Zobacz pełną wersję : Ciężko wchodzi 1 bieg i wsteczny
tomzbagien
02-02-2018, 14:17
Witam
Mam taki problem. Rano wyjeżdżając samochodem z garażu wszystko funkcjonuje normalnie (samochód mam zostawiony na 1 biegu), bieg wsteczny wchodzi gładko. Następnie gdy wyjadę samochód zostawiam na chodzie, włączam na luz i idę zamknąć bramę. Po powrocie nie mogę włączyć biegu wstecznego. Muszę najpierw włączyć 1 (i to z trudem), potem udaje mi się włączyć wsteczny. Co może być przyczyną takiego zachowania skrzyni. Zaznaczam że miesiące temu w aucie było wymieniane kompletne sprzęgło oraz dwumasa. Mechanik stwierdził, że winne tej niedogodności są linki lewarka zmiany biegów, które są zużyte. Tylko, że dziwne że to nie jest nagminne i potem podczas jazdy biegi wchodzą normalnie.
volvgangster
03-02-2018, 21:46
Dobrze ci mechanik powiedział:
Często linki przy skrzyni są wyeksploatowane ale co najważniejsze w tym modelu jest linka przy drążku zmiany biegów sprawdź czy nie jest pęknięty element plastikowy...i co ważne kulka ma być na smarowana ta pod mieszkiem
Fiatowskifan
01-03-2018, 16:10
Tez bym obstawial linki przy skrzyni one nie sa zbyt wytrzymale ;o jak juz bys wymienial to zerknij oto moto albo superparts tam maja w miare fajne ceny ale co do wytrzymalosci to nie wiem;p
Sajmon8526
26-02-2019, 19:09
Witam
Mam taki problem. Rano wyjeżdżając samochodem z garażu wszystko funkcjonuje normalnie (samochód mam zostawiony na 1 biegu), bieg wsteczny wchodzi gładko. Następnie gdy wyjadę samochód zostawiam na chodzie, włączam na luz i idę zamknąć bramę. Po powrocie nie mogę włączyć biegu wstecznego. Muszę najpierw włączyć 1 (i to z trudem), potem udaje mi się włączyć wsteczny. Co może być przyczyną takiego zachowania skrzyni. Zaznaczam że miesiące temu w aucie było wymieniane kompletne sprzęgło oraz dwumasa. Mechanik stwierdził, że winne tej niedogodności są linki lewarka zmiany biegów, które są zużyte. Tylko, że dziwne że to nie jest nagminne i potem podczas jazdy biegi wchodzą normalnie.
Witam.Mam dokładnie taki sam problem jak Ty z biegami.Możesz podpowiedziec gdzie była przyczyna?W moim przypadku rownież było nowe sprzegło dwumasa i jeszcze skrzynia regenerowana i po złozeniu dalej to samo ...Rece juz opadaja.Bede bardzo wdzieczny za informacje .
volvgangster
28-02-2019, 23:35
Pisałem wyżej...
sympatyk
28-02-2019, 23:51
bywa, że przy wymianie sprzegła ( i Uszczelniaczy półosi ) mechanicy uzupełnią poziom w skrzyni olejem mineralnym który zimą daje wieksze opory i utrudnia pracę synchronizatorów bo jest gęstszy - po przejechaniu paruset metrów juz bedzie lepiej ,
dodatkowo jesli wysprzeglik jest troche zapowietrzony to efekt słabego/ niepełnego wysprzęglenia dodatkowo utrudnia
Sajmon8526
14-03-2019, 21:21
Witam i dziekuje za uwage.W serwisie linki 940 zł wiec znalazłem jakies w sieci które okazały sie bublem poniewaz po złozeniu wajcha była krzywo i nie polecam linek z allegro.Zostaje serwis.Przy okazji wymieniłem lewarek na nowy oryginal bo miał luz na kulce.Olej w skrzyni wymieniony.Jeszcze dalej bede walczyc bo tematu nie ogarnałem.Pozostaje uzbierac kase na oryginały.Poprawiłem troche sytuacje podkładajac podkładki pood wysprzeglik aby troche lepiej dociskał i wydaje mi sie ze jest lepiej.Ale pozostaje ten problem kiedy auto jest odpalone sprzegło puszczone chwile pochodzi i potem wciskamy i chcemy wsteczny wbic i jest opór cofne i drugi raz probuje i wchodzi.Nie wiem co poprzedni mechanicy zrobili ale musze wziac pod uwage i wierzyc ze skrzynia i sprzegło koło dwumasowe jest nowe.Bo na ta przypadłosc auto było postawione do naprawy i po wymianie sprzegła skrzyni lewarka dalej jest to samo.Szkoda ze te linki nie pasowały jak nalezy bo to one zostały jeszcze.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.