PDA

Zobacz pełną wersję : kontrolka Check engine - bład turbina zbyt wysoki sygnal



karte32
25-07-2018, 20:14
Witam wlasnie zapaliła mi sie kontrolka Check engine po paru odpaleniach i kilku kilometrach zgasła wg mes zbyt wysoki sygnał z turbiny bardzo lakoniczny odczyt teraz skasowany i no właśnie niby spokój ale zamieszczam dwa zrzuty z mesa co sie rzuca w oczy to zmierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania oraz analogicznie zmierzona pozycia turbo a oczekiwana ktoś może luknoc na to ? szczegulnie dodatkowym objawem było wczorajszy lekki niebieski dymek podczas dodania gazu na autostradzie

moris10
25-07-2018, 21:00
Jeśli chodzi o wolne obroty to jest wszystko w porządku. Na wysokich to jest w czasie jazdy czy na biegu jałowym?
Bardzo możliwe, że przycina Ci się zmienna geometria turbo lub masz problem z zaworem OVB lub układem podcisnienia.
Najlepiej to zrobić loga dynamicznego ciśnienia doładowania.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

karte32
25-07-2018, 21:28
Wysokie na jałowym problem powrócił właśnie jechałem do pracy kontrolka się zaswiecila przejrzę jutro może coś się zesunelo dam znać co wylukalem

karte32
26-07-2018, 09:17
Wysokie na jałowym problem powrócił właśnie jechałem do pracy kontrolka się zaswiecila przejrzę jutro może coś się zesunelo dam znać co wylukalem

A wiec tak dziś zimny silnik zapaliłem i znów Check engine po zagrzaniu nagle kontrolka zgasła ale silnik niema mocy zapamiętany błąd w załączniku reszta podczas jazdy wykazuje różnice jak powyżej pomiędzy oczekiwanymi a zadanymi 32979

moris10
26-07-2018, 21:07
Zrób tak
Zdejmij osłonę termiczna turbo tak, że było widać gruche turbiny i ciegno. Jedna osoba odpala auta a druga obserwuje trubine. W momencie odpalenia ciegno powinno się ruszyć. Dla pewności można dodać gazu i obserwować ciegno.
Jeśli się nie rusza to albo masz nieszczelność w układzie podcisnienia, albo uszkodził się zawór overboost (jest przy chłodnicy bliżej akumulatora, najlepiej znaleźć go po wężykach), ostatecznie całkowicie zacięta jest zmienna geometria.
Jeśli sztanga się porusza to najprawdopodobniej uszkodzeniu uległ czujnik położenia gruchy. Niestety jest nie wymienny, ale można szukać używanych gruch od turbo.
Tak więc maska w górę i do sprawdzenia.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

karte32
27-07-2018, 01:32
Narazie znalazłem przetarty wężyk pomiędzy zaworem overboost a czujnikem w czarnej pokrywie egr wymieniłem narazie kontrolka milczy jutro zajmę się Gruchą choć wyczytałem że te czujniki wymieniają sam kod faktycznie wskzuje na czujnik gruchy. Z ciekawości próbowałem odkręcić czujnik na kolektor ssącym podałem się przeszkadza odpowietrznik ciekawe jaki myk jest by to wykrecic

karte32
27-07-2018, 18:20
Zamykam- uszkodzony wężyk od zaworu overboost oraz grucha przycinającą się czyli grucha do wymiany, sam zawór overbost niestety nierozbieralny sam filterek wyczyszczony po wymianie wężyka słychać jak pracuje zawór

karte32
27-07-2018, 20:07
fakt źle ująłem niemniej grucha nie rusza trzepaniem jak należy została zdemontowana i sprawdzona w warsztacie dzięki za podpowiedz

moris10
27-07-2018, 20:40
Grucha to się rzadko przycina, jak już coś to geometria w turbo.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka