Zobacz pełną wersję : Info dot. Cromy 1,9 150KM
Witam wszystkich,
Właśnie stałem się posiadaczem Cromy (mam nadzieję że szczęśliwym O:)) 1,9 JTDm 150KM 2008r. Czytając forum zdążyłem się już przestraszyć klap wirowych [-o<
Ale do rzeczy, czyli może kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi. Chodzi mi o konkretne obserwacje tych, którym coś już się przydarzyło. Nie opisujmy tutaj jak rozwiązać problem bo na ten temat powiedziane zostało chyba już wszystko i nie ma sensu ciągnąć dyskusji w tym wątku. Mianowicie, przy jakim przebiegu przydarzył Wam się problem z:
1. klapami - czyli kiedy zaobserwowaliście usterkę (wiem że niektórzy dopiero po zdjęciu kolektora zobaczyli że nie mają klap)
2. wtryskami
3. dpf-em
4. dwumasą
5. turbiną
Nie piszcie jak trzeba jeździć żeby zachować te elementy w dobrej kondycji, to już jest wszędzie. Tylko przebieg, ewentualnie jak zaczęło się to objawiać żeby nie przegapić (jeśli w ogóle się da:|)
To mój pierwszy diesel i po tygodniu jeżdżenia muszę przyznać że jestem bardzo mile zaskoczony, zarówno samym samochodem jak i napędem. Oby mi się to nie zmieniło:)
Ładnie że się przywitałeś. Później już gorzej. Więcej czytaj, mniej zadawaj pytań(podobno głupich nie ma, ale...). Spytaj swojego lekarza ile jeszcze będziesz żył. Wróżkarstwo.pl to portal na takie pytania. Klapy wywalaj natychmiast a resztę naprawiaj jak się zepsuje.
O rany, Stomil, bardzo dziękuje za odpowiedź. Rozjaśniłeś mi wszystkie zagadnienia dot. samochodu. Naprawdę nie musiałeś udzielać aż tak obszernej odpowiedzi.
A tak na poważnie, nie zamierzam robić tutaj żadnych wycieczek w niczyją stronę i dyskutować o Twoich obserwacjach na temat forum o innych zagadnieniach. Jeżeli nie masz nic do powiedzenia to naprawdę nie musisz włączać się do tego wątku. Przeczytaj i opuść, jeśli moderator uzna że to zaśmiecanie lub nieodpowiednie miejsce, przeniesie moje pytanie gdzie indziej.
Jeśli przeczytałeś uważnie, zauważyłeś zapewne również że nie spytałem o to co i kiedy mi się zdarzy, tylko kiedy zdarzyło się Wam. Mój lekarz jest mi w stanie powiedzieć w jakim wieku, mniej więcej, najwięcej facetów zaczyna mieć problem z prostatą. Dlatego też wiem kiedy zacząć się badać intensywniej itd.
Jeżeli mój samochód jest od pierwszego właściciela, ma 134k przelotu i cały czas serwisowany był w ASO, liczę na to że jest w dobrej kondycji. Ale nigdy nie dowiem się jak był traktowany. Mimo wszystko jeśli kilka osób napisze że np. dwumas czy wtryski padły przy 150, 180, czy 200k km, będę wiedział orientacyjnie że coś się niechybnie zbliża. Dla samego siebie lub po to, że może to wpłynąć na moją decyzję o wcześniejszej sprzedaży samochodu.
Stąd też nie uważam żeby moje pytanie było aż tak głupie. Widzę że kilkadziesiąt osób przeczytało i się nie wypowiedziało. Widocznie nie mieli jeszcze przygód i tyle. Nie wykazali również ochoty na zrobienie ze mnie niemoty zadającego głupie pytania. Może sami chcieliby poznać odpowiedzi innych forumowiczów?
Pozdrawiam Cię serdecznie i przypuszczam że jeśli ktoś poda swoje obserwacje, przydadzą się również Tobie.
Staram się podpowiedzieć krótko i konkretnie. Diesle osobiście używam od 15 lat a Twój jest pierwszy. Poczytaj moje posty i wyciągnij wnioski czy staram się pomóc w konkretnych sprawach czy tylko docinam i jestem teoretykiem. Kilkadziesiąt osób przeczytało i olało kolejny temat bez większego sensu. Zrób klapy a resztę tak jak napisałem poprzednio. Ciesz się jazdą nowym samochodem!
Mój ma 145 tys. a alternator i sprężyny już musiałem wymienić. Nie ma reguły na awarie vs. przebieg. To, że prostatą będą problemy to tak jak ze skrzynią M32 - wszyscy o tym wiemy. Nie powód to jednak by jedno i drugie wycinać jak nic złego się nie dzieje!
Pozdrawiam.
240 tys i jak się okazało wszystkie klapki są. Mimo to idą do śmieci...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
I tak trzymać! Manual czy auto skrzynia?
