Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Awaria Tipo - chyba sprzęgło. Samochód unieruchomiony.



Strony : 1 [2]

Lukpres
28-08-2019, 10:15
gdzie taką info znajdę?
odbierany sierpień 2016

brylancik13
28-08-2019, 10:25
FIAT KEYePER :: The FIAT Spare Parts Catalog (http://keyeper.pekidi.com/) Wpisz VIN i manuf. date sie wyswietli

Dwa razy byly zmiany w roczniku 2016 jesli chodzi o sprzeglo, ja mam auto sprzed drugiej zmiany z pazdziernika :roll:

36615

JackTheNight
28-08-2019, 12:12
Mój był wyprodukowany w marcu 2016 a odebrany w sierpniu 2016, sprzęgło wytrzymało 47tys. czyli podobnie jak u kolegi wyżej.

Lukpres
28-08-2019, 13:55
oki

Manuf. date: 20/7/2016

brylancik13
28-08-2019, 14:22
Czyli jedno i drugie wkładane sprzęgło ma trefny docisk :roll: no trudno trzeba jezdzic, dobrze ze mam w AC 400 km holowania i zastępcze na 5 dni ;)

steyr
28-08-2019, 14:36
Czyli jedno i drugie wkładane sprzęgło ma trefny docisk :roll: no trudno trzeba jezdzic, dobrze ze mam w AC 400 km holowania i zastępcze na 5 dni ;)

Teraz pytanie czy obecne zestawy są poprawione czy nie.

brylancik13
28-08-2019, 15:52
Nie chce straszyc ale ostatnio w serwisie w Katowicach byl na podnosniku HB czy SW z zrzuconą skrzynia z tym problemem bo pytałem, a tych wersji nadwozia nie bylo w sprzedazy w 2016...

Sławek89
28-08-2019, 23:02
A może regenerują te dociski u producenta i stąd nawracające problemy w nowszych rocznikach. Np dwumasa w dieslu jest dostępna w ASO tylko jako regenerowana.

JackTheNight
29-08-2019, 00:25
Nie, docisków nie regenerują, to jest za tanie i za proste konstrukcyjnie aby się opłacało regenerować.
Co innego dwumasa, ale w sklepie już możesz kupić nową.

pasazer85
18-11-2019, 17:13
No i mnie też dzisiaj dopadło 1,4 95km hatchback 2017r przebieg 43000 :/ Na szczęście jeszcze na gwarancji...już stoi w ASO, zobaczymy co z tego będzie...

pasazer85
20-11-2019, 17:42
Jak można było przypuszczać pęknięty docisk.Auto już naprawione w ramach gwarancji.

brylancik13
20-11-2019, 19:06
Na gwarancji jeszcze spoko taka usterka, potem juz parę groszy trzeba wydać. Choć wymiana sprzęgła to jeszcze nie koniec swiata. Ciekawe co tak naprawde to powoduje, bo to że auta z 2016 to mają już obalone, widać trefny docisk to szerszy temat.

Benico
22-11-2019, 17:26
Witam, dopadła mnie podobna usterka, podczas jazdy sprzęgło nagle nie chciało dobić do końca, zakleszczony 2gi bieg. Znajomy mechanik próbował odpowietrzyc układ jednak to nie to. Przypuszczam że i mnie tak jak resztę dopadł felerny seryjny docisk sprzęgła. Przebieg 36tys auto z kwietnia 2016 1.4 95km, w ASO powiedzieli żebym dzwonił na zieloną linie do Włoch a tam Pani ekspertka przez telefon powiedziała że to już jest auto 4 letnie i to normalne że sprzęgło mogło się zepsuc z winy kierowcy przy 36tys km... Ktoś próbował podciągnąć to pod gwarancję? Bo to ewidentnie wada produkcyjna Fiata.

brylancik13
22-11-2019, 18:08
Jak nie masz gwarancji to lipa, ciężko bez jakiegoś rzeczoznawcy udowodnić że to nie twoja wina. Chyba taniej wyjdzie kupić komplet sprzęgła i wymienić niż się sądzić z FCA

harry.wesoly
22-11-2019, 18:58
Rozmowa rozmową z fca ale nic nie zaszkodzi wysłać email z reklamacją. Powołać się na mały przebieg i że wiesz że często ten docisk padał. Może się przychylą albo dadzą rabat na naprawę u nich. Próbuj.

Robson_75
14-01-2020, 16:40
Fiat Tipo sedan rok prod 2016/02/2x, ~52k km 90% miasto. Wymieniłem kompletne sprzęgło na sachs (dzięki JackTheNight za nr sprzęgła). Objawy to coraz częściej słyszalny dziwny szum przy wciśniętym sprzęgle, przy puszczaniu sprzęgła czuć było tak jakby zeskok, lekkie poszarpywania przy ruszaniu. Wszystkie te objawy nie występowały ciągle, pojawiały się w rożnych okolicznościach i porach... Koszt wymiany (robocizna + sprzęgło) ~750pln / wawa.

Qvadrat
14-01-2020, 17:09
No wg mnie tanio...

steyr
01-05-2020, 21:41
Mam pytanie do tych co padło im docisk w 1.4 95KM. Czy mieliście wcześniej jakieś objawy? Pytam bo dzwonił znajomy i w Bravo 2 1.4 90KM zablokowalo mu się sprzęgło w trasie, po czym po pewnej chwili wróciło do zywych. Ale zmienił się skok pedału sprzęgła, sam pedal trochę opadł i ciężej sprzęgło chodzi. I tak się zastanawia czy wróci z majówki. Auto miało wymieniane kompletne sprzęgło nie dawno, ale robil to poprzedni właściciel w ASO stare sprzęgło mu dal z autem bo ASO nie wstrzelilo się prognoza i niepotrzebnie mu sprzęgło zmienili. I się zastanawiam czy to coś nie podobnego ja w Tipo 1.4 95KM.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

JackTheNight
01-05-2020, 22:39
Nie ma żadnych objawów. Docisk nagle pęka i koniec, sprzęgło nie działa.
To tak jak byś się pytał czy ktoś kto złapał gumę miał wcześniej jakieś objawy :) No nie miał żadnych objawów, wjechał na coś ostrego, pękła opona i koniec jazdy.
Podobnie jest z pękającym dociskiem, póki jest całe to sprzęgło działa prawidło, nagle pęka docisk i sprzęgło przestaje działać.
Pedał sprzęgła robi się twardy i nie można na włączonym silniku zmieniać biegów - ot cała filozofia :)

steyr
01-05-2020, 22:46
Nie ma żadnych objawów. Docisk nagle pęka i koniec, sprzęgło nie działa.
To tak jak byś się pytał czy ktoś kto złapał gumę miał wcześniej jakieś objawy :) No nie miał żadnych objawów, wjechał na coś ostrego, pękła opona i koniec jazdy.
Podobnie jest z pękającym dociskiem, póki jest całe to sprzęgło działa prawidło, nagle pęka docisk i sprzęgło przestaje działać.
Pedał sprzęgła robi się twardy i nie można na włączonym silniku zmieniać biegów - ot cała filozofia :)

No to nic pozostaje na razie jeździć, czas pokaże.

KOBRA
01-05-2020, 23:14
No to nic pozostaje na razie jeździć, czas pokaże.
Może pompa siada (nie wysprzęglik). Pompa jest plastikowa i miałem parę przypadków że plastikowy tłok w pompie się zacierał. Pedał zostawał w podłodze. Czasami nawet pociągnięcie pedału do góry nic nie dawało .

steyr
01-05-2020, 23:24
Może pompa siada (nie wysprzęglik). Pompa jest plastikowa i miałem parę przypadków że plastikowy tłok w pompie się zacierał. Pedał zostawał w podłodze. Czasami nawet pociągnięcie pedału do góry nic nie dawało .

Być może, z tym że znajomy mi mówił że pedał zaciął się na początku skoku.

GrzegorzM
08-05-2020, 21:37
No i mnie dopadła wątpliwa przyjemność ze sprzęgłem po 44000. data produkcji I/2017. 1000 zł w plecy .

brylancik13
09-05-2020, 08:41
Widac data produkcji nie ma takiego dużego na to wpływu, bo wczesniej myslalem ze tylko auta z 2016 mają tą przypadłość ale przecież nie wszystkie. Ciekawe od czego to zależy, styl jazdy kierowcy czy po prostu zawsze sie trafi jakiś trefny docisk w partii ?

Gomez405
09-05-2020, 08:51
Widac data produkcji nie ma takiego dużego na to wpływu, bo wczesniej myslalem ze tylko auta z 2016 mają tą przypadłość ale przecież nie wszystkie. Ciekawe od czego to zależy, styl jazdy kierowcy czy po prostu zawsze sie trafi jakiś trefny docisk w partii ?

Normalnie sprawa do UOKiK

brylancik13
25-06-2020, 18:16
To auto mnie chyba kiedyś wykończy ;) od jakiegos czasu przy silniku sluchac u mnie hałas o małym natężeniu, taki jakby jakis element wpadał rytmicznie w rezonans. Lepiej słychac to od koła kierowcy niz pod maską. Dzisiaj znowu to usłyszałem na postoju, a po wcisnieciu i puszczeniu sprzegła halas ustał. Ponowne wciskanie/wyciskanie na chwile sie pojawiał. Jesli przy przebiegu niecalysz 60 tys km kończy sie sprzegło czy cos w tym stylu to chyba juz bede miał wszystko co moze spotkac mnie w tym aucie ;) no commment :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Dodam, że na razie sprzęgło dziala normalnie, nie zauwazylem przynajmniej jakis innych niepokojących objawow :roll:

JackTheNight
25-06-2020, 19:04
Ile razy można pisać że pękający docisk nie daje wcześniej żadnych objawów.

brylancik13
25-06-2020, 19:22
To co innego zwiazanego ze sprzeglem moze hałasowac?

