PDA

Zobacz pełną wersję : MAP Sensor, dławienie się silnika



rzd015
09-01-2018, 16:55
Witam wszystkich,

od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Grande Punto 1.2l 8v, jednak gdy przyszły niskie temperatury silnik ma problem z odpaleniem po całej nocy postoju. Odpala za każdym razem, ale gaśnie gdy wejdzie na obroty, tak jakby nie załączało się ssanie. Za trzecim, czwartym razem odpali i już jeździ jak gdyby nigdy nic. Oleje, filtry itp niedawno wymienione.

Wyczytałem na różnych forach, że przyczyną może być MAP sensor, kupiłem używany i wymieniłem. Zaświeciła się kontrolka CHECK ENGINE, ale silnik odpalał z rana bez żadnego problemu, miał moc i jeździł jak należy. Do czasu, gdy w środku dnia zostawiłem auto na parkingu na dosłownie 20 minut. Wróciłem, auto odpalało, ale przy wciśnięciu gazu silnik się dusił i gasł. Odłączyłem całkowicie MAP sensor, silnik przestał odpalać. Odczekałem kolejne pół godziny, podpiąłem MAP sensor i wszystko znów było ok. Po jego wyjęciu okazało się że jest cały w oleju. Wymieniłem z powrotem na stary, CHECK zgasł, auto jeździ ale nie odpala gdy jest zimno.

Czy jest tutaj winny MAP sensor czy jest jakiś inny problem z autem?
Liczę na waszą pomoc, bo już się to robi problematyczne.

Pozdrawiam,
Robert

Juicer
10-01-2018, 17:14
Zalecam dwa testy:

- odepnij sonde lambda, jak masz dwie to odpinasz raz jedną, raz drugą, a potem obie.

- odepnij czujnik temperatury silnika.

Napisz czy jest jakaś różnica w chodzeniu silnika.

rzd015
12-01-2018, 23:46
Dziś przy odpalaniu na zimnym od razu załączył się wentylator chłodnicy i auto zgasło. Za trzecim czy czwartym razem odpaliło na stałe, ale wentylator dalej pracował, a wskazówka temp. cieczy nawet nie drgnęła po przejechaniu ok. 10km. Prawdopodobnie czujnik temperatury cieczy padł, ale gdzie on dokładnie jest? Znalazłem jeden w kolektorze ssącym, a czy jest jakiś inny?

KOBRA
13-01-2018, 09:15
Czujnik temperatury cieczy jest przy termostacie .W kolektorze jest MAP, a w nim jest czujnik temperatury zasysanego powietrza.