Zobacz pełną wersję : Klapy i egr Szczecin
Jak w temacie. Możecie polecić kogoś kto specjalizuje się w tych problemach? Po wstępnej lekturze forum widzę, że powinienem zająć się nimi w pierwszej kolejności.
Kazdy kumajacy mechanik to ogarnie . Zaślepki do klap mozna kupic na allegro . Ja u siebie zaslepilem dziury po klapach za 6 zł . Kupiłem śruby które dałem na wylot i klej żeby szczelnie było i po sprawie . Dodam tylko ze zrobiłem to przy okazji remontu motoru .
Za mało danych, podaj jeszcze łaskawie dzielnicę Szczecina.
Dzielnica nie ma znaczenia. Chodzi raczej o kogoś kto się specjalizuje w tych silnikach i zrobi to szybko i dobrze oraz powyłącza co trzeba w programie.
wywalasz cięgna i klapki, zaślepiasz zestawem z allegro, zostawiasz podpięty sterownik i nic w komputerze nie musisz grzebac. kazdy rozgarniety mechanik to ogarnie
Czy nie będzie później problemu w dolnej partii obrotów? Z tego co wiem po to między innymi były te klapy montowane, powodują zawirowania powietrza w kolektorze.
Nie ma różnicy, ja nie zauważyłem.
Ja tez nic nie zauważyłem .
Ciekawe co piszecie, bo jak ma się to w takim razie do tego
"....Klapy wirowe są nieco mniejsze niż kanał dolotowy, co pozwala na przepływ powietrza (https://pl.wikipedia.org/wiki/Powietrze) wokół nich, nawet gdy są w pozycji "zamkniętej". Klapka sama w sobie jest wykonana ze stali nierdzewnej (https://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_nierdzewna) i przymocowana do trzpienia dwoma małymi śrubami. Położenie klapy wirowej jest najczęściej regulowane za pomocą elektrycznego mechanizmu, który z kolei sterowany jest z układu sterowania silnikiem. W typowej konfiguracji na biegu jałowym klapy pozostają w pozycji zamkniętej, co skutkuje dodatkowymi zawirowaniami. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej (https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87_obrotowa)silnika (https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik) klapy są stopniowo otwierane. Znajdują się wtedy w pozycji maksymalnego otwarcia i są równoległe do przepływu powietrza, nie stawiając praktycznie żadnego oporu. Celem stosowania klap jest zapewnienie, że wprowadzone do cylindra (https://pl.wikipedia.org/wiki/Cylinder_(mechanika)) powietrze jest wystarczająco burzliwe, co zapewni dobre wymieszanie powietrza z paliwem (https://pl.wikipedia.org/wiki/Paliwo) nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika...."
Sam chce je u siebie usunąć, jednak nie tylko fizycznie, a jeszcze programowo dbając o odpowiednią dawkę powietrza w dolnej partii obrotów.
Różnica jest taka, że ty Lukq przedstawiasz teorię, a my praktykę ;)
Jak zdemontujesc kolektor dolotowy i zobaczysz ile tam się syfu nazbierało przez lata, skorygujesz teorie.
Co do klap to są dwa rodzaje:
1. stary kolektor aluminiowy klapy z tworzywa
2. kolektor plastikowy klapy metalowe
Po czasie przez syf i temperaturę klapy się "zużywają". Mam kupla z Cromą polifcie plastikowy kolektor gdzie klapa uszkodziła intercooler.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Szuszu, ale nikt nie mówi o pozostawianiu klap w kolektorze tylko o pozostawieniu nastawnika i nie grzebaniu w kompie.
ps. czy Ty nie działałeś kiedyś w Centomanii? :confused:
CzarnyGD
05-06-2018, 10:01
Usuwałem klapy już z 4 lata temu. Po roku od usunięcia dodałem modyfikację map. Teraz znowu jeżdżę na serii bez tej modyfikacji. Nie zauważyłem żadnej różnicy ani w dolnym ani w górnym zakresie obrotów. Na jałowym biegu również. Z klapami czy bez komputer analizuje co się dzieje w silniku i odpowiednio dobiera inne paramatry żeby wszystko grało. Ponieważ jest to dodatek czysto ekologiczny, podejrzewam że emisję NOx na niskich obrotach masz lekko wyższą - nie sprawdzałem tego.