Zresztą zjebie się to sie zjebie, będzie wtedy wiadomo, tak to po co drążyć temat ;) :) mam dobre autocasco haha

JackTheNight
25-06-2020, 20:31
Hałasować może łożysko oporowe, słoneczko jak już jest nieźle wytarte, ale docisk nie hałąsuje przed pęknięciem, po prostu
któregoś pięknego dnia, jak ma pęknąć to usłyszysz głośne stuknięcie i już , docisk pękł, sprzęgło nie działa, nie da się dalej jechać.

jacek2
26-06-2020, 08:04
Zresztą zjebie się to sie zjebie, będzie wtedy wiadomo, tak to po co drążyć temat mam dobre autocasco
Mam ten sam model auta i z tego samego okresu, więc zaczynam się niepokoić, bo przebieg podobny. Ale na razie auto śmiga, sprzęgło działa. Ale czy mnie też to nie spotka? tego nie wiem.

Qvadrat
27-06-2020, 13:20
Ale brylant ma z lpg, a to zło i wszystko w aucie psuje jak widzisz...

steyr
27-06-2020, 14:00
Jakby nie miał lpg, to by mniej jeździł więc wiadomo że wina lpg

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

capitanslow
28-07-2020, 16:10
co się odwlecze to nie uciecze - pękł docisk i u mnie - 65k km. Informacja praktyczna: jak pęknie to pedał zaczyna bardzo ciężko chodzić, nie wysprzęgla, a jak się zatrzymasz na skrzyżowaniu to trzeba wyłączyć silnik, wrzucić jedynkę, wcisnąć pedał (żeby pozwolił zakręcić rozrusznikiem), przekręcić kluczyk i samochód ruszy.
Można na zaś poćwiczyć zmianę biegów bez sprzęgła aby się dotoczyć w bezpieczne miejsce do zatrzymania po awarii (bieg się da wyjąć, i póżniej przy lekkim wbijaniu kolejnego należy utrafić gazem w odpowiednie obroty - wtedy wskoczy)

jacek2
29-07-2020, 08:05
Jest to jakieś rozwiązanie na dotoczenie się w bezpieczne miejsce jak pisze kolega powyżej, ale należy pamiętać że to dobija błyskawicznie skrzynię biegów...

capitanslow
29-07-2020, 08:34
mnie dopadło w trakcie wjazdu na skrzyżowanie (lewoskręt, akurat miałem zielone światło ale z naprzeciwka samochody już się zbliżały), nie zjechanie ze skrzyżowania mogłoby dobić więcej niż tylko synchronizatory w skrzyni) zresztą w tym momencie jak redukowałem na 2jkę jeszcze nie wiedziałem że mi docisk strzelił, wrażenie było jakby coś się pod pedał sprzęgła zaplątało - a bieg musiałem wrzucić żeby zjechać ze skrzyżowania i to z pewnym oporem zrobiłem ;). W każdym razie ta wada fabryczna według mnie podpada pod zagrażająca bezpieczeństwu (na pewno bardziej niż brak jakiejś naklejki na którą była akcja serwisowa) i to jest żenujące że fiat nie wzywa po prostu samochodów na wymianę tych docisków

Szary83
29-07-2020, 09:42
W każdym razie ta wada fabryczna według mnie podpada pod zagrażająca bezpieczeństwu (na pewno bardziej niż brak jakiejś naklejki na którą była akcja serwisowa) i to jest żenujące że fiat nie wzywa po prostu samochodów na wymianę tych docisków
Koszty, nic więcej, póki ktoś im nie każe zrobić akcji serwisowej to tego sami od siebie nie zrobią, bo to spory koszt.

brylancik13
29-07-2020, 15:22
Szkoda gadać ja zaczynam się bać tej awarii coraz bardziej do tego stopnia że mam teraz urlop i będę jechał 500 km i obawiam się czy dojadę :(

Gomez405
29-07-2020, 15:34
Nazwyżej 3 bieg i do celu. Najgorzej w mieście bo wtedy 2 i 30km/h

capitanslow
29-07-2020, 19:56
Szkoda gadać ja zaczynam się bać tej awarii coraz bardziej do tego stopnia że mam teraz urlop i będę jechał 500 km i obawiam się czy dojadę :(

ja jadę w przyszłym tygodniu, do Włoch zresztą, pewnie skubaniec chciał się w ojczyźnie rozkraczyć ale źle wyliczył :)

brylancik13
29-07-2020, 20:01
Eh w trasie dramat laweta i auto zastępcze, no ale nie ma na to zasady wiec czas pokaże :roll:

kartonik
29-07-2020, 23:10
Szkoda gadać ja zaczynam się bać tej awarii coraz bardziej do tego stopnia że mam teraz urlop i będę jechał 500 km i obawiam się czy dojadę :(

Ja dzisiaj wróciłem z urlopu i pykłem 700 km. Na dwupasmówkach tempomat na 120km/h szedł jak złoto, zero zmęczenia. Jutro mógłbym znowu jechać nad morze :cool:

steyr
29-07-2020, 23:52
Kwestia wprawy, bieg wyrzucisz na luz bez problemu. Załączenie biegu kwestia dobrania odpowiednich obrotów i obciążenia silnika, po zatrzymaniu żeby wrzucić 1 lub R silnik trzeba gasić. Wiadomo dla nie wprawionych to męczarnia i nie potrzebne nerwy. Ja tam generalnie lubię jeździć, 1kkm w ciągu dnia robiło się nie raz.

brylancik13
30-07-2020, 06:47
Jesli nie da sie wcisnac pedalu sprzegla to jak to robic? Na siłe?

Celnik
30-07-2020, 09:07
Ja w sobote wyjeżdżam nad morze z dwójką dzieci i żoną w 6 miesiącu ciąży...
ale jadę ze spokojną głową bo docisk pękł rok temu [emoji1] , 2 czy 3 miesiące po zakończeniu gwarancji , przy przebiegu coś miedzy 25000 a 27000 [emoji1787]

Zamontowany w ASO oryginał chyba w tym roku nie powinien jeszcze pier*olnąć...




Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

brylancik13
30-07-2020, 11:55
I jak FCA sie zachowalo w tej sprawie? Kto płacił w ASO za wymiane i ile?

Celnik
30-07-2020, 12:06
I jak FCA sie zachowalo w tej sprawie? Kto płacił w ASO za wymiane i ile?Wycenili na 1800 w końcu zapłaciłem 1000 z tego co pamiętam to było ok 700 za robocizne i reszta za docisk.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

steyr
30-07-2020, 12:52
Jesli nie da sie wcisnac pedalu sprzegla to jak to robic? Na siłe?Nie używasz sprzęgła, kwestia wyrównania prędkości obrotowych walka sprzęgłowego z wałkiem głównym. W sieci znajdziesz szczegółowy opis.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Hanys320
01-08-2020, 20:52
Tipo HB 2019,36 tysięcy przebiegu i pęknięty docisk.
Brylancik, jak występuje ten rezonans to wyłącz gaz i posłuchaj. Jeśli nie to łożysko, mogą być też poduszki jakieś

brylancik13
02-08-2020, 08:15
Będe szukał. Bo poduszka jakaś mi na pewno czasem hałasuje, czasem na skręcie na nierownosciach slychac lekkie skrzypienie czy coś w tym stylu.

Ironicznie mówiąc, świetna informacja. Świeze autko z 2019 i HB. Obala mit ze tylko auta z 2016 i sedany...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

To co raczej nie wada fabryczna? Tak dlugi okres to wyklucza chyba? To co styl jazdy? Sposob z korzystania sprzęgła?

Celnik
02-08-2020, 08:47
Ja bym tu podejrzewał również durny "system"/wadę oprogramowania powodującą podbijanie obrotów na wciśniętem jeszcze sprzęgle...

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

brylancik13
02-08-2020, 08:52
Bo jesli wada produkcyjna to pogratulowac kontroli jakosci w firmie produkujacej docisk/sprzęglo na pierwszy montaz...

Hanys320
02-08-2020, 21:01
Słaby materiał zapewne, styl jazdy raczej nie ma tu znaczenia. Od stylu jazdy najbardziej tarcza dostaje po dupie, ewentualnie słoneczko.
Ogólnie ten Fiat to szkoda gadać, jakaś ferelna sztuka. Oleju pije tyle, że nie trzeba wymieniać bo ciągle ma nowy, cały czas problemy z gazem, jakieś łożysko padło, jakaś listwa od gazu, jakieś stuki puki, skrzynia dramat.
Nie ma to jak kupić jakieś stare Audi, bmw, Mercedes i zainwestować - przejeździ tego Fiata z 4 razy, a wyposażenie i wygoda to niebo, a ziemia. Ciekawe ile jeszcze producenci będą tak nas ruch**
Ogólnie w tej chwili każde auto się sypie, Toyoty, Audi, bmw, Mercedes cięgle do ASO na lawecie.
Jedynie można się na Koreańczykami zastanowić, podobno się aż tak nie psują

Szary83
02-08-2020, 21:18
W skrócie... przesadzasz.

Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka

Hanys320
02-08-2020, 22:57
W skrócie... przesadzasz.

Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka

Niestety nie. Wiem, że ciężko większości przyznać, że Fiat jest tragedią bo go kupili,ale taka jest prawda. Co do reszty, poczytaj, pooglądaj, popracuj trochę w warsztacie i będziesz miał pogląd na dzisiejsze nowe samochody :)

Szary83
02-08-2020, 23:19
Nie wiem na jakiej podstawie wnioskujesz, że większość, bo w takim razie ja jestem w mniejszości tyle, że ja nie kupiłem tipo w wersji tipo tylko prawie dwukrotnie droższa wersję i po 2 latach i 60k km nie mam za bardzo na co narzekać, a z takim wyposażeniem i gabarytami (SW) trudno szukać było na rynku podobnego egzemplarza u konkurencji.
Tym bardziej, jak sam wspomniałeś, nie jest ważne czy auto klasy średniej czy premium i tak ładują w serwisach.
U mnie w te dwa lata to jedyne wymienili moduł radia (bo zgłosiłem, że się kilka razy kamera zawiesiła na sekundę) i na koniec wymienili reduktor gazu, więc nie uważam tego za jakąś tragedię, tym bardziej, że pewnie czyszczenie reduktora by pomogło lub nawet wymiana filtra na nowy, ale to już mniejsza o to. Reszta elementów oryginalna (nawet łączniki jeszcze fabryczne mam i nie stukają)

Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka

Szary83
02-08-2020, 23:20
Ps. Nie zamierzam pracować w warsztacie, pracuję poniekąd w branży motoryzacyjnej, ale jednak zgoła innej.

Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka

JackTheNight
03-08-2020, 00:19
Słaby materiał zapewne, styl jazdy raczej nie ma tu znaczenia
Tyle tylko że pękający docisk to nie wina fiata, tylko producenta sprzęgła, a jest nim Valeo/Sachs - bo to w jednej fabryce wszystko klepią.
U mnie 4 lata auto oprócz pękniętego docisku nic po za tym się nie zepsuło.

zbychbor
03-08-2020, 14:31
59kkm.
W tym czasie pękł docisk sprzęgła, wymieniłem łączniki stabilizatora, wymieniłem rezystor dmuchawy nawiewu, spaliła się żaróweczka podświetlenia pokręteł nawiewu (zakupiłem już ledy u Chińczyków).
I to w sumie wszystko.
Jestem zadowolony na 100%

Hanys320
03-08-2020, 17:48
Tyle tylko że pękający docisk to nie wina fiata, tylko producenta sprzęgła, a jest nim Valeo/Sachs - bo to w jednej fabryce wszystko klepią.
U mnie 4 lata auto oprócz pękniętego docisku nic po za tym się nie zepsuło.

Oczywiście, że tak. Większość podzespołów pewnie wyszło od podwykonawców, ale wyobraź sobie ile Fiat w ciągu 4 lat na całym świecie musiał wykonać napraw gwarancyjnych tego sprzęgła. Przez 4 lata nic z tym nie zrobił. To producent samochodu za niego odpowiada, a nie podwykonawca.
Tak jak ktoś napisał, ten samochód już nie jest nowością, części powinny być sprawdzone.

bartusssp
03-08-2020, 19:44
Oczywiście, że tak. Większość podzespołów pewnie wyszło od podwykonawców, ale wyobraź sobie ile Fiat w ciągu 4 lat na całym świecie musiał wykonać napraw gwarancyjnych tego sprzęgła. Przez 4 lata nic z tym nie zrobił. To producent samochodu za niego odpowiada, a nie podwykonawca.
Tak jak ktoś napisał, ten samochód już nie jest nowością, części powinny być sprawdzone.

Hanys320 jakiego masz Tipo, bo z opisu nic nie wynika? Czy nie masz wcale ?

Hanys320
04-08-2020, 17:45
Hanys320 jakiego masz Tipo, bo z opisu nic nie wynika? Czy nie masz wcale ?

Nie mam wcale, tylko nim jeżdżę (dzięki Bogu) Tipo HB 2019, zwykle 1.4, bieda edition

Sławek89
04-08-2020, 17:56
Oczywiście, że tak. Większość podzespołów pewnie wyszło od podwykonawców, ale wyobraź sobie ile Fiat w ciągu 4 lat na całym świecie musiał wykonać napraw gwarancyjnych tego sprzęgła. Przez 4 lata nic z tym nie zrobił. To producent samochodu za niego odpowiada, a nie podwykonawca.
Tak jak ktoś napisał, ten samochód już nie jest nowością, części powinny być sprawdzone.

Podwykonawca płaci za każdą reklamację (często nawet samo zgłoszenie problemu), więc Fiat raczej na tym nie traci. Najbardziej poszkodowany jest dostawca danej części. Z tego co wiem rzadko się zdarza aby robić zmiany mechaniczne / konstrukcyjne jak produkt już nie jest w fazie testów (ponowne walidacje - chociaż akurat sprzęgło nie jest elementem bezpieczeństwa). Myślę że temat zostanie ogarnięty po liftingu.

brylancik13
08-08-2020, 18:41
Tipo dojechało na wakacje i z nich wróciło :lol: czekamy co przyniosą dalsze KM... ;-)

bartusssp
08-08-2020, 19:01
Tipo dojechało na wakacje i z nich wróciło :lol: czekamy co przyniosą dalsze KM... ;-)

Jak to wszystko czytam to się bardzo cieszę, że sprzedałem to auto za dobre pieniądze. Sukces 4letni samochód dojechał i wrócil.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Mimo to i tak mam sentyment do tego auta.

brylancik13
09-08-2020, 07:53
Mam niestety takie samo odczucie

jakznalazl
20-10-2020, 18:32
Witam.
Ja dziś pojechałem na przegląd po roku użytkowania. 8.000 km.
I co? Sprzęgło do wymiany.
Rocznik 2019. Late 2019. Dramat.

Gomez405
20-10-2020, 19:01
Witam.
Ja dziś pojechałem na przegląd po roku użytkowania. 8.000 km.
I co? Sprzęgło do wymiany.
Rocznik 2019. Late 2019. Dramat.

Jaki powód

jakznalazl
20-10-2020, 19:17
Jaki powód
Tego jeszcze się nie dowiedziałem, zapewne jutro zdradzą mi tę tajemnicę.
Auto zostało na serwisie.

jakznalazl
22-10-2020, 15:27
Jaki powód

"Nierówno spasowany docisk sprzęgła - wada fabryczna" - oto odpowiedź serwisu. Przy okazji wymienili łączniki stabilizatorów bo się już wytłukły.

tko17
24-10-2020, 10:53
Dołączyłem do klubu rozwalonych docisków. 52tys km. 2017 sierpień czyli rzekomo poprawione sprzęgło. Robiłem redukcje przed progiem zwalniającym. Wyciągłem bieg i już się nie dało włączyć. Pedał sprężnuje. Wjechał na lawete o własnych siłach odpalany na biegu. 450 zł sprzęgło luk zamówione. Jutro bedę zmieniał. Dzieki Fiat za atrakcje.

steyr
24-10-2020, 11:10
Dołączyłem do klubu rozwalonych docisków. 52tys km. 2017 sierpień czyli rzekomo poprawione sprzęgło. Robiłem redukcje przed progiem zwalniającym. Wyciągłem bieg i już się nie dało włączyć. Pedał sprężnuje. Wjechał na lawete o własnych siłach odpalany na biegu. 450 zł sprzęgło luk zamówione. Jutro bedę zmieniał. Dzieki Fiat za atrakcje.

W Punto 2 1.2 16v sprzęgło Luk-a rozleciało się po 50kkm, org wytrzymał 190kkm. A było to 2 lata temu. Z racji że od wymiany było 1,5r to zareklamowałem, oczywiście odmowa tłumaczona wadliwym układem wysprzęglania sprzęgła. Po 50kkm w docisku tego Luk-a wytarły się 3 blaszki uruchamiające sprężynę talerzową w docisku. Nie kopałem się z nimi, zmieniłem na Sachs-a. Niestety co raz większe beło produkują, i już znana marka nie jest wynacznikiem jakości.

brylancik13
24-10-2020, 11:42
Z ciekawosci mial ktos doczynienia z japonskimi sprzegłami Aisin?

giannini
24-10-2020, 16:31
Z ciekawosci mial ktos doczynienia z japonskimi sprzegłami Aisin?

Bardzo dobry wybór. Mam w w dwóch samochodach, jeden z nich (Hyundai) mocno męczony przez mojego syna w KJS-ach i sprzęgło nadal żyje.

IT_spec
27-10-2020, 16:26
42 tys km i też coś ze sprzęgłem. Auto sierpień 2017.
Czekam na lawetę [emoji16]

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

steyr
27-10-2020, 17:11
Jakie to głowy na tym myślą, żeby takie sprzęgło wy..rało się zaraz po zakończeniu gwarancji.

