PDA

Zobacz pełną wersję : Wielki kłopot z odpalaniem przy 0 stopni C



Rycho310
22-02-2018, 18:10
Serdecznie witam jestem tu nowy choć jeżdżę Cruellą 3 lata i mam kłopot z odpalaniem choć wczoraj sprawdzałem wtryskiwacze na Bosch EPS 200 i są jak nowe. Czy to może być problem z listwą CR? choć żaden błąd się nie wyświetla mam FESA 3,6. Pomózcie proszę!!!

kamilf
22-02-2018, 18:14
Świece.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Rycho310
22-02-2018, 18:17
Witaj
Swiece w tamtym roku HGK nowe i nic

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Przepraszam NGK

maka131
22-02-2018, 18:18
Albo mapy wtryskiwaczy podczas rozruchu. Odłącz wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodniczego, ten w termostacie, i sprawdź jak odpala na zimnym. Wyświetli błąd, po ponownym podłączeniu i kilku podpaleniach błąd zniknie.

Rycho310
22-02-2018, 18:23
Teraz jest jeszcze ciepły a le jutro na pewno tak zrobię, czy coś jeszcze mogłoby być???

maka131
22-02-2018, 18:27
Niska kompresja, ale tutaj to jeszcze chyba będzie lekko silnikiem telepało zaraz po odpaleniu.
Dobrze byłoby kompa podłączyć, ciekawe co pokaże podczas rozruchu.
A jak akumulator, może za wolno kręci lub rozrusznik nie domaga. Wówczas tez potrzeba więcej czasu na rozruch.

Rycho310
22-02-2018, 18:31
Akumulator Bosch S5 z tamtego roku -siekiera, Rozrusznik- 9 zębów jak to w automacie siekiera ręce opadają w układzie paliwowym Data-col wyjeżdżony cały zbiornik i dalej NIC!!!

maka131
22-02-2018, 18:39
Poczytaj o mapach startowych czy rozruchowych wtryskiwaczy, był tu kiedys spory watek o tym. Ten problem dopada również inne marki. Na partaczach aukcyjnych można kupic gotowe moduły które ułatwiają rozruch starszych aut, prze chwilowa zmianę sygnału z czujnika temperatury. Można tez samemu podłączyć rezystorem po przekaźniku i uzyskać podobny efekt.
Można tez za ok 300 przeprogramować mapy.
Wskazana jednak wcześnie diagnoza, co by się nie rozczarować.

Rycho310
22-02-2018, 18:52
Co ciekawe mam zamiast rury na dolocie z intercoolera do egr-a tej w kształcie litery v zrobiony łącznik z zaworem przez który moge wstrzyknąć odrobine startera NIE PLAKA kupiłem taki norweski. Po dosłownie odrobinie tego wsiadam i bez grzania gada jak gdyby nigdy nic????

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Chodzi o ten pierwszy moment rozruchu po odpaleniu po dosłownie 5 sekundach gaszę i ponowny start jakby się nic nie działo nie rozumiem tego

lisekg
22-02-2018, 19:48
Serdecznie witam jestem tu nowy choć jeżdżę Cruellą 3 lata i mam kłopot z odpalaniem choć wczoraj sprawdzałem wtryskiwacze na Bosch EPS 200 i są jak nowe. Czy to może być problem z listwą CR? choć żaden błąd się nie wyświetla mam FESA 3,6. Pomózcie proszę!!!


Trudno to znaleźć... czasami pada zadajnik w pompie CR i podczas rozruchu jest za niskie ciśnienie na szynie... może padł ci przekaxnik świec... sprawdzić czy świece dostają 12V po przekręceniu kluczyka, jeśli jesteś pewny wryskiwaczy i tego, ze nie maja uszkodzonego uszczelniacza ( a może mieć i traci cała szyna cisnienie... u jednych tylko na ciepłym silniku u innych tylko na zimnym ) to zostanie kompresja. Ja jednak radził bym zrobić test na przelew w aucie oraz sprawdzić ciśnienie na szynie CR przy odłączonych wtyczkach wtryskiwaczy - ile pompa daje ...

