Zobacz pełną wersję : Czy całkowicie zaślepiony ale nie wyprogramowany EGR wpływa na spalania?
nowszy_00
15-02-2018, 21:54
Witam, po zakupie Cromy jedną z pierwszych decyzji było wyrzucenie klap wirowych, zaślepienie ich śrubami z allegro i wstawienie blachy celem zaślepienia EGR.
Autko jest żwawe, całkiem dobrze przyspiesza , chociaż nie mam odniesienia do sytuacji z przed "tuningu".
Co prawda przy delikatnym przyspieszaniu w okolicach 2000 obrotów czuć delikatniutkie przydławienie(na każdym biegu), ale to co mnie martwi to spalanie... Przy jeździe 70% trasa 30% miasto i nie używaniu klimatyzacji średnie spalanie to komputerowe 7,8 a fizyczne (czyli tankowanie pod korek i wyliczenia) to 7,4 Wydaje mi się to dość duże. Czy po wyprogramowaniu EGR poza zniknięciem kontrolki check engine, spalanie spadnie? Czy to wysokie spalanie jest spowodowane czymś innym? W przyszłym tygodniu planuję go trwale wyprogramować. Będąc w serwisie podpowiedzcie co jeszcze mogę sprawdzić , przez co spalanie jest tak wysokie.
Pozdrawiam i czekam na sugestie.
Może ktoś z trójmiasta ma cromę ze zdrowymi klapami i chciałby pokazać jak pracuje jego autko?? :) Chętnie podjechał bym na oględziny.
Teraz jest zimno, silnik się dłużej nagrzewa, jeżeli te trasy nie są długie to takie spalanie (7,4) jest w normie. 150 wysokoniutonometrowych hucułów musi swoje zjeść, żeby rozpędzić 1600kg auto z dużą budą.
EGR wskazane wyłączyć programowo, jeżeli wstawiłeś zaślepkę pełną, bez dziurek.
Jeśli tylko zaślepiłeś na 100% EGR to masz ikonę na blacie o tym, ze twój silnik pracuje w trybie awaryjnym.. ile w tedy spala tego nie wiem..
Samo usuniecie EGR-u musi skutkować wzrostem spalania bo praw fizyki nie oszukasz.... a o ile to zależy od tego ile czasu w twoim stylu jazdy utrzymujesz obroty ponad 2000 obr/min.... jeśli głównie jeździsz w trasy to pewnie tego nie zauważysz... jeśli po mieście i często korzystasz z 6 biegu to to odczujesz...
Czy 7,4 litra/100 to dużo czy mało również tobie nie odpowiem... Pytanie jaką masz średnią prędkość pomiędzy "dystrybutorami" wyliczoną przez komputer :lol:? 50km/h... 40...30..20... i na jakich odcinkach to robisz... jazda do 5...10 km skutkuje spalaniem na poziomie 10 litrów ( zobacz jakie spalanie maja auta po pierwszych kilometrach na autocentrum.pl )
Moje spalanie to 6,16 litra za 100 tys km http://www.motostat.pl/user_images/24378/icon1.png (http://www.motostat.pl/vehicle-stats/24378)>
Lisek, czyli do 2000 obrotów EGR jest otwarty, a powyżej się zamyka?
Lisek, czyli do 2000 obrotów EGR jest otwarty, a powyżej się zamyka?
Dokładnie tak na poziomie 1800-2000 obr zawór się zamyka powyżej 2000 obr/min jest w 100% zamknięty
nowszy_00
17-02-2018, 12:09
Często zdarza mi się jeździć poniżej 2000 obrotów więc nie pozostaje nic innego niż zainwestować 300,- i wyprogramowac egr. Dam znać jakie efekty
Często zdarza mi się jeździć poniżej 2000 obrotów więc nie pozostaje nic innego niż zainwestować 300,- i wyprogramowac egr. Dam znać jakie efekty
tańszą opcją jest wyczyścić EGR w tym głownie rdzeń z cewką i cieszyć się sprawnym autem...
Coraz większa nagonka ekologów skonczy się kontrolami Diesli i zabieraniem dowodów za brak filtrów, EGR,u.. i tp..
nowszy_00
17-02-2018, 20:52
tańszą opcją jest wyczyścić EGR w tym głownie rdzeń z cewką i cieszyć się sprawnym autem...