Przemko_2007
08-11-2020, 21:52
W 2017 roku zalogowałem się na to forum bo miałem zamiar kupić Fiata Tipo i wtedy naszły mnie wątpliwości czy dobrze robię sprzedając swoją starą Skodę Fabię combi rocznik 2007 1.4 benzyna 80 km i czy Tipo, które jest dużo większym i co tu mówić ładniejszym ( ale tylko z zewnątrz ) samochodem. Ostatecznie nie kupiłem fiata Tipo i w sumie nic nie kupiłem nadal jeżdżę moją skodą, która obecnie ma przebieg 269 800 km i nadal fabryczne sprzęgło a z rzeczy, które zrobiłem w tym aucie od tamtego czasu to hamulce przód i tył koszt około 700 zł ( na oryginalnych częściach ) i i już 3 rozrząd ( też oryginalny ) koszt około 1500 zł. A z ułańskiej fantazji dołożyłem do wozidła tempomat koszt 350 zł i założyłem nową przednią szybę bo ta stara już po 12 latach była mocno porysowana Koszt 450 zł w markowym warsztacie firmowym producenta szyb na pierwszy montaż do skody. Jak tak czytam te wasze przebojowe historie z fiatem tipo to już się wyleczyłem z nowego samochodu szczególnie marki Fiat

mihauu
09-11-2020, 11:11
W 2017 roku zalogowałem się na to forum bo miałem zamiar kupić Fiata Tipo i wtedy naszły mnie wątpliwości czy dobrze robię sprzedając swoją starą Skodę Fabię combi rocznik 2007 1.4 benzyna 80 km i czy Tipo, które jest dużo większym i co tu mówić ładniejszym ( ale tylko z zewnątrz ) samochodem. Ostatecznie nie kupiłem fiata Tipo i w sumie nic nie kupiłem nadal jeżdżę moją skodą, która obecnie ma przebieg 269 800 km i nadal fabryczne sprzęgło a z rzeczy, które zrobiłem w tym aucie od tamtego czasu to hamulce przód i tył koszt około 700 zł ( na oryginalnych częściach ) i i już 3 rozrząd ( też oryginalny ) koszt około 1500 zł. A z ułańskiej fantazji dołożyłem do wozidła tempomat koszt 350 zł i założyłem nową przednią szybę bo ta stara już po 12 latach była mocno porysowana Koszt 450 zł w markowym warsztacie firmowym producenta szyb na pierwszy montaż do skody. Jak tak czytam te wasze przebojowe historie z fiatem tipo to już się wyleczyłem z nowego samochodu szczególnie marki Fiat

problemy ze sprzeglem ma znikomy procent uzytkownikow i to z poczatku produkcji. nie generalizuj ze czytasz przeboje z fiatem bo pozniej wejdzie ktos nowy na forum, ktory planuje zakup tipo i sie chwyci za glowe co to za same problemy z autem sa.

patrzac jak dobrze nadal sie sorzedaje tipo to problemow/awarii jest bardzo malo. ja mam tipo od sierpnia 2018 i nie mam z autem zadnych problemow, wrecz przeciwnie - z czystym sumieniem polecam samochod (jeden znajomy juz kupil i jest zadowolony).

fabia 2007 to jest inna generacja samochodow, nie ma co w ogole sie trudzic i pisac ktore auta byly lepsze/gorsze.

przed tipo jezdzilem nowa fabia (2015-2018) - to dopiero byl dramat, ile razy bylem w serwisie na gwarancji to sobie nie wyobrazacie. co 10k wymiana poduszek silnika bo fatalna guma po sezonie parciala i tluklo sie w silniku okropnie (w sumie 4 wymiany), wymiana wspomagania kierownicy (demontaz calej deski), problemy z tylnymi hamulcami bebnowymi ktore okropnie piszczaly (byla kampania nawrotowa ale nic to nienoomoglo), wymiana kompresora klimy bo syczal/wyl i srednio dzialal. do tego zima jak temp spadla ponizej 4stopnie to cale auto drzalo na kazdej mozliwej nierownosci, guma/uszczelki zero wygluszenia (nie pomagalo smarowanie uszczelek zadnym specyfikiem, nawet org mleczkiem rekomendowanym przez skode). auto mialem prawie 3 lata i 50k km. przesiadlem sie do tipo 1.4 95 i mam swiety spokoj.
przed fabia mialem jeszcze jedna fabie z 2004 i tam przez 180k km nie dzialo sie kompletnie nic.

na dzisiejszy czas tipo jest jednym z niewielu nieskomplikowanych aut robionych w miare po staremu

Qvadrat
09-11-2020, 18:23
Jak tak czytam te wasze przebojowe historie z fiatem tipo to już się wyleczyłem z nowego samochodu szczególnie marki Fiat
I bardzo dobrze dla Ciebie i dla nas!

A cały twój wpis ładuje w mojej szufladzie skategoryzowane jako jedno z tłumaczeń samemu sobie czemu jednak nie wydałem pieniadzy na nowe auto i o ile może być w tym sens jak ktoś jest o tym przekonany to o tyle jak ktoś pisze o tym na forum to raczej noe wierzy w swoje przekonanania albo cały czas próbuje sobie coś wmówić... ja ci przyklaskuje, dobrze zrobiłeś, uwierz w siebie. Stary benzyniak tani w eksploatacji jest lepszy niż nowy, inaczej by było jakbyś miał starego diesla... a tak, cóż powtórzę się: good choice!

Godfrey
09-11-2020, 20:36
Jak tak czytam te wasze przebojowe historie z fiatem tipo to już się wyleczyłem z nowego samochodu szczególnie marki Fiat

trochę kwiatków faktycznie wychodzi , turkom niezbyt dobrze chyba idzie robota z tym tipo , ale z drugiej strony ja ostatnio często zerkam na forum focusa , bo interesuje mnie foka 3 fl - a przydało by się znać bolączki tego urządzenia drogowego przed zakupem , i tak szczerze to tam też różne cyrki ludzie mają z autami , jakby tak człowiek poszperał na forach , to by nic nie kupił , albo .... kupił hondę , reszta to śmietniki na kołach , im młodsze tym tandetniejsze

pablos_206
09-11-2020, 21:48
albo .... kupił hondę

i bardzo dobre AC. Bo bolączką są znikające hondy z podjazdów ;)

Qvadrat
09-11-2020, 23:29
To poczytajcie o wadzie fabrycznej skrzyni civic type r, praktycznie nie da się jeździć...

Wszystkie auta maja wpadki a producenci coraz wiecej za uszami...

davbog
10-11-2020, 09:46
w Dislach niejst lepiej

jaroslawrak
15-01-2021, 22:35
Info z forum Hyundai....w i30 silnik 1,4 młode roczniki przy przebiegach 50-60 tkm też padają sprzęgła:smile: Wymieniają w ramach gwarancji...

steyr
16-01-2021, 00:02
Info z forum Hyundai....w i30 silnik 1,4 młode roczniki przy przebiegach 50-60 tkm też padają sprzęgła:smile: Wymieniają w ramach gwarancji...

Pewnie ten sam dostawca co dla Fiata.

brylancik13
16-01-2021, 00:39
No duzo ich nie ma sachs albo luk, nie sadze ze to cos egzotycznego

Tomasz1976
16-01-2021, 12:52
Jeśli nadal jeździsz ta skoda to wytrzymaj ile się da,ja nigdy w życiu nie kupiłbym fiata.najgorsze auto jakie miałem w życiu.za kasę która wydałem na niego plus naprawy byłby teraz lexus is 300h, używany oczywiście z polskiego salonu.odnosnie kol.przemko 2007

EGONZGIERZ
16-01-2021, 15:17
Sachs Luk lub Valeo kiedyś były też sprzęgła AP w Fiatach. Dziś niestety mamy takie czasy że trzeba robić części z gównolitu

andrew85
16-01-2021, 15:18
Jeśli nadal jeździsz ta skoda to wytrzymaj ile się da,ja nigdy w życiu nie kupiłbym fiata.najgorsze auto jakie miałem w życiu.za kasę która wydałem na niego plus naprawy byłby teraz lexus is 300h, używany oczywiście z polskiego salonu.odnosnie kol.przemko 2007

Ciekawy jestem jakiego kolega miał Fiata 😄
Znam paru takich co i na skody narzekają i mają nowe z salonu wiec problemy sa w każdej marce tylko koszty naprawy inne. Ja mam juz drugiego Fiata w ciągu 6 lat i mnie żaden nie zawiódł póki co ale jak dbasz tak masz...


A problem z kołami dwumasowymi nie jest znany od dziś zaczął się od diesli a spowodowane to jest dużym momentem obrotowym współczesnych silników. W 1.4 tjet przyrost mocy po wciskaniu gazu jest odczuwalny i przyznam ze robi wrażenie jak ktoś pierwszy raz wsiądzie 😉

marx30
16-01-2021, 16:30
Akurat to za co odpowiada stricte fiat w sensie produkcji jakoś się mało psuje: montaż jest OK, silniki, skrzynie z FPT są OK (upalanie zaworów na lpg jest trochę poza konkurencją bo to nie wina samego silnika). Nie ma błędów konstrukcyjnych typurozlatujący się rozrząd, przegrzewnie silnika jak w fordzie, kawałki gumy z pasków rozrządu zatykające magistrale olejowe jak w PSA, padające skrzynie jak w oplu. Psują się na ogół rzeczy od tych samych dostawców co dla innych. I u tych innych te same graty psują się tak samo. Masówa na wielką skalę ma swoje prawa ale dlatego niemal każdy kowalski może sobie pozwolić na auto a wielu na nowe mimo nakladanych na nie podatków/kar itp.

Janek-2016
25-01-2021, 12:37
W chwili wolnej rozwierciłem docisk. Widać pęknięcie. Poniżej zdjęcie
32724

Ja właśnie wymieniłem sprzęgło w swoim. Pęknięcia słoneczka nie widać ale też nie próbowałem jeszcze się do niego dobrać jak kolega na zdjęciu pokazuje. na 99% będzie to tego typu pęknięcie, bo próbując uginać te języczki to 2 w jednym miejscu wyraźnie inaczej chodzą niż pozostałe dookoła.
Po wymianie sprzęgła jest niby wszystko OK, ale mam odczucie, że trochę za nisko bierze. Nie dam uciąć paznokcia u małego palca, ale wydaje mi się że stare jak jeszcze było dobre to brało nieco wyżej.

steyr
25-01-2021, 13:14
Ja właśnie wymieniłem sprzęgło w swoim. Pęknięcia słoneczka nie widać ale też nie próbowałem jeszcze się do niego dobrać jak kolega na zdjęciu pokazuje. na 99% będzie to tego typu pęknięcie, bo próbując uginać te języczki to 2 w jednym miejscu wyraźnie inaczej chodzą niż pozostałe dookoła.
Po wymianie sprzęgła jest niby wszystko OK, ale mam odczucie, że trochę za nisko bierze. Nie dam uciąć paznokcia u małego palca, ale wydaje mi się że stare jak jeszcze było dobre to brało nieco wyżej.

