Zobacz pełną wersję : 1.9 JTD 120 multijet brak mocy w dolnym zakresie obrotów
Witam wszystkich, stałem się posiadaczem fiata bravo II z silnikiem 1.9 JTD multi-jet 120km rok 2007, problem mój polega na tym że auto się nie zbiera poniżej 2000 obrotów, przy każdej zmianie biegów i różnych prędkościach trzeba czekać aż osiągnie to min.2000, egr został zaślepiony specjalna blaszką z trzema dziurkami, został podpięty pod komputer i nie było żadnych błędów, przepływomierz też był odpinany i nie przyniosło to efektów, szczelność dolotu OK, czujnik ciśnienia doładowania OK, co może być powodem? gdzie ewentualnie jeszcze można szukać?, pozdrawiam i proszę o pomoc
Zapieczona regulacja sterowania turbiną.Czasem pomaga mu jazda po autostradzie i wstawienie mu w palnik...Ewentualnie trzeba rozruszac mu geometrię turbiny.Zrob mu logi dynamiczne podczas jazdy ,moze cos wyjdzie
Dzięki za odpowiedz, wróciłem z nad morza w tamtym tygodniu, i po autostradzie dostał po garach i tez nic to nie dało:) dodam jeszcze że turbina była też sprawdzana, ciśnienie daje książkowo, samochód nie kopci ani grama nawet przy mocnym obciążeniu
kartonik
05-09-2018, 11:21
Witam wszystkich, stałem się posiadaczem fiata bravo II z silnikiem 1.9 JTD multi-jet 120km rok 2007, problem mój polega na tym że auto się nie zbiera poniżej 2000 obrotów, przy każdej zmianie biegów i różnych prędkościach trzeba czekać aż osiągnie to min.2000, egr został zaślepiony specjalna blaszką z trzema dziurkami, został podpięty pod komputer i nie było żadnych błędów, przepływomierz też był odpinany i nie przyniosło to efektów, szczelność dolotu OK, czujnik ciśnienia doładowania OK, co może być powodem? gdzie ewentualnie jeszcze można szukać?, pozdrawiam i proszę o pomoc
Czy po zaślepieniu EGR był on wycięty coftowo ze sterownika silnika?
Blaszka z dziurami to nie jest zaślepienie EGR.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
wojtas85
05-09-2018, 21:55
Wystarczyło użyć wyszukiwarki i może byś znalazł odpowiedź. Tutaj masz https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/brak-mocy-do-3000-obrotow-mjtd-120-km-15083/
Zalecają taka blaszkę do zaślepienia jak sie ma DPF, niema błędów EGR i nie był softowo wycinany
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie mam żadnych błędów na komputerze, egr pracuje prawidłowo
wojtas85
06-09-2018, 21:03
Może pod podanym linkiem zadaj pytanie i ktoś odpowie. Warto spróbować
1. Zaślepić EGR pełną blachą na próbę. Blacha z otworami może w niektórych przypadkach zmulić auto na niskich obrotach.
2. Sprawdzić korekty wtryskiwaczy.
W dniu dzisiejszym jeszcze raz zaślepiony został całkowicie egr i niestety dalej to samo, na komputerze wtryski były sprawdzane, 3 są po ok 1.0 a jeden 2.0
Jak masz kabel i soft to logować podczas jazdy wszystkie czujniki odpowiedzialne za przyspieszenie
1. Przepływomierz (masa powietrza oczekiwana oraz rzeczywista)
2. Czujnik ciśnienia w dolocie (ciśnienie doładowania oczekiwane oraz rzeczywiste)
Korekty masz nie za ciekawe. Warto je zlogować na rozgrzanym silniku podczas spokojnej jazdy.
heh dzięki za pomoc, się okazało że te silniki po prostu tak chodzą:) to jest 8 zaworowy silnik więc z dołu do momentu włączenia turbo się nie zbierają szałowo:) od 1800 obrotów rwie do przodu ostro:) jedyna opcja chyba to wgranie mapy:)
heh dzięki za pomoc, się okazało że te silniki po prostu tak chodzą:) to jest 8 zaworowy silnik więc z dołu do momentu włączenia turbo się nie zbierają szałowo:) od 1800 obrotów rwie do przodu ostro:) jedyna opcja chyba to wgranie mapy:)
Żeby coś takiego stwierdzić musiałbyś swoje auto porównać z drugim takim samym, oczywiście sprawnym :) Za cielenie się diesla z niskich obrotów może odpowiadać turbosprężarka, a właściwie jej zapieczona zmienna geometria. Zrobić logi w trakcie jazdy oczekiwanego i zmierzonego ciśnienia. Poza tym, nieodpowiednie rozpylanie wtryskiwaczy też ma wpływ na moment obrotowy. Przy korektach rzędu +/-2mm o optymalnym spalaniu w cylindrach nie może być mowy. Poza tym, jak sam wspomniałeś to silnik 8V. W silnikach 8V cyklicznie sprawdza się i reguluje luz zaworowy który ma spory wpływ na dynamikę silnika również w zakresie niskich obrotów.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.