Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju bravo multiair
Mastodnot
05-06-2018, 00:17
Witam, zbliża się pierwsza wymiana oleju od sprowadzenia samochodu z Niemiec. Chciałem zastosować zwykła płukanke, ale oprócz tego przepłukac jeszcze czystą ropą. Teraz rodzi mi się pytanie, czy nie zniszcze w ten sposób modułu multiair, może lepiej np wlać podwójna ilość płukanki żeby bardziej rozrzedzic olej?
markshall
07-06-2018, 20:19
Osobiście powstrzymałbym się od płukanki, moduł multiair jest delikatny i drogi więc łatwo narobić sobie problemów...
Jeśli bardzo chcesz płukać układ, po prostu wymień olej 2 razy :smile:
Mastodnot
09-06-2018, 12:27
Zastosuje tylko zwykłą płukanke środkiem i wymienię wszystkie małe filterki w liczbie 2 po za głównym filtrem, powinno być git
Mastodnot
15-06-2018, 13:49
Jest obszerny temat na alfaholikach ale u nas nie ma nic o wymianie oleju w multiair
Tak więc postanawiam wrzucić kilka zdjęć z wymiany w moim silniku :)
Umiejscowienie filtra multiair:
To koło to oczywiście koło wałka rozrządu :P
https://i.imgur.com/LKhEbZF.jpg
Umiejscowienie śruby z filtrem na turbo:
https://i.imgur.com/bLQbtxR.jpg
W miarę wyczyszczony spływ z odmy, sama odma oczywiście też ale o tym już jest teamat:
https://i.imgur.com/B6jmUy1.jpg
Filtr modułu multiair po przebiegu 92200:
(po oczyszczeniu okazał się dość czysty więc założyłem z powrotem stary, nie smarowałem ponownie gwintu i nic nie ciekło)
https://i.imgur.com/wnjrNfO.jpg
I na koniec śruba z turbiny, tej nawet nie chciało mi się czyścić bo nie ma jak zobaczyć stanu sitka, więc wpadła nowa
https://i.imgur.com/Ckg3TxP.jpg
https://i.imgur.com/qjHvFkM.jpg
Zalany olej to MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40, przed wymiana wlany zwykły dodatek liqui moly, filt MAN
Na przyszłość olej będzie Penrite Enviro+ 5w40 , spełnia wyższe normy i jest czystszy :)
matiaas122
15-06-2018, 14:00
plukanki maja na celu wyczyszczenie nie zepsucie silnika
rajtkezjusz
15-06-2018, 18:27
Przy jakim przebiegu poprzednio wymieniałeś te filterki (MA i Turbo)? Jeśli wcześniej tego nie wymieniałeś ,to przy jakim teraz to zrobiłeś? Uwagi co do czystości filtrów? Olej stosujesz inny niż my w 500X ,ale to inny temat .
Mastodnot
15-06-2018, 18:43
Napisałem przy jakim przebiegu 92200, wcześniej niestety nie wiem czy były wymieniane, auto ściągane w historii nie ma takiej informacji. Filtr na turbo nie byłem w stanie stwierdzić bo był czarny, nie rozbieralem, filtr multiair po umyciu środkiem do silników a potem benzyna okazał się czysty, w jednym końcu tylko lekko zabrudzony, filt główny uloeju był czysty, sam olej po dolaniu płukanki owszem był czarny, ale bez żadnych osadów czysty
Mastodnot
18-06-2018, 00:25
Niestety pojawił się problem, chciałem jeszcze zaznaczyć w ECU wymianę oleju żeby się wyzerowaly parametry uniair.
Mam multiecuscan oraz interfejs elm przez bluetooth. Ze wszystkim innym mogę się bez problemu połączyć pokasowac błędy itd itp, ale nie mogę się połączyć z centralka silnika :( Wiem że jest kilka do wyboru i wiem że wybieram dobrą ponieważ wcześniej już się laczylem na próbę. Body computer pokazuje mi następujące błędy
https://i.imgur.com/ZKVDtQF.jpg
Jest tam niby opis co sprawdzić widoczny na zdjęciu, ale nie znam się, nie wiem gdzie co i jak. Prosiłbym o jaką kolwiek pomoc :(
Mastodnot
21-06-2018, 12:40
Nikt nie wie co to za błędy ?
B1048
U1602
U1734
Może to przez to że mam odpiętą wtyczkę od start stop przy aku ?
Ale to raczej nie jest powodem braku łączności z silnikiem:/
Mastodnot
22-06-2018, 11:34
Już wiem że te 2 błędy krytyczne są od start stopu, ale błąd Lini can nie znika. Napięcie z czujnika na tej Lini mam 12.3 jest napisane żeby sprawdzić kostkę Lini can i masy w, teraz pytanie, gdzie jest ta kostka i gdzie w bravo są masy podpięte?
Damian-jg
28-06-2018, 14:32
U 1602
1. Centralka w sieci uszkodzona (przeciążenie sieci can)
2. Zwarcie do masy sieci can.
3. Zwarcie do + akumulatora.
Mastodnot
28-06-2018, 20:11
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie :)
A jak by ktoś jeszcze wiedział jak sobie z tym poradzić, albo jak próbować
Damian-jg
05-07-2018, 21:30
Trzeba zbadac całą siec can oraz wszystkie urzadzenia do niej podlaczone. Troche pracy jest. Najlepiej robi sie to oscyloskopem
Mastodnot
06-07-2018, 10:52
ojej :(
Czyli bez profesjonalnej naprawy się nie obejdzie :(
Kurde Panowie u mnie nie idzie wyciągnąć tego filtra MA mam go odkręcony i za nic nie idzie go stamtąd wyjąć. Tak jakby ta uszczelka go tak trzymała? Złapać też kombinerkami czy czymś zbytnio nie ma jak bo gwint się uszkodzi. U was też tak ciężko to wychodziło jakieś sposoby?
Mastodnot
27-03-2022, 15:05
U mnie wyszedł gładko, praktycznie sam wypadł po odkręceniu. Może nigdy nie miałeś odkręcanego i jest zaklejony nagarem.
Miałem ten sam problem. Musisz wykręcać i jednocześnie odciągać śrubę jakimś śrubokrętem albo kleszczami. Wyjdzie bez problemu,.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.