Spróbuj odpowietrzyć wysprzęglik sprzęgła.

JackTheNight
25-01-2021, 15:52
Pęknięcia słoneczka nie widać
Widać, jak odwrócisz docisk to przyjrzyj się, będzie widać szczelinę gdzie pękł docisk, tak jak u mnie :
39628

Janek-2016
26-01-2021, 13:50
Widać, jak odwrócisz docisk to przyjrzyj się, będzie widać szczelinę gdzie pękł docisk, tak jak u mnie :
39628

Przyglądnę się dokładniej w wolnej chwili. Póki co na półkę - zobaczę co chłopacy od regeneracji sprzęgieł orzekną w zakresie kosztu. Może jeszcze się wykorzysta jak z kosztem się w 2 stówach zmieści.
Ktoś też wcześniej wspominał, że jak awaria jak w tym przypadku wyniknie z wady materiału a nie z naturalnego zużycia to można coś tam z Fiatem podziałać. Nie znalazłem opisu takiego przypadku. Wątpię czy po 77 000 km i 5 latach taki numer by przeszedł. Może gdyby to było związane stricte z bezpieczeństwem, np. strzelił drążek itp. ?

brylancik13
30-12-2021, 12:02
Zbliżam się małymi krokami do 80 tys km. Od jakiegos czasu mam objawy (chyba) zużytego sprzęgła. Latem było słychać delikatny hałas, który ustępował po wcisnieciu pedału sprzęgła (możliwe zużycie łozyska oporowego). Teraz jest cicho ale czasami szarpnie przy ruszaniu lub zmianie biegu. Czy kupować już raczej komplet sprzęgła i planować wymianę? Czy jezdzic dalej az sie przysłowiowo rozsypie, mając holowanie w AC ;) :)
Coś polecacie w razie awarii? LUK, Sachs a może Aisin?

cinek8
11-02-2022, 16:10
U mnie też dzisiaj awaria sprzęgła przy 67 tys. (2017) Wcześniej żadnych objawów zużycia, po prostu nagle bez powodu sprzęgło zaczęło ciężko chodzić, nawet myślałem, że mam nogę na hamulcu:) i żaden bieg już nie wskoczył. Tak samo jak u innych.. Dobrze, że wszystko stało się w pobliżu mechanika, choć uczucie niemiłe.. Jeżeli chodzi o wymianę to czy konkretny producent jest szczególnie polecany?

Wazzup
17-02-2022, 18:24
Witam. A możliwe żeby przy przebiegu 3500 km sprzęgło już szwankowało? Szarpie przy ruszaniu szczególnie zimny. Jak już ruszy to później jest ok. Do sierpnia gwarancja zgłaszać? Tylko pewnie jak dojadę rozgrzanym przejadą się i mnie oleją powiedzą że jest wszystko ok. Sam nie wiem co robić ale mnie drażni te szarpanie.

brylancik13
17-02-2022, 21:07
Jeśli auto mało jezdzi z przerwami kilka dni, przy duzej wilgotnosci może cos takiego się pojawić. Jesli dzieje się tak na codzień a auto jezdzi chyba lepiej to zgłosic na gwarancji.

pablos_206
17-02-2022, 21:40
Witam. A możliwe żeby przy przebiegu 3500 km sprzęgło już szwankowało? Szarpie przy ruszaniu szczególnie zimny. Jak już ruszy to później jest ok. Do sierpnia gwarancja zgłaszać? Tylko pewnie jak dojadę rozgrzanym przejadą się i mnie oleją powiedzą że jest wszystko ok. Sam nie wiem co robić ale mnie drażni te szarpanie.
Toz to auto jeszcze nie dotarte. Wez go przegon na jakiejs trasie szybkiego ruchu i nie ekonomicznie, tylko krecac go do 4500 obr. / min. Moze jest po prostu zamulony, zawilgocony itp. Przejezdzajac trase 200 km przynajmniej doprowadzisz go do stanu uzywalnosci. W 2 lata 3500 km? To taniej chyba by wyszla taksowka ;)

Misiek1621
18-02-2022, 00:30
Wazzup widzę, że mieszkasz w tej samej miejscowości co ja :) Też jestem z Łomży. Nie masz w opisie jaki silnik posiadasz w tipo, wiec nie wiem czy to manual czy automat itp. ale podejrzewam ze 1.4 95km. Co do Tipo no może masz przypadłość, że auto jak by się dusiło, dławiło przy ruszaniu z jedynki :/ Nawet bym mógł to opisać jak by świece zalewało i silnik benzyny nie był w stanie przepalić. Już przy drugim, trzecim biegu tego nie czuć i też jak się silnik rozgrzał dobrze i olej w skrzyni itp to trudniej było to zauważyć ? Jeśli masz te objawy to TTTM (ten typ tak ma). Ja do jakiś.... hmmm... nie pamietam... 20 000km. to borykałem się z tym problemem, bo strasznie mnie to irytowało i z tego powodu byłem bardzo zły na auto. Nowe auto z salonu, a nie można nim normalnie ruszyć, tylko jak kangur w nauce jazdy :/ Potem miałem wrażenie, że się docisk, tarcza sprzęgłowa się ułożyły, wyrobiły, dopasowały i teraz mam wszystko w najlepszym porządku. Obecnie mam 120 000km przebiegu i oryginalne sprzęgło. Z biegem czasu uważam że w tipie jest automatyczne podbijanie obrotów przy ruszaniu i to w jakiś sposób było słabo synchronizowane z pedałem gazu. I mimo dużego doświadczenia za kierownicą czasami się czułem jak bym nie umiał płynie ruszyć :/ Te automatyczne podbijanie obrotów to u mnie jest tak że bez dodawania gazu na zimnym silniku dość wysoko się obroty podnoszą, a potem na rozgrzanym to już delikatnie prawie nie wyczuwalnie. Spróbuj gdzieś na parkingu albo na jakiejś bocznej drodze kilka razy ruszyć autem bez dodawania gazu. kilka razy na zimnym silniku i kilka razy na dobrze rozgrzanym. Wnioski sam powinieneś wywnioskować, że ten TTTM :-)

Fiak
19-03-2022, 21:14
Dopadło i mnie, Tipo z 03.2018 przebieg 50.000km.
Sprzęgło twarde (też sprawdzałem czy przypadkiem nie wciskam hamulca), biegu na włączonym silniku nie wrzucisz, na wyłączonym wchodzą bez problemu...
Mi przytrafiło się to właśnie na skrzyżowaniu przy ruszaniu na zielonym świetle bez żadnych hałasów (ale dzień wcześniej coś metalicznego strzeliło).

Może jeśli więcej osób zgłosi będzie jak tu:
https://www.fiat500owners.com/threads/nyc-fiat-500-pop-clutch-problem.19186/page-12#lg=thread-19186&slide=0[/url]

Pierwsza poważna awaria po dotychczasowych usterkach:
- Drgająca wskazówka obrotomierza w zimie
- przepalona żarówka podświetlania (już ktoś o tym pisał)
, ale czy w ogóle powinna mieć miejsce przy takim przebiegu, wg. mnie nie...dziadostwo.

wojtu09
12-04-2022, 15:08
Ja również zmuszony byłem wymienić sprzęgło ze względu na pęknięty docisk. Przebieg równe 45 tys. km. Wymianę wykonało ASO na zamienniku Sach. Po wymianie czasem występuje problem z wrzuceniem 1 biegu, trzeba ponownie wysprzęglić, wbić ponownie, pozostałe biegi wchodzą bezproblemowo. W ramach poprawek ASO regulowało cięgna, lecz nie przyniosło to efektów. Czy orientuje się ktoś w czym może tkwić problem?

jacek2
13-04-2022, 07:51
czasem występuje problem z wrzuceniem 1 biegu, trzeba ponownie wysprzęglić, wbić ponownie,
A może jeszcze raz odpowietrzyć układ? Czasami się tak dzieje gdy jest odrobina powietrza w układzie sprzęgła (potwierdzone na innym aucie...)

steyr
13-04-2022, 08:38
Odpowietrzyć układ sprzęgła.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

wojtu09
13-04-2022, 14:37
Obstawiałem dalszy problem z regulację cięgien, serwis proponuje wymianę zespołu linek, ale zastanawiam się, na wyłączonym silniku biegi pracują prawidłowo, jedynka wchodzi bez problemu. Czy to dyskwalifikuje problem z cięgnami i przyczyny trzeba szukać gdzie indziej?

steyr
13-04-2022, 14:58
Obstawiałem dalszy problem z regulację cięgien, serwis proponuje wymianę zespołu linek, ale zastanawiam się, na wyłączonym silniku biegi pracują prawidłowo, jedynka wchodzi bez problemu. Czy to dyskwalifikuje problem z cięgnami i przyczyny trzeba szukać gdzie indziej?Tak, wychodzi na to że sprzęgło do końca nie wysprzegla. W Tipo prosta robota odpowietrzyć sprzęgło, koszt nie wielki i warto spróbować. Robiłem nie raz, a już miałem taki przypadek w 1.9jtd gdzie 2 mechaników chciało zmieniać kompletne sprzęgło z dwumasa. Odpowietrzylen sprzęgło i wyleciał żur z układu sprzęgła a nie płyn hamulcowy. Ale to było auto ponad 10 letnie które nigdy nie widziało wymiany płynu hamulcowego. Sprzęgło wróciło do żywych, a wcześniej właściciel żeby wbić 1 lub R to gasił auto wrzucał bieg i odpalał i jechał. Z wyższymi biegami już nie było takich problemów bo mają synchronizatory, chodziły ciężej ale dało się jeździć.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Obstawiałem dalszy problem z regulację cięgien, serwis proponuje wymianę zespołu linek, ale zastanawiam się, na wyłączonym silniku biegi pracują prawidłowo, jedynka wchodzi bez problemu. Czy to dyskwalifikuje problem z cięgnami i przyczyny trzeba szukać gdzie indziej?

