PDA

Zobacz pełną wersję : t-jet demontaż paska pompy wspomagania



bnbn1
08-05-2018, 01:43
witam

czy ktoś na forum wie jak poluzować pompe wspomagania układu kierowniczego aby można było zdjąć pasek napędzający tą pompę?
pytam bo nie mogę znaleźć jakiegokolwiek widocznego "systemu" napinania tego paska, w starym doblo to było na śrubie tutaj tego nie widać :(
a musze to zdjąc aby wymienić pasek rozrządu....

czy ktos wie jak to zrobić ?

wiadomo moge pasek zdjac na siłe...ale juz go potem nie założe :)

bnbn1
09-05-2018, 14:59
dla potomnych

w doblo II t-jet nie ma napinacza paska pompy wspomagania (jak to miało miejsce w starym doblo).

pasek zdiołem w dośc prosty sposób czyli po odkręceniu koła pasowego (na wale korbowym) samo się poluzowało :wink:

teraz kwestia jak to założyć, była opcja aby poluzować pompę i zalożyć.... tylko jak wtedy to napiąć, poza tym aby odkręcić pompę to trzeba zdemontowac odlone terminczną filtra oleju, odkręcić pokrywe filtra (wiec bedzie samokonserwacja olejem wszytkiego dookola :!:). dodatkowo pojawi sie problem ustawieniem pompy w osi obrotu. po stwierdzeniu powyższych problemów (napięcie paska + wyosiowanie pompy) po ponownym przykręceniu pompy we wlaściwej pozycji przeszlem do następnego rozwiązania.

rozwiazanie nastepujące jeden kręci wałem korbowym a drugi pilnuje aby pasek nie zeskoczył z koła pasowego na pompie i tak stopniowo pasek naskoczy. taka darmowa siłownia związana wymianą rozrządu :smile:

bnbn1
09-05-2018, 18:41
rozwiazanie nastepujące jeden kręci wałem korbowym a drugi pilnuje aby pasek nie zeskoczył z koła pasowego na pompie i tak stopniowo pasek naskoczy. taka darmowa siłownia związana z wymianą rozrządu :smile:

oczywiście wałem kręcimy kluczem tak zaznaczam aby ktoś nie wpadł aby to robić rozrusznikiem, no chyba że chce odszkodowanie za utratę palców :-)