Zobacz pełną wersję : EGR - dylemat
Wiem że temat egr wałkowany był wiele razy.....ale dzisiaj zgłupiałem :smile:
Moja zaczęła lekko poszarpywać przy delikatnym przyspieszaniu itp. po lekturze forum padło na egr.
Znalazłem chwilę czasu na wmontowanie pełnej zaślepki, w miejscu gdzie już siedziała ta z otworami więc szybka podmianka i gotowe.
Czyścić oczywiście mi się nie chciało :smile:
Po niedzieli jestem umówiony na wywalenie egr z ecu więc myślę najwyżej polatam tzw. chwilkę z palącym checkiem.
Poskręcałem wszystko z powrotem, odpaliłem i w drogę ku mojemu zdziwieniu żaden błąd na tablicy się nie pokazuje a zrobiłem ok. 60km
Nie wiem czy tak ma być czy zaslepka nie w tym miejscu co trzeba ?
Zaślepkę dałem w miejscu gdzie zielona strzałka na zdjęciu (fotka pożyczona z netu):
31544
EDIT:
Trochę jednak się pospieszylem , przy następnym odpaleniu Check się pokazał.
Nie myślałem nawet za Croma może po zaślepce dostać takiego kopa 😁 zbiera sie jak burza ,jeszcze tylko wyprogramowac i gotowe.
nowszy_00
24-03-2018, 19:10
Ile płacisz za wyprogramowanie?
Jakie dotychczas masz średnie spalanie?
Wstępnie gość powiedział 200-250zł czyli rozsądna cena.
Ze spalaniem różnie, ponieważ ostatnio samo miasto, więc ciężko o dobre wyniki.
Zauważyłem jednak dzisiaj że po zaślepieniu wskazania kompa zaczęły spadać, nie wiem ile do spalania ma egr.
Po założeniu blachy w jeździe miejskiej po przejechaniu ok.70km pokazuje 8,5l.
Z tego co widziałem podczas jazdy da się zejść niżej ale światła,ronda itp robią swoje :smile:
nowszy_00
25-03-2018, 08:47
To dobra cena, ja płaciłem w Gdańsku 300,- ale w naprawdę dobrym serwisie, gdzie właściciel wiedział co robi w 100%.
Przez ponad rok jeździłem z check engine. Po wyprogramowanie egr, spalanie spadło do 9 w mieście i 6 w trasie
Wyprogramuj EGR i zmień program.ja tak zrobiłem i jest bajka.mam 151konikow zamiast 120 .
Nie kuś :smile:
jeszcze do tego dpf i byłby komplet.
Mówcie spada spalanie.... kucze i z egr spala średnio 7.4l ostatnie 1500km z tego jakieś 1200km po mieście... a Eye juz jest nowy... ma rok a juz czuje ze nie działa tak jak ma działać... juz raz był czyszczony... potrafi przy 2000 tys/min przydusic jakoś słabo się zbiera do tych 2k... i czasem przy 2750 jest tez przyduszenie... ale to zmiana stacji z orlenu na inna praktycznie całkiem wyeliminowalem...nie wiem czemu tak sie syfi ten egr ...dpf juz nie mam...
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
.nie wiem czemu tak sie syfi ten egr
PSJ albo wtryski leją.
Mówcie spada spalanie.... kucze i z egr spala średnio 7.4l ostatnie 1500km z tego jakieś 1200km po mieście... a Eye juz jest nowy... ma rok a juz czuje ze nie działa tak jak ma działać... juz raz był czyszczony... potrafi przy 2000 tys/min przydusic jakoś słabo się zbiera do tych 2k... i czasem przy 2750 jest tez przyduszenie... ale to zmiana stacji z orlenu na inna praktycznie całkiem wyeliminowalem...nie wiem czemu tak sie syfi ten egr ...dpf juz nie mam...
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Problem jest w samej cewce i rdzeniu... tak jak wiele razy pisałem to jest bardzo źle spasowane i wymiana na nowy również nic nie da na dłuższa metę tylko rozebranie i przeszlifowanie rdzenia cewki i wewnętrzny rdzeń aby luźno pracowały powoduje spokój na 30..40 tys km..
Dla pocieszenia powiem że mój kolega w nowej toyocie po przebiegu około 20 tys km jest właśnie po 2-giej wymianie EGR na gwarancji
Poza tym spalanie 7,4 w mieście zima w Cromie nie uważam za złe...
To może jakiś manual na rozebranie i regenerację EGR? No i druga kwestia. Czy ktoś próbował zamienników np NTY lub Qualite Parties?
