Zobacz pełną wersję : Koncern FCA mający w portfolio m.in. włoskiego Fiata, Alfe Romeo oraz amerykańskiego Jeepa i Chryslera, chce do 2022 rok
Pełną treść artykułu możesz zobaczyć w http://fiatklubpolska.pl/content.php?r=572-Koncern-FCA-mający-w-portfolio-m-in-włoskiego-Fiata-Alfe-Romeo-oraz-amerykańskiego-Jeepa-i-Chryslera-chce-do-2022-roku-wycofać-ze-swoich-aut-silniki-Diesla-O-decyzji-FCA-poinformował-„Financial-Times”
Lobby stwierdzilo,ze czas na zmiany.Ilosc oleju napedowego zuzywanego przez auta osobowe jest znikoma w stosunku do zużycia przez transport, armie,etc.Więc wracamy do benzynki i lpg,cng, etanolu etc.Pamietam czasy "ziła" na benzynke,ale "malo" palił? Pózniej huczne plany wladz PRL 'dieselizacja trasnsportu" Nasi powinni isc w kierunku produkcji silnikow na alkohol, ziemniaków i burakow rodzi się u nas w bród.Full ekologia i "na zdrowie";-)
rajtkezjusz
02-03-2018, 11:50
Zmiana sposobu zasilania doprowadzi do zmiany sposobu upraw roślin,a to do podniesienia cen żywności-te zależności już obliczono gdy wprowadzano biododatki. Także kij ma 2 końce ,bo na końcu zawsze musi być zysk .Silniki diesla na paliwo BIO mają problem z zagęszczaniem się paliwa,co stanowi problem dla aktualnych wtryskiwaczy . Tutaj wyklucza się idealne dozowanie paliwa tak,aby spełniać normy Euro,a spełnianie norm EU dla biokomponentów . Znów kij ma 2 końce zależne kto ma silniejsze lobby . Jeszcze jedna sprawa,że dodatki BIO lubią pochłaniać wilgoć ,a w baku ze względu na ciągłe zmiany temperatur jest jej sporo dlatego radzi się ,aby zimą jeździć na zasadzie pełny bak - do połowy ,zamiast półbak do rezerwy. Brazylia nie ma takich zmian temperatur jak u nas ,no i oni kiedyś przestawili się na alkohol produkowany z trzciny i stosują z tego biokomponenty . My nie mamy takiego klimatu ,więc produkcja byłaby obarczona problemem jaki wskazałem na początku posta .
Rozwoju nie da się powstrzymać. Lobby petrochemiczne starało się zniszczyć produkcję pierwszych samochodów elektrycznych w latach 90 ubiegłego wieku. GM odbierało siłą przy udziale policji leasingowane auta użytkownikom pomimo, że kolejka po nowe EV wynosiła kilka tysięcy osób. GM poddało się i zaprzestało produkcji. Przejściowo działania te zapewniły producentom oleju napędowego ciągłość biznesu jednak te i kolejne kłamstewka na nic się zdają. Na szczęście prędzej czy później prawda wychodzi na jaw. Kiedyś o smogu w ogóle się nie mówiło. Ktoś policzył, że warto dotować wymiany kotłów węglowych na nowe gazowe. Ktoś w Kalifornii też policzył, że warto stosować ulgi dla użytkowników innowacyjnych nisko-emisyjnych silników. Spadek popytu na diesle jest nieuchronny. W długie trasy będą tanie i wygodne środki komunikacji zbiorowej jak szybka kolej, samolot a do jazdy po mieście diesel przydaje się jak leopard w polowaniu na wróbla.
CichyJerry
10-03-2018, 15:56
To co Fiat ma najlepsze, czyli silniki diesla chcą wycofać? Trochę słabe posunięcie.
eleven111
05-04-2018, 17:42
To co Fiat ma najlepsze, czyli silniki diesla chcą wycofać? Trochę słabe posunięcie.
Skoro kierownictwo fiata podjęło taką decyzje to na pewno jest to lepsza decyzja od anona z internetu który twierdzi że jest ona słaba ;)
zonenberga@poczta.fm
26-04-2018, 09:36
Nie widzę specjalnie alternatywy dla silników spalinowych, jeszcze długo będą nam służyć. Ekonomia zawsze zwycięża i dlatego silniki diesla nie odejdą do lamusa. Napęd elektryczny ze względu na zasięg i czas ładowania to jest nieporozumienie.
Witam, czy to pomoże, wycofać diesle, powinniśmy rozwijać technologie elektryczne, Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.