PDA

Zobacz pełną wersję : LPG w Seicento 900 - jaka generacja? Jakie instalacje macie w 900-kach?



c64club
26-01-2018, 21:14
Żabonek przeszedł pomyślnie powitalne naprawy i testy, ma za sobą tygodniowe SPA podwoziowe (dawno nie widziałem tak zdrowego używanego auta), poza zamkiem lewych drzwi jest jak nowy. Teraz czas na gaz. O ile w 1.1 MPI oczywista jest czwarta generacja, to o 900 praktycznie nie ma informacji poza jedną wypowiedzią sprzed trzech lat, że ktoś ma II gen. i sobie chwali. Przejrzałem tematy z ostatnich 5 lat i o gazie w 900 cisza.

Ma ktoś trzecią generację (jeden wtrysk) w Seju? Chciałbym to uczynić bez dziadostwa, a jak już mam dostępny sygnał dla wtryskiwacza to nie chciałbym robić II gen. Różnica w cenie II i III gen. zwróci się po jakichś 300l zaoszczędzonego gazu (lub szybciej jak dobrze kupię) plus brak problemów z regulacją, więc może warto.


Uprzedzając pytania - instalkę założy gaziarz. Ja ją tylko poprawnie zamontuję - Podstawa wtryskiwacza zdjęta do wiercenia, prawidłowe zabezpieczenie antykorozyjne przy wyjściu z butli przez podłogę, sensownie umieszczone a nie "wrzucone" pod maskę graty, prawidłowo zaciśnięte konektorki itp. rzeczy które nawet w polecanych zakładach LPG są robione po druciarsku.

sandamiano
28-01-2018, 13:41
O ile w 1.1 MPI oczywista jest czwarta generacja,
Widywałem i II generacje we fiatach MPI a nawet przerobione na I z registrem


o 900 praktycznie nie ma informacji poza jedną wypowiedzią sprzed trzech lat, że ktoś ma II gen. i sobie chwali. Przejrzałem tematy z ostatnich 5 lat i o gazie w 900 cisza.
świat (także motoryzacyjny) idzie do przodu ni coraz mniej jednopunktowców do zagazowania ale napiszę o swoim - zakładałem bodajże w 2004 przy przebiegu około 30 tys. Obecnie 190 tysięcy mam , raz naprawa - regeneracja parownika, dwa razy wymieniana sonda lambda a tak bezawaryjne.Oczywiście wymiany filtru lpg, odszlamianie parownika - osad z lpg się odkłada na przeponach i spływa na dno i regulacja ale to sam robię bo mam sprzęt. Instalacja Voila plus elpigazu ale polecam też bingo
III generacji już się nie używa - wyparta przez IV generację . Pozatym w sc 900 nie ma jako takiego kolektora ssącego a jest rozdział w głowicy. II generacja odpowiednia

c64club
28-01-2018, 14:41
Myslalem o IV nie o III, nie wiem skad mi pod paluchy ta trojka wskoczyla. Wiem, ze Sei nie ma typowego "kolektora", dlatego pisalem o wierceniu w podstawie wtryskiwacza. Z tego co piszesz, masz druga generacje, w dodatku swiadomie uzytkowana i dbana, w dbanym wozie. Zakładam wiec, ze u takiego uzytkownika jest poprawnie wyregulowana. Ile Ci to spala gazu?

Dbanie o instalke mam opanowane, dotyczas Golf II i UAZ na I generacji, poza tym ingerencje gaziarzy w woz staram sie ograniczyc do minimum - ci lepsi nie chca sie brac za gaznikowce i monowtryski bo maja lepsze zlecenia. Ci co by przyjeli taki samochod do zgazowania, to patałachy wrzucające pod maskę losowy zestaw, wiercący na żywca w dolocie i nie potrafiący ustawić niczego poza włączeniem autokalibracji w kompie IV gen. Jednego znalazłem, takiego co się w gaźnikowcach narzeźbił i nawet 126p by poprawnie zgazował gdyby nie brak miejsca na butlę. Dość daleko, ale warto te parę km zrobić.

sandamiano
28-01-2018, 15:33
ile pali? teraz 7 litrów gazu. Niedawno 9 ale sonda powiedziała papa. Gazownik powiedział na początku że powinien mieścić się w ósemce więc jest ok. W trasie latem miałem spalanie w sześciu litrach gazu ale to długa trasa

c64club
28-01-2018, 21:56
To przyzwoicie. Chyba czwartą generacją nie wycisnąłbym z niego dużo mniej.

sandamiano
28-01-2018, 23:22
Nie założysz raczej IV generacji do monowtrysku. Musiałbyś i tak cztery wtryskiwacze LPG usadowić w przepustnicy a w MPI one są za przepustnicą. Bo brak chociażby jednego wtryskiwacza skutkuje tym ze nie będzie pracował na gazie. Trzy wtryski z instalacji LPG do matiza to minimum bo o dwóch nie słyszałem by były takie instalacje. Nie wiem jakby oszukać to przekaźnikami ale wtryski mają rezystancję np 3 omy a przekaźnik więcej . Oporniki dać do trzech żeby tylko jednym gaz podawać? Lub nie podłączone wtryskiwacze oryginalne niech sobie na sucho cykają. Wg mnie nie warto a porządną II generację założyć

c64club
30-01-2018, 16:31
Czytalem o patencie, ze w STAG 200 podlacza sie od jednego do czterech wtryskow (jesli jeden nie wystarcza z powodu b. krotkich czasow sterowania wtrysku benzyny) i wysterowyje wspolnym sygnalem, wyjscia wtryskow gdzies obok siebie wchodzace za przepustnica. Ale im bardziej sie wglebiam w temat, tym mniej widze korzysci w tym akurat aucie. Wstawiam wiec Staga 100 i regulacja za pomoca kumatego pasazera z laptopem.

alberton
13-05-2018, 15:42
Tutaj możesz znaleźć warsztat który zakłada instalacje gazowe https://optimagas.com/znajdz-najblizszy-warsztat Wpisujesz miasto i już masz.

amator1982
14-05-2018, 21:17
c64club zapytam z ciekawości, ile Ci pali benzyny że chcesz upchać do seja 900 gaz?