Ja czyscilem EGR z 5 razy (włącznie z regeneracja cewki), 2 nowe egr_y miałem i lipa.zrobilem tuning programowy i od 3 lat elegancja nie wiem co to EGR.
To może jakiś manual na rozebranie i regenerację EGR? No i druga kwestia. Czy ktoś próbował zamienników np NTY lub Qualite Parties?
Niestety moją instrukcję która zrobiłem dawno temu diabli wzięli https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/172017-egr-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-przemyslenia-liska/
Poszukam coś i wkleję ... ważne jest aby rozebrać cewkę i wyciągnąć z niej rdzeń a następnie ten rdzeń zamocować w wiertarkę, wkrętarkę, tokarkę.... lub ręcznie wypolerować papierkiem ściernym tak aby był gładki i świecący. ;-) To samo robimy z wnętrzem cewki - czyścimy i polerujemy. Jeśli tego nie zrobimy to na skutek wysokiej temperatury oraz sadzy, która się tam dostaje z czasem to się blokuje i staje... ( rdzeń się rozszerza i na zimnym silniku jest OK a jak dostaje temperaturę - prądy wirowe to się rozszerza ) a następnie zapieka się sam zawór grzybka bo nie pracuje i też staje.... Taką operację robimy raz a potem to co 30..40 tys km profilaktyczne czyścimy cewkę i rdzeń z tej sadzy... I naprawdę nie trzeba wymieniać tych EGR-ów co 10. tys km... Ja mam już drugie auto z silnikiem JTD /MJTD i przejechałem kilkaset tys km więc wiem ze tak jest.
A tu jest filmik z rozebrania cewki który na szybko znalazłem:
Niestety autor nie poleruje wnętrza cewki tylko czyści a i sam rdzeń i owszem szlifuje ręcznie papierkiem ale też nie za dokładnie więc to że się zapiecze jest dla mnie niemalże pewne :!:
https://www.youtube.com/watch?v=lhp68-kI9kM
W podlinkowanym poście napisałeś o różnicach w spalaniu pomiędzy zaślepionym i w pełni działającym EGR dochodzących nawet do 1,5L/100km. Nie tylko na tym forum przetoczyła się batalia czy faktycznie zaślepienie EGR ma zauważalny wpływ na spalanie. Tunerzy CONMIR i Cinek twierdzą, że różnica w spalaniu po zaślepieniu jest pomijalna. Mnie się wydaje, że różnicę zarówno w osiągach jak i w spalaniu odczuje się po wymianie uszkodzonego EGR na sprawny.
Różnica jest i to jest widoczna tak jak wiele razy tłumaczyłem w zależności od stylu jazdy - rodzaju tras... EGR jest zamykany powyżej 2000 obr/min więc niezależnie czy masz zaślepiony EGR czy tez nie spalanie będzie identyczne jeśli jeździsz w trasach na autostradach lub utrzymujesz silnik powyżej tych obrotów... Jeśli jednak korzystasz z dróg lokalnych i 6 biegu lub poruszasz się po zakorkowanym mieście to jest to różnica bo takie są prawa fizyki. Z jednej strony silnik z EGR-em ma chłodniczkę splin, która chłodzi spaliny dolatujące do kolektora co zwiększa sprawność silnika szczególnie zanim się rozgrzeje i znacząco przyspiesza czas rozgrzania silnika... ( wpadają do cylindrów gorące spaliny zmieszane z powietrzem a nie powietrze np.: - 10 C ) z drugiej wlot spalin zmniejsza ilość powietrza zassanego, który jest rejestrowany przez przepływkę i na podstawie tych parametrów jest ustawiany wtrysk paliwa zgodnie z mapą... im mniej powietrza tym mniej paliwa i tym mniejsza moc/moment.... ale tocząc się lub stojąc w korku potrzebujesz kilka/kilkanaście koni.
Tunerzy więc mają rację lub/i kompletnie mylą się w zależności od twojego stylu jazdy... taki paradoks. :lol:
Dla przykładu w święta zrobiłem sobie trasę z rodzinką... Trochę miasta, trochę terenu zabudowanego i trasy szybkiego ruchu.... w sumie około 180 km nie śpiesząc się bo zima zaatakowała i spalanie na poziomie 5 litrów... Mimo konieczności dwukrotnego rozgrzania auta od prawie 0C
Pamiętajcie jeszcze o jednym czynniku który wszyscy póki co maja w głębokim poważaniu ... ekologii ... tak tak wiem ale jeśli czytacie i słuchacie jakie sa zmiany w prawie drogowym, zakazie wjazdu do miast itp to zauważyliście, że coraz częściej mówi się o kontroli aut z Euro ....4 ..5 lub nawet ich wycofaniu. Nagle obudzicie się a tu wejdzie zapis o badaniach obowiązkowych spalin lub kontrolach wyrywkowych i co wtedy zrobicie mając wycięty EGR i DPF...
