PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z ładowaniem



PanJarek
11-05-2018, 20:16
Dzień dobry.
W mojej cromie coś kuleje ładowanie.
Na wolnych obrotach ładowanie spada poniżej 12v, w trakcie jazdy przy wyższych obrotach jest normalnie około 14v.
Czy to regulator napięcia? Czy mogą być jakieś inne przyczyny?
Jeżeli regulator to da się sprawdzić jaki kupić przed wyciagnieciem? Bo średnio mogę sobie pozwolić na to aby rozebrać auto, zamówić regulator (na miejscu może nie być) i czekać dwa dni lub więcej.

ata
11-05-2018, 20:47
Na wolnych obrotach ładowanie spada poniżej 12v, w trakcie jazdy przy wyższych obrotach jest normalnie około 14v.
Czy pasek napędzający alternator był wymieniany pomiędzy wyprodukowaniem samochodu a dniem dzisiejszym?
Bo jeśli nie, to proponuję od tego zacząć. Regulator napięcia jest sprawny.

PanJarek
12-05-2018, 09:57
Czy pasek napędzający alternator był wymieniany pomiędzy wyprodukowaniem samochodu a dniem dzisiejszym?
Bo jeśli nie, to proponuję od tego zacząć. Regulator napięcia jest sprawny.
Raczej nie.
Napinacz należy wymienić również czy na razie pasek?

Voyager1
12-05-2018, 16:04
Zazwyczaj ślizgający się pasek objawia się piskiem. Jak musiał by pasek omykać, żeby ładowanie ginęło? Po mojemu regulator napięcia lub altek się kończy.

zaviaseq
18-05-2018, 10:56
Sprawdź napięcie pomiędzy masą silnika a wyjściem bezpośrednio z alternatora
Również stawiam na regulator albo sam alternator

drucikfiat
12-06-2018, 15:52
Alternator w tym silniku ma wadę fabryczną, rzadko który wytrzymuje ponad 150.000 przebiegu, normą jest, że pada w okolicach 100.000 km.

adamo
12-06-2018, 16:39
Alternator w tym silniku ma wadę fabryczną, rzadko który wytrzymuje ponad 150.000 przebiegu, normą jest, że pada w okolicach 100.000 km.

Piszesz bzdury.

Maxi
12-06-2018, 17:00
Alternator w tym silniku ma wadę fabryczną, rzadko który wytrzymuje ponad 150.000 przebiegu, normą jest, że pada w okolicach 100.000 km.

Jaka to konkretnie wada?

zabezp
12-06-2018, 18:05
Jaka to konkretnie wada?

Mostki prostownicze bardzo często lecą.
W mojej zanim ją kupiłem 5 lat temu był już regenerowany alternator (a kupiłem z przebiegiem 56 tys. km), a teraz przed świętami w grudniu ponownie padł.
Przebieg 105 tys. i regeneracja całego alternatora (mostek, uzwojenia, łożyska).

michalpodroznik
12-06-2018, 19:09
Regulatory napiecia z wbudowanymi szczotkami tez szybko się sypią.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

jarcio21
12-06-2018, 21:09
Jak ktoś szuka alternatora to mam po demontażu. Stan nie znamy ale obudowa cała więc może być jako dawca. Cena do uzgodnienia.

michalpodroznik
12-06-2018, 22:48
Na szczęście ceny nowych regulatorów napięcia ze szczotkami oraz mostków prostowniczych nie są duże.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka