PDA

Zobacz pełną wersję : 1.9 JTD 120 multijet brak mocy w dolnym zakresie obrotów



Artoss
01-09-2018, 19:44
Witam wszystkich, stałem się posiadaczem fiata bravo II z silnikiem 1.9 JTD multi-jet 120km rok 2007, problem mój polega na tym że auto się nie zbiera poniżej 2000 obrotów, przy każdej zmianie biegów i różnych prędkościach trzeba czekać aż osiągnie to min.2000, egr został zaślepiony specjalna blaszką z trzema dziurkami, został podpięty pod komputer i nie było żadnych błędów, przepływomierz też był odpinany i nie przyniosło to efektów, szczelność dolotu OK, czujnik ciśnienia doładowania OK, co może być powodem? gdzie ewentualnie jeszcze można szukać?, pozdrawiam i proszę o pomoc

Braval
01-09-2018, 22:14
Zapieczona regulacja sterowania turbiną.Czasem pomaga mu jazda po autostradzie i wstawienie mu w palnik...Ewentualnie trzeba rozruszac mu geometrię turbiny.Zrob mu logi dynamiczne podczas jazdy ,moze cos wyjdzie

Artoss
02-09-2018, 10:07
Dzięki za odpowiedz, wróciłem z nad morza w tamtym tygodniu, i po autostradzie dostał po garach i tez nic to nie dało:) dodam jeszcze że turbina była też sprawdzana, ciśnienie daje książkowo, samochód nie kopci ani grama nawet przy mocnym obciążeniu

kartonik
05-09-2018, 11:21
Witam wszystkich, stałem się posiadaczem fiata bravo II z silnikiem 1.9 JTD multi-jet 120km rok 2007, problem mój polega na tym że auto się nie zbiera poniżej 2000 obrotów, przy każdej zmianie biegów i różnych prędkościach trzeba czekać aż osiągnie to min.2000, egr został zaślepiony specjalna blaszką z trzema dziurkami, został podpięty pod komputer i nie było żadnych błędów, przepływomierz też był odpinany i nie przyniosło to efektów, szczelność dolotu OK, czujnik ciśnienia doładowania OK, co może być powodem? gdzie ewentualnie jeszcze można szukać?, pozdrawiam i proszę o pomoc

Czy po zaślepieniu EGR był on wycięty coftowo ze sterownika silnika?

faradek
05-09-2018, 17:59
Blaszka z dziurami to nie jest zaślepienie EGR.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

wojtas85
05-09-2018, 21:55
Wystarczyło użyć wyszukiwarki i może byś znalazł odpowiedź. Tutaj masz https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/brak-mocy-do-3000-obrotow-mjtd-120-km-15083/

Artoss
06-09-2018, 18:12
Zalecają taka blaszkę do zaślepienia jak sie ma DPF, niema błędów EGR i nie był softowo wycinany

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Nie mam żadnych błędów na komputerze, egr pracuje prawidłowo

wojtas85
06-09-2018, 21:03
Może pod podanym linkiem zadaj pytanie i ktoś odpowie. Warto spróbować

boch
06-09-2018, 21:58
1. Zaślepić EGR pełną blachą na próbę. Blacha z otworami może w niektórych przypadkach zmulić auto na niskich obrotach.
2. Sprawdzić korekty wtryskiwaczy.

Artoss
12-09-2018, 18:48
W dniu dzisiejszym jeszcze raz zaślepiony został całkowicie egr i niestety dalej to samo, na komputerze wtryski były sprawdzane, 3 są po ok 1.0 a jeden 2.0

boch
12-09-2018, 20:10
Jak masz kabel i soft to logować podczas jazdy wszystkie czujniki odpowiedzialne za przyspieszenie

1. Przepływomierz (masa powietrza oczekiwana oraz rzeczywista)
2. Czujnik ciśnienia w dolocie (ciśnienie doładowania oczekiwane oraz rzeczywiste)

Korekty masz nie za ciekawe. Warto je zlogować na rozgrzanym silniku podczas spokojnej jazdy.

Artoss
14-10-2018, 13:21
heh dzięki za pomoc, się okazało że te silniki po prostu tak chodzą:) to jest 8 zaworowy silnik więc z dołu do momentu włączenia turbo się nie zbierają szałowo:) od 1800 obrotów rwie do przodu ostro:) jedyna opcja chyba to wgranie mapy:)

jcube90
14-10-2018, 13:54
Dzięki mi też pomogło

boch
14-10-2018, 23:04
heh dzięki za pomoc, się okazało że te silniki po prostu tak chodzą:) to jest 8 zaworowy silnik więc z dołu do momentu włączenia turbo się nie zbierają szałowo:) od 1800 obrotów rwie do przodu ostro:) jedyna opcja chyba to wgranie mapy:)

Żeby coś takiego stwierdzić musiałbyś swoje auto porównać z drugim takim samym, oczywiście sprawnym :) Za cielenie się diesla z niskich obrotów może odpowiadać turbosprężarka, a właściwie jej zapieczona zmienna geometria. Zrobić logi w trakcie jazdy oczekiwanego i zmierzonego ciśnienia. Poza tym, nieodpowiednie rozpylanie wtryskiwaczy też ma wpływ na moment obrotowy. Przy korektach rzędu +/-2mm o optymalnym spalaniu w cylindrach nie może być mowy. Poza tym, jak sam wspomniałeś to silnik 8V. W silnikach 8V cyklicznie sprawdza się i reguluje luz zaworowy który ma spory wpływ na dynamikę silnika również w zakresie niskich obrotów.