nowszy_00
07-04-2018, 08:36
Dla przykładu w święta zrobiłem sobie trasę z rodzinką... Trochę miasta, trochę terenu zabudowanego i trasy szybkiego ruchu.... w sumie około 180 km nie śpiesząc się bo zima zaatakowała i spalanie na poziomie 5 litrów... Mimo konieczności dwukrotnego rozgrzania auta od prawie 0C
Pamiętajcie jeszcze o jednym czynniku który wszyscy póki co maja w głębokim poważaniu ... ekologii ... tak tak wiem ale jeśli czytacie i słuchacie jakie sa zmiany w prawie drogowym, zakazie wjazdu do miast itp to zauważyliście, że coraz częściej mówi się o kontroli aut z Euro ....4 ..5 lub nawet ich wycofaniu. Nagle obudzicie się a tu wejdzie zapis o badaniach obowiązkowych spalin lub kontrolach wyrywkowych i co wtedy zrobicie mając wycięty EGR i DPF...
Nie wiem jak to zrobić aby samochód który waży 1700 kg z pasażerami ma silnik 1,9 150 km i dość duże opony dodatkowo w zimę w cyklu mieszanym palił 5 litrów ropy....
Padbandito
07-04-2018, 08:58
że coraz częściej mówi się o kontroli aut z Euro ....4 ..5 lub nawet ich wycofaniu. Nagle obudzicie się a tu wejdzie zapis o badaniach obowiązkowych spalin lub kontrolach wyrywkowych i co wtedy zrobicie mając wycięty EGR i DPF...
Tylko ,że Croma w papierach ma wbite z DPF i bez DPF Euro 4 więc czym tu się przejmować ? wycinając DPF nie wchodzisz nawet na EURO 3 z emisją spalin :)
Tylko ,że Croma w papierach ma wbite z DPF i bez DPF Euro 4 więc czym tu się przejmować ? wycinając DPF nie wchodzisz nawet na EURO 3 z emisją spalin :)
Wycinasz DPF, klapy wirowe, EGR... to masz silnik jak w Ursusie ;-) nie ważne co będziesz miał w papierach jak ci inspekcja drogowa włoży sondę do tłumika ;-) i zabierze dowód..
Chyba się mylisz. Diesla tak łatwo nie jest sprawdzić
Padbandito
09-04-2018, 11:42
nie ważne co będziesz miał w papierach
Kolega się chyba zagalopował , nieważne co mam w papierach ? To jak będę miał w papierach euro 4 to mam wydmuchać z rury Euro 6 bo ITD tak chce ? zabawne :smile: Samochód ma wykazać na bananiu taka norma jak jest w papierach.
Chyba się mylisz. Diesla tak łatwo nie jest sprawdzić
Dużo artykułów o tym jest :
Fragment : "Powyższe przykłady dowodzą, że badanie najbardziej szkodliwych dla środowiska zanieczyszczeń emitowanych przez pojazdy jest skomplikowane. Nie są w stanie robić tego ani stacje kontroli pojazdów, ani tym bardziej inspektorzy IT "
Ale wiadomo każdy robi to co uważa za słuszne na swoją odpowiedzialność ;)
Samochód ma wykazać na bananiu taka norma jak jest w papierach. Ale wiadomo każdy robi to co uważa za słuszne na swoją odpowiedzialność ;)
A jednak w 100% zrozumiałeś kolego co napisałem :lol: i z tym stwierdzeniem się w pełni zgadzam... :lol:
Nie ważne że masz w papierach euro 4 skoro bez sprawnego EGR-u jej nie spełniasz fizycznie i koniec tematu...