Zrób prosty test, jak Ci nie chce wejść 1 lub R to wysprzęglij ponownie i próbuj znów wrzucić 1 lub R.

wojtu09
14-04-2022, 12:45
Zrób prosty test, jak Ci nie chce wejść 1 lub R to wysprzęglij ponownie i próbuj znów wrzucić 1 lub R.

Po ponownym wysprzęgleniu jedynka wchodzi bez problemu.

steyr
14-04-2022, 15:18
Po ponownym wysprzęgleniu jedynka wchodzi bez problemu.No to tak jakby za pierwszym razem do końca nie wysprzeglalo sprzęgło. Odpowietrzylbym, żaden koszt chwila roboty a może pomoże. Chyba że wysprzeglik lub pompka przepuszcza, to odpowietrzanie nie pomoże.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

JackTheNight
14-04-2022, 17:24
Wojtu09 to jeszcze nie odoowietrzyles tego wysprzeglika?
Przecież to 10 minut roboty. Tylko potrzebna ci
druga osoba co będzie wciskać i trzymać pedał sprzęgła.
Do tego rurka i słoiczek na wypływający płyn hamulcowy.

wojtu09
15-04-2022, 13:57
Po odpowietrzeniu brak poprawy. Dalej to tylko cięgna lub 1 bieg dostał przy awarii sprzęgła. Może synchronizator...

JackTheNight
15-04-2022, 22:58
A pokaż zdjęcie cięgien jak je poprowadzili, może zrobili coś na przemian. Porównam u siebie jak jest.

maciello
29-04-2022, 14:37
Hej. U mnie to samo. Brak możliwości wrzucenia biegu. Podejrzewam tę samą przyczynę, na razie czekam na diagnozę - prawdopodobnie pęknięty docisk. Czy komuś wymienili sprzęgło na gwarancji maximum care (przedłużonej)? Mi powiedzieli ze ta gwarancja tego nie uwzględnia...

Fiat Tipo 1.4 95, rok 2017, przebieg ok. 40.000 km.

brylancik13
11-05-2022, 19:17
Czy po wymianie sprzęgła obowiązkowe jest odpowietrzenie? Mechanik powiedział, że nie jest bo nie rozpina sie hydrauliki przy wymianie. Ja sie nie znam i nie wiem czy mam drążyć temat, więc proszę bez spiny ;)

Ps.
Czy po wymianie robi sie coś w AlfaObd, dzisiaj gdy kasowałem inspekcje serwisową natrafiłem na procedure o tym, tylko że nie wiem czy jest to z tym związane

steyr
11-05-2022, 21:43
Czy po wymianie sprzęgła obowiązkowe jest odpowietrzenie? Mechanik powiedział, że nie jest bo nie rozpina sie hydrauliki przy wymianie. Ja sie nie znam i nie wiem czy mam drążyć temat, więc proszę bez spiny ;)

Ps.
Czy po wymianie robi sie coś w AlfaObd, dzisiaj gdy kasowałem inspekcje serwisową natrafiłem na procedure o tym, tylko że nie wiem czy jest to z tym związaneTeoretycznie nie trzeba, jak się nie rozpina wysprzeglika od układu.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

JackTheNight
11-05-2022, 22:47
Nic się nie odpowietrza i nic się nie robi alfaobd :)

MarcoW77
17-08-2022, 23:20
Cześć.
Kupiłem w maju tipo z 2018 roku, z wyprzedaży jeżdżone od czerwca 2019. Przebieg miało 26 tys. Obecnie ma 28tys i od miesiąca słyszę stuknięcie podczas puszczania sprzęgła przy zmianie biegów w górę. Czasami podczas ruszania jakby ślizgało się czy jakby lekkie wibracje pojawiały się, ale rzadko.

Czy to oznaki docisku? byłem w ASO na wymianie oleju i filtrów po 3 roku i wspominał kierownik, że tipo ma taką tendencję, że dociski padają nawet przy małych przebiegach.
Poduszki silnika podejrzewałem, ale są całe i nie ma luzów...

Jeśli miałbym wymieniać sprzęgło to jakie polecacie? Jakiej firmy? A ASO nie mam gwarancji, robiłbym u swojego mechanika. Interesuje mnie górna półka sprzęgła, tipo to 1,4 95 kM HB lounge.

Będę wdzięczny za podpowiedzi, niebawem jedziemy na urlop, czeka mnie ponad 100 km i nie wiem czy ryzykować skoro pęka ten docisk bez ostrzeżenia...

Pozdrawiam

brylancik13
17-08-2022, 23:39
Dobre sprzęgło to Sachs na przykład ale to może być łącznik stabilizatora, nikt tu nie pisał żeby coś stukało przy sprzęgle, przynajmniej ja nic takiego nie wyczytałem

MarcoW77
18-08-2022, 01:18
A mogą być takie objawy łącznika stabilizatora przy puszczaniu sprzęgła?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Generalnie niedawno robiłem pierwszy przegląd techniczny po 3 roku użytkowania, mechanicznie nic nie wyszło.
Wczoraj w ASO był też sprawdzany oprócz serwisu olejowego.

Podczas jazdy po progach i innych nierównościach nie ma żadnych odgłosów. Dopiero wciśnięcie sprzęgła czasem daje takie lekkie stuknięcie, ale rzadko, głównie podczas puszczania sprzęgła jak "złapie" wyższy bieg.

m4rsh4ll
18-08-2022, 17:14
Cześć.
Kupiłem w maju tipo z 2018 roku, z wyprzedaży jeżdżone od czerwca 2019. Przebieg miało 26 tys. Obecnie ma 28tys i od miesiąca słyszę stuknięcie podczas puszczania sprzęgła przy zmianie biegów w górę. Czasami podczas ruszania jakby ślizgało się czy jakby lekkie wibracje pojawiały się, ale rzadko.

Czy to oznaki docisku? byłem w ASO na wymianie oleju i filtrów po 3 roku i wspominał kierownik, że tipo ma taką tendencję, że dociski padają nawet przy małych przebiegach.
Poduszki silnika podejrzewałem, ale są całe i nie ma luzów...

Jeśli miałbym wymieniać sprzęgło to jakie polecacie? Jakiej firmy? A ASO nie mam gwarancji, robiłbym u swojego mechanika. Interesuje mnie górna półka sprzęgła, tipo to 1,4 95 kM HB lounge.

Będę wdzięczny za podpowiedzi, niebawem jedziemy na urlop, czeka mnie ponad 100 km i nie wiem czy ryzykować skoro pęka ten docisk bez ostrzeżenia...

PozdrawiamMoże masz cofnięty licznik kolego, 3 letnie tipo z takim przebiegiem, ja bym montował oryginalne sprzęgło, dlugo wytrzymują oryginały, gdzieś czytałem że takie sprzęgło wymienia się co 70.000 km, wiec jak padnie po tym terminie to jest po prostu normalna rzecz. Może już miałeś wymieniane sprzęgło i jeździsz na nieoryginalnym, jakbyś wymieniał poproś niech Ci oddadzą to co wyciągnęli. Ja mam w zapasie kupione dwa do mojego tipo.

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220818/947f0c9e29f1c40efc78028d414ff49a.jpg

Qvadrat
18-08-2022, 18:21
Tego powyższego posta wydrukuję i będę używał jako zakładki w baśniach braci grimm czytając córce na dobranoc…

brylancik13
18-08-2022, 21:31
Może nie przy wciskaniu czy puszczaniu sprzęgla ale przy ruszaniu to już łączniki stukają, diagnosta mówi że są dobre a one stukają przy szarpnięciu / ruszaniu

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Tego powyższego posta wydrukuję i będę używał jako zakładki w baśniach braci grimm czytając córce na dobranoc…

Jedni kupują 10 kg cukru zeby mieć w zapasie, inni dwa sprzęgła do auta, jak juz pisałem trudne czasy nastały haha ;)

pablos_206
18-08-2022, 22:26
Jedni kupują 10 kg cukru zeby mieć w zapasie, inni dwa sprzęgła do auta, jak juz pisałem trudne czasy nastały

O papierze toaletowym / makaronie i ryży już wszyscy zapomnieli ;)

A wracając do tematu. 2 tygodnie temu wymieniłem Meyle HD bo coś pukało przy ruszaniu i hamowaniu. Na SKP zero luzu - ponoc ok, na dziurach zero pukania. Po wymianie spokój i cisza:)

steyr
18-08-2022, 22:34
Może masz cofnięty licznik kolego, 3 letnie tipo z takim przebiegiem, ja bym montował oryginalne sprzęgło, dlugo wytrzymują oryginały, gdzieś czytałem że takie sprzęgło wymienia się co 70.000 km, wiec jak padnie po tym terminie to jest po prostu normalna rzecz. Może już miałeś wymieniane sprzęgło i jeździsz na nieoryginalnym, jakbyś wymieniał poproś niech Ci oddadzą to co wyciągnęli. Ja mam w zapasie kupione dwa do mojego tipo.

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220818/947f0c9e29f1c40efc78028d414ff49a.jpg

70kkm na sprzęgle to dobry wynik? Chyba że mówimy o "L". Standard to min. 150-200kkm.

krowka1978
19-08-2022, 17:41
Może masz cofnięty licznik kolego, 3 letnie tipo z takim przebiegiem, ja bym montował oryginalne sprzęgło, dlugo wytrzymują oryginały, gdzieś czytałem że takie sprzęgło wymienia się co 70.000 km, wiec jak padnie po tym terminie to jest po prostu normalna rzecz. Może już miałeś wymieniane sprzęgło i jeździsz na nieoryginalnym, jakbyś wymieniał poproś niech Ci oddadzą to co wyciągnęli. Ja mam w zapasie kupione dwa do mojego tipo.

