PDA

Zobacz pełną wersję : Nie uruchamia procedury wypalania DPF 1.9MJ



lysy
08-06-2018, 18:44
Witam,
Mam problem z dpf-em od zeszłego tygodnia, sam nie uruchamia procedury wypalania. Leciałem na mazury i po przejechaniu 80 km wywalił błąd zatkania filtra i wszedł w tryb awaryjny. Po skasowaniu i przejechaniu kilku kilometrów sytuacja się powtórzyła, i tak do samego końca trasy. Na co dzień robię krótkie trasy i wiem że to nie dobrze ale wystarczyło wyskoczyć na obwodnicę i bez problemu wypalał jak należy. A tu po zrobieniu ponad 500km cały czas wywalał ten błąd. Dodam że w zeszłym roku wymieniałem EGR i mój "wspaniały" mechanik twierdzi że nie można go zaślepiać bo coś tam z czytuje itd, a stary zawór był na pewno zacięty na iglicy ale nie podchodziłem do tematu bo był spokój, a jak był przydławiony to wywalał błędy ale mógł być już zablokowany. Miałem też awarie rury między intercooler-em a kolektorem ssącym(po prostu pękła) i zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów zanim ją wymieniłem. Czy brak odpowiedniej ilości powietrza do silnika mogło ewentualnie zapchać EGR? Proszę o podpowiedź.

miszczu77
08-06-2018, 21:59
Możesz uruchomić ręcznie procedurę wypalania DPF. Sam tak nieraz robiłem, pomagało na jakiś czas.
Może masz padnięty termostat i nie ma wystarczających warunków, żeby włączyć wypalanie?
Jak chodzi o EGR, to można go zaślepić, ale trzeba go programowo usunąć, bo będzie wyrzucać błąd. Są też zaślepki z niewielkimi dziurkami, które mają ograniczyć zapychanie i nie wyrzucać błędu, ale nie stosowałem takiej, więc nie wypowiadam się.
Z tą pękniętą rurą to chyba nie powinno mieć większego wpływu na zapchanie EGR.

lysy
08-06-2018, 22:46
Ręcznie uruchamiałem przed wczoraj dwa razy pod rząd i zapchanie spadło z 92% do 70%, tego samego dnia wymieniłem olej i filtr oleju(powietrza wyjme jutro) a dzisiaj po przekroczeniu 2500obr. wywalił błąd. Termostat mam lekko przycięty ale po uruchomieniu klimy łapie temperaturę bez problemu i jest na poziomie 80-95*C

lysy
11-06-2018, 17:42
A może spróbować "Wyzerowania samo-przyswajalnych funkcji" przez FES? Robił to ktoś, kiedyś?

adistr
28-11-2018, 10:17
jak uruchomić ręcznie wypalanie DPF?



Możesz uruchomić ręcznie procedurę wypalania DPF. Sam tak nieraz robiłem, pomagało na jakiś czas.
Może masz padnięty termostat i nie ma wystarczających warunków, żeby włączyć wypalanie?
Jak chodzi o EGR, to można go zaślepić, ale trzeba go programowo usunąć, bo będzie wyrzucać błąd. Są też zaślepki z niewielkimi dziurkami, które mają ograniczyć zapychanie i nie wyrzucać błędu, ale nie stosowałem takiej, więc nie wypowiadam się.
Z tą pękniętą rurą to chyba nie powinno mieć większego wpływu na zapchanie EGR.

malutki1989
28-11-2018, 10:36
jak uruchomić ręcznie wypalanie DPF?

Podłączając się do modułu silnika przez komputer z aplikacją MES.

adistr
28-11-2018, 10:41
a moge prosic o link do pobrania MES?


Podłączając się do modułu silnika przez komputer z aplikacją MES.

miszczu77
28-11-2018, 21:41
https://www.multiecuscan.net/

Braval
29-11-2018, 20:33
Tu na forum nawet są i full wersje, darmo!

malutki1989
30-11-2018, 09:19
To prawda, są, ale zauważyłem, że mają problemy ze stabilnością i działaniem wszystkich funkcji, głównie z osiowaniem proxy, które w wielu przypadkach bardzo się przydaje.


Sam przez to przechodziłem, więc mówię z doświadczenia. Na początek problemy przy samych uruchamianiu, mimo instalacji według tutoriala. Pomyślałem, że widocznie tak jest. Ale kiedy musiałem zrobić osiowanie i wywalało ciągle błędy ze stabilnością połączenia mimo wymiany i różnych interfejsów, postanowiłem kupić sobie swoją licencję na oryginał pobierany z multiecuscan.net. Problemy ustały, zero zawieszania, osiowanie działało, a do tego mogłem też w końcu zrobić i zapisać wykresy parametrów, czego w crakowanej wersji też nie dało rady zrobić.

No ale jak kto woli i głównie jak często z tego będzie później korzystać :) program to koszt około 200 zł, interfejs, ja akurat wziąłem w pakiecie, ze wszystkimi przejściówkami i dodatkowym interfejsem vag kkl, wtedy taki zestaw kosztował 99 zł. w sumie 300 zł. Warsztat bierze 60-80 przynajmniej w tych kilku, gdzie ja robiłem naprawy auta. Po 4-5 wizytach koszty się zwracają.
Wiele prostych usterek dzięki interfejsowi można naprawić samemu.

lysy
17-06-2019, 19:25
Po dłuższej przerwie wracam do tematu, dzisiaj odwiedziłem doktora(mechanika) po podpięciu do kompa stwierdził że mam wtryski trafione a jeden nawet leje i dlatego będzie zapychał DPF i nie będzie uruchamiał procedury regeneracji. Później wstawię jakie to są dokładnie parametry na poszczególnych wtryskach. I mam pytanie, czy spotkał się ktoś z takim zagadnieniem?

lysy
18-06-2019, 11:11
Wtrysk 1: -2.14
Wtrysk 2: -1.43
Wtrysk 3: -0.80
Wtrysk 4: 3.06
Takie są parametry na poszczególnych wytryskach. Czy ktoś z obecnych może potwierdzić opinie mechanika?

malutki1989
24-06-2019, 10:48
Opinia mechanika nadzwyczaj trafna. Wtryski do regeneracji. Przy prawidłowo pracujących wtryskach wartości nie powinny być większe niż +-0.5

Idealnie by było, gdyby korekty miały wartość 0.0 no ale to mało realne :)

Gengen
22-10-2019, 21:50
Witam wszystkich , dołączam się do tematu , moje doblo zaczęło fochować, nie chce wypalić dpfa nawet serwisowe wypalanie przerywa, wtryski wymienione, czujnik ciśnienia podmieniany kilka razy i nic ,czyszczenie dpf było i wgrana wymiana też, po tym przejechałem 1000 km i wywaliło błąd p2002 , nie wiem co jeszcze sprawdzić , przy zatkaniu 102% pokazuje 50mbar i nic się nie dzieje oprócz trybu awaryjnego.