PDA

Zobacz pełną wersję : Stukanie przy skręcaniu w prawo i charczenie przy hamowaniu



mfighter
07-06-2018, 16:52
Witam
Mój tipek ma już 85k i niestety pojawiają się już pierwsze problemy z zawieszeniem.
Dzisiaj wymieniłem pęknięta gumkę od tłumika (w ASO zaledwie 60zł zamiennikow jeszcze nie ma), a wcześniej także łącznik stabilizatora.
Problem mam taki że obecnie przy skręcie w prawo coś puka tak jakby się przesuwało, a przy hamowaniu charczy.
Byłem z tym u diagnosty i stwierdził że to prawy przegub i robiłbym to od ręki tylko zastanawia mnie to, że prawy przegub raczej powinien stukać przy skręcaniu w lewo a nie prawo. I po to założyłem temat - uważacie że powinienem ten przegub robic, czy raczej to jest coś innego? Jeśli coś innego to ma ktoś jakiś pomysł?

firemanek
07-06-2018, 22:04
Byłem z tym u diagnosty i stwierdził że to prawy przegub i robiłbym to od ręki tylko zastanawia mnie to, że prawy przegub raczej powinien stukać przy skręcaniu w lewo a nie prawo
nie mogłeś tego powiedzieć diagnoście?

mfighter
08-06-2018, 09:39
nie mogłeś tego powiedzieć diagnoście?

zorientowałem się dopiero po wyjeździe od diagnosty, że coś nie gra.

Zresztą kwestia jest taka, że oddawałem auto już do 2 mechaników, żeby znaleźli co jest przyczyną i żaden nie jest w stanie niczego wskazać, dlatego też założyłem temat na forum - może ktoś miał podobny przypadek w poprzednim aucie.

FiatPrime
08-06-2018, 13:36
Podnieść auto na podnośniku. Skręcić kołami. Jeden trzyma koło, drugi łapie za półoś i kręci. U mnie też 2 tyg. szukali. Na prostych kołach był prawie nie wyczuwalny luz. Półoś poszła do wymiany. Można sam przegub wymienić w Tipo.

Inna sprawa łączniki stabilizatora. Schrzanili to zawieszenie jeszcze w fazie projektowania. Na szarpakach luzu na łącznikach nie wyczujesz. Trzeba go trzymać ręką i bujać budą żeby coś wyczuć. Szkoda, że dwóch nie wymieniłeś, bo może też taki efekt przy skręcaniu robić drugi łącznik. One są w tym aucie wyjątkowe. Walą przy skręcaniu, wychyleniu nadwozia, poprzecznych/podłużnych nierównościach.

Redzio
08-06-2018, 14:35
FiatPrime jaki masz obecnie przebieg? przy jakim robiłeś półoś?

mfighter
11-06-2018, 22:49
a co mi tam wrzucę filmiki jak stuka - może ktoś rozpozna po dźwięku co może nie grać.
Co ciekawe zrobiłem test i na nierównej nawierzchni stuka niemal zawsze, na idealnie gładkiej nawierzchni pod marketem właściwie wcale.

https://www.youtube.com/watch?v=JGK3c-4N3FY

w tym filmiku słychać od 30s.
https://www.youtube.com/watch?v=yFJHWaSIaXw

ma ktoś jakiś typ?
łącznik stabilizatora profilaktycznie wymienie i z lewej bo dużo mu życia zapewne nie zostało, ale bardziej mnie interesuje przyczyna tych stuków.

Redzio
11-06-2018, 23:54
a co mi tam wrzucę filmiki jak stuka - może ktoś rozpozna po dźwięku co może nie grać.
Co ciekawe zrobiłem test i na nierównej nawierzchni stuka niemal zawsze, na idealnie gładkiej nawierzchni pod marketem właściwie wcale.

https://www.youtube.com/watch?v=JGK3c-4N3FY

w tym filmiku słychać od 30s.
https://www.youtube.com/watch?v=yFJHWaSIaXw

ma ktoś jakiś typ?
łącznik stabilizatora profilaktycznie wymienie i z lewej bo dużo mu życia zapewne nie zostało, ale bardziej mnie interesuje przyczyna tych stuków.

Stuka Ci na prostych kołach? Czy tylko na maksymalnym skręcie? Przy ostrzejszym manewrze? Przy delikatnym tez?

