PDA

Zobacz pełną wersję : 1,9 Jtdm 150 Brak mocy, gaśnie



Gruby92
20-06-2018, 07:02
Witam wszystkich !
Kromka po odpaleniu chwilę pracuje równo, po czym obroty zaczynają spadać do około 600, szarpie i z czasem gaśnie, oraz nie reaguje na gaz.
Zanim to się stało zaczęła podczas powolnego rozpędzania poniżej 2 tyś obr delikatnie szarpać, było to ledwo wyczuwalne, z gazem do oporu kręciła się elegancko, kopcenia też nie było. Wczoraj jadąc 200m przed pracą straciła cąłkowicie moc, ledwo się wkręcała, a wieczorem próbując ją odpalić pojawił się ww problem.
Oprócz tych błędów, które miałem cały czas sterownik żadnych nowych nie zarejestrował
p2453, p1205, p0683. Dpf niby był usuwany, ale sterowanie nim nie, jeździłem tak od 17 tyś i problemów żadnych nie było, mam 1 lub 2 świece spalone.

Myślałem, że to egr, tym bardziej, że wcześniej miałem już objawy opisywane na forum, ale nigdzie nie doczytałem, żeby była aż taka tragedia z nim jak się zasyfi, dlatego też nie wiem czy to na pewno to i co mogę jeszcze samemu sprawdzić.

wrzuciłem film jak to wygląda
https://youtu.be/RUEmWMCpJzk

desmo999
20-06-2018, 07:13
A filtr paliwa zmieniony??

Gruby92
20-06-2018, 07:14
Tak, wszystkie filtry zmienione były miesiąc temu (przejechałem na nich około 2 tyś km)

irqus
20-06-2018, 07:18
p2453, p1205, Dpf niby był usuwany, ale sterowanie nim nie, jeździłem tak od 17 tyś i problemów żadnych nie było

Masz możliwość to podepnij kompa i zobacz co pokazuje przy DPF. Bo z tego co piszesz to ktoś usunął tylko środek PDF a resztę zostawił. Być może czujniki ześwirowały. Podjedź do kogoś kto się zajmuje chipem komputerowym i zapytaj czy sprawdzi CI program w sterowniku. Bo jak usuwasz DPF to i jego sterowanie z kompa.

Turek
20-06-2018, 08:17
Odepnij przepływomierz i zobacz czy się coś zmieni.

Gruby92
20-06-2018, 21:05
Odkręciłem rurkę z kolektora idącą do egr i kromka odżyła - wychodzi jednak na to, że dpf fizycznie jest na miejscu i ma się niezbyt dobrze. z braku czasu w piątek dopiero wjadę na podnośnik i mam pytanie : wypatroszyć całą puszkę, czy ponawiercać wkład ?

Voyager1
20-06-2018, 21:27
Z tego co napisałeś to EGR nie działa poprawnie i DPF zostawił bym w spokoju. DPF to nie jest tylko cegła z otworkami i tak się go nie usuwa bo pojawi się milion innych problemów. Usunięcie DPF wiąże się też ze zmianą map silnika.

chrom
20-06-2018, 21:55
Dokładnie, DPF jest w porządku, ponadto możesz mieć problemy jak go usuniesz. Szukaj rozwiązania w EGR, ewentualnie wywal go w diabły

Gruby92
21-06-2018, 06:27
Sprawdzę wszystko w piątek i dam znać co dokładnie było.

irqus
21-06-2018, 07:07
Najpierw załątw sprawę egr czyli wyczyść lub wymień na nowy. I jak to pomoże to przegoń po autobanie żeby dpf przedmuchać.

Gruby92
21-06-2018, 23:06
Sprawdziłem wszystko. dpf był jednak wycięty, a winowajcą był egr. silniczek pracował elegancko, ale sprężyna praktycznie zablokowana była. wyczyściłem i śmiga. Zostaje jeszcze ogarnąć to w ecu i wsio. Dziękuję za pomoc.