Szuszu, ale nikt nie mówi o pozostawianiu klap w kolektorze tylko o pozostawieniu nastawnika i nie grzebaniu w kompie.
ps. czy Ty nie działałeś kiedyś w Centomanii? :confused:Ja nie widzę innej opcji jak pozostawienie nastawnika, co do samych klap to próbowałem je ustawiać bez poprzeczki na otwarte lecz w czasie jazdy same się zamykały.
ad 2
Nie nie byłem w Centomanii, to mój pierwszy Fiat.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Ja u siebie klapy zdemontowałem w ostatnim momencie ( to znaczy jedna się już sama zdemontowała i wpadła do głowicy nad zawór ). Opisywałem na tym forum w wątku z zdjęciami. Programu nie modyfikowałem bo nie widzę takiej potrzeby. Jeśli chodzi o same klapy to one powodują że silnik 16 zaworowy do tych 3000...3400 obr/mn ma tak naprawdę 12 zaworów ( 1 ssący i dwa wydechowe ) więc fizycznie powietrze ma utrudniony dostęp do cylindra. Więc usunięcie klap bardziej poprawia niż pogarsza dostęp powietrza a jedyne co to efekt zawirowania, który powstaje przez podanie powietrza z jednej strony głowicy/zaworu. Były próby pomiaru różnicy jeśli chodzi o hamownię w alfach i różnica była znikoma, 3 Nm więc raczej niemierzalna do około 1800-2000 na niekorzyść a potem o kilka, kilkanaście Nm na korzyść .... Więc efekt zawirowania na pewno jest pozytywny dla wolnych obrotów ale ze wzrostem prędkości obrotowej silnika zaczyna bardziej przeszkadzać ( ograniczać dostęp powietrza ) niż pomagać. Z drugiej strony wrzucamy do silnika i tak spaliny na wolnym biegu z EGR-u więc to wymieszanie to tez raczej kwestia wymieszania spalin i powietrza niż tego co w cylindrze zostanie po spaleniu dawki...
Różnica jest taka, że ty Lukq przedstawiasz teorię, a my praktykę [emoji6]
[/FONT][/I]Sam chce je u siebie usunąć, jednak nie tylko fizycznie, a jeszcze programowo dbając o odpowiednią dawkę powietrza w dolnej partii obrotów. Tak jak mówisz, jednak czemu podczas wyprogranowania komputerowego klap, dodatkowo zmienia się dawkę powietrza i paliwa. Takie info dostałem od kilku specjalistów
Bo specjaliści chcą na Tobie zarobić?
stevenek
05-06-2018, 14:05
Dołączam się do opinii "bezklapowiczów". Nie ma żadnej odczuwalnej różnicy czy one są czy ich nie ma. W ECU nic nie było grzebane. Teoretycznie mogło by być nawet na plus w przypadku gdy komuś spadła listwa sterująca i klapy miał poprzymykane.
Akurat z tymi którymi rozmawiałem to wątpię.
lukq - jak już chcesz coś zmieniać w mapie silnika to usuń egr-a i go zaślep , auto ma lepszy "dół" a z klapami zrób jak koledzy podpowiadają - klapy wywalić wprasować zaślepki a sterownik zostawić z podpiętą wtyczka - samo zdrowie dla silnika - dodam że u mnie po takim zabiegu auto nie kopciło mimo usuniętego fizycznie i elektronicznie dpf-a
Czy jest możliwe kupienie nowych klap albo trzpieni na których są osadzone, i uszczelek? Pytam ponieważ nigdzie nie natknąłem się na takie części.
Czy jest możliwe kupienie nowych klap albo trzpieni na których są osadzone, i uszczelek? Pytam ponieważ nigdzie nie natknąłem się na takie części.
Możesz tylko kupić nowy kolektor lub regenerowany... ewentualnie tulejki
Sam klap nie wymienisz w plastykowym kolektorze bo w nim są nitowane - zgrzewane do trzpieni i w warunkach "domowych" tego nie zrobisz...
W metalowym starszym kolektorze były przykręcane i wkładane i tam różnego rodzaju patenty są dostępne: https://www.olx.pl/oferta/kolektor-ssacy-1-9-150km-opel-saab-fiat-alfa-romeo-klapy-wirowe-CID5-IDrHt2T.html. Ale nie wiem na ile to jest trwałe i wytrzymałe a zdjęcie kolektora raz i zaślepienie uważam za pewniejsze rozwiązanie...
A tu wykład profesora łopatologi stosowanej na temat klap wirowych :lol: ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=aU3tXpY31WI
Voyager1
17-08-2018, 14:26
Nie cierpię tych "masowych" filmów.
Ja jestem zadania żeby się ich pozbyc, bo problem z nimi zawsze wróci.
Lisek ty zaślepiałeś swój plastikowy w domowych warunkach bodajże.
No w kolektorze, który dostałem od znajomego klapy były do trzpienia przykręcone, a w moim były jakby scalone z trzpieniem.Oba oczywiscie aluminiowe w całości.
Ja mam starszy kolektor z klapami przykręcanymi za pomocą dwóch śrub do sworznia osadzonego w kolektorze - wszystko całkowicie rozbieralne, ale brak części zamiennych, a szkoda bo można było by to wymieniać. Tak naprawdę zużyciu ulega właściwie tylko sworzeń, jego górna wykonana z tworzywa wypustka osadzona w korpusie kolektora. Tak na marginesie same otwory w kolektorze, które umożliwiają montaż ten nie są dobrze zaprojektowane.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.