Witam wszystkich,
Właśnie stałem się posiadaczem Cromy (mam nadzieję że szczęśliwym O:)) 1,9 JTDm 150KM 2008r. Czytając forum zdążyłem się już przestraszyć klap wirowych [-o<
Ale do rzeczy, czyli może kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi. Chodzi mi o konkretne obserwacje tych, którym coś już się przydarzyło. Nie opisujmy tutaj jak rozwiązać problem bo na ten temat powiedziane zostało chyba już wszystko i nie ma sensu ciągnąć dyskusji w tym wątku. Mianowicie, przy jakim przebiegu przydarzył Wam się problem z:
1. klapami - czyli kiedy zaobserwowaliście usterkę (wiem że niektórzy dopiero po zdjęciu kolektora zobaczyli że nie mają klap)
2. wtryskami
3. dpf-em
4. dwumasą
5. turbiną
Nie piszcie jak trzeba jeździć żeby zachować te elementy w dobrej kondycji, to już jest wszędzie. Tylko przebieg, ewentualnie jak zaczęło się to objawiać żeby nie przegapić (jeśli w ogóle się da:|)
To mój pierwszy diesel i po tygodniu jeżdżenia muszę przyznać że jestem bardzo mile zaskoczony, zarówno samym samochodem jak i napędem. Oby mi się to nie zmieniło:)
Moja mam od dwóch lat. Wymieniałem przez ten czas łożysko alternatora, tylne sprężyny bo pękły, sprzęgło z kołem dwumasowym i inne rzeczy eksploatacyjne które się wymienia we wszystkich autach. Tylko że wysypalo mi się po pół roku koło dwumasowe, ale podejrzewam żekkupiłem jakieś poreklamacyjne gowno lub naprawdę czeka mnie większy problem.
Poza tym skrzynia m32 ok. Olej wymieniony Fuchs.
Klamki od drzwi i bagażnika Masakra. Do teraz jeszcze walczę z nimi.
O dziwo klapki wirowe są i działają poprawnie.
Wtryski ok. Dpfa nie mam. 275tys.
Po 2 latach jazdy stwierdzam że auto jest wygodne, ekonomiczne, elastyczne ale coś zawsze trzeba przy nim podlubac. Zwłaszcza przy moim już przebiegu.
NovoSeven
22-04-2018, 20:52
Witaj kolego moją Cromalą prześmigałem 55 tys km. obecnie 190 przebiegu. W tym czasie wywaliłem klapy jak się okazało ostatni dzwonek przy przebiegu 160.000 jedna siedziała przyklejona w głowicy. Przednie zawieszenie ( wachacze, amorki, sprężyny lewa pękła, siodła, łożyska) koło pasowe metalowo gumowe, i oczywiście zaraz po zakupie łożyska w skrzyni 5 i 6,
Ostatnia wymiana poduszka skrzyni i komplet drążków kierowniczych. Poza tym oleje filtry opony norma.
Przestroga o klapach uzasadniona
Jazda Cromą jest bardzo przyjemna auto oszczędne w spalaniu idealne do długich tras a i szafę z Ikea jest gdzie upchnąć.
Od siebie dodam że na początek załóż sobie siatkę osłaniającą chłodnice klimatyzacji, zwłaszcza że koszt nabicia klimy bardzo podrożał. Tutaj masz manual ci i jak zrobić.
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/chlodnica-klimy-24472/
OT, Ludzie kochani waHacze i Hamulce!!!!!
W mojej poprzedniej Cromie z 2007, tam był juz plastikowy kolektor, odkupiłem ją z przebiegiem 60 tys km, i przy 100 tys km już był dzwonek żeby je zrobić.
Teraz kupilem małżonce Crome z 2005 roku z przebiegiem 260 tys km, wszystkie klapy są, ale są już przedmuchy(nie wiem jak długo poprzedni własciciel z tym jezdzil) ale ja już mam przygotowany kolektor zaślepiony.Aa i u małżonki jest caly aluminiowy.
Bob96, aż sprawdziłem tą chłodnicę u siebie:) Jej stan jest nieporównywalnie lepszy od Twojej (jakieś 5% Twoich uszkodzeń:)), ale patent na pewno przydatny i zabiorę się za to, choć nie należę do osób zbytnio mechanikowatych
Wahacze mam jeszcze OEM. Tylne tarcze również, ale są już w takim stanie że zamówiłem Textary i od razu wymieniam.
Kolektor na chwilę obecną mam czyściutki, bez żadnych śladów nieszczelności. Ale po Twoim przykładzie widać że to loteria
Achh, co do klimy. poprzednio miałem Accorda 6 gen i mam wrażenie że klima była dużo wydajniejsza. Może to kwestia samej powierzchni oszklenia samochodu, ale tutaj mam wrażenie że nie działa jak należy. Nie widzę różnicy przy pełnym automacie przy zmianie np. z 21 st. na 17. Tzn wiatrak nie zwiększa obrotów i działa tak jak przed przestawieniem. Wystarczy wyłączyć automat i od razu jest wyraźna zmiana pracy
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.