A tak na marginesie może nie wszyscy słyszeli... nowe-znaki-drogowe-wjedziesz-dostaniesz-500-zlotych-mandatu (http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32576/oto-nowe-znaki-drogowe-wjedziesz-dostaniesz-500-zlotych-mandatu)
Tylko ,że Croma w papierach ma wbite z DPF i bez DPF Euro 4 więc czym tu się przejmować ? wycinając DPF nie wchodzisz nawet na EURO 3 z emisją spalin :)Ta traktor bez dpf po 300 000 na pewno spełnia jakieś normy... Szczególnie jak kopci jak lokomotywa. Niestety smutna prawda jest taka, że większości osób, które kupują te diesle z nalotem +300 tyś. km nie stać na utrzymanie tych silników w dobrym stanie technicznym i jeżdżą ulepy co to mają wszystko wycięte, wtryski leją jak z węża ogrodowego, do tego wiejski tuning u Janusza i czarna chmura ze świateł, a na deser naklejka diesel musi dymic na zderzaku. Przy dzisiejszych cenach sprzętu każda SKP powinna mieć hamownię obciążeniową i obowiązkowy pomiar zadymienia pod obciążeniem, bo na postoju to kpina. Druga sprawa jak policja nagra delikwenta, który stawia zasłonę dymna to z automatu dowód powinien być zatrzymany, a szrot na lawetę. Naród powinien zrozumieć, że za 20 000 zł może kupić trupa diesla klasy D z przebiegiem z kosmosu na którego utrzymanie w rozsądnym stanie technicznym go nie stać, albo małe kilkuletnie krajowe auto z silnikiem benzynowym, które jest w nienagannym stanie technicznym i posłuży kilka lat bez dużych inwestycji, a przy tym nie będzie smrodzic innym życia, a właściciel nie będzie tracić nerwów na reanimację dojechanej "limuzyny" klasy D...
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
To może stwórz miejsca pracy, aby wszyscy mogli jeździć kilkuletnimi samochodami ?
Porównaj park samochodowy do Rumuni, Bułgari to u nas jest dobrze...
przy tym nie będzie smrodzic innym życia
Świat czeka na Ciebie otworem !
małe kilkuletnie krajowe auto
Śmiech na sali!
Padbandito
11-04-2018, 11:03
Ta traktor bez dpf po 300 000 na pewno spełnia jakieś normy..
Nie wszystkie traktory maja 300 tyś ;) Autentyk z wczoraj , kolega z swoim E39 2002r 3.0D pojechał na badanie techniczne. Pierwsze co zrobił diagnosta to zaczął badać spaliny :) przebieg 480 tys km . Stwierdził diagnosta ,że wszystko w normie :) . Auto przy pełnym obciążeniu dymi na czarno że heja :)
Ta traktor bez dpf po 300 000 na pewno spełnia jakieś normy... Szczególnie jak kopci jak lokomotywa. Niestety smutna prawda jest taka, że większości osób, które kupują te diesle z nalotem +300 tyś. km nie stać na utrzymanie tych silników w dobrym stanie technicznym i jeżdżą ulepy co to mają wszystko wycięte, wtryski leją jak z węża ogrodowego, do tego wiejski tuning u Janusza i czarna chmura ze świateł, a na deser naklejka diesel musi dymic na zderzaku. Przy dzisiejszych cenach sprzętu każda SKP powinna mieć hamownię obciążeniową i obowiązkowy pomiar zadymienia pod obciążeniem, bo na postoju to kpina. Druga sprawa jak policja nagra delikwenta, który stawia zasłonę dymna to z automatu dowód powinien być zatrzymany, a szrot na lawetę. Naród powinien zrozumieć, że za 20 000 zł może kupić trupa diesla klasy D z przebiegiem z kosmosu na którego utrzymanie w rozsądnym stanie technicznym go nie stać, albo małe kilkuletnie krajowe auto z silnikiem benzynowym, które jest w nienagannym stanie technicznym i posłuży kilka lat bez dużych inwestycji, a przy tym nie będzie smrodzic innym życia, a właściciel nie będzie tracić nerwów na reanimację dojechanej "limuzyny" klasy D...
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu TapatalkaGościu jesteś wielki, takie teorię to moja córka z przedszkola przynosi :)
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Czy ktoś mógłby napisać ile może kosztować czyszczenie EGR z częściowym zaślepieniem, a ile pełne zaślepienie i wyprogramowanie?
Czy po wyprogramowaniu jest możliwość późniejszego powrotu do EGR? Zastanawiam się która opcja korzystniejsza.
PS. Jakieś namiary na warsztat we Wrocławiu?
Czy ktoś mógłby napisać ile może kosztować czyszczenie EGR z częściowym zaślepieniem, a ile pełne zaślepienie i wyprogramowanie?
Czy po wyprogramowaniu jest możliwość późniejszego powrotu do EGR? Zastanawiam się która opcja korzystniejsza.
PS. Jakieś namiary na warsztat we Wrocławiu?
Opcja powrotu jest zawsze. Wystarczy ze tuner zapisze Twoja mapę sterowania egr.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.