Zobacz pełną wersję : Czyszczenie dolotu w 1.9 multijet Idea
Chodzi o auto rodziców. W zimę przy -15 wyplulo olej przez tłumik. Chcę wyczyścić dolot i odmy.
Ile ich tam jest i na co zwrócić uwagę?
Wymienię od razu termostat bo nie dogrzewa silnika. Którędy spuścić płyn chłodniczy?
Chodzi o auto rodziców. W zimę przy -15 wyplulo olej przez tłumik. Chcę wyczyścić dolot i odmy.
Ile ich tam jest i na co zwrócić uwagę?
Wymienię od razu termostat bo nie dogrzewa silnika. Którędy spuścić płyn chłodniczy?
Jeśli termostat nie pracuje to silnik był niedogrzany a więc woda, która zawsze zebrała się w komorze silnika nie odparowała i zamarzła i poszło... więc to w pierwszej kolejności należy zrobić i niech silnik dojdzie do normalnych parametrów pracy ( temperatura )... Ja polecam termostat tylko firmy: "Behr"
Jeśli chodzi o płyn to jeśli jest taka sama chłodnica jak w Cromie to masz kranik po lewej stronie ( od strony pasażera ) na samym dole chłodnicy.
Odma nie wiem jaka jest u ciebie ale przed zabawą z nią zaopatrzyć się w opaski zaciskowe - skręcane o odpowiedniej średnicy...
Voyager1
26-06-2018, 18:41
w Cromie to masz kranik po lewej stronie ( od strony pasażera ) na samym dole chłodnicy.
A moja nie ma kranika i zdejmowałem wąż na dole.
Termostat wymieniony. Ciezka sprawa. Trzeba np. Odkręcić chłodnice gazów z egr. Dużo pisać.
Wcześniej po 3.5 rys obr wyrzucalo błąd i później brak mocy.
Wyczyscilem czujnik ciśnienia w koleltorze dolotowym bo kulka sadzy tam była. Dalej to samo.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przydało się bardzo dużo opasek zaciskowych. Wszystko było w oryginale.
Termostat wymieniony. Ciezka sprawa. Trzeba np. Odkręcić chłodnice gazów z egr. Dużo pisać.
Wcześniej po 3.5 rys obr wyrzucalo błąd i później brak mocy.
Wyczyscilem czujnik ciśnienia w koleltorze dolotowym bo kulka sadzy tam była. Dalej to samo.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przydało się bardzo dużo opasek zaciskowych. Wszystko było w oryginale.
Jeśli wyrzuca błąd po przekroczeniu 3,5 tys obrotów to prawdopodobnie jest to błąd związany z przeładowaniem turbiny ( zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze ). Wina zazwyczaj jest po stronie turbiny i zapieczonych kierownic lub układem sterującym podciśnieniem... Warto sprawdzić czy gruszka przy turbinie steruje cięgnem oraz przeczyścić auto -> jakaś trasa na autostradzie :lol: . Niedogrzany silnik tez niestety niekorzystnie wpływa na wydzielanie się dużej ilości sadzy która osiada na łopatkach turbiny i zakleja je.... ;-). Warto tez przy okazji dokładnie EGR przeczyścić... bo również mocno musi być zalepiony...
Jesteśmy 3 włacicielm cromy, w teorii kolektor byl zmieniany 150 tys km temu.
Na dzień dzisiejszy wygląda tak
https://youtu.be/M_LDs9iGz9c
wywal egr-a , wywal klapy a nagaru nie będziesz miał
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.