Zobacz pełną wersję : Ciężkie odpalanie kiedy jest gorąco.
Fiacikowo
01-08-2018, 09:46
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem autka. Dzieje się tak, kiedy na dworze jest gorąco ( powyżej 28 stopni) trzeba dość długo kręcić i nieraz na dwa razy. Kiedy już odpali, jest kupa siwego drażniącego dymu. Następne odpalenia, ok. Błędów brak, wszystkie filtry wymienione, próba przelewowa i korekcje wtrysków zrobione. Zostały także zmienione dawki startowe. Podmieniony rozrusznik. Klapy wirowe zdemontowane, dwóch (2 i 3) już nie było... autko nie bierze oleju anie nie ubywa płynu chłodniczego. Po dopięciu czujnika temp. bez zmian. Czy jest możliwość ze szwankuje jakiś czujnik, np. polozenia wału?
Przeczyść styki od centralki odpowiedzialnej za grzanie świec zarowych...u mnie raz w miesiącu tak się dzieje - tez nie wiem czemu mimo ze centralka ma pół roku bo poprzednia siadła...wtedy czyszcze 5 minut roboty i po przeczyszczeniu startuje bez problemu
Fiacikowo
01-08-2018, 16:01
O, a myślałem, że jak gorąco, to i bez świec spokojnie odpali. Sprawdzę i spróbuje.
alamo888
02-08-2018, 12:08
Mam ten sam problem, nie chce odpalić, rozrusznik kręci. Trzeba wyłączyć zapłon i poczekać kilka sekund. Po tym odpala i puszcza siwą chmurkę. Juz nie mam pomysłu co to może być. Błędów brak.
Marcin96
02-08-2018, 13:06
U mnie w 1.9 120km też ciężko odpala, tylko że niezależnie od temperatury - aku bardzo dobry i wymienione 4 świece żarowe. Czasami po cięższym odpaleniu wyskakuje komunikat o wysokiej temp. płynu chłodniczego, który po krótkiej chwili znika.
U mnie w 1.9 120km też ciężko odpala, tylko że niezależnie od temperatury - aku bardzo dobry i wymienione 4 świece żarowe. Czasami po cięższym odpaleniu wyskakuje komunikat o wysokiej temp. płynu chłodniczego, który po krótkiej chwili znika.
Sprawdź centralkę odpowiedzialną za grzanie świec żarowych. Komunikat o wysokiej temp. płynu chłodniczego - stawiam na akumulator ponieważ to że wydaje się że z nim wszystko jest w porządku, to nie oznacza że tak jest. Jeśli jest na celach jakieś zwarcie to akumulator nadaje się do wymiany. Najlepiej pożyczyć od kogoś sprawny. Drugą opcją może bądź rozrusznik który pobiera zbyt dużo mocy i przez to taki komunikat na desce wyskakuje.
Fiacikowo
02-08-2018, 20:12
U mnie niestety czyszczenie styków od centralki nie pomogło...
wymień czujnik położenia wału,u mnie było to samo po wymianie problem znikł błędów niebyło.
Fiacikowo
07-08-2018, 15:30
Właśnie dostałem na podmiankę i będę sprawdzał. Dam znać, czy pomogło.
alamo888
07-08-2018, 18:01
gdzie jest ten czujnik?
Zależy jakie masz auto.
Klekot ma z tyłu silnika (od grodzi) bliżej skrzyni biegów. Dostęp raczej od dołu auta.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Fiacikowo
14-08-2018, 06:44
Po kolei idąc- wyczyściłem jeszcze raz styki centralki świec (spaliłem przy tym bezpiecznik 50A...) wyczyściłem wtyczki wtryskiwaczy. Sprawdziłem, czy centralka włącza wszystkie świece. Podmieniłem czujnik położenia wału. Nawet wymieniłem świece na nowe.. Kilka dni było Ok. Myślałem, ze problem rozwiązany. Niestety, wczoraj było gorąco i problem wrócił...
