Dareckisz
12-09-2018, 07:13
Witam serdecznie. Mam nadzieję stać się nowym posiadaczem Fiata Croma. Pacjent to Croma 2.4 JTDm, oczywiście z automatem. Pojechałem zobaczyć samochód i pojawił się problem, którego nie potrafię wyjaśnić. Samochód stał z rozładowanym akumulatorem i nie odpalił od razu. Dopiero po wymianie na inny. Silnik zapalił bez problemu, pracował bardzo ładnie. Wolne obroty wg. obrotomierza około 800. Pierwsze co mnie zaniepokoiło to to, że po włączeniu biegu (nieważne czy D czy R) silnik mocno "ciągnie". Miałem trzy samochody z automatami i w każdym wystarczyło lekko przytrzymać na hamulcu by stał w miejscu. W tej Cromie musiałem wciskać pedał hamulca bardzo mocno by stał w miejscu. Przejechałem kilka kilometrów, rozgrzałem silnik. Skrzynia pracowała bardzo ładnie. nie było czuć zmiany przełożeń. Redukowała bez problemu. Niestety po powrocie, podczas próby zaparkowania, pojawił się większy problem. Po włączeniu biegu silnik zaczynał szarpać. Wyglądało to tak jakby skrzynia stawiała na tyle duży opór, że silnik się dławił i schodził z obrotów. Najprościej to podobnie jak w manualnej skrzyni włączymy bieg, naciśniemy hamulec i bez gazu powoli zaczniemy puszczać pedał sprzęgła. Silnik zacznie szarpać i po chwili się zadusi i zgaśnie. Dokładnie tak się działo. Dziwnym było jednak to, że do momentu zgaśnięcia obrotomierz cały czas wskazywał 800 obrotów/min :-/ O "spadaniu" obrotów świadczyła jedynie zapalająca się tuż przed zgaśnięciem kontrolka ładowania. Nie jestem "napalony" na ten samochód, choć przyznam, że mi się spodobał. Przesiadam się z Forda Scorpio 2.9 Cosworth 207KM i taki 2.4JTDm daje podobne osiągi i koszty :-) Może ktoś z szanownych forumowiczów już się z czymś takim spotkał? Potrafię co nieco przy samochodzie zrobić, lecz przyznam się że samochód potrzebuję między innymi do codziennych dojazdów do pracy i wolałbym uniknąć większych napraw na start. Nie mam niestety w okolicy żadnej innej Cromy w automacie, by porównać. Sumując trochę rozwlekły tekst:
1. Czy mocne ciągnięcie przez silnik po włączeniu biegu to norma, czy może świadczy to o starym oleju lub uszkodzeniu skrzyni biegów?
2. Czy zaduszanie silnika to objaw starego oleju lub uszkodzenia skrzyni biegów, czy też coś z osprzętem silnika?
3. Dlaczego obrotomierz pokazuje stałe obroty, gdy silnik się dusi i gaśnie?
4. Czy może z powyższego powodu ECU nie zwiększa dawki paliwa?
Wiem, że to jak wróżenie z fusów ale nie miałem możliwości podłączyć go pod kompa. Jeśli nikt z forumowiczów z takimi objawami się nie spotkał (lub się spotkał ale nie znalazł rozwiązania) to sobie ten samochód odpuszczę. Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewentualne rady. Przepraszam też za napisanie tego postu jeśli już podobny kiedyś był. Niestety przez większość czasu mam dostęp do forum jedynie przez telefon. Od kilku dni je przeglądam i nic w tym temacie nie znalazłem.
Pozdrawiam.
1. Czy mocne ciągnięcie przez silnik po włączeniu biegu to norma, czy może świadczy to o starym oleju lub uszkodzeniu skrzyni biegów?
2. Czy zaduszanie silnika to objaw starego oleju lub uszkodzenia skrzyni biegów, czy też coś z osprzętem silnika?
3. Dlaczego obrotomierz pokazuje stałe obroty, gdy silnik się dusi i gaśnie?
4. Czy może z powyższego powodu ECU nie zwiększa dawki paliwa?
Wiem, że to jak wróżenie z fusów ale nie miałem możliwości podłączyć go pod kompa. Jeśli nikt z forumowiczów z takimi objawami się nie spotkał (lub się spotkał ale nie znalazł rozwiązania) to sobie ten samochód odpuszczę. Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewentualne rady. Przepraszam też za napisanie tego postu jeśli już podobny kiedyś był. Niestety przez większość czasu mam dostęp do forum jedynie przez telefon. Od kilku dni je przeglądam i nic w tym temacie nie znalazłem.
Pozdrawiam.