Kiedyś miałem w albei, ze przy skręcie w lewo stukało coś w prawej, mechanicy twierdzili ze to przegub, ale żeby jeszcze pojeździć, później w międzyczasie wymieniałem tuleje wahaczy a odgłos stukania już nie powrócił...

mfighter
12-06-2018, 00:04
na prostych nigdy na maksymalnym skręcie bardzo często, ogólnie zasada jest taka, że jeśli jest nierówne podłoże to wtedy stuka, przy delikatnym skręcie rzadko kiedy, przy ostrzejszych manewrach niemal zawsze. Auto w środę idzie do mechanika - to każe się przyglądnąć tulejom wahaczy ;)

firemanek
12-06-2018, 12:07
a nie jest przytarte łożysko mcpersona i sprężyna "nie nadąża" za amortyzatorem? ale to by ci stukało na podniesionym przodzie podczas kręcenia kierownicą lewy prawy,
ale znając życie to pewnie ten nieudany łącznik stabilizatora, jak już tu inni pisali

mfighter
12-06-2018, 18:10
wstepna diagnoza to poduszka amortyzatora - sprawdzą i dadzą znać.
Jeśli mają rację to będę albo o 1000zł lżejszy albo zrobie zamówienie w niemczech na zamiennik, bo w polsce niedostępne xD (12 euro za firme pośredniczącą jako bonus ^^)

mfighter
13-06-2018, 17:56
zasadniczo odpowiem sam sobie no ale nieważne ;D.
Generalnie problem był z łącznikiem stabilizatora - lewy też mi się wybił i prawdopodobnie to skrzypiało.
Poduszki amortyzatora też mi skrzypią ale to podobno inny dźwięk.
Mam nauczkę by takie rzeczy wymieniać parami a nie tylko wadliwą - dzięki swojej głupocie jestem w plecy około 150zł :D.
A i poduszka amortyzatora to koszt ok. 140zł w aso - czyli taniej niż za zamienniki xD.

firemanek
14-06-2018, 10:12
Wszyscy ci mówili, doradzali, podnieś przód i poruszaj itp. :smile::smile::smile: wystarczy łyżka do kół, tak wiem, gimby nie znajo, i można obadać łączniki i gałki.
Ja miałem metaliczne stukanie podczas skręcania w Oplu, przyczyna?, pęknięty i zgubiony kawałek ostatniego zwoju sprężyny, reszta sprężyny ułożyła się trochę krzywo i tak sobie grała na skrętach.

jacek2
14-06-2018, 13:46
Mnie teraz dopadło: stuka z prawej skrzypi z lewej.... podejrzewam łącznik, bądź łączniki. Telefon w rękę i zadzwoniłem do swojego ASO. Umówiłem się na sobotę.... zobaczymy co wymyślą. Ale pewnie dwóch nie zechcą wymienić jednocześnie- jeżeli uszkodzony będzie tylko prawy.....
Zobaczymy....

jacek2
19-06-2018, 10:04
Jestem po serwisie w ASO. Stwierdzono wyeksploatowany łącznik od strony pasażera. To zgadzało się z moją diagnozą. Nie wymienili dwóch, tylko jeden- tak jak przewidziałem. Zgłosiłem jeszcze głośną klimę- Pan z serwisu nie widział problemu- więc jeżdżę dalej. Wrócę jeszcze do tego tematu w ASO. Zgłosiłem też lekkie drgania kierownicy przy hamowaniu od ok 100km/h do 60km/h. Diagnoza- wyważyć przednie koła...... Zrobiłem to w ASO przy okazji wizyty i zaleceniu kierownika serwisu. Jazdę próbą odbył kierownik sam osobiście bez mojej obecności- po prostu zostawił mnie na środku placu i pojechał..... Wrócił i stwierdził że żadne drgania na kierownicy już nie występują.... Oczywiście jak były tak są dalej mimo wyważenia kół. Pojeżdżę troch - nabiję jeszcze kilometrów parę- i wrócę do nich. Może zacznie kiera mocniej drżeć. Jeszcze gwarancji zostało trochę i przebiegu również (18000 nakręcone obecnie)

marnyd4d
19-06-2018, 12:40
Prawdopodobnie tarcze hamulcowe kwalifikują się do wymiany skoro drgania występują podczas hamowania

jacek2
19-06-2018, 13:25
Prawdopodobnie tarcze hamulcowe kwalifikują się do wymiany skoro drgania występują podczas hamowania

Też tak myślę że chodzi o tarcze. Ale dlaczego by się wykrzywiły skoro nie hartowałem ich w ostrym deszczu?
Ale serwis i tak problemu nie widzi. Tłumaczą mi że tipo to bardzo mało awaryjny pojazd, ładny, i mało mają napraw gwarancyjnych w tym modelu. Chyba po to to mówią bo to woda na uszy klienta:smile::confused::lol: