razy, użyj jakieś pompki najlepiej z wężykiem i rozpylaczem na końcu wężyka. Przepłucz dokładnie korzystając tylko z tego otworu - tej gumki...

michalpodroznik
13-10-2018, 18:55
I guzik to da. Odpływ z klimy jest na samym dole obudowy parownika, więc dostanie się od strony odpływu skroplin to jedynie półśrodek.

Ponadto czyszczenie parownika od strony odpływu skroplin to wpychanie kurzu i brudu jeszcze głębiej w zakamarki delikatnych ścianek parownika.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

michalpodroznik
14-10-2018, 11:13
Mój patent na wyczyszczenie parownika:

1) przy włączonym na biegu jałowym silniku, na obiegu zamkniętym, włączyłem nawiew na maksimum i ustawiłem temperaturę na maksimum (oznaczenie "HI"),
2) w powyższy sposób suszyłem parownik gorącym powietrzem nawiewu przez 10 minut,
3) ustawiłem nawiew na górę tak, aby klapki nawiewu w górnej kratce (usytuowanej poziomo na desce, nad radiem), otworzyły się i po wyłączeniu dmuchawy nawiewu pozostały w takiej pozycji,
4) wyłączyłem nawiew,
5) przy wyłączonym zapłonie i wyjętym kluczyku zdemontowałem schowek pasażera i dmuchawę nawiewu,
6) zdemontowałem górną kratkę nawiewu, aby dostać się poprzez otwarte klapki nawiewu do parownika,
7) sprężonym powietrzem przedmuchałem parownik, kierując końcówkę pistoletu ze sprężonym strumieniem powietrza poprzez klapki nawiewu górnego w stronę zdemontowanej dmuchawy nawiewu - patrz załączone zdjęcie,
8) specjalnie skonstruowaną, długą końcówką szczelinową (z koszulek termokurczliwych) odkurzyłem odkurzaczem całość kanałów nawiewu powietrza w desce rozdzielczej, wnękę filtra kabinowego i wnękę wlotu powietrza do nawiewów (za ramką filtra),
9) następnie ciśnieniowo, dostając się poprzez uchylone klapki nawiewu górnego (poziomego, usytuowanego w desce rozdzielczej nad radiem), ostrożnie przepłukałem parownik roztworem środka antygrzybiczego, przy pomocy pistoletu na ciecz,
10) przeczyściłem także parownik tym środkiem, ciśnieniowo, dostając się bokiem przez otwór od strony zdemontowanej dmuchawy nawiewu,
11) następnie całość komory parownika przeczyściłem ciśnieniowo czystą wodą, przy pomocy pistoletu na ciecz,
12) na koniec przedmuchałem parownik, od strony klapek nawiewu górnego, sprężonym powietrzem, przy pomocy pistoletu do przedmuchiwania.

Po tej operacji zamontowałem dmuchawę nawiewu, piankową kierownicę dmuchawy nawiewu oraz schowek i wyłącznik poduszki airbag pasażera, a także nowy węglowy filtr kabinowy.
Odczekałem około godziny i włączyłem silnik. Auto pochodziło około 5-10 minut i wtedy włączyłem nawiew, przy obiegu zamkniętym, na full obrotów i na najwyższą temperaturę (ozn. "HI" ). Suszyłem w ten sposób parownik przez około 10 minut.

Całość operacji zajęła mi około 3-3,5 godziny (bez pośpiechu). Najbardziej irytującą robotą jest demontaż i montaż dmuchawy nawiewu, ponieważ prace te trzeba wykonać na leżąco, na progu drzwi. Najlepiej zaopatrzyć się wcześniej w jakiś miękki kocyk do leżenia, aby było bardziej komfortowo, oraz w dobrą latarkę (np. czołówkę led na głowę lub ledową bateryjną lampę warsztatową), aby podświetlić sobie zakamarki dmuchawy nawiewu.

UWAGA: Przed ww. operacją należy sprawdzić drożność otworu odpływowego skroplin z parownika oraz drożność i poprawne usytuowanie wężyka odpływowego wody z podszybia.

33825
33826
33826
33827

michalpodroznik
14-10-2018, 11:46
Ps. Czyszczenie ciśnieniowe przy pomocy środków antygrzybiczych (najlepiej bezchlorowych, z uwagi na materiał, z którego wykonany jest parownik) oraz przy pomocy wody (ja użyłem destylowanej) należy wykonać ostrożnie, aby nie zalać elektroniki w samochodzie.

U mnie nic się nie zalało.
Otwór nawiewu powietrza do komory parownika, od strony zdemontowanej dmuchawy nawiewu, ma szerokość, z tego co pamiętam, ok. 2-2,5cm. Da się tam wcisnąć dłoń na płasko. Przy czyszczeniu parownika można posilkowac się np. nową, miękką szczotką do zębów.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

ata
14-10-2018, 12:06
Mój patent na wyczyszczenie parownika:

Sprytne.
Muszę to sobie zapamiętać. Demontaż dmuchawy to kara, ale mniejsza niż wyjmowanie całego zespołu nagrzewnicy/parownika.



Weź domestos od WC i rozrób z wodą w proporcji jakieś 20/80
Domestos jest silnie korozyjny, proponuję nie przesadzać z jego stosowaniem w motoryzacji.

michalpodroznik
14-10-2018, 12:12
Żadnych środków chlorowych do czyszczenia parownika.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

michalpodroznik
14-10-2018, 13:03
Aha, zapomniałem.
Po demontażu dmuchawy nawiewu warto od razu wyczyscic jej wirnik, bo z reguły jest on obklejony kurzem/brudem.
Warto także nasmarowac łożyska ślizgowe silnika dmuchawy, np. smarem bezkwasowym (wazelina techniczną) w sprayu, przy pomocy cienkiego aplikatora.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

zaviaseq
21-10-2018, 11:27
Taki nieprzyjemny zapach to może być wina odpływu i nie chodzi o jego drożność. Ja mam u siebie taki spray w piance do wentylacji i wpsikuje go do odpływu i pięknie pachnie z nawiewów

Marcin_Croma
21-10-2018, 12:11
Co to za specyfik?