PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo 1.6 Multijet 2017 - Przeładowanie ?



Kratos
20-04-2018, 17:05
Witam wszystkich :uklony:
Od pewnego czasu jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Fiata Tipo z 2017 roku z silnikiem 1.6 Multijet i borykam się z pewnym problemem. Autko zaczęło wyświetlać check engine z reguły nie podczas przyspieszania tylko w momencie puszczaniu pedału gazu powyżej 2600 obrotów, po sprawdzeniu kodu błędu interfejsem pokazało błąd o numerze P0238 co wskazuje na problem z czujnikiem ciśnienia doładowania (P0238 - Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit High) / (P0238 (czujnik ciśnienia doładowania "A" - sygnał za wysoki)
Czujnik został czyszczony ale nie przyniosło to oczekiwanego efektu, dzisiaj wymieniłem ten czujnik w kolektorze na nowy o tych samych numerach ale błąd znów się pokazał. Dodam, że w momencie zaświecenia się checka auto kompletnie traci moc i z wielkim trudem wchodzi powyżej 2000 obrotów.
Autem w weekend muszę pokonać trasę ok. 650 km w jedną stronę (wyjazd do pracy) więc zależy mi na rozwiązaniu problemu ponieważ jazda autostradami po wyświetleniu błędu to totalna udręka gdyż auto ledwo rozpędza sie do 100 km/h.
Po nagrzaniu silnika dynamiczna jazda powyżej 4000 obrotów nie wywołuje błędu, auto ma moc i przyśpiesza jak powinno, z czasem jednak przy zmianie biegu na wyższych obrotach wywala błąd i prędkość zostaje praktycznie ograniczona do 100 km/h.
Nie wiem czy auto posiada zawór overboost ponieważ nie jestem w stanie go zlokalizować, zaglądałem od góry jak i z dołu oraz w kierunku akumulatora ponieważ zazwyczaj jest on montowany na podłużnicy ale nic takiego nie znalazłem.
Szukałem również "gruszki" sterującej turbo ale nic takiego nie znalazłem ani z góry ani z dołu auta, tzw. "sztanga" jest widoczna od góry i jest przykręcona do czarnej puszki obok turbo - najprawdobodobniej jest to nastawnik turbiny i reaguje - rusza się w momencie dodawania gazu.
Co może być tego przyczyną i czemu mógłbym się jeszcze przyjrzeć aby naprawic usterkę ?
Z góry dziękuję za pomoc i czekam na odpowiedzi.

marx30
20-04-2018, 22:56
Tipkow z multijetem za duzo tu nie ma . szukaj na forum bravo

krowka1978
21-04-2018, 02:22
Gwarancji nie ma, że tak zapytam?

brylancik13
21-04-2018, 07:19
Serwis ASO, bierz zastepcze o podobnym wyposazeniu i w droge a nie probuj naprawiac na wlasna rękę

Braval
22-04-2018, 01:21
Mogles sprawdzic pozycje nastawnika zadana i o czekiwaną, oraz cisnienie doladowania biezace i oczekiwane.Mozesz miec problem ze zmienna geometrią ...

Kratos
23-04-2018, 16:27
Dziękuję za odpowiedzi, do ASO jestem umówiony dopiero na 7go maja więc tak czy tak muszę czekać. Doładowanie podczas przyspieszania oscyluje w granicach 1.1 - 1.2 bara. Po wymianie czujnika ciśnienia doładowania zaczął pojawiać mi się inny błąd zamiast wcześniejszego P0238, a mianowicie P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit High . Czy ten błąd dotyczy nastawnika turbiny (czarnego pudełka które widzę po otwarciu pokrywy silnika nad turbiną) czy dotyczy to innego czujnika którego nie jestem w stanie zobaczyć ani z góry ani z dołu auta ? Rozumiem, że właśnie ten nastawnik jest "następcą gruszki" która sterowała łopatkami turbiny ponieważ sztanga zamocowana jest właśnie do niego ? Po rozmowie z konsultantem Fiata w sprawie naprawy gwarancyjnej dowiedziałem się, że nie są pewni czy taką usterkę obejmuje serwis gwarancyjny więc staram się zdiagnozować co jest problemem bo możliwe, że będę w stanie sam naprawić problem jeśli miałaby to być tylko wymiana któregoś z czujników.

krowka1978
23-04-2018, 16:49
Po rozmowie z konsultantem Fiata w sprawie naprawy gwarancyjnej dowiedziałem się, że nie są pewni czy taką usterkę obejmuje serwis gwarancyjny więc staram się zdiagnozować co jest problemem bo możliwe, że będę w stanie sam naprawić problem jeśli miałaby to być tylko wymiana któregoś z czujników.
Obejmuje, ale widzę, że któreś ASO ładną spychologię stosuje. Podaj które.
Niech podadzą na jakiej podstawie wyłączają z gwarancji - takiego wpisu w karcie gwarancyjnej nie znajdą. Coś tam jest podane, ale nie silnik i jego osprzęt.

Kratos
23-04-2018, 18:06
Jest to ASO RESMA w Olsztynie, zobaczymy czego się dowiem na miejscu, może po prostu rozmawiałem z nieodpowiednią osobą która nie była w stanie udzielić mi konkretnej informacji dlatego też w miarę możliwości i umiejętności staram się znaleźć przyczynę o własnych siłach i pomocy z forum licząc na to, że nie jest to żadna poważna awaria bo jak patrzę na podejście ASO to wątpię, że padnie inna decyzja niż wymiana turbiny bez większego diagnozowania problemu a jak się wstępnie dowiedziałem nie wiadomo czy obejmie to gwarancja więc oczywistym jest, że chcę uniknąć mam nadzieję - niepotrzebnych kosztów... Dziwi mnie fakt, że auto do momentu wyświetlenia błędu sprawuje się bez zarzutu, po wyświetleniu checka z trudem rozwijam prędkość 100 km/h, przekroczenie 3000 obrotów jest wyzwaniem a turbina pompuje 0,5 - 0.6 bara. Wcześniej błąd pokazywał się na wyższych obrotach a ostatnio wyskoczył przy jeździe przez miasto w okolicach 2000 obrotów.

Qvadrat
23-04-2018, 18:40
Jak ci swieci check i masz ograniczenie mocy to jaka jest temp cieczy? I czy pracuje wentylator na chłodnicy? Bo jak nie pokazuje temperatury i wyje wentylator to podwiesza ci się czujnik temp cieczy...

Kratos
23-04-2018, 20:22
Przyznam szczerze, że nie szedłem w tym kierunku ponieważ błąd wskazywał na turbinę aczkolwiek nie słyszałem żadnej zmiany w pracy wentylatora po zapaleniu się checka a temperatura była według wskazania 87-90 stopni, sprawdzę to jeszcze dzisiaj - dzięki za wskazówkę. Dodam jeszcze, że oprócz checka w tym samym momencie wyskakuje również na wyświetlaczu informacja o tym, że system start/stop będzie niemożliwy - sprawdź silnik i świeci się kontrolka informująca o tym, że jest nieaktywny. Zapomniałem wspomnieć o tym na początku a być może będzie to dość znacząca informacja.

Ziutex2@go2.pl
03-05-2024, 22:26
Błażeju witam proszę o kontakt odnośnie tipo 1.6 multijet

matgiw
06-10-2024, 19:48
Siema, jak rozwiązała sie sytuacja z tym błędem? Bo ja mam dokładnie to samo.PZDR