PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana elementów eksploatacyjnych i płynów w używanym samochodzie



maximiliano
02-09-2018, 14:02
Cześć. Od ok. 3 miesięcy jestem użytkownikiem używanego Bravo II (rok produkcji 2008, przebieg 150 tyś. km). Chcąc mieć większą kontrole nad zużyciem najczęściej wymienianych podzespołów oraz płynów planuję wymianę wszystkich filtrów i płynów (poniżej zamieszczona lista z pozycjami wraz z typami płynów i interwałami zalecanymi przez producenta). Chciałbym zapytać, czy któryś z forumowiczów ma doświadczenie na tym polu i mógłby doradzić co ewentualnie warto wymieniać częściej/rzadziej lub alternatywnego producenta płynów. Samochód jest użytkowany sporadycznie w mieście, głównie na dłuższe trasy (przewidywany przebieg ok. 8-12 tyś. rocznie).

Płyn chłodniczy - zalecane PARAFLU UP, 60 tyś lub 2 lata, tutaj już mam kupione i dolane zgodnie z tym co było wcześniej Borygo różowe
płyn hamulcowy - zalecane TUTELA TOP4, 60 tyś lub 2 lata,
olej w skrzyni biegów - TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE zgodnie z SAE75W, co 60 tyś
olej silnikowy - zalecane SELENIA WR P.E. zgodnie z SAE 52-30, 35 tyś lub 2 lata - skłaniam się (po lekturze forum) do Motul 8100 X-Cess 5W40

Filtr powietrza i paliwa - co 4 lata
Filtr kabinowy i oleju - co 2 lata

Jeśli podobna tematyka była gdzieś poruszana wcześniej to prosiłbym o przeklejenie postu (chociaż sprawdzałem wyszukiwarką), z góry dziękuję za wszystkie uwagi i sugestie.

ceva
02-09-2018, 14:23
Pierwsze trzy pozycje w kwestii interwałów wymiany, można zgodzić się z producentem auta, pozostałe (włącznie z filtrami) skróciłbym co najmniej o połowę i tak też robię. W każdym aucie które użytkuję olej zmieniam co 10 tys. km, co nie rzadko przypada dwa razy w roku. 35 tys.km lub raz na dwa lata bez wymiany oleju, to tylko chwyt marketingowy mający działać na wyobraźnię ludzi kupujących NOWE auto, a później po gwarancji niech się martwią.

ps. Na pewno do skrzyni masz zalecany TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE, a nie TUTELA CAR TECHNYX?

maximiliano
02-09-2018, 16:38
@ceva, masz rację, TUTELA CAR TECHNYX

Maximus2
02-09-2018, 21:40
Filtr powietrza i paliwa - co 4 lata
Filtr kabinowy i oleju - co 2 lata

Filtr powietrza co 4 lata? Skąd to są informacje o wymianie tych filtrów?
Ja wszystkie filtry wymieniam co przegląd.

czapelka21
02-09-2018, 21:56
Kilka moich sugestii:
Jeśli robisz małe przebiegi to lej olej najlepszy jaki dostaniesz. Jeśli ten MOTUL taki dobry to ok. Ja leję Liqui Moly TOP TEC i widzę, że jest spora różnica w cenie a przy każdej wymianie silnik znów jakby się lekko wyciszał. Wymiana oleju razem z filtrem nie dalej niż 15tys. km (optymalnie 12kkm). Filtr paliwa najlepiej wymieniać przed zimą też na jakiś dobry, żeby potem płaczu nie było, że jakiś syf na wtryski poszedł. Może być UFI, MAYLE, BOSCH, VALEO, FILTRON, MANN - zależy na jaki Cię stać, bo ceny różne. Filtr powietrza jeśli nie jest zasyfiony przy małych przebiegach a sam oponki zmieniasz to zawsze można przedmuchać i po dwóch latach zmienić. Filtr kabinowy koniecznie z węglem aktywnym dobrze zmieniać co roku wraz z ozonowaniem kanałów. Na bank nic nie zacznie śmierdzieć w środku przy takim interwale.

moris10
02-09-2018, 22:35
Jak dla mnie to w klekocie
Olej max co 15kkm lub 1 rok
Filtry z każdym przeglądem, pieniądz nie wielki.
Filtr paliwa raz na 2-3 lata lub 60 kkm.
Co do marki filtra to trzeba sobie zdawać sprawę, że to, że na filtrze jest Ufi nie znaczy, Ufi to produkuje.
Jeśli chodzi o olej to liqui Moly TopTec a w szczególności 4300 (ten że specyfikacji fiat do dpf) to niestety kiepski olej.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka