Zobacz pełną wersję : Nie uruchamia procedury wypalania DPF 1.9MJ
Witam,
Mam problem z dpf-em od zeszłego tygodnia, sam nie uruchamia procedury wypalania. Leciałem na mazury i po przejechaniu 80 km wywalił błąd zatkania filtra i wszedł w tryb awaryjny. Po skasowaniu i przejechaniu kilku kilometrów sytuacja się powtórzyła, i tak do samego końca trasy. Na co dzień robię krótkie trasy i wiem że to nie dobrze ale wystarczyło wyskoczyć na obwodnicę i bez problemu wypalał jak należy. A tu po zrobieniu ponad 500km cały czas wywalał ten błąd. Dodam że w zeszłym roku wymieniałem EGR i mój "wspaniały" mechanik twierdzi że nie można go zaślepiać bo coś tam z czytuje itd, a stary zawór był na pewno zacięty na iglicy ale nie podchodziłem do tematu bo był spokój, a jak był przydławiony to wywalał błędy ale mógł być już zablokowany. Miałem też awarie rury między intercooler-em a kolektorem ssącym(po prostu pękła) i zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów zanim ją wymieniłem. Czy brak odpowiedniej ilości powietrza do silnika mogło ewentualnie zapchać EGR? Proszę o podpowiedź.
miszczu77
08-06-2018, 21:59
Możesz uruchomić ręcznie procedurę wypalania DPF. Sam tak nieraz robiłem, pomagało na jakiś czas.
Może masz padnięty termostat i nie ma wystarczających warunków, żeby włączyć wypalanie?
Jak chodzi o EGR, to można go zaślepić, ale trzeba go programowo usunąć, bo będzie wyrzucać błąd. Są też zaślepki z niewielkimi dziurkami, które mają ograniczyć zapychanie i nie wyrzucać błędu, ale nie stosowałem takiej, więc nie wypowiadam się.
Z tą pękniętą rurą to chyba nie powinno mieć większego wpływu na zapchanie EGR.
Ręcznie uruchamiałem przed wczoraj dwa razy pod rząd i zapchanie spadło z 92% do 70%, tego samego dnia wymieniłem olej i filtr oleju(powietrza wyjme jutro) a dzisiaj po przekroczeniu 2500obr. wywalił błąd. Termostat mam lekko przycięty ale po uruchomieniu klimy łapie temperaturę bez problemu i jest na poziomie 80-95*C
A może spróbować "Wyzerowania samo-przyswajalnych funkcji" przez FES? Robił to ktoś, kiedyś?
jak uruchomić ręcznie wypalanie DPF?
Możesz uruchomić ręcznie procedurę wypalania DPF. Sam tak nieraz robiłem, pomagało na jakiś czas.
Może masz padnięty termostat i nie ma wystarczających warunków, żeby włączyć wypalanie?
Jak chodzi o EGR, to można go zaślepić, ale trzeba go programowo usunąć, bo będzie wyrzucać błąd. Są też zaślepki z niewielkimi dziurkami, które mają ograniczyć zapychanie i nie wyrzucać błędu, ale nie stosowałem takiej, więc nie wypowiadam się.
Z tą pękniętą rurą to chyba nie powinno mieć większego wpływu na zapchanie EGR.
malutki1989
28-11-2018, 10:36
jak uruchomić ręcznie wypalanie DPF?
Podłączając się do modułu silnika przez komputer z aplikacją MES.
a moge prosic o link do pobrania MES?
Podłączając się do modułu silnika przez komputer z aplikacją MES.
miszczu77
28-11-2018, 21:41
https://www.multiecuscan.net/
Tu na forum nawet są i full wersje, darmo!
malutki1989
30-11-2018, 09:19
To prawda, są, ale zauważyłem, że mają problemy ze stabilnością i działaniem wszystkich funkcji, głównie z osiowaniem proxy, które w wielu przypadkach bardzo się przydaje.
Sam przez to przechodziłem, więc mówię z doświadczenia. Na początek problemy przy samych uruchamianiu, mimo instalacji według tutoriala. Pomyślałem, że widocznie tak jest. Ale kiedy musiałem zrobić osiowanie i wywalało ciągle błędy ze stabilnością połączenia mimo wymiany i różnych interfejsów, postanowiłem kupić sobie swoją licencję na oryginał pobierany z multiecuscan.net. Problemy ustały, zero zawieszania, osiowanie działało, a do tego mogłem też w końcu zrobić i zapisać wykresy parametrów, czego w crakowanej wersji też nie dało rady zrobić.
No ale jak kto woli i głównie jak często z tego będzie później korzystać :) program to koszt około 200 zł, interfejs, ja akurat wziąłem w pakiecie, ze wszystkimi przejściówkami i dodatkowym interfejsem vag kkl, wtedy taki zestaw kosztował 99 zł. w sumie 300 zł. Warsztat bierze 60-80 przynajmniej w tych kilku, gdzie ja robiłem naprawy auta. Po 4-5 wizytach koszty się zwracają.
Wiele prostych usterek dzięki interfejsowi można naprawić samemu.
Po dłuższej przerwie wracam do tematu, dzisiaj odwiedziłem doktora(mechanika) po podpięciu do kompa stwierdził że mam wtryski trafione a jeden nawet leje i dlatego będzie zapychał DPF i nie będzie uruchamiał procedury regeneracji. Później wstawię jakie to są dokładnie parametry na poszczególnych wtryskach. I mam pytanie, czy spotkał się ktoś z takim zagadnieniem?
Wtrysk 1: -2.14
Wtrysk 2: -1.43
Wtrysk 3: -0.80
Wtrysk 4: 3.06
Takie są parametry na poszczególnych wytryskach. Czy ktoś z obecnych może potwierdzić opinie mechanika?
malutki1989
24-06-2019, 10:48
Opinia mechanika nadzwyczaj trafna. Wtryski do regeneracji. Przy prawidłowo pracujących wtryskach wartości nie powinny być większe niż +-0.5
Idealnie by było, gdyby korekty miały wartość 0.0 no ale to mało realne :)
Witam wszystkich , dołączam się do tematu , moje doblo zaczęło fochować, nie chce wypalić dpfa nawet serwisowe wypalanie przerywa, wtryski wymienione, czujnik ciśnienia podmieniany kilka razy i nic ,czyszczenie dpf było i wgrana wymiana też, po tym przejechałem 1000 km i wywaliło błąd p2002 , nie wiem co jeszcze sprawdzić , przy zatkaniu 102% pokazuje 50mbar i nic się nie dzieje oprócz trybu awaryjnego.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.