Zobacz pełną wersję : Czujnik przy kolektorze dolotowym
lukasz1985
21-09-2018, 09:53
Witam,
pacjent to UNO 1996 1.4 i.e. 70KM 51 kW...
Gdzieś czytałem, że przy kolektorze dolotowym znajduje się CZUJNIK TEMPERATURY CIECZY, który przekazuje informację do komputera sterującego dozowaniem mieszanki.
I teraz do Was pytanie. Czy możecie mi opisać gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik, jak się do niego dobrać ? Jak go zdemontować ? Może jakieś zdjęcia ?
Macie też jakąś informację jak sprawdzić ten czujnik ? Może da się miernikiem cyfrowym ( jeżeli tak to jaką wartość powinien pokazywać).
Silnik pracuje czasem nierówno i sądzę że po prostu świece są zalewane przez błędny sygnał właśnie z tego czujnika ( po wyciągnięciu świece były zalane).
Na tą chwilę zmieniłem kable WN, swiece, kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
andrzejmc
21-09-2018, 11:30
Polecam https://fiatklubpolska.pl/uno-440/problemy-z-odpalaniem-na-zimnym-silniku-fiat-uno-1-4-a-29991/
Określone wartości rezystancji dla odpowiednich temperatur:
dla 0 stopni=5500 ohm
20 stopni=2500 ohm
30 stopni=1800 ohm
80 stopni=350 ohm
100 stopni=200 ohm
Czujnik ma dwa wyprowadzenia spokojnie zmierzysz każdym multimetrem uniwersalnym.
lukasz1985
21-09-2018, 15:20
Polecam https://fiatklubpolska.pl/uno-440/problemy-z-odpalaniem-na-zimnym-silniku-fiat-uno-1-4-a-29991/
Określone wartości rezystancji dla odpowiednich temperatur:
dla 0 stopni=5500 ohm
20 stopni=2500 ohm
30 stopni=1800 ohm
80 stopni=350 ohm
100 stopni=200 ohm
Czujnik ma dwa wyprowadzenia spokojnie zmierzysz każdym multimetrem uniwersalnym.
Super, dzięki za pomoc. Rozumiem że multimetr "podpinam" no masy i potem do wyprowadzenia w czujniku... Ale do którego skoro piszesz że są dwa ?
Może jeszcze jakiś numer po którym znajdę ten czujnik w sklepie ( ewentualnie zdjęcie ) ?
andrzejmc
22-09-2018, 14:23
Czujnik poglądowo wygląda tak:
Kw 7.3143 530143 CZUJNIK TEMP SILNIKA WODY EPS 1.830.143 - FIAT CNQ/SEICENTO FIAT BRAVO/A/PALIO/PUNTO/SIENA/TIPO/UNO 89- OPEL ASTRA/CALIBRA SZT [879136] ⢠kayaba.istore.pl (http://www.sklepy24.pl/sklep/kayaba_istore_pl/produkt/7-3143-kw-530143-czujnik-temp-silnika-wody-eps-1-830-143-fiat-cnq-seicento-fiat-bravo-a-palio-punto-siena-tipo-uno-89-opel-astra-calibra-szt-kw-kw-879136-/19958764)
Ale tak naprawdę typ ustalisz dopiero po wymontowaniu{były montowane rożnej długości i średnicy gwintu).
Multimetrem mierzysz rezystancję pomiędzy wyprowadzeniami.
Nie powinno być "pzrzejścia" do masy.
lukasz1985
26-09-2018, 08:15
Panowie, do tej pory wymieniłem:
- filtr powietrza i paliwa
- świece
- kable WN
- kopułkę i palec
- czujnik wody w kolektorze ( ten niebieski o którym mowa powyżej)
W dalszym ciągu mam problem z poszarpywaniem a raczej dławieniem silnika... Częściej na ciepłym niż na zimnym ale to też nie reguła... Po szarpnięciu/przyduszeniu jest chwilowy brak mocy i dalej normalnie. Wydaje mi się że przy niskich obrotach te zjawisko występuje w 99 %.
Macie może jeszcze jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny ?
andrzejmc
30-09-2018, 13:42
Przyczyn może być kilka:
-zużyta/uszkodzona pompa paliwa
-uszkodzony regulator ciśnienia paliwa
-zużyty wtryskiwacz
-nieszczelny układ dolotowy
-uszkodzony moduł zapłonu
Jak sam wiesz na odległość to tylko wróżenie z fusów.
lukasz1985
02-10-2018, 11:31
Przyczyn może być kilka:
-zużyta/uszkodzona pompa paliwa
-uszkodzony regulator ciśnienia paliwa
-zużyty wtryskiwacz
-nieszczelny układ dolotowy
-uszkodzony moduł zapłonu
Jak sam wiesz na odległość to tylko wróżenie z fusów.