włącz zapłon i czekaj aż pompa z tyłu ucichnie i zapłon jeżeli zapali to szukaj problemu z obwodem paliwowym bak filtr paliwa pompa wysokiego ciśnienia powrót , u mnie problemem była pompa brrr
Po kolei idąc- wyczyściłem jeszcze raz styki centralki świec (spaliłem przy tym bezpiecznik 50A...) wyczyściłem wtyczki wtryskiwaczy. Sprawdziłem, czy centralka włącza wszystkie świece. Podmieniłem czujnik położenia wału. Nawet wymieniłem świece na nowe.. Kilka dni było Ok. Myślałem, ze problem rozwiązany. Niestety, wczoraj było gorąco i problem wrócił...
Sporo pracy, szkoda że nie pomogło.
W innym wątku, również dot. ciężkiego odpalania gdy silnik jest ciepły ktoś pisał, że przyczyną może być słaby akumulator lub niesprawny czujnik temperatury płynu chłodzącego. U mnie gdy słabo odpala na ciepłym silniku, to często pojawia się komunikat "zbyt wysoka temperatura płynu".
Na zimno i na gorąco odpala bez problemu. Niestety, nie mam możliwości wypożyczenia akumulatora do prób, a stary jeszcze kręci więc wstrzymuję się z zakupem nowego.
Rzadzik27
15-08-2018, 15:02
A kompresje sprawdzałeś? Napisałeś w pierwszym poście że dwie klapki wirowe się "zgubily"...
Fiacikowo
22-08-2018, 22:07
Witam ponownie. Kompresji nie sprawdzałem. Zrobiłem trochę inny myk. Puściłem kable od każdej świecy i podpiąłem lampki, wpuściłem do kabiny i obserwowałem działanie. Rano jak jest chłodno świece załączają się po przekręceniu kluczyka i auto normalnie odpala, ale gasną dopiero po przejechaniu kilku kilometrów (kiedy wskazówka temp. zacznie się podnosić) i nie za bardzo wiem, czy to dobrze. Natomiast przy temp. zewnętrznej powyżej 28 stopni coś szwankuje, bo świece wogóle nie dostają zasilania... Przypuszczam, że to centralka od świec. Jak myślicie?
Witam ponownie. Kompresji nie sprawdzałem. Zrobiłem trochę inny myk. Puściłem kable od każdej świecy i podpiąłem lampki, wpuściłem do kabiny i obserwowałem działanie. Rano jak jest chłodno świece załączają się po przekręceniu kluczyka i auto normalnie odpala, ale gasną dopiero po przejechaniu kilku kilometrów (kiedy wskazówka temp. zacznie się podnosić) i nie za bardzo wiem, czy to dobrze. Natomiast przy temp. zewnętrznej powyżej 28 stopni coś szwankuje, bo świece wogóle nie dostają zasilania... Przypuszczam, że to centralka od świec. Jak myślicie?
swiece pracuja nawet podczas jazdy do czasu złapania przez silnik odpowiednich parametrów to normalne w tych silnikach natomiast przy 28st juz niekoniecznie mogą na tyle szybko podgrzać ze biorąc pod uwagę podpiete żarówki i ich bezwładność moze byc ze nawet nie zajarza ale tu nie wiem moge sie mylic
Fiacikowo
25-08-2018, 16:25
No właśnie, tak jak piszesz, ale dlaczego włączają się po uruchomieniu silnika a nie przy zapłonie? I jeszcze pytanie o czujnik/zawór na listwie wtryskowej. Nie mogę w MES przeprowadzić testu tego czujnika i nie mam z niego odczytu... czy może to miec coś wspólnego z moim problemem?
