PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z 1.3 multijet - turbodziura



alexr
25-09-2018, 22:53
Hej! Gwoli scislosci mam lancie musa rok prod 2008, czyli lepiej opakowanego fiata idee, mam nadzieje, ze to nie przeszkadza :)
Auto mam od niedawna, jestem z niego zadowolony jednak meczcy mnie troche sprawa zwiazana z tzw mułem/turbo dziura w dolnym zakresie obrotow.
Wg specyfikacji dla tego silnika, max moment dla tego silnika to 1750rpm, tymczasem auto ciagnie gdzies od okolicy 2400rpm.
kupilem przewod diagnostyczny i pomierzylem parametry pracy silnika - wszystko wyglada na moja wiedze okej poza oczekiwana masa powietrza, a zmierzona.
Otoz przy pelnym bucie 100% na 4 biegu, zmierzona masa powietrza to zaledwie okolice 50% oczekiwanej, w dodatku wykres jest opadajacy, przy ciaglej linni max powietrza oczekiwanego.
Doladowanie wg pomiarow z mes 4.2, jest w normie, choc na chwile wystepuje przeladowanie na 2.4 bara na poczatku kazdej proby. cisnienie paliwa w normie, wtryski z malymi korektami ponizej 0.5. Czyscilem przeplywomierz i czujnik cisnienia, ten z przodu kolektora, tego z tylu od strony sciany grodziowej jeszcze nie ruszalem.
Szoty z pomiarów:
3367233671

rajtkezjusz
26-09-2018, 17:28
Też miałem wg mnie za dużą dziurę w Punto 70 KM (1.3) i mechanik podpowiedział ,że powoli przepływka się kończy ,oczyszczanie to tylko przedłużanie działania,ale niestety te lekkie opóźnienia robi ona. Zmodyfikowałem ją poprzez przepalenie otworu fi 5 chyba ,czyli połączyłem wlot z wylotem i powietrze zamiast iść torem S przepływa torem na wprost . Jak dla mnie był żwawszy ,ale oczywiście pomiarów nie robiłem . Przepływkę jedynie ori jakby coś proponuję zakupić. Pomysł z przepaleniem otworu znalazłem na forum BMW -mechanicy w ASO w Niemczech niby tak reanimują to coś .