Stomil
22-02-2018, 20:47
[QUOTE=Rycho310;318601]Co ciekawe mam zamiast rury na dolocie z intercoolera do egr-a tej w kształcie litery v zrobiony łącznik z zaworem przez który moge wstrzyknąć odrobine startera NIE PLAKA kupiłem taki norweski. Po dosłownie odrobinie tego wsiadam i bez grzania gada jak gdyby nigdy nic????

Zrób zdjęcie tego cuda i wklej. Rozumiem, że wcześniej wszystko działało OK. Odłącz wyżej wspomnianą wtyczkę od czujnika temp. i daj znać jak po tym odpala.

Rycho310
22-02-2018, 21:30
Drodzy koledzy przekaźnik świec raczej ok bo codzienne ranne odpalanie zaczynam od tzw: pyk, potem drugi raz pyk,,,,,,potem trzeci raz pyk i rzeźnia tu-du i nie można kręcić dalej bo
rozłącza wszystko,,,,,,,,,,,,chce ale nie może??? Dlatego coś mnie gnębi z tym ciśnieniem, ale tak jak radzicie spróbuję jutro z tym czujnikiem, a foto wynalazku zaraz wrzucę wiem że tak nie powinno być ale chcę oszczędzić męczarni i rozrusznika i akumulatora. Mimo wszystko bardzo wam dziękuję za te wszystkie sugestie, jutro będę je realizował i jak coś poskutkuje to na pewno się z wami podzielę drodzy koneserzy pajdek chleba---- KROMEK :-))))

kamilf
22-02-2018, 21:38
Z ciekawości - jak sprawdzić zadajnik cisnienia? Mes i kręcenie z odpietymi wtyczkami wtryskow?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Rycho310
22-02-2018, 21:53
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak wkleić zdjęcie czegoś bo próbuję ale wyświetla się jakiś komunikat 31224

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

sorry już wiem :-))))

lisekg
22-02-2018, 21:55
Z ciekawości - jak sprawdzić zadajnik cisnienia? Mes i kręcenie z odpietymi wtyczkami wtryskow?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Dokładnie tak...ale byc może padł czujnik na szynie i pokazuje większe ciśnienie niż faktycznie jest więc zadajnik jest źle wysterowany... kombinacji jest bardzo wiele i nie na wszystkie da odpowiedź MES bo czerpie dane z czujników które moga być uszkodzone ( zawyżać lub zaniżać wartości rzeczywiste )

Tykanie przekaźnika świec to za mało... sprawdź napięcie na świecach aby być na 100% pewnym i wyeliminować układ świec żarowych... ( to znaczy na 100 % musiałbyś je wykręcić i sprawdzić czy żarzą się końcówki a nie maja zwarcia wewnątrz korpusu - ja dawno temu tak miałem w Fiacie Uno DS i samo mierzenie oporności nic nie dawało... )

kamilf
22-02-2018, 21:56
Moje auto pali względnie kolego Lisek, o nadajnik spytałem z ciekawości;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

lisekg
22-02-2018, 22:02
Moje auto pali względnie kolego Lisek, o nadajnik spytałem z ciekawości;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

OK... ;-)
Innym sposobem jest wstawienie "Chip tuningu" na szynie CR i podkręcenie ciśnienia... W przypadku aut z większym przebiegiem to lepsze rozwiązanie niż wymiana wszystkiego za grube $$$$$

Rycho310
22-02-2018, 22:30
Dziękuję za kolejną cenną uwagę w moim silniku nie ma już nawet czego spryskiwać WD-40 bo wszystko jest tak rozruszane że cokolwiek zapieczonego odkręcić to czysta przyjemność i uwierzcie mi,że gdybym miał to auto skreślić tylko z tego powodu, że wierzę w to że to jakaś pierdoła to na pewno tego nie zrobię bo to AUTO jak już odpali a mam na myśli temp. ujemne to na chwilę obecną nie widzę auta, w tym wieku i przebiegu 390 000 km,w którym spędziłbym tak komfortowo czas pokonując na raz 1300 kilometrów z domu do pracy i pracy do domu (Monachium)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Reasumując spróbuję jeszcze innej listwy z innymi czujnikami tak dla sprawdzenie i zobaczymy co komp pokaże. Do jutra pozdrawiam

Abramsik
23-02-2018, 06:56
Czytam wątek z zainteresowaniem bo choć te problemy mnie nie dotyczą wiedzy praktycznej nigdy dość. Pozwolę sobie na mały OT. Kolega Rycho310 swoim ostatnim wpisem zrobił moim zdaniem świetną reklamę naszym Kromkom a i serca wielu napełnił otuchą. Dokładnie mam na myśli ten fragment:

bo to AUTO jak już odpali a mam na myśli temp. ujemne to na chwilę obecną nie widzę auta, w tym wieku i przebiegu 390 000 km,w którym spędziłbym tak komfortowo czas pokonując na raz 1300 kilometrów z domu do pracy i pracy do domu (Monachium):lol:
Na zamieszczonym przez Ciebie zdjęciu widać na pokrywie aku. wklejkę z danymi serwisowymi. Pomysł bardzo mi się spodobał i zamierzam zrobić to u siebie, jednak zwrócił mą uwagę interwał wymiany oleju. Można by pomyśleć, że przy takich jednorazowych trasach można spokojnie robić wymianę oleju po 15 tys. lub nawet kierować się wskazaniami komputera. Widzę, że przyjąłeś interwał 10 tys. km, i wg. mnie to może być recepta sprawność silnika przy tak szacownym nalocie.

Maxi
23-02-2018, 09:23
Przeto na tej samej naklejce widnieje przebieg 200K, więc to jest 200K czy niecałe 400K?

Rycho310
23-02-2018, 11:52
Witam
Sprostuję ten mój nalot kupując ją miała na liczniku 126 000, sprawdzamy silnik sucho nie myty spod bagnetu ani wiaterku więc może to prawda ale po miesiącu wracając z wczasów zapaliła mi się kontrolka silnika i zjechałem w trybie awaryjnym do serwisu, a tam dopalili mi DPF komputerowo no i gatka szmatka z serwisantem i swoimi kanałami okazało się, że auto ma nie około 130 tys., a 330 000 km. I tak to wygląda, choć powiem szczerze jakoś mnie ten przebieg nie przeraził, bo od wiosny do późnej jesieni poza wymianą płynów i filtrów nawet nie wiem co to kanał tfu tfu, żeby nie zapeszyć. Może mnie skrytykujecie,ale byle czego do niej nie leję, wszystko zgodnie ze specyfikacją( jak w książce). Zawsze wychodziłem z takiego założenia, że ,,jak się dba, to się ma". No a teraz idę sprawdzać to co mi napisaliście.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A i jeszcze jedno przebieg na liczniku zostawiłem taki jaki jest choć jak ktoś pyta to zawsze go informuje jak jest

Rycho310
23-02-2018, 14:16
Witajcie
Pierwsze spostrzeżenia po odpięciu wtyczki czujnika temperatury nic się nie zmieniło poza tym, że kontrolka świec pali się dłużej , i wyskoczył błąd czujnika. Postaram się wkleić dwa krótkie filmiki jeden przed zastosowaniem startera i drugi po, oraz zdjęcia parametrów po uruchomieniu może na coś zwrócicie uwagę31225 3122631227

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Chciałbym dorzucić te dwa krótkie filmiki ale nie mogę!

maka131
23-02-2018, 14:28
nie chwaliłeś się wcześniej, że masz możliwość podłączenia kompa i logowania.

zrób teścik:
1 odepnij wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu
2 zaznacz do logowania parametry: prędkość obrotowa silnika, ciśnienie paliwa (zmierzone i oczekiwane)
3 przejdź na zakładkę wykres i kliknij Start
4 spróbuj uruchomić auto. przez ok 10 sekund rozrusznik powinien kręcić, nie powinien odpalić.

jeśli dobrze pamiętam nazwy parametrów to zobaczysz po jakim czasie pojawia się ciśnienie na listwie CR.
zaraz spróbuje znaleźć jakieś stare logi, gdybym niewłaściwe parametry wskazał będziesz mógł porównać.

kolegów proszę o korektę, gdybym coś pomylił lub o czymś zapomniał.

lisekg
23-02-2018, 15:42
Wszystko wygląda dobrze po odpaleniu jak silnik ma już 850 obrotów...

Sprawdź to tak jak kolega radzi z odłączonym czujnikiem ....

a propo tego czujnika to o ile pamiętam jest to hallotronowy czujnik i ma on taką przypadłość, że potrafi się uszkodzić w dość dziwny sposób... Objawy jakie ja miałem w Stilo były takie że silnik po nagrzaniu - przestawał pracować ( po ostygnięciu pracował poprawnie do nagrzania) u kolegi w tym roku w Skodzie Octavi padł tak, że jak silnik był zimny to nie działał a jak go pomęczył i go rozgrzał to zaczynał działać... W Brava z czasem odchodził od koła - wieńca zębatego i tez nie chał zapalić na zimnym silniku - wystarczyło dosunąć/ zmienić szczelinę bo żadnych komunikatów nie było... więc t tez jest trop.. Ale obecnie w silnikach sa dwa czujniki i komputer rejestruje i porównuje oba sygnały więc wyrzucił by tobie komunikat o takim błędzie

desmo999
23-02-2018, 15:56
A moze rozrusznik zdycha?? i za wolno kreci??Podladuj przez noc aku i zobacz jak odpali. Uklad cr nie odpali jak nie uzyska odpowiednich obrotow, dasz plaka to potem chodzi od strzala. Powyzej 200 na pewno musi byc CR na listwie ok 300bar powinien chodzic

Rycho310
23-02-2018, 16:40
Powiedzcie jak wrzucić filmik z telefonu??? to zobaczylibyście jak to wszystko wygląda

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Te 850 obrotów to też mnie trochę dziwi bo niekiedy jak odpali to w pierwszych kilku sekundach jest 850 a dopiero po chwili w chodzi na około 1000

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A ten test to na zimno czy bez znaczenia?

maka131
23-02-2018, 17:31
A moze rozrusznik zdycha?? i za wolno kreci??Podladuj przez noc aku i zobacz jak odpali. Uklad cr nie odpali jak nie uzyska odpowiednich obrotow, dasz plaka to potem chodzi od strzala. Powyzej 200 na pewno musi byc CR na listwie ok 300bar powinien chodzic

o to samo mi chodziło ze sprawdzeniem prędkości obrotowej na rozruchu i ciśnieniem paliwa na listwie. jak odłączy czujnik to auto nie zapali i będzie chwila żeby zobaczyć jak się prędkości mają, czy nie kręci za wolno, oraz przy jakiej prędkości pojawia się odpowiednie ciśnienie na listwie.
najlepiej test wykonać na zimnym, jak auto postoi i akumulator odpocznie

Rychy
jeśli po odpaleniu auto wkręca się na obroty ok 1000 a po chwili spada na 800 to wydaje mi się, że komputer wykrywa że jest mało prądu i podnosi obroty w celu szybszego uzupełnienia przez alternator

weź podłącz woltomierz i sprawdź do ilu spada napięcie na aku podczas rozruchu

Rycho310
23-02-2018, 18:18
Ok dzięki jutro tak zrobię bo dziś jest już ciepły
Również pozdrawiam

Johnyyy
24-02-2018, 13:41
Witam.

u mnie też taka ciekawostka z odpalaniem

przy temperaturach od 0-3 stopni strasznie słabo pali a poniżej -2 prawie na strzała alternator ładuje 13,8V akumulator prawie nowy
zastanawiam się czy przez krótkie trasy akumulator jest niedoładowany i kręci za słabo (może dać mocniejszy 140A z automatu jeśli pasuje)
przy temperaturach poniżejj -2 stopni jest jakaś większa dawka paliwa że lepiej pali niż w temp powyżej 0?


edit

13,8V to chyba za mało ?

chrom
24-02-2018, 17:55
13,8 to jest bardzo dobry prąd

Capsel
24-02-2018, 18:34
13,8V to NAPIĘCIE, nie prąd.
Johnyyy napięcie ładowania powinno wynosić 13,8-14,4V, jeśli przy wyłączonych odbiornikach masz 13,8 to mało