Zobacz pełną wersję : P2009 podczas rozruchu
Witam.
Co jakiś czas podczas odpalania silnika zazwyczaj po dłuższym postoju aczkolwiek nie zawsze wyskakuje mi ten błąd. Z tego ci się orientuję to jest od klap wirowych ale ich nie mam fizycznie w kolektorze. Klapy były usuwane zaraz po kupnie prawie 2 lata temu i nic się nie działo do tej pory. Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną. Dostanie się do wiązki i jej sprawdzenie wykonam ale w razie czego co dalej?
Będę wdzięczny za konstruktywne info. Dzięki
desmo999
23-04-2018, 12:47
Tak na szybko patrzyłem to od klapy gaszącej/przepustnicy ale dokładnie doczytaj w elernie.
Tak elern mówi że wywali błąd jak będzie za wysokie albo za niskie napięcie czyli 9 i 18V. A ja mam.za niskie. Mi alfa obd mówi za niski sygnał. Hmm wiązka jest cała nowa bo zmieniałem jak Kuna sobie podgryzla.
zacznij od czyszczenia klapy gaszacej, jak nie pomoze to klapa do wymiany
Tylko od klapy gaszącej jest inny błąd bo przerabiałem jak mi kuna wlazła pod maskę. Ten błąd teraz się pojawia szczególnie rano jak jest chłodno choć nie zawsze i jak jest upalnie. Teraz moje pytanie czy jestem w stanie bez ściągania kolektora czymś tam psiknąć żeby ten siłownik się tam nasmarował czy trzeba go targać stamtąd i go czyścić poradźcie.
Naszło mnie że za ten błąd może odpowiadać kilka rzeczy czy np zawór N75 bo czasem wyskakuje mi błąd tego zaworu P0045 z innymi błędami od świec klapy gaszącej itp. Do wiązki siłownika klap wirowych jest cięzko się dostać bo jest pod spodem i muszę czkać do zmiany rozrządu żeby ściągnąć kolektor. Ale auto też czasem traci moc nie ma doładowania a błędu żadnego nie ma. I teraz moja myśl przewodnia czy ten zaworek N75 może w czasie rozruchu źle zaserwować turbo a potem to idzie na siłownik klap wirowych że coś ma nie tak? Chyba że jak ściągnę skrzynię bo muszę robić uszczelnienie to czy będę miał dostęp wtedy do niego?
Problem został rozwiązany tzn wymieniłem skrzynkę bezpieczników w komorze silnika i problem ustał.
Problem został rozwiązany tzn wymieniłem skrzynkę bezpieczników w komorze silnika i problem ustał.
A rozebrałeś tą skrzynkę? Cos było widać nadpalonego/zaśniedziałego?
Właśnie nie jeszcze założyłem używkę. Jak coś znajdę to się pochwalę.
Jedyne co znalazłęm na chwilę obecną to lekko przykopcone wejście do bezpiecznika F17. Ale nigdzie indziej nic nie widać. Natomiast mam inny problem który też był związany z skrzynką mianowicie jak jest zimno to nie świeci mi prawy długi. PO wymianie skrzynki świecił w każdym momencie a teraz nie. I teraz bedę sie doktoryzował co jest. Chyba że ktoś podpowie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.