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220818/947f0c9e29f1c40efc78028d414ff49a.jpg

Dobre haha Lepiej kup na zapas drugie Tipo haha

m4rsh4ll
20-08-2022, 21:56
Dobre haha Lepiej kup na zapas drugie Tipo hahaPrzepraszam, że was uraziłem, ale po prostu jestem bardzo zapobiegawczy, może aż nad wyraz, miałem fiata punto i wiem ze alternator czy sprzęgło to rzeczy ktore lepiej mieć, a nie pózniej szukać, ewentualnie przepłacać.. wahacze też co chwile były do wymiany, a dużo czytam o tych fiatach i wiem że np jakiś łącznik stabilizatora czesto jest do wymiany, czy mechanizmy do opuszczania szyb czasem się psują, więc staram się zapobiegać. Czytałem że dobrze zabezpieczony alternator fiatowski może przeżyć nawet samochód, dlaczego nie konserwują ich w fabryce tego nie wiem. Fiat powinien słynąć z niezawodności, do tego do niedawna był jednym z tańszych samochodów, takim dostępnym dla Polaka.. ale jak ktoś woli hybrydy to proszę bardzo, można i przepłacać za samochód...

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka

GrandePunto8V
21-08-2022, 00:45
Fachowcy forumowi mają krótką pamięć. Przecież w przeszłości zdarzało się, że sprzęgła padały np. po pierwszych 30-40 tysiącach km (przykładowo w Grande Punto, są takie tematy na forach, na drugim zwłaszcza "fiatpunto com pl"), a ten temat też pokazuje, że w nowszych modelach lepiej nie jest.
Więc dlaczego naśmiewacie się z gościa, bo strzelił liczbą typu "70000 km"?
OK, dużo zależy od stylu jazdy, terenu (trasa/miasto/góry), pogody i jakości części oraz kultury technicznej montażu (+ sterowanie, łapa/widełki, wysprzęglik), ale wszystko jest możliwe (i nie ma nic złego w zakupie części na zapas).

pablos_206
21-08-2022, 11:30
(i nie ma nic złego w zakupie części na zapas).

Ja profilaktycznie mam kupione zestawy naprawcze podnosnika szyb w tipo jak nie bylo jeszcze zamienników;) a czas wysylki z turcji trwal okolo 2 miesiecy. w aso oryginal kosztowal krocie. Na razie czesci czekaja na lepsze czasy:)

JackTheNight
21-08-2022, 21:25
Ja profilaktycznie mam kupione zestawy naprawcze podnosnika szyb w tipo jak nie bylo jeszcze zamienników
Ja też mam ten komplet na zaś, lepiej jak leży na półce, niż później miałbym z podklejoną szybą na taśmie jeździć ;)

kjk
22-08-2022, 10:41
Ja też mam ten komplet na zaś, lepiej jak leży na półce, niż później miałbym z podklejoną szybą na taśmie jeździć ;)
Wątek trochę nie ten ;-) ale polecacie jakieś konkretne modele tego podnośnika szyby?

Qvadrat
22-08-2022, 16:06
I zaraz ceny tych zestawów naprawczych poszybują w kosmos jak zaczniemy wszyscy na zapas kupować to ;-)

pablos_206
22-08-2022, 19:49
I zaraz ceny tych zestawów naprawczych poszybują w kosmos jak zaczniemy wszyscy na zapas kupować to ;-)
Kupilem na ali BWR5226 oraz 5227 za niecale 90 pln komplet ale juz chwile temu;) obecnie czuje sie jak boss bo obecnie 93 pln sztuka;) takze jak to jeden kolega wczesniej pisal oplaca sie inwestowac w czesci zamienne bo ich wartos rosnie ;)

Qvadrat
23-08-2022, 05:19
Rok temu na Ali ten zestaw kosztował 48zl

kjk
23-08-2022, 11:13
Kupilem na ali BWR5226 oraz 5227 za niecale 90 pln komplet ale juz chwile temu;) obecnie czuje sie jak boss bo obecnie 93 pln sztuka;) takze jak to jeden kolega wczesniej pisal oplaca sie inwestowac w czesci zamienne bo ich wartos rosnie ;)
Ten zestaw faktycznie umożliwia skuteczną naprawę, tak żeby zapomnieć o sprawie do końca życia samochodu lub właściciela?

pablos_206
23-08-2022, 19:14
Ten zestaw faktycznie umożliwia skuteczną naprawę, tak żeby zapomnieć o sprawie do końca życia samochodu lub właściciela?

Nie wiem bo jeszcze mam oryginalne producenta tak jak i sprzeglo;) Zestaw kupilem zeby nie zostac na "lodzie" zima jakby mi zona na sile chciala szyby otworzyc ;)

MarcoW77
23-08-2022, 23:43
Może masz cofnięty licznik kolego, 3 letnie tipo z takim przebiegiem, ja bym montował oryginalne sprzęgło, dlugo wytrzymują oryginały, gdzieś czytałem że takie sprzęgło wymienia się co 70.000 km, wiec jak padnie po tym terminie to jest po prostu normalna rzecz. Może już miałeś wymieniane sprzęgło i jeździsz na nieoryginalnym, jakbyś wymieniał poproś niech Ci oddadzą to co wyciągnęli. Ja mam w zapasie kupione dwa do mojego tipo.

Hmm no auto jest jakby od znajomych, którzy je trzymali dla nas, a czekali do 3 roku jak im się skończy leasing. Wykluczam cofanie licznika bo auto służyło im na dojazd do ich firmy.

Dodatkowo czuć czasem lekkie wibracje auta przy ruszaniu przy obrotach 1000 -1200. Przy 1500 i więcej tego nie ma.

Mechanicznie na zakrętach, prostej, wszelkich dziurach i nierównościach nic nie słychać. Auto nie "myszkuje" na prostej - apropos łączników.

Skoro sprężyna docisku nie daje objawów to może jednak poduszka. Może czasem dopiero po zdjęciu poduszki widać, że z nią coś nie tak? Chociaż przy 28 tys poduszka miałaby paść?

Lukpres
08-10-2022, 18:01
hejka
niestety znowu po raz wtóry będę musiał się zmierzyć z wymianą docisku.
pacjent Fiat Tipo II 1,4 Pb prod: sierpień 2016 salon PL

1 razowo przebieg ok 44 tys przy zmianie biegów 2 na 3, wymiana ASO cena konkretna ( już po gwarancji )
2 raz przebieg 82 570 samochód będzie naprawiany poza ASO.

Jakie części zamontować do ww samochodu aby można spokojnie jeździć.
Jak mam przy 120 tys znowu wymieniać to mnie.....
dziękuję za wyrozumiałość

steyr
08-10-2022, 23:29
hejka
niestety znowu po raz wtóry będę musiał się zmierzyć z wymianą docisku.
pacjent Fiat Tipo II 1,4 Pb prod: sierpień 2016 salon PL

1 razowo przebieg ok 44 tys przy zmianie biegów 2 na 3, wymiana ASO cena konkretna ( już po gwarancji )
2 raz przebieg 82 570 samochód będzie naprawiany poza ASO.

Jakie części zamontować do ww samochodu aby można spokojnie jeździć.
Jak mam przy 120 tys znowu wymieniać to mnie.....
dziękuję za wyrozumiałość

Raczej w org bym nie poszedł skoro wytrzymuje 40kkm. U siebie mam org. 130kkm ale to 1.4tjet.

Bociek88
09-10-2022, 11:51
Tipo r produkcji 2018 rej 19 przebieg 59 tys pęknięty docisk...

Redzio
08-01-2023, 02:18
I mnie dopadł pęknięty docisk... Przebieg równe 70kkm... sprzęgło wymienione na sachs, po odebraniu samochodu, sprzęgło nisko brało i miało spory zakres "jałowy", więc odpowietrzyłem je sam... teraz bierze mniej więcej na środku, ale mimo to czuje dziwny objaw, że nieraz przy zmianie z jedynki na dwójkę potrafi wystąpić takie tąpnięcie jakby nie był do końca wysprzęglony... tutaj moje pytanie, czy taki objaw mogą dawać źle poprowadzone cięgna??? Dodatkowo wymieniałem kompletny rozrząd i widzę, że śruby poduszki prawej (od strony pasażera) nie są przykręcone do łapy rozrządu jakby na środku, tylko bliżej zderzaka (jakby lekkie przesunięcie silnika do grodzi) - czy to może mieć wpływ na ten problem ze sprzęgłem?

BTW. Rozrząd zmieniłem na komplet Gatesa (pompa, napinacz, pasek) i wydaje mi się, że słyszę trochę pasek? Czy to normalne?

herbi1128
08-01-2023, 15:54
Weź odkręć plastikową osłonę rozrządu i zobacz w jakim położeniu jest rolka, ja wymieniałem rozrząd przy 90 teraz mam 125 i żadnych halalasow nie mam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Weź odkręć plastikowa osłonę rozrządu i zobacz w jakim położeniu jest rolka, ja u siebie wymieniałem przy 90 a mam 125tysi żadnych odgłosów nie ma. Sprzęgło jeszcze nie wymieniane

Redzio
19-01-2023, 01:33
Ad 1. Przegubu nie odkręcałem, odkręcałem 3 śruby które łączą przegub z wachaczem. Gałka kierownicza trzeba było trochę
młotkiem podziałać, bo to stożek także łatwo wyjść nie chce. I odrazu napiszę, że trzeba zdjąć dwie półosie, ja zdjąłem tylko
lewą, ale łatwiej by się wkładało skrzynię i zdejmowało gdyby zdjąć obie półosie .

Ad2. linki wypinałem, prosta sprawa - cofasz zabezpieczenia i wyciągasz z mocowania linkę, a końcówka jest wbita na kulkę, także podważasz i wychodzi.

Ad3. Jedna nakrętka pod rozrusznikiem, rozrusznik też trzeba zdjąć (dwie śruby), ale nie trzeba go wyjmować na falbanek, tylko wysuwasz i opierasz o silnik, i jeszcze
jest z 5 lub 6 śrub, które skręcają skrzynię z silnikiem. W instrukcji serwisowej jeszcze każą odkręcać za katalizatorem połączenie z wydechem - nie trzeba tego
odkręcać, tylko odkręcasz śruby i je cofasz, one nie wyjdą do końca bo opierają się o rurę wydechową, ale to w niczym nie przeszkadza. Trzeba też zdemontować
łapę skrzyni(to są ze 3 śruby) i odkręcić - łapa ma oznaczenie UP - czyli wskazuje że ma być tą stroną do góry.

Ad4. Podpierałem o miskę. i jeszcze jeden podnośnik podpierałem skrzynię. Czyli razem trzeba mieć trzy podnośniki.

Ad5. Wysprzęglik, a raczej siłownik jest przykręcony dwoma śrubami do skrzyni, a wysprzęglik się wypina, na takiej pół-kulce jest.

Wrzucę zaraz wszystkie instrukcje serwisowe dot. wymiany sprzęgła, tam wszystko jest opisane krok po kroku, łącznie z momentami dokręcania śrub :)

Tutaj link do instrukcji serwisowej wymiany sprzęgła silnik 1.4 16V 95hp : https://drive.google.com/open?id=1WD0TrlLjl5JKPHIw68Rt6-4rotox2aue

W instrukcjach są dwa rodzaje plików, jedna z literą "Z" na końcu - to oznacza montaż, założenie, a druga litera to "W", czyli wymontowanie i tak np. plik :
Rozrusznik-z.pdf - oznacza zakładanie rozrusznika.
Rozrusznik-w.pdf - oznacza wymontowanie rozrusznika.


Cześć, czy mógłbyś udostępnić na nowo instrukcje serwisową wymiany sprzęgła 1.4 95km?

JackTheNight
24-01-2023, 20:29
Link już działa.

Talarsw
25-01-2023, 07:57
Doszedl juz ktos do tego ktore partie sprzegiel byly wadliwe. Jednym udaje sie przejecha. 200tys i nic a inni w okolicach 60 tyś robią sprzeglo...

Qvadrat
25-01-2023, 21:20
Po części to wina jakości materiału a po innej części kierownika :-) dużo rzeczy składa się na żywotność sprzęgła i poza ewidentnymi popękanymi dociskami są i inne przyczyny.

BaksiuGT
08-06-2023, 18:49
Niestety i mnie dopadło padnięte sprzęgło przy przebiegu 48170... Koło 3/4 przebiegu to jazda pozamiejska więc sprzęgło nie miało takiego używania jakby było "katowane" w miejskich korkach i światłach. Klasyczny objaw "gumowego sprzęgła" bez możliwości wbicia biegu gdy silnik jest uruchomiony... Auto stoi w ASO w Bielsku i niestety termin naprawy jest bardzo odległy (koniec czerwca) bo ostał się im jedyny mechanik od silników... Z newsów powiem że całe centrum sprzedaży jak i ASO na Katowickiej w Bielsku idzie do likwidacji we wrześniu (Dziękujemy ci Stellantisie...).

kartonik
12-06-2023, 16:08
A miałem w ASO B.B. robić rozrząd na jesień :tongue

steyr
12-06-2023, 16:14
Niestety i mnie dopadło padnięte sprzęgło przy przebiegu 48170... Koło 3/4 przebiegu to jazda pozamiejska więc sprzęgło nie miało takiego używania jakby było "katowane" w miejskich korkach i światłach. Klasyczny objaw "gumowego sprzęgła" bez możliwości wbicia biegu gdy silnik jest uruchomiony... Auto stoi w ASO w Bielsku i niestety termin naprawy jest bardzo odległy (koniec czerwca) bo ostał się im jedyny mechanik od silników... Z newsów powiem że całe centrum sprzedaży jak i ASO na Katowickiej w Bielsku idzie do likwidacji we wrześniu (Dziękujemy ci Stellantisie...).

A to nie ma innych mechaników w BB? Chyba że ogarniasz w ramach gwarancji, to inny temat.

BaksiuGT
13-06-2023, 20:38
Akurat mój zaufany mechanik pojechał na wczasy za granice. Pierwsza myśl padła na ASO. W serwisie powiedzieli ze czasami klienci rezygnują z umowionych serwisów i dałem sobie tydzień na ogarniecie alternatywnego warsztatu (a z opowieści znajomych to nie takie oczywiste załatwić w mieście pewny warsztat). Na moje szczescie zrobiło się okienko i już pomykam moim pomidorkiem. Sprzeglo Sachs sam dostarczylem bo bulić ponad 1500 za samą część która padnie po kolejnych 40 tysiącach to przesada…

Ostateczna decyzja kiedy ASO w BB kończy ‚działalność nie zapadła.Moze być to koniec sierpnia jak i koniec roku… Mam nadzieje ze jak najdłużej, bo najbliższe ASO w okolicy to Kozy albo Pszczyna.

Naja
26-06-2023, 17:14
Witam w klubie, 78 tysięcy 2018 Lounge Hatchback 1.4 wolnossak, to samo co inni. Sprzęgło po zniżkach 410PLN (Valeo), robocizna jeszcze nie wiem. Dodam, że Stilo 1.9 jak sprzedawałem miało lat 18 i sprzęgło było fabryczne :D

Po naprawie. Strzelił docisk, zaprzyjaźniony mechanik, który wiele lat pracował w ASO Fiata powiedział, że te sprzęgła są znakowane marką fiata, ale jest też mały symbol AP co oznacza chińskiego producenta. Robocizna 350PLN.

tomek4832
19-07-2023, 23:19
Właśnie miałem tę samą awarię przy 87000 km. Obejrzałem części - pęknięcie w docisku dokładnie w tym miejscu co na jednym ze zdjęć tutaj w wątku, tarcza sprzęgła i płatki docisku w bardzo dobrym stanie. Mechanik (w ASO) zdziwiony, jak to określił - docisk pękł, a nie się zużył. Powiedział, że wg niego gdyby auto było na gwarancji, to jak nic powinni to uznać za wadę, a nie zużycie, ale niestety już jestem po. Tipo produkcja 3Q 2017.

Talarsw
10-09-2023, 19:56
ja tez dzisiaj sprzeglo... zatrzymalem sie ma swiatlach i jak wcisnalem sprzeglo to juz sie zrobilo twarde i tylko tyle ze udalo mi sie zjechac do pobliskiego mechanika jalies 500m od swiatel...

manio20
11-09-2023, 18:52
ja tez dzisiaj sprzeglo...
silnik zwykły czy t-jet?

Talarsw
11-09-2023, 20:18
95 kunia. Przebieg 60 tys... pierwszy raz w historii bede mial wymieniane sprzeglo w aucie... wsadzam sachsa. Olej przy okazji zaleje do skrzyni. taki pozytek. Generalnie dobrze ze nie na wyjezdzie tylko na miejscu. Teraz spokojnie moge jezdzic bez oczekiwania na awarie. Polecam wymiane jak ktos ma nalatane 50tys i jeszcze nie robil...

manio20
11-09-2023, 23:19
producent tego badziewia powinien ponieść odpowiedzialność (nawet maluch przejeżdżał więcej na jednym sprzęgle), ciekawe jak to jest z Tipo i sprzęgłem do niego w krajach zachodnich, czy oni też mają taki sam problem co my?

Talarsw
12-09-2023, 05:23
No ewidentnie dali ciała. Tarcza i docisk jak nowe gdyby nie pęknięcie wiec slaby temat. Najgorsze to ze gdyby sie przyznali to bys przynajmniej wiedzial z jakiej serii produkcyjnej byl problem bo przeciez nie kazdemu pęka czyli sa tez te dobre...

mihauu
12-09-2023, 21:58
A wiadomo których roczników dotyczy problem? I czy tylko 1.4 95 czy inne też? Pewnie co do 1.0 100 za szybko, żeby coś stwierdzic, pewnie inne sprzęgło

Talarsw
13-09-2023, 21:28
nic niewiadomo. Ten wątek ma troche stron i trzeba by bylo przeczytac wszystkie posty aby ustalic roczniki ale na poerwszy rzut oka tak do 2019r padaly nieoczekiwanie...

Lukan
28-09-2024, 01:16
W innych krajach podobnie, też padają w podobnych okolicznościach tj. przebiegach. Ichnie FCA/ASO regaguje jak w Polsce - nie ich wina. Ostatecznie mogą udzielić jakiegoś rabatu na naprawę.

Co ciekawe docisk pękał też w fiatach 500. Ktoś zasugerował, że problemem może być zbyt duży nacisk wywierany przez pedał sprzęgła na tarczę docisku. I może właśnie dlatego FIAT wymieniał obok tarczy także pedał sprzegła, żeby zredukować ten nacisk na docisk (patrz niżej).
W przypadku Fiata 500 FCA robiło akcje naprawcze na koszt producenta. Z noty serwisowej producenta:

"FCA naprawi Twój pojazd bezpłatnie. Aby to zrobić, Twoje ASO FIAT zainstaluje zespół pedału sprzęgła z ogranicznikiem skoku pedału i wyłącznikiem pedału sprzęgła. "

https://www.chrysler.com/universal/webselfservice/pdf/S34.pdf