No właśnie, tak jak piszesz, ale dlaczego włączają się po uruchomieniu silnika a nie przy zapłonie? I jeszcze pytanie o czujnik/zawór na listwie wtryskowej. Nie mogę w MES przeprowadzić testu tego czujnika i nie mam z niego odczytu... czy może to miec coś wspólnego z moim problemem?
zasada odpalania- przekręcasz kluczyk kontrolka świec gaśnie zapalasz (świece nadal jeszcze pracują ale juz bez sygnalizacji na desce)
co do testu i braku odczytu w zakładce regulacja możesz przeprowadzić test obwodu swiec-
33345
natomiast w zakładce parametry mozesz zaznaczyć i podglądnąć inne parametry np
33346
ogólnie mam wrażenie ze szukasz nie w tym miejscu
Fiacikowo
26-08-2018, 22:26
Karte32, żeby wszystko było jasne: test obwodu świec zrobiłem, parametry wiem jak podglądać, a zasada odpalania, jest mi jasna, tylko dlaczego nie mam zasilania 12V na świece przy przekręconym kluczyku i świecącej sprężynie? Mam wpięte na stałe diody i sprawdziłem miernikiem. Kiedy odpalę silnik dopiero zasilanie jest i świece grzeją, aż temp. silnika wzrośnie. Dzieje się to przy wysokich temperaturach zewnętrznych. A o czujnik na listwie pytałem, bo nie mogę przeprowadzić testu i nie mam z niego odczytu. Co tez wcześniej napisałem...
Karte32, żeby wszystko było jasne: test obwodu świec zrobiłem, parametry wiem jak podglądać, a zasada odpalania, jest mi jasna, tylko dlaczego nie mam zasilania 12V na świece przy przekręconym kluczyku i świecącej sprężynie? Mam wpięte na stałe diody i sprawdziłem miernikiem. Kiedy odpalę silnik dopiero zasilanie jest i świece grzeją, aż temp. silnika wzrośnie. Dzieje się to przy wysokich temperaturach zewnętrznych. A o czujnik na listwie pytałem, bo nie mogę przeprowadzić testu i nie mam z niego odczytu. Co tez wcześniej napisałem...
nie sprężaj sie teraz piszesz diody dałeś ,wcześniej ze żarówkami sprawdzałeś sprawa jest prosta nie masz wysterowania świec powód -jeżeli spirala gaśnie w zadanym czasie to obwód czasowy jest okey jeżeli pomimo świecenia spirali niema napięcia na świecach to sprawdź "przekaźnik czy zwiera" i podaje. sprawdź czujnik temperatury pamiętaj ze przy wysokich temperaturach komputer moze wyliczyć ze niema potrzeby załączyć świec. pisząc ze szukasz nie tam gdzie potrzeba miałem na myśli ze uparłeś sie na ten obwód świec żarowych pomimo ze test i program nie pokazuje usterki.Moze przyjrzyj sie reszcie moze problem nie lezy w świecach żarowych ???? powodzenia
Fiacikowo
27-08-2018, 21:29
Może racja, że za bardzo się zjeżyłem. Przepraszam za to. W gwoli ścisłości, pisałem o lampkach a nie żarówkach i fakt, było to nieprecyzyjne... Na razie wymieniłem czujnik temperatury płynu (raczej niepotrzebnie) i tą centralkę od świec na nową. Dzisiaj było chłodniej, wiec wszystko działało i nie było jak sprawdzić...
Ja bym przyjrzal się oprzyrządowaniu czy coś nieoberwane itp natomiast pokusił bym się na stopniu sprężania i zawor egr może to nie kwestia temp tylko pracy zaworu może przycina się? Polukaj
Fiacikowo
31-08-2018, 19:09
Witam. Na razie po wymianie centralki wszystko działa. Wczoraj było 30 st. i wszystko zadziałało prawidłowo. Świece dostały zasilanie przy przekręceniu kluczyka. Na dzień dzisiajszy wychodzi, że to był problem (centralka była wymieniana prawdopodobnie w 2014, bo taka data na niej istnieje) Zawór został wyprogramowany i zaślepiony zaraz po kupnie. A co do sprężania, to myśle, że był by problem z odpaleniem w każdych warunkach a nie tylko kiedy jest gorąco. Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.