PDA

Zobacz pełną wersję : 1.6 MULTIJET 120KM Strasznie silnikiem trzesiei az nadwozie sie trzepie



karte32
17-01-2018, 14:18
Witam
Posiadam bravo 1.6 mutlijet120km z 2008 roku nalot 223tys ostatnio w średnim zakresie obrotów szarpie tak silnikiem ze aż przenosi na nadwozie silnik ledwo ciągnie .mechanik po podpięciu na obd2 stwierdził ze wtryski maja duza korektę i sa zatkane skasował na lambdzie błąd i twierdzi ze sa wtryski do roboty podłączyłem swój laptop i po skasowaniu błędu na sondzie (opisane jako wartości poza zakresem) przyjrzałem sie egr na jałowy otwarcie 157% po dodaniu gazu wyłącza się po powrocie na jałowy pokazuje 136% znowu gaz i kolejny jałowy 130% ktoś może juz miła z czymś takim do czynienia - silnikiem trzepie a zużycie średnie paliwa wzrosło o ok 2 litry zalaczam foto z programu307273072830729

toofoxy
17-01-2018, 14:42
Co do egr sie nie wypowiem bo nie mialem doswiadczenia. Z tymi wtryskami po korekcjach to dizgnoza- szacun. Nie ma to jak mechanik tylko z papiera lub z zamilowania do naciagania klienta. Btw przy jakiej temp silnika byly odczytywane korekty na jalowych?

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

karte32
17-01-2018, 14:46
[QUOTE=toofoxy;313649]Co do egr sie nie wypowiem bo nie mialem doswiadczenia. Z tymi wtryskami po korekcjach to dizgnoza- szacun. Nie ma to jak mechanik tylko z papiera lub z zamilowania do naciagania klienta. Btw przy jakiej temp silnika byly odczytywane korekty na jalowych?

Sent from my SM-G710
5 using Tapatalk[/Q

temperatura w granicach 80- 90 stopni silnik rozgrzany

toofoxy
17-01-2018, 15:00
To co do samych korekt nie ma sie co czepiac. Jakbym takie mial to bym sie cieszyl. Mozna zrobic probe przelewowa dla lepszego zglebienia tematu.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

karte32
17-01-2018, 15:38
jezeli nie wtryski to co jeszcze może byc powodem ?

toofoxy
17-01-2018, 16:07
Komputer pokazuje ze cos nie tak z egr. Nie powiedzialem wtryski sa ok, tylko korekty.probe przelewowa, polecam profilaktycznie, nie ma z tym duzo roboty.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

karte32
21-01-2018, 23:27
niestety wyczyszczenie zaworu i przepustnicy nie przyniosło efektu co jeszcze może ktoś podpowie ???

toofoxy
23-01-2018, 08:09
Wg komputera problem z egr nadal wystepuje? Jesli tak to moze jest problem ze sterowaniem egr. Probowalbym powyczyszczac wszystkie masy, ostatnio przerabialem brudna mase i blad swiec zarowych. Takze do czyszczenia masy na aku i te przykrecone do karoserii. Nie wiem czy pomoze ale masy zawsze powinny byc czyste!

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

karte32
24-01-2018, 13:28
Wg komputera problem z egr nadal wystepuje? Jesli tak to moze jest problem ze sterowaniem egr. Probowalbym powyczyszczac wszystkie masy, ostatnio przerabialem brudna mase i blad swiec zarowych. Takze do czyszczenia masy na aku i te przykrecone do karoserii. Nie wiem czy pomoze ale masy zawsze powinny byc czyste!

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

zawór egr po czyszczeniu na jałowym wyłączony w średnim zakresie obrotów właczony i wyłącza sie przy wysokich obrotach jedyne błędy to sonda przed katalizatorem- stan krytyczny poza zakresem ,pojawiają sie co dziennie czyżby sonda walnęła-kable wtyczka sprawdzałem ma przejscia łaczy kable całe:roll:

toofoxy
24-01-2018, 18:17
Co do sondy sie nie wypowiem bo nie mam doswiadczenia z tematem.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Braval
24-01-2018, 20:36
Rozrzad sprawdzony?

karte32
24-01-2018, 23:47
Rozrzad sprawdzony?

na kompletnym rozrządzie zrobione zaledwie 32tys

karte32
25-01-2018, 21:30
problem rozwiazany sonda przed katalizatorem

shrek_fr
26-01-2018, 04:33
Korekty dobre, egr w tym przypadku pokazuje prawidlowo. Diagnoza egr powinna sie odbywac podczas jazdy chyba ze juz na postoju juz nie zgadzaja sie masy powietsza, ale i w tym przypadku 90% pseudo mechaniorow wymienia przeplywka.

Braval
27-01-2018, 20:51
Nasze wrózenie z fusów niewiele pomoglo...a usterke miales podaną na tacy?!