Ok, rozumiem.
Jeszcze dopytam aby nie zakładać nowego wątku... W weekend będę na szrocie i chcę kupić przepustnicę oraz wtrysk. I teraz pytanie... Czy do UNO 1.4 70KM 51kw pasuje jakaś inna przepustnica ( od innego uniacza) ? Czy też muszę KONIECZNIE zakupić od swojego modelu... ?
Pytam ponieważ sądzę że ciężko będzie znaleźć uniacza z silnikiem 1.4 na szrocie...
malutki1989
03-10-2018, 10:00
Poszukaj innego auta z takim silnikiem jak u Ciebie produkowanego mniej więcej w tych samych latach.
Fiat, podobnie jak większość innych producentów nie produkował silnika tylko pod dany model. Można spotkać kilka modeli z tym samym silnikiem.
Na pewno wiem, że silnik 1.1 MPI można było spotkać nie tylko w Seiko, jak to jest u mnie, ale też w Punto i Uno właśnie.
1.4 70KM na pewno było w Tipo.
andrzejmc
03-10-2018, 12:10
Kompletny zespół wtryskowy z przepustnicą pasuje tylko z z tego samego silnika (1,4 -70 KM Uno)
W innych silnikach Uno 1,0 czy 1,1 średnica gardzieli samej przepustnicy jest odpowiednio mniejsza różni się też dżwigienką gazu.
Za to "góra" 33750zespołu wtryskowego jest taka sama i można ją bez problemu wymienić -właśnie górna część zawiera najważniejsze elementy -regulator ciśnienia paliwa,wtryskiwacz i czujnik temperatury powietrza dolotowego.
Spróbuj też "zdobyć" moduł zapłonowy.
Punto i Seicento miały montowany zupełnie inny układ wtryskowy IAW (Magneti-Marelli) nie pasujący do Uno.
lukasz1985
03-10-2018, 15:41
Kompletny zespół wtryskowy z przepustnicą pasuje tylko z z tego samego silnika (1,4 -70 KM Uno)
W innych silnikach Uno 1,0 czy 1,1 średnica gardzieli samej przepustnicy jest odpowiednio mniejsza różni się też dżwigienką gazu.
Za to "góra" 33750zespołu wtryskowego jest taka sama i można ją bez problemu wymienić -właśnie górna część zawiera najważniejsze elementy -regulator ciśnienia paliwa,wtryskiwacz i czujnik temperatury powietrza dolotowego.
Spróbuj też "zdobyć" moduł zapłonowy.
Punto i Seicento miały montowany zupełnie inny układ wtryskowy IAW (Magneti-Marelli) nie pasujący do Uno.
Czyli wtrysk mogę zastosować z innego UNO z innym silnikiem bez znaczenia czy 1.1 czy 1.0 czy 1.4. Rozumiem ze wszędzie tam były montowane te same wtryski.
Natomiast od powiedzmy punto 1.1 czy seicento 1.1 już nie będzie masował wtrysk. Zgadza się ?
andrzejmc
03-10-2018, 17:48
Część z zdjęcia czyli "góra" jest taka sama w wszystkich silnikach natomiast dół zawierający przpustnicę jest inny.
lukasz1985
07-10-2018, 19:34
Część z zdjęcia czyli "góra" jest taka sama w wszystkich silnikach natomiast dół zawierający przpustnicę jest inny.
A więc sytuacja wygląda następująco... Byłem na lokalnym autozłomie i niestety nie ma od ręki monowtrysku. Znalazłem jednak na aukcji takie coś: https://allegro.pl/wtrysk-fiat-uno-ii-1-4-i-e-70-0438201041-i7474005955.html. Numer 0 438 201 041 się zgadza z moim ale jest jeszcze jeden numer a mianowicie 3 435 210 515. Możecie zerknąć czy ten monowtrysk będzie pasował ??
Przy okazji chcę też zakupić jeszcze pompkę paliwa.. Może to ona niedomaga... Czy możecie mi podać jakiś numer, symbol bądź cokolwiek abym mógł ją zakupić...? Jeszcze się zastanowię czy zakupić nową czy używaną... W sklepach internetowych są różne rodzaje i nie wiem która jest właściwa, stąd pytanie do Was.
Jeszcze raz dla przypomnienia... UNO II 1996, 1.4 benzyna 70KM 51kw
andrzejmc
08-10-2018, 14:04
W moim 1,4 1995/96 zamontowana jest taka:
https://allegro.pl/pompa-paliwa-fiat-uno-1-0-1-5-84-96-i7403338201.html
Lepiej kup nową.
Ten wtrysk który znalazłeś na allegro jest starszego typu.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.