Coraz większa nagonka ekologów skonczy się kontrolami Diesli i zabieraniem dowodów za brak filtrów, EGR,u.. i tp..
Czy kiedy mam zastąpiony kolektor ssący bez problemu mogę mieć sprawny egr bez blachy? Czy ściągnięcie blaszki jest problematyczne czy samemu powinienem sobie z tym poradzić?
Czy kiedy mam zastąpiony kolektor ssący bez problemu mogę mieć sprawny egr bez blachy? Czy ściągnięcie blaszki jest problematyczne czy samemu powinienem sobie z tym poradzić?
Masz 150 konny silnik węc ściągniecie blaszki nie jest problemem.. klucz 13 nasadka o ile ktoś zaślepił EGR blachą wstawiona przed EGR-em lub klucz 10 nasadka jesli jest pomiędzy EGR-em a kolektorem ssącym. lub to i to i odkręcić cały EGR do czyszczenia :lol: co polecam...
Ważne jest aby wstawić blaszkę ( kryzę ) z 4 otworami pomiędzy EGR a kolektor... dostaniesz ja za kilka zł na znanym portalu aukcyjnym i oczywiście dokładnie wyczyścić i przeszlifować rdzeń cewki zaworu !!! wtedy wszystko będzie pracować poprawnie przez najbliższe 40..50 tys km..
Ja u siebie tak mam i gdy ostatnio wywalałem klapy wirowe to osad wewnątrz kolektora ssącego był po 160 tys km na poziomie 0,5..1 mm więc pomijalnie mały ;-)
Witam, ja mam zaślepiony i wyłączony egr, mimo to tez mam takie zdławienie w okolicy 2000rpm. Myślałem może ze to wina przypinających się klap wirowych ale skoro kolega ich nie posiada a ma ten sam objaw to czego to może być wina?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
nowszy_00
18-02-2018, 22:49
Może to zalaczajace się turbo powoduje taki efekt?
michalpodroznik
18-02-2018, 23:17
Z autopsji:
Trzeba sprawdZić turbo. Tez miałem dlawienie. Wymienilem egr, n75 i przepływomierz na nowe. Dlawienie nie ustalo. Z uwagi na przebieg i saczacy sie olej z turbiny, oddalem turbo do regeneracji.
Po remoncie turbiny jak ręką odjął.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Może się zacinać ta geometria?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
michalpodroznik
19-02-2018, 08:38
Myślę, ze tak. Turbiarz to sprawdzi,bo na mesie to nie zawsze wychodzi.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
nowszy_00
19-02-2018, 12:08
Co do EGR.Zrobilem mały eksperyment i po prostu wykasowałem check engine za pomocą kabla. Spalanie wyraźnie się zmniejszyło obserwując chwilowe na desce rozdzielczej. Mam nadzieję że trwale wyprogramowujac EGR uzyskam niższe spalanie.
Co do EGR.Zrobilem mały eksperyment i po prostu wykasowałem check engine za pomocą kabla. Spalanie wyraźnie się zmniejszyło obserwując chwilowe na desce rozdzielczej. Mam nadzieję że trwale wyprogramowujac EGR uzyskam niższe spalanie.
Pomarzyć można zawsze :lol:
Samo usuniecie EGR-u musi skutkować wzrostem spalania bo praw fizyki nie oszukasz....
Zdaniem większości tunerów różnica w spalaniu po wyłączeniu i zaślepieniu EGR jest symboliczna.
Zdaniem większości tunerów różnica w spalaniu po wyłączeniu i zaślepieniu EGR jest symboliczna.
Tak jak napisałem w zależności od stylu jazdy może być niezauważalna... lub znacząca ;-)
nowszy_00
06-03-2018, 20:44
Pierwsze koty za płoty ;) po wyprogramowaniu EGR zrobiłem trasę 230 km. Oczywiście załączyło się wypalanie DPF które podbilo spalanie, ale i tak wynik z komputera to 6,2 a znając jego tendencję do zawyzania o 0,4 wychodzi 5,8 co jest zadowalające. Pewnie mróz -12 zrobił też swoje,co pozwoli jeszcze trochę obniżyć spalanie wiosna. Liczę że takie spalanie się teraz utrzyma a ja będę cieszył się jazdą bez świecącego check engine.
Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.