PDA

Zobacz pełną wersję : Zawór zwrotny w pompie paliwa



olsenoz
27-08-2018, 18:21
Witam,
Mam problem z odpalaniem bravo 1.4 90km. Najprawdopodobniej zawór zwrotny w pompie paliwa puszcza. Kupiłem uzywke i na chwilę problem się rozwiązał ale znowu wraca. moje pytanie czy można jakąś modyfikacje zrobić aby nie kupować nowej pompy paliwa? Jeżdżę na LPG i pompa tylko do odpalania potrzebna☺

ata
27-08-2018, 19:35
Zawór zwrotny paliwa (jako osobny element) kosztuje około 20 PLN. Trzeba go założyć jak najbliżej zbiornika, żeby jak najmniej paliwa "uciakało" z przewodu (do zbiornika). Na rynku jest tego dużo różnych modeli, więc musisz wybrać taki który najłatwiej będzie zamontować (rodzaj wejść, średnice, wielkość).

kowal23
28-08-2018, 09:22
Jak masz dwie pompy, to podjedz do mechanika lub sam pokombinuj, pompy w bravo są łatwe do rozłożenia i złożenia, ja tak samo miałem i wystarczyło przełożyć tylko górę pompy to starego doły i wszystko śmiga do chwili obecnej, a cofało mi się paliwo, od chwili zgaszenia silnika, od razu. nawet było słychać jak ścieka do zbiornika. Fakt ciężko jest odkręcić ją ale potem reszta to 20minut pracy i zaoszczędzone jakieś 100zł u mechanika i na pompie.

Alton88
28-08-2018, 09:59
A co się dzieje? silnik ma ciężko odpalić na zimno? jeśli tak to problem nie leży w pompie tylko przestawionych mapach wtrysku przez za szybkie przełączanie na LPG
ten silnik jest bardzo wrażliwy na to.

olsenoz
28-08-2018, 13:38
Próbowałem ja rozłożyć i wyglądała jakby nierozbieralna była, zresztą obie puszczają paliwo spowrotem do zbiornika.
Z LPG wydaje się wszystko ok po zmianie na używana przez pewien czas odpalalo normalnie a teraz się sytuacja pogorsza.
Silnik odpala na zimno ale się dławi i gaśnie, za drugim odpaleniem lekko szarpie ale przy lekkim dodaniu gazu wszystko się normuje i potem już ok.

Alton88
28-08-2018, 14:02
Na LPG będzie pracować dobrze, chodzi o to że sterownik LPG potrafi przestawić mapy w sterowniku benzyny, przez co efektem jest problem z rozruchem na zimno. Komp z 1.4 jest na to bardzo wrażliwy, w 90% przypadkach pomaga zakręcenie butli LPG i jazda na samej benzynie z 30-50Km aby sterownik benzyny na nowo nauczył się map zapłonu.

olsenoz
28-08-2018, 14:05
Tylko w takim przypadku jak mówisz wystarczy w MES zresetować samoadaptacje i powinno wrócić wszystko w porządku jeżeli chodzi o odpalanie? Przynajmniej na chwilę?

olsenoz
08-09-2018, 12:59
Problem rozwiązany - problemem było Paliwo! Wyjechałem stare i zalałem nowym i problemy ustąpiły.
I nie była to wina map gazu bo zrobiłem ponad 500km i nic się nie zmieniało w tej kwestii. Może komuś się przyda. Moja kilkumiesieczna walka dobiegła końca ☺

Alton88
08-09-2018, 14:17
Ja myślę że to jednak mapy benzyny wróciły do normy, zresztą już nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek, jeżeli masz faktycznie LPG do regulacji to problem wróci za parę tygodni.

olsenoz
08-09-2018, 20:06
To nie mapy, jak miałem złe mapy to reset map benzyny od razu pomagał a próbowałem kilka razy resetować i nic . Nic się nie zmianialo z odpalaniem.. Sam Mechanik podsunął mi ten pomysł bo już kilkukrotnie się z tym spotkał.

Alton88
08-09-2018, 20:47
Przez ostatnie 10 lat jak jeżdżę nie miałem problemów z jakością paliwa a tankuje gdzie popadnie, nawet wyjazdy do Ukrainy tankowanie tam nic się nie działo, myślę że to jakiś mit powtarzany przez mechaników wyuczonych w latach 80tych, to nie te czasy, obecnie paliwo gdzie nie zatankujesz jest takiej samej jakości.