Kratos
20-04-2018, 17:05
Witam wszystkich :uklony:
Od pewnego czasu jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Fiata Tipo z 2017 roku z silnikiem 1.6 Multijet i borykam się z pewnym problemem. Autko zaczęło wyświetlać check engine z reguły nie podczas przyspieszania tylko w momencie puszczaniu pedału gazu powyżej 2600 obrotów, po sprawdzeniu kodu błędu interfejsem pokazało błąd o numerze P0238 co wskazuje na problem z czujnikiem ciśnienia doładowania (P0238 - Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit High) / (P0238 (czujnik ciśnienia doładowania "A" - sygnał za wysoki)
Czujnik został czyszczony ale nie przyniosło to oczekiwanego efektu, dzisiaj wymieniłem ten czujnik w kolektorze na nowy o tych samych numerach ale błąd znów się pokazał. Dodam, że w momencie zaświecenia się checka auto kompletnie traci moc i z wielkim trudem wchodzi powyżej 2000 obrotów.
Autem w weekend muszę pokonać trasę ok. 650 km w jedną stronę (wyjazd do pracy) więc zależy mi na rozwiązaniu problemu ponieważ jazda autostradami po wyświetleniu błędu to totalna udręka gdyż auto ledwo rozpędza sie do 100 km/h.
Po nagrzaniu silnika dynamiczna jazda powyżej 4000 obrotów nie wywołuje błędu, auto ma moc i przyśpiesza jak powinno, z czasem jednak przy zmianie biegu na wyższych obrotach wywala błąd i prędkość zostaje praktycznie ograniczona do 100 km/h.
Nie wiem czy auto posiada zawór overboost ponieważ nie jestem w stanie go zlokalizować, zaglądałem od góry jak i z dołu oraz w kierunku akumulatora ponieważ zazwyczaj jest on montowany na podłużnicy ale nic takiego nie znalazłem.
Szukałem również "gruszki" sterującej turbo ale nic takiego nie znalazłem ani z góry ani z dołu auta, tzw. "sztanga" jest widoczna od góry i jest przykręcona do czarnej puszki obok turbo - najprawdobodobniej jest to nastawnik turbiny i reaguje - rusza się w momencie dodawania gazu.
Co może być tego przyczyną i czemu mógłbym się jeszcze przyjrzeć aby naprawic usterkę ?
Z góry dziękuję za pomoc i czekam na odpowiedzi.
Od pewnego czasu jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Fiata Tipo z 2017 roku z silnikiem 1.6 Multijet i borykam się z pewnym problemem. Autko zaczęło wyświetlać check engine z reguły nie podczas przyspieszania tylko w momencie puszczaniu pedału gazu powyżej 2600 obrotów, po sprawdzeniu kodu błędu interfejsem pokazało błąd o numerze P0238 co wskazuje na problem z czujnikiem ciśnienia doładowania (P0238 - Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit High) / (P0238 (czujnik ciśnienia doładowania "A" - sygnał za wysoki)
Czujnik został czyszczony ale nie przyniosło to oczekiwanego efektu, dzisiaj wymieniłem ten czujnik w kolektorze na nowy o tych samych numerach ale błąd znów się pokazał. Dodam, że w momencie zaświecenia się checka auto kompletnie traci moc i z wielkim trudem wchodzi powyżej 2000 obrotów.
Autem w weekend muszę pokonać trasę ok. 650 km w jedną stronę (wyjazd do pracy) więc zależy mi na rozwiązaniu problemu ponieważ jazda autostradami po wyświetleniu błędu to totalna udręka gdyż auto ledwo rozpędza sie do 100 km/h.
Po nagrzaniu silnika dynamiczna jazda powyżej 4000 obrotów nie wywołuje błędu, auto ma moc i przyśpiesza jak powinno, z czasem jednak przy zmianie biegu na wyższych obrotach wywala błąd i prędkość zostaje praktycznie ograniczona do 100 km/h.
Nie wiem czy auto posiada zawór overboost ponieważ nie jestem w stanie go zlokalizować, zaglądałem od góry jak i z dołu oraz w kierunku akumulatora ponieważ zazwyczaj jest on montowany na podłużnicy ale nic takiego nie znalazłem.
Szukałem również "gruszki" sterującej turbo ale nic takiego nie znalazłem ani z góry ani z dołu auta, tzw. "sztanga" jest widoczna od góry i jest przykręcona do czarnej puszki obok turbo - najprawdobodobniej jest to nastawnik turbiny i reaguje - rusza się w momencie dodawania gazu.
Co może być tego przyczyną i czemu mógłbym się jeszcze przyjrzeć aby naprawic usterkę ?
Z góry dziękuję za pomoc i czekam na odpowiedzi.