PDA

Zobacz pełną wersję : Wymuszone wypalanie DPF'a



fenix9108
19-06-2018, 15:56
1.9 jtd 150 km 2007r. 155 tyś km

Zatkanie DPF'a 98%

Włączyłem wypalanie wymuszone (na postoju) programowo przez gniazdo OBD II. Postępowałem zgodnie z instrukcjami programu, po załączeniu programu obroty silnika automatycznie skoczyły do 3,5 tyś.
Po 8 min mega gorące powietrze z wydechu. W 9 min, prawdopodobnie z DPF'a zaczęło STRASZNIE KOPCIĆ - biały dym, dym jak z komina wydobywał się z środka samochodu (mam na myśli środek podwozia) - okolica gdzie jest DPF... śmierdziało spaloną GUMĄ. Wystraszyłem się i przerwałem proces wymuszonego wypalania DPF'a.

Po tej operacji zatkanie DPF'a spadło do 80%.

Pytanie czy jest normalne? Taki ogromny DYM - biały który sie wydobywał z DPF'a?? z DPF'a... nie z TŁUMIKA.. spaliny wydobywające się z tłumika były bezbarwne.

MariuszCLX
23-06-2018, 17:26
Po co wypalałeś serwisowo DPF? Jeżeli ECU nie zarejestrowało błędu zatkania to wypala się on samoczynnie podczas jazdy przy ~104% zatkania. Moim zdaniem wypalanie serwisowe przy do niedawna panujących temperaturach może się skończyć spaleniem auta. W twoim przypadku na 90% stopiły się mocowania elastyczne wydechu w szczególności guma tłumika końcowego. Pamiętaj, że po wypaleniu serwisowym zaleca się wymienić olej w silniku.

fenix9108
25-06-2018, 09:08
Dziękuję za odpowiedź.
Kolejne pytanie. Podczas zatkania do 100% świeci się check engine i włącza się tryb awaryjny (obroty max 3,5tyś) i turbo wyłączone. Pytanie czy w takim stanie DPF się również wypala? Czy w trybie awaryjnym wypalanie DPF'a się nie włącza? Bo miałem taki przypadek że podpiąłem pod komputer, było 100% zatkania, wyruszyłem w droge (20km) w trybie awaryjnym, cały czas 3,5 tyś obrotów... przyjechałem.. i zapchanie DPF'a w 98%...

MariuszCLX
25-06-2018, 10:44
Podłącz interfejs diagnostyczny zobaczysz czym spowodowany jest tryb awaryjny(w MES zakładka błędy) - prawdopodobnie turbina przeładowuje z powodu zacięcia geometrii. DPF w przypadku błędu zapełnienia przestaje się samoczynnie regenerować - osiąga ~104.7% i wypalanie ruszy dopiero po skasowaniu błędu.

fenix9108
25-06-2018, 15:18
Po podłączeniu interfejsu, błąd check engine -> spowodowany zapchaniem DPF'a. Czyli tak jak myślałem, jak zaświeci się kontrolka check engine (spowodowana zapchaniem DPF'a) najpierw trzeba usunąć błąd i na autostrade. Powiem wam.... gdyby nie DPF to by Fiat Bravo II był bardzo udany! Minusem jest że żadna kontrolka nie informuje o załączeniu procedury wypalania ;/ a ciężko ocenić kiedy się wypala po: wolnych obrotach (podwyższone), czy zwiększonym chwilowym spalaniu.... nie rozumiem jaki jest problem w wyświetleniu komunikatu o aktualnym wypalaniu DPF'a. ;/ Szkoda też że samemu nie można sobie załączyć procedury. Gdy się jezdzi po mieście często.... załączy się zawsze wtedy jak trzeba silnik zgasić ;/

Braval
25-06-2018, 22:48
Bo popelniasz podstawowe bledy.Ja mam z dpf 2,0 mjtd i zadnych problemow z tym filtrem. Jak wlaczy sie wypalanie na postoju , to nie trzeba wylaczac silnika, tylko pozwolic mu na te akcje, az skonczy. Druga sprawa ,zalacza sie wentylator podczas wypalania , co slychac wyraznie! Corce kupilem 500L tez z dpf-em, powiedzialem jak sie ma zachowac podczas tego procesu . Po polrocznej ekdploatacji ,zero problemow.Jezdzi po Toruniu.:popupie: