PDA

Zobacz pełną wersję : 1.9 16v stuki na zimnym silniku



marajan
31-03-2018, 17:33
Witam,
borykam się z problemem stukającego "czegoś" w silniku. Gdy silnik jest zimny to stuki słychać dość głośno, słychać przez zamkniętą maskę a nawet w kabinie. Po dobry rozgrzaniu auta trochę cichnie ale słychać w tle postukiwanie. Częstotliwość stukania zwiększa się wraz z obrotami silnika.

Co zostało zrobione:

- wtryskiwacze zostały sprawdzone dwukrotnie u tego samego gościa (serwis bosch) w tym jeden został zregenerowany. Mimo to korekcje na 1 i 2 cylindrze oscylują… : zimny - około[B][B] 2,0 ciepły ok 1,2-1,5 pozostałe dwa 0,2-0,4. Gość twierdzi, że wtryski są na pewno dobre, dawkę mają wszystkie równą, robił nawet test, zamrażając je i podłączając na stół diagnostyczny w celu sprawdzenia czy nie stuka i niby jest dobrze.
- Sprawdzony został rozrząd, wymienione jest koło rozrządu wału korbowego, miało lekko wyszczerbiony klin, całość została złożona na blokadach więc powinno być dobrze.
- zdjęta została pokrywa zaworów, niby tam sprawdzili i wszystko jest ok. żaden popychacz nie odstawał i wszystkie były równo...
- koło pasowe niby też jest dobre

Teraz moje pytania:
1. Czy korekcje wtrysków mogą być zwiększone przez np stukający zawór? Jakie czynniki wpływają na korekcje wtrysków?
2. Czy możliwe jest że silnik stuka z powodu zmiany oleju z motula na selenie wr5w40?
3. Jakie są wasze sugestie? Co może tak stukać? Silnik chodzi jak sieczkarnia czasami... kasa wydana a dalej jest to samo...

Wrzucam link do filmu, co prawda z zamkniętą maską ale może coś podpowie dla ucha
https://www.youtube.com/watch?v=cEUqbPCfet8

toofoxy
31-03-2018, 17:55
Czytam ten post i nasuwa mi sie utrata kompresji co do dodatnich korekt..
Stuki hm.. skoro wszystko sprawdzone to moze dwumas- ale z tym dwumasem to luzna sugestia..

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

marajan
31-03-2018, 18:00
kurcze nie pamiętam już czy byly odatnie czy ujemne, palnąłem z głowy, pójdę zaraz sprawidzić jesze raz.

toofoxy
31-03-2018, 18:16
Tak wogole to na korekcje ma wplyw niemal wszystko. Trzebaby sprawdzic wskazania przeplywomierza, uklad paliwowy, głównie pompę skoro wtryski sa ok - cisnienie paliwa na listwie, szczelnosc ukladu dolotowego, podkladki pod wtryskiwaczami, kompresja.. na ta chwile tyle mi przychodzi do glowy..

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

marajan
31-03-2018, 18:56
sprawdziłem jeszcze raz korekcje
na zimnym:
cyl.1 ok. --1,8
cyl.2 ok. 2,9
cyl.3 ok -- 0,9
cyl.4 ok 0,5

na ciepłym
cyl.1 --0,63
cyl.2 0,66
cyl.3 -- 0,15
cyl.4 0,13

Ogólnie na ciepłym teraz wyszło w miarę dobrze, mimo to po zagrzaniu auta i przegonieniu stukało to coś ciągle.
Korekcje korekcjami, chcę się pozbyć tego stukania stąd też pytanie czy uszkodzony zawór lub popychacz miał by wpływ na korekcje.

toofoxy
31-03-2018, 19:20
co do zaworow i ich nieprawidlowego dzilania na pewno mialoby to wplyw na korekcje
No a co z dwumasem, na pewno sprawny?


Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

marajan
31-03-2018, 20:02
co do zaworow i ich nieprawidlowego dzilania na pewno mialoby to wplyw na korekcje
No a co z dwumasem, na pewno sprawny?


Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Dwumas jak dla mnie jest ok. Dźwięk się nie zmienia po wciśnięciu sprzęgła i ruszaniu lewarkiem. Odpala gładko i gaśnie, nie wibruje. Zamówiłem sobie stetoskop, jak przyjdzie to go jeszcze „zbadam”


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

rybsztein
31-03-2018, 20:28
Klapki wirowe na miejscu?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

marajan
31-03-2018, 20:55
nie sprawdzałem jeszcze, od spodu da rade?

rybsztein
31-03-2018, 21:01
Nie. Trzeba zdejmować górę silnika.

Jak dla mnie masz urwaną na 2 cyl. Spadła kompresja i stąd na zimnym taka wysoka korekta. A hałas to tłuczące się w cylindrze resztki klapki. Czym prędzej sprawdzić bo może tylko jeden cylinder na razie dostał.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

toofoxy
31-03-2018, 21:31
Faktycznie.. klapki. Warto sprawdzic. Sam mam 8V i stad umknelo mi to.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Braval
01-04-2018, 00:07
Patrzcie! Tylu mechanikow kase wyrwalo i nic nie pomogli...a na forum gratis.:roll:

miki920615
01-04-2018, 00:16
Witam,
zaciekawił mnie ten watek, tym bardziej, ze te "stukanie" mam rowniez i ja w swoim 150km bravo z 2008r, dzwiek jest identyczny jak u kolegi. Myslalem, ze to jest normalny odglos tego silnika a tu sie okazuje co innego. Napewno to nie jest wina dwumasy, gdyz u siebie wymienialem z 4 miesiace temu i z dzwiekiem silnika nic sie nie zmienilo.

marajan
01-04-2018, 00:52
Patrzcie! Tylu mechanikow kase wyrwalo i nic nie pomogli...a na forum gratis.:roll:

Gratis to są sugestie, jak naprawisz za „flaszkę” to